Diablo 3 - O tom, jak Starcraft 2 (ne)ovlivní Diablo 3

Novinky

O tom, jak Starcraft 2 (ne)ovlivní Diablo 3

29.05.2010, 09:43 hod. - 56 komentářů

aaa-diablo3-logo StarCraft 2 je na rozdíl od Diabla 3 podstatně blíže k vydání. Není divu, vývoj StarCraftu 2 totiž oficiálně začal dříve než bylo vůbec ohlášeno Diablo 3. Nic to ale nemění na tom, že ve StarCraftu jsou určité prvky, které by mohly mít nějakou souvislost s Diablem 3.

První věc, která se přímo nabízí je nová verze Battle.netu, která by právě měla být také v Diablu 3. Na oficiálním fóru se ale na toto téma objevil mnohem podrobnější článek, kde byla řeč celkem o osmi prvcích.

Za prvé bylo v článku uvedeno, že Diablo 3 bude bez podpory LANu, tedy hře po síti. A to je naprostá pravda. Mimochodem je to také uvedené ve zdejší sekci Základní info, kde jsou právě takovéto základní informace mnohdy přehlíženy.

Za druhé, v Diablu 3 by měly být v případě hry více hráčů chatovací místnosti. Ohledně tohoto tématu se vede spousta spekulací, protože ve skutečnosti je ještě nikdo neviděl a ani to nebylo nijak výslovně řečeno. Vývojáři to vlastně ani nemohli ukázat, protože to prý ještě není ve hře zabudováno.

Placený DLC, tedy Downloadable Content (stažitelný obsah), byl hlavním tématem dalšího, v pořadí třetího, odstavce. V Diablu 3 by však nic placeného nemělo být, tedy pokud nemluvíme o samotné hře jako takové a jejích datadisků, které by měly vyjít později.

Předmětem další části článku bylo tzv. Pay-to-play („plať a hraj“). V některých částech světa, nikoli však v USA, se bude muset za hraní StarCraftu 2 na Battle.netu platit. Z oficiálního vyjádření komunitního manažera vyplynulo, že v různých částech světa se k tomu Blizzard staví jinak. Rozhodně však nevyloučil, že by se něco podobného mohlo stát s Diablem 3.

Tam, kde si hráč koupí hru, tam se také připojí na lokální, respektive regionální, server. Pokud si hráč koupí hru v Evropě, bude hrát na Battle.netu s hráči, co jsou v Evropě. Nemůže se však připojit k těm, co jsou např. v Severní Americe. Tomu se říká Region Locking (uzamčený region). V Diablu 2 bylo možné se připojit např. na servery US West, US East či Europe. Vývojáři mají ve svých dlouhodobějších plánech zapsáno, že by chtěli podobnou věc umožnit i na novém Battle.netu, ale obávají se, že by takový systém přinesl jen problémy. Momentálně nejsou schopni ani uvést datum, kdy by k něčemu takovému mohlo dojít.

Na závěr ještě trocha filozofie. Komunitní manažer Blizzardu reagoval na názor, že hra „postrádá inovaci“ a vyjádřil se v tom smyslu, že hratelnost je na prvním místě a že se Blizzard nebude snažit vymýšlet nějaké bláznivé nápady jenom proto, aby byly jeho hry jiné než ty ostatní. Rozhodně prý nebudou vydávat hru, kde by byly neosvědčené herní mechanismy nebo jen posunutá úroveň grafiky.

V tomto článku nejsou uvedeny všechny části původního článku na oficiálním Battle.net fóru, ale jen ty nejpodstatnější. Fanoušek, který je autorem původního článku sepsal celkem osm bodů, ale zde jich je jen šest. V těch zbývajících dvou částech byl spíše vidět jen jeho odpor a šlo spíše o věc názoru, takže podle toho také vypadala reakce komunitního manažera.

Autor: James

Komentáře

10.06.2010, 15:10 hod.
Paratus

peto: B-man:AA se dá považovat za revoluční v žánru her podle komiksů metascore přes 90 a zápis do guinessovy knihy rekordů už o něčem svědčí.

09.06.2010, 23:54 hod.
LOYF

peta: stejne to jen tezilo z Prototype xD

09.06.2010, 14:53 hod.
peta

LOYF: hral a myslim ze jsem si celkem vychutnal i grafiku na 275 od gainwardu, ale proste revolucni hra to neni je to jenom evolucni hra a to je kazda co ma lepsi grafiku nez predchozi :-).

Diablo 3 koupit
07.06.2010, 18:56 hod.
Psychopat

vyhozené peníze jsou pro každého něco jiného, já třeba taky nepochopím že je někdo vyhazuje za kouření a alkohol, takže tohle mi tak hrozné nepříjde, za skoro každou radost se mlusí platit

07.06.2010, 06:58 hod.
S1T1N

Co by ještě nechtěli koupit si hru a platit za mp? kvuli tomu si ji přece kupuju a né abych něco platil jako by se jednalo o wow . Sp si mužu stáhnout z warezu ( takže pokud tahle hra bude mít placené mp raději si ji stahnu než vyhodit zbitečně peníze).

06.06.2010, 22:15 hod.
LOYF

peta: nedavno jsem delal maturitu xD a ty jsi arkham asylum hral teda? xDxD já psal co mě napadlo… zaklínač to bylo jendo z nej rpg co sem hrál…

06.06.2010, 12:06 hod.
Wishmajster

PETERPANs: Boro, ty se vyprdni na wow a pod hrat diablo :-)

05.06.2010, 09:43 hod.
peta

ja jenom cekam kdy proti blizzardu a dalsim hernim spolecnostem zakroci EU protoze takto neustala sikana je strasna, to co se tam plati v $ tak tady ta sama suma v €. a jeste aby jedna strana platila za battle net a druha ne kur*y spatne.

OT: LOYF tolik ti je 16 ? batman jako klenot :-D to me pobavilo po ranu :-D

05.06.2010, 02:46 hod.
Gehennis

investici do zlata? to zcela bezpochyby, jen mě docela znechutil fakt, že Blizzardu po vydání a neokecatelném úspěchu původního WoW narostl olbřímí hřebínek, a vydělává na všem, co se dá. (v praxi začne používat úspěšné věci z jedné věci do druhé… takových nesmyslů, jako kráva paladin se naštěstí v Diablu nedočkáme, ale i tak – viz witch doctor, naducaně vyhlížející styl grafiky i „epické“ povídání o tom, jak svět vybouchne)

03.06.2010, 12:46 hod.
PETERPANs

Ja si to nekupim ak to bude platene, platit wow a este toto …

02.06.2010, 13:57 hod.
LOYF

Toosoon: takže podle tebe je spousta her (protože mají jen singl) ztráta času? A klenoty typu Fallout, TES, Batman: AA a další jsou vlastně zbytečné co… xDxD

02.06.2010, 07:08 hod.
Toosoon

to Illy: Ne to neni joke. Nevim jestli jsi nekdy hral D2, protoze jinak bys me chapal. Rozdil v tom jak slo expit, ziskavat itemy i theory byl mezi singlem a multi propastny.

02.06.2010, 06:11 hod.
Psychopat

dle mého si na sebe diablo 3 vydělalo již minulým dílem proto nemusí s vydáním spěchat a mohou jej pořádně vymazlit

01.06.2010, 16:05 hod.
mato

LOYF pekne prirovnanie…a je to pravda…zlato ma stale svoju cenu…stale je na trhu…stale sa s nim obchoduje…diablo 2 lod ma kolko rokov a stale sa predava

01.06.2010, 15:32 hod.
LOYF

Sam: to je jedno na kolik her už WoW vydělalo… z hlediska marketingu si žádná firma nemůže dlouhodobě sponzorovat ztrátové oddělení, ať už má příjmy jakékoliv… naštěstí se tohle Diabla netáký, protože investovat do vývoje Diabla se téměř rovná investici do zlata… tudíž rozhodně návratová a určitě vydělá ;-)

01.06.2010, 11:23 hod.
Sam

Věřím tomu, že D3 si na sebe může vydělat, navic zrovna Blizzardi si na pokrytí nákladů nemůžou moc stěžovat. WoW už jim dávno vidělalo i na Diablo 4 a 5 :-D

01.06.2010, 10:58 hod.
Illy

Napsat že hrát v singlu je ztráta času je dobrý joke, jestli je ztráta času hrát v singlu nevidím důvod proč by neměla být ztráta času i hraní mulťáku. Navíc myslím, že kvalitní příběh často vynahradí často hloupé lidi se kterými se dá setkat v jakémkoliv multiplayeru… Jinak LOYF to v posledním příspěvku dobře vystihl, tím, že si hru koupíte podpoříte další vývoj podobných her protože je pak znát, že je o ně (ni) zájem. Právě proto se potom zavádí ty poplatky, protože (zřejmě) se výdaje na vyvinutí hry dají těžce zaplatit pouze z výdělku klasického prodeje (a nebo pak není na další vývoj jiné hry) A myslím si, že u diabla, jakožto hry která je jednou z nejdéle vyvýjených her si zaslouží nějaký vděk :-) (míněno, je vidět, že se opravdu snaží udělat kvalitní hru, což se o spoustě jiných firem říct nedá → většina firem vyvíjí hry tak aby byli co nejvíce zábavné a aby se co nejvíce prodávaly, ne proto aby byli kvalitní)

31.05.2010, 20:26 hod.
shalke

diablo 3 uz mam predobednany tak dva roky! a co se týče SC2 stahnu uvidim jesi me bude bavit a pak az dyztak koupim ;) ono se zakladni mes icni rentou 8,5k kč mesicne se da lecos delat :D

31.05.2010, 14:55 hod.
mato

Sam: no na piva to je dajme tomu…33 ak ratam ze u nas stoji pivo vacsinou okolo 1eura…no hej su to take dva tri piatky alebo jeden poriadny:D

31.05.2010, 13:30 hod.
LOYF

Toosoon: dneska je zadarmo kdeco xD ale neni nad to mít originálku… už jen kvůli tý pěkný krabičce a manuálu, který si přečteš (několikrát xD) než dorazíš domu xDxD a pay2play, no proto jsou neoficiální servery atd… a když se hra líbí, tak proč si nezaplatit…

31.05.2010, 11:16 hod.
Toosoon

Takze:

  1. hrat to v singlu je ztrata casu. Jen investujete cas do slepe ulicky.
  2. kdo na to ceka X let a pak si nemuze ani koupit originalku je pripad k zamysleni
  3. pay-to-play – zvykejte si, protoze dneska uz neni zadarmo nic
31.05.2010, 10:04 hod.
Sam

mato máš ještě rok čas, to našetříš :-(. Když přepočítáš cenu D3 třeba na piva, tak to zas tak moc není :-D :-D

31.05.2010, 09:28 hod.
Sam

To je fakt, ja teda hry stahuju, ale pak sou kousky, ktery si koupit je skoro pivinnost ( Baldurs Gate 2, Zaklínač, Total Wary jo a taky diablo 2 a další, většinou rpg nebo strategie). A diablo 3 si určitě koupím nejenom kvůli tady tomu čekání, ale taky proto že chcu mít jistotu, že to pojede napoprve OK )žednej crack, path atd )a taky proto, že ho budu mít pořád, i kdyby třeba odešel comp, tak mám dvd takže a pařím jinde v klidu. Do poplatků za BN se mi ale nechce, ale aj v singlu to může být zábava na pár let, a pak snad bude datadisk. Jinak Jim Raynor, Sacred mi přišel z diablo klonů nejlepší, ten otevřenej svět měl něco do sebe. Titan Quest mě bavil tak 1 odpoledne, pak sem ho smazal, ale to je zase jenom můj názor. ;-)

31.05.2010, 09:22 hod.
mato

ale ja si nevydelavam :(

31.05.2010, 07:29 hod.
Psychopat

osobně bych nepochopil člověka, který si již nějakým způsobem vydělává, čeká na diablo 3 roky a pak si nekoupí originálku

31.05.2010, 06:40 hod.
Jim Raynor

LoYF: Rouhani xD to vvypada ze Diablo je nabozenstvi =D…ale chapu te......

31.05.2010, 03:01 hod.
LOYF

no, ale jestli to bude tak… ze hra bude stat neco,a le budu muset jeste platit navic kazdy mesic, za to ze to hraju po battlenetu (kdyzt o jinak nepujde jeste ke vsemu) xDxD tak to si to radsi stahnu xD ej to rouhani… ale mluvime o diablu ne? :-p

30.05.2010, 22:31 hod.
mato

mimochodom to ze nebude LAN ma sere ale na ich mieste by som to tiez spravil…

30.05.2010, 15:57 hod.
LOYF

smola mato xD

30.05.2010, 14:04 hod.
Pac-maN

Aby si si nepockal dalsich par let na D3…

30.05.2010, 12:53 hod.
mato

no ja si musim pockat este na lepsi komp..potom bude D3 origo samozrejmostou…predsa nedovolim aby bol LOYF v dalsom diable lepsi ako ja !:D

30.05.2010, 12:26 hod.
Garn

Ke Starcraftu 2 se v tuto chvíli připojuje ale komplet přes BN. Asi bude nějaký offline crack, ale hra se vás i tak nejdřív ptá na login a pass k BN účtu a pak teprve SP/MP, není to jako v Diablu 2.

EDIT: Rád bych pro zajímavost uvedl tento link: http://teknogods.com/?p=32 Nerad bych náš web spojoval s pirátskými weby, ale rád bych upozornil na to, že TaknoGods (poměrné známá firma ve světě her) si hodlá posvítit na LAN Starcraftu 2. Jejich projekty jsou často nedodělané, ale jsou to lidi, kteří tomu rozumí. Hlavně za sebou mají hodně úspěšných projektů, což by měl Blizzard vzít v potaz. O tom, že rozhodně nebudou jediní snad ani nemusím mluvit. Tento edit je reakcí na diskuzi ohledně D3 lan emulátoru.

30.05.2010, 09:40 hod.
Jim Raynor

Ja si D3 stahnu kvuli Singlepalyeru ale na Multiplayer si koupim origo =)

30.05.2010, 09:37 hod.
Psychopat

to garn: já jsem zažil 28s spoždění:) to byla sranda, bylo to jak řídit robota někde na marsu a čekat na jeho reakci:)

30.05.2010, 06:27 hod.
LOYF

nn.. cracky mam buď u image ty hry nebo ve složce 123 xD

30.05.2010, 02:23 hod.
NooXs

Doufám že do budoucna BN nějak pojistí ,aby multi nehrál každý blbeček co si hru stahne někde z netu ,ale koupí si originál…Věřím že žádný fanoušek když tohle přečte nemá Diablo crack hned na ploše a vlastní original d2… :-D

30.05.2010, 01:34 hod.
Garn

@Chiko: Vzhledem k tomu, že střílečky jsou od 100+, a na profesionální úrovni od 50+ milisekund nehratelné a v ligách se tyto standardy dodržují, tak bych se nebál nějakého 1 sekundového zpoždění při kontaktu s evropským Battle.netem. Na většině evropských serverů, co se stříleček týká, je zpoždění mojí myši a mého monitoru v součtu větší než zpoždění způsobené internetem. Pak už hraje roli jen delay serveru, ale pokud nedojde k tradičnímu blizzardímu přetížení test serverů, tak se myslím nemáme čeho bát. Nevidím zkrátka důvod, proč by měl být Battle.net o tolik horší než ostatní progamingové servery. :-)

30.05.2010, 00:26 hod.
ewil

nj uvidime ;-)

29.05.2010, 23:57 hod.
LOYF

No s tim „no LAN“ bych si hlavu nedělal.. teď si nemapatuju, jeslti někde bylo, že tma bude friendlist atd… což by bylo vhodný… hru zamknu ( když bude jen pro určitý počet lidí ) a pošlu pozvánku přátelům… a pak je mi jendo jestli to bude po LANu nebo ne… a jeslti bdue nejaky emulovany server… tak to bude akorat pro ty co si to stahnou…

29.05.2010, 23:19 hod.
Psychopat

a ještě si dovolím drobnost, která sem až tak nepatří, ale Blizzard prodloužil betatest u SC2, pak budou několik týdnů zapracovávat poznatky a upravovat hru a po těchto modifikacích opět zpustí finální fázi betatestování. Už dle tohoto je zřejmé že i po dokončení D3 nás čeká ještě dlouhá doba testování…což je jistě dobře :-)

29.05.2010, 23:16 hod.
Psychopat

P.S. těch 1500kč bylo ale pouze za cca 2–3h hraní denně :-(

29.05.2010, 23:15 hod.
Psychopat

souhlasím každé poplatky jsou hrozné, pamatuji si kdy jsem hrával NWN asi před 10 lety, internet u nás ještě nebyl až tak rozšířený a hlavně né za solidní ceny takže první rok hraní mě vycházel internet na 1500měsíčně takže i bez poplatků to bylo dost nákladné hraní…ale stálo za to! :-)

29.05.2010, 22:01 hod.
Bolek

Souhlasim. Originalku si jiste koupim (priznam se, ze D2 nemam – kdyz sem zacinal, bylo mi 13 a to sem nemel moc penez – ted uz je to lepsi), ale platit za BN je dost svinarna. Ono i kdyby to byly 200 mesicne, vytahne to rocne 2400 a to prece jenom neni pro studenta malo – hlavne je to proste trvala platba, ktera se provadi porad a to nemam rad.

29.05.2010, 20:26 hod.
Gama

To Chiko: wow vychazi kolem 320 na mesic, pri mesicni platbe, pokud si zaplatis na delsi dobu, mesicne to vychazi jeste min.
Kazdopadne si neumim predstavit, ze by byl battle.net zpoplatneny. Zacina byt docela velky hit zpoplatnit vsechno co jde a nabizet DLC. Mno D3 urcite koupim original, samotny singl se da hrat neskutecne dlouho, ale do poplatku za Bnet bych asi nesel :-(

29.05.2010, 20:23 hod.
Psychopat

určitě je to pravda ale 4 roky jsem hrál jednu hru na americkém serveru a měl jsem nejkratší latency díky skvělému internetovému připojení

29.05.2010, 14:15 hod.
Chiko

Asi jde o systém všeobecně, region locking má několik výhod i nevýhod. Zaprvé máte pčibližně stejnou latency (lagy) pokud jste v jednom regionu. Nemálo se stává, že když hraje třeba Evropan nějakou MMO s hlavním servrem někde v San Franciscu, nemůže se vyrovnat Američanovi s 10× menší vzdáleností a taky lepším připojením. Pokud by byla hra client-sided, což asi nebude (b.net je server-sided, to znamená, že hráči posílají data co udělali, servr to vyhodnotí a pak teprve pošle „skutečný“ obraz i pro ostatní hráče), což je zase rozdíl milisekund, ale může to být i sekundové zpoždění a všichni víme, že sekunda ve strategiích nebo i v RPG může být rozdíl mezi výhrou a prohrou. A zadruhé, to negativní, b.net bude právě s velkou pravděpodobností mít hlavní servr v USA. Pokud by se stalo nějakým zázrakem a Blizzard poskytoval nový servr v Asii, Evropě atp, pak je problém spojit to dohromady. Pokud byste chtěli hrát s Američanem, nějaký ty informace se můžou plést a odporovat si a servr bude jenom víc a víc zasekanej. ontopic: PtP možná bude jak u D3 tak u SC2, Evropany oni rádi škudlí xD Ale mě konkrétně to nevadí, jejich poplatky nejsou zase tolik vysoký a řekl bych, že se nebudou blížit WoW, kde je to tuším asi 600/měsíc (ani to tolik neni ne? jeden celej měsíc!), protože zde bude „jen“ nabízená služba b.net a Blizzard sám ví, že to se nedá „prodat“ za moc. Uvidíme no :)

29.05.2010, 13:32 hod.
Psychopat

nevím ale mohlo by to souviset třeba i s přetížením serverů a třeba i něakými rozdíly v jednotlivých regionech například i v placení kdo ví

29.05.2010, 13:27 hod.
Silblade

Zdravím ;-), tak tak, Diablo je originální, nenapodobitelný svět, je prostě svůj a i přesto, že od vydání D2 uplynulo už 9 let (9, že?), je pořád hratelný, protože je chytlavý. A věřím, že takový bude i jeho nástupce, D3. Jen na okraj, proč je vlastně zaveden ten Region Locking? Nevím, jakej to má význam.

29.05.2010, 12:29 hod.
Psychopat

určitě v současnosti jsou poměry cen her k průměrnému platu daleko víc příznivé nežli to bylo v minulosti a u Diabla je to stejně jedno to si musí koupit každý skalní fanda :-) já se těším jestli bude sběratelská edice

29.05.2010, 12:04 hod.
JUra

Vitamin: LAN na nie protoze chteji aby vsici meli origos…a ja jako fanousek Diabla urcite tu tisicovku nebo kolik za to dam
;-)

29.05.2010, 11:50 hod.
Jim Raynor

Vitamin Moding myslim nechcou povolovat.....To All: presne tak Diablo je originalni samo o sobe hral jsem TQ i Sacred a ani 1 me nezaujalo......TQ moc divne (podle me a nemelu tu atmosferu kteou chci) a Sacred je az trapne :-D :-D

P.S. toto je muj osobni nazor a me skusenosti takze se omlouvam tem kteri to vidi jinak. 8-) :-)

29.05.2010, 11:25 hod.
Psychopat

no tak to si dovolím trochu nesouhlasit, kdybych měl hru zidealizovanou tak to je proto že se hra 2 roky hrála a pak už ne, jenže D2 se hraje stále a stále se k ní spousta hráčů vrací, dle mého to byla opravdu hodně dobrá hra a stále je, TQ překopal co se dalo a neujal se, stejně jako Sacred ten se hrál také chvíli a je konec. Ale diablo mělo vždycky tu správnou atmosféru a ta z něj těžko kdy vyčichne a to i po dlouhé době.

29.05.2010, 11:20 hod.
Vitamin

2 Stone: D2 je stara hra, na svoju dobu skvela, ale kebyze ju vyrobia dnes, tak sa ju vecsina nehra. Vecsina co ju hra ma na nu zidealizovany pohlad z doby ked to bola novinka :) D2 klony preto nemohli byt uspesne, lebo samotne d2 je uz zastarale, ale ma „historicku hodnotu“. D3 vyzera velmi slubne, dobre ze to nie je d2 klon. Skoda ze tam nebude lan, ale urcite sa casom najdu dake emulovane serveriky a potom to bude ok. Zaujimalo by ma ako bude na tom modovanie d3.

29.05.2010, 11:06 hod.
Psychopat

hezky přeloženo, ještě bych se i já rád zmínil o tom že jak tam ten „fanoušek“ psal o té inovaci, že v reakci Bashiok uvedl jak hodně moc věnují testování hry jak se snaží naslouchat hráčům na fórech, jak se snaží nějkteré myšlenky aplikovat, což je dle mého pravda a za to mají můj velký dík.

29.05.2010, 11:04 hod.
Stone

Pry D3 postrada inovani,co to je za kec… za 1) je to diablo a diablo bylo vzdy originalni,sice se obevili hry ktery se to snazili okopirovat,ale neupesne a na D nic nema..D je jedinecny samo o sobe a kdyby to inovovali jeste vic,tak uz to muzou nazvat jinac. prece jen je to diablo a ¨zaklad ma byt stejny,jen par veci se zmeni kvuli hratelnocsti a prijemnosti prostredi,samo grafika atd,ale zaklad musi prece jen zustat stejny :) jinac by to nebylo diablo a muzou to nazvat treba Brother Diabla :-)

29.05.2010, 10:16 hod.
Richard

Jen malá technická .. myslím, že česky je správnější „stahovatelný“ obsah.

Psaní komentářů mimo téma, vulgarismů, diskusí o rozhodnutích moderátora a příspěvků vyvolávajících konflikty mezi uživateli, může mít za následek vymazání komentáře nebo uzavření komentářů.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Jméno:

Heslo:

Zapomněl(a) jsem heslo.

Pamatovat si mě.

Nemáte uživatelský účet? Zaregistrujte se »