Diablo 3 - Velké změny v atributech herních postav

Novinky

Velké změny v atributech herních postav

21.12.2010, 19:22 hod. - 59 komentářů

monk Základní atributy herních postav prošly velkými změnami. Vývojáři se rozhodli, že se podělí s problémy, kterým čelili a seznámí veřejnost s úpravami, které byly v oblasti atributů provedeny. Novinkou jsou atributy Attack, Precision a Defense, naopak atributy Strength a Dexterity byly ze hry odstraněny.

Bashiok, komunitní manažer Blizzardu, uvedl: „Nedávno jsme se rozhodli mírně pozměnit systém fungování základních atributů herních postav. Chceme se proto s vámi podělit o to, co byly původní problémy, o způsobu, jakým tyto problémy chceme opravit a také o samotných atributech.“

Následující část článku je poměrně obsáhlá a vyžaduje dobré znalosti základních atributů herních postav z Diabla 2 stejně jako to, že máte přehled o tom, co bylo dosud odhaleno v Diablu 3. I když tomu tak možná není, stejně se dozvíte některé nové zajímavé informace, ale pamatujte na to, že toto není komplexní příručka, ale jen obsáhlé vysvětlení plánu vývojářů pro ty, kteří řádně sledují vývoj kolem hry.


Problémy s atributy

Zmatek při zvyšování poškození
Willpower (duševní síla) zvyšovala poškození kouzelným postavám (Wizard, Witch Doctor), zatímco uživatelům zbraní (Monk, Barbarian, Demon Hunter) poškození zvyšovala Strenght (síla). To bylo zavádějící, protože mnohé Monkovy a některé Barbarovy schopnosti vypadají jako kouzla. U Demon Huntera to zase vypadá, že by zde měl být vliv Dexterity (obratnost) a ne Strength (síla).

Rozmanitost buildů
Cílem vývojářů vždy bylo, aby základní atributy byly platné pro všechny třídy postav, a to za účelem rozšířit možnosti při tvorbě buildů. Metodu, kterou pro tento účel použili, stejně jako zvolené atributy, splnily jejich cíl, ale spíše jen částečně, protože celkový dojem byl takový, že některé atributy byly více žádoucí než ostatní v závislosti na herní postavě. Rozdělení poškození mezi Willpower a Strength nakonec znamenalo, že nejvíce ignorovaný atribut byl ten, který dané herní postavě nezvyšoval poškození a to i přesto, že jak Willpower, tak Strength měli i vedlejší užitečné funkce. To způsobilo, že u každé postavy byly přinejlepším jen tři atributy, které hráče zajímaly. A to se tvůrcům hry zdálo trochu málo.

Optimalizace zdrojů (resource Fury/Mana/Spirit atd.), ladění a vývoj
Diablo je hra založená na postupu, tedy o tom, aby se postava stále nějak vyvíjela a vylepšovala. Proto chtějí lidé z Blizzardu navrhnout zdroj (resource) tak, že bude přizpůsobený času. Avšak dosud neměli žádný atribut, který by takový systém ovlivňoval. Proto pokud jste byli znechuceni nedostatkem zdroje, neexistovala dostatečně jasná a analogická metoda, která by zlepšila vaši situaci. Bez ohledu na problematiku vyváženosti Diabla 2 (energie, resp. Energy, nebyla efektivní atribut v porovnání s ostatními, hlavně kvůli vlastnosti Mana Steal), pokud jste chtěli více Many, věděli jste, že potřebujete dát body do Energy. Bez něčeho takového by se zdroje těžko optimalizovaly, obzvláště pokud je cíl vývojářů optimalizovat tak, že množství zdroje bude vyváženě růst od začátku do konce hry.

Pro vyřešení těchto problémů se tvůrci hry rozhodli změnit základní atributy postav z původních (Strength, Dexterity, Vitality a Willpower) na následující:

Attack (útok) – zvyšuje Damage (poškození)

  • Tento atribut bude zvyšovat všechny druhy poškození pro všechny třídy postav. Chcete-li způsobovat větší poškození, zvyšte hodnotu tohoto atributu.
  • Vývojáři si uvědomují, že Attack nezní tak dobře jako Strength nebo Willpower, ale myslí si, že větší jednoznačnost při budování vaší postavy je důležitější než název atributu.
  • Nemá žádné druhotné efekty.

Precision (přesnost, zacílení či zamíření) – navýšení šance na kritický zásah

  • Přesnost je sladěná tak, aby byla porovnatelná v síle s atributem Attack a jeho navýšením.
  • Je to spíše atribut zaměřený na obratnost. Většina hráčů půjde spíše po atributu Attack, ale když dostanou bonusové body k atributu Precision, nebude jim to vadit.
  • Proč máme přesnost? K „hraní“ s příponami (affixy), runami a traity. Spojující účinek do kritického zásahu dává vývojářům další možnosti ohledně designování skillu a hráči pak dává volbu navrhování postav s kritickými zásahy, které mají odlišný styl hraní něž-li postavy s běžným útokem.
  • Příklady, které mohou ve hře nastat:
    • Kritický zásah zbraně (např. Cleave) zapříčiní explozi monstra a ta zraní všechny kolem něho.
    • Atribut vlastnosti Lifesteal může znít „on crit only“, což znamená, že Lifesteal se bude uplatňovat jen u kritických zásahů.

Vitality (vitalita) – navýšení života

  • Pro tento atribut zůstává stejný účinek.

Defense (obrana) – sníží veškeré obdržené poškození

  • Tento atribut je oddělený od brnění (Armor) a odolností (Resistances). Zatímco Armor a Resitances se týkají jednotlivých typů poškození Defense je spojena s veškerým poškozením, které hráč obdržuje.
  • Zároveň dovolí hráči kontrolovat obdržené poškození lépe nežli navýšením životů, což by bylo použitelné k omezení potřeby Health Globů a elixírů.
  • Dovoluje hráči „double down“ na obranu pro přežití dané postavy.
  • Tento atribut je dobrý hlavně pro PvP, ale není samozřejmě vytvořený jen pro to.

Willpower (duševní síla) – ovlivňuje zdroje (resource) postavy specifickým způsobem

  • Účinek tohoto atributu se liší postava od postavy. Cílem vývojářů je vytvořit přibližně rovnocenné hodnoty napříč postavami a také vzhledem k ostatním atributům.
  • Tento atribut vám dává v podstatě přístup ke všemu, čím je zdroj omezován: Capacity (kapacita), regen rate (rychlost obnovy), degeneration rate (rychlost spotřeby), generation rate (rychlost tvorby) apod.

Tyto nové informace o atributech byly přidány také do zdejší sekce Charaktery – Atributy postavy.

Všechny tyto změny ohledně atributů ovlivní také vlastnosti některých předmětů. Už teď došlo k následujícím změnám:

  • Odstranění atributu Strength
  • Odstranění atributu Dexterity
  • Odstranění vlastností předmětů přidávající Spell Damage (poškození kouzly)
  • Přidání % bonusu do poškození (damage) pro Wizardovy skilly (týká se jen Wizarda)
  • Přidání % bonusu do poškození (damage) pro Witch Doctorovy skilly (týká se jen Witch Doctora)

Další rozšiřující informace ohledně nových základních atributů

Důvodem, proč základní atributy nemají žádné vedlejší (sekundární) účinky, jsou jednoduchost a přehlednost. Základní atributy jsou v podstatě:

  • damage (poškození)
  • crit (kritické zásahy)
  • health (životy)
  • damage mitigation (redukce obdrženého poškození)
  • resource (zdroj)

Většina atributů má pouze jeden účinek (např. Attack zvyšuje Damage), proč nemít názvy atributů stejné jako jejich účinky? Svou roli zde hraje porovnávání. Když jeden předmět bude mít vlastnost „+15 to Health“ a druhý „+3 to Damage“ (v obou případech jde o základní atributy), předpokládá se, že je pro hráče lepší první předmět, který zvyšuje Health mnohem více než druhý předmět Damage.

To ale nemusí platit vždy. Právě proto byly zavedeny speciální názvy jak pro atributy, tak pro jejich účinky. Pomocí matematických výpočtů se dají hodnoty jednotlivých atributů a jejich efektů vyrovnat tak, aby „+3 to Vitality“ odpovídalo „+3 to Attack“.

Navíc pojmy „damage“ a „health“ se používají tak často, že kdyby i základní atributy byly označeny stejně, mohlo by docházet k zmatení a nepřehlednosti.

Proč byly k Wizardovi a Witch Doctori přidány pouze předměty s příponou zvyšující poškození? Kouzelné postavy, které se nespoléhají na zbraně potřebují důvod, proč se zajímat o to, co drží v ruce. Monk, Barbarian a Demon Hunter mají stat DPS, který má velký vliv na jejich Damage. To byl původně účel Spell Damage, takže Wizard a Witch Doctor budou nyní postrádat modifikátor poškození jako nahrazení za jejich nedostatek DPS pro zbraně.

Nové staty v podobě přípon u zbraní donutí Wizarda a Witch Doctora zajímat se o jejich zbraně. To zároveň souvisí s problémy v Diablu 2, kde některé postavy mohly nosit předměty s Magic Findem a navýšit si ho aniž by to nějak ovlivnilo jejich Damage nebo ohrozilo jejich schopnost přežít.

U jakých předmětů hledat nové přípony pro Wizarda a Witch Doctora? Největší pravděpodobnost na výskyt přípony pro tyto dvě postavy jsou u jejich class-specific předmětů. Není však vyloučeno, že se takové přípony objeví i u různých jiných zbraní.

Například Wizard může během hry narazit na meč s vlastností „+x to Wizard Skills“. Takové předměty jsou ale vzácnější, takže postava zaměřená na boj zblízka nenachází příliš často zbraně s vlastnostmi pouze pro Wizarda. Nicméně stávat se to může.

Není na takové radikální změny trochu pozdě? Vývojáři tvrdí, že ne. Jádro hry se blíží do finále. Většina z těchto změn se týká restrukturalizace, nikoli reinvence. Mnoho změn zjednodušuje systém balancování a zpřehledňuje ho. Lidé pracující na Diablu 3 také plánují překontrolovat, poupravit nebo vylepšit další součásti hry, které byly těmito změnami ovlivněny.

„Nenechte se zmást – ano, jde o větší změny, ale tyto změny stojí za to udělat. Věříme totiž, že to hru vylepší,“ dodávají vývojáři na závěr.

Zpracovali: Oblivion, Psychopat, James

Autor: James

Komentáře

04.01.2011, 19:06 hod.
Garn

Diablo není RPG, Diablo je „hack n slash akční hra s prvky vývoje postavy a masivní náhodností“

EDIT: Ano, logicky by u luku měla být síla potřebná k nošení a obratnost by měla mít spíš vliv na šanci zásahu. Hlavně v normální lukostřelbě po 100m sprintu jsi rád, že trefíš siluetu postavy, natož abys mířil někam na krk (mířit můžeš, trefit se nemusíš), jak říkají některé ability ve hrách. :D

04.01.2011, 17:20 hod.
.

Ještě lépe řečeno: RPG vždy bylo o volbách toho, co je dobré dělat a co není. Momentálně mám pocit, že se D3 připravuje ve stylu „ať už hráč zmáčkne nebo rozhodne cokoliv, povede to k masivní destrukci nepřátel, akorát třeba jiným způsobem“.

04.01.2011, 17:18 hod.
.

@ Garn: Tak to jsem nevěděl, díky za informaci. Já jsem si akorát v té chvíli představil Krále Škorpióna, jak pekelně mocně natáhl svůj luk a mělo to sílu dělové koule. :D Nicméně, jestli to správně chápu, natahuje se vždy stejnou silou, ale ta se luk od luku různí – takže by síla mohla být podmínkou nošení a obratnost ovlivňovat poškození. Jinak, k tomu systému: Že mág na nic nemá sílu, je pravda, nicméně proč ne? I mág má svalstvo, ale slabé, i barbar má rozum, ale pomalý… Mám jen pocit, že to čím dál tím víc arkádovití…

Diablo 3 koupit
01.01.2011, 19:40 hod.
Xarax

to Hami: Je videt zes nepochopil duvod zmen, nejde jim o to aby melo vse sve „logicke“ vysvetleni, ale o to, ze kouzelnikovi byly na nic napr.. sila a obratnost, tudiz staty, ktere tam pro nej byly zbytecne. Ted maji byt vsechny staty uzitecne pro vsecky postavy, coz je si myslim o dost lepsi, kdyz sam nemas moznost do statu pridavat body po postupu na lvl. Hru to udela zajimavejsi a ruznorodejsi. K cemu by mi za kouzelnika byl stat jako treba sila ktera se by se po postupu zvysovala kdyz ji nevyuziji? Vse co udelali ma sve odpodstatneni. V tom je logika vetsi nez asi tusis, staci se jen zamyslet.

31.12.2010, 21:27 hod.
hami

mě se ten nový systém nelíbí když je to RPG prvek má mít ňáké logické vysvětlení- máš víc síly dáváš větší poškození-máš velkou obratnost líp se trefíš-máš víc energie poškození kouzel je vyšší (tohle v D2 nebylo, ale já bych to tak udělal) aby jeden atribut zvyšoval fyzickou i magickou škodu je prostě nelogická blbost a s RPG to nemá nic společného

30.12.2010, 18:43 hod.
Garn

@zumik: Střílím z luku už 3 roky, byl jsem na dvou MČR v tradiční lukostřelbě, mám reflexní luk s nátahovou silou 54 liber na 28 palců. Rád pokecám někde na icq, kdyžtak se ozvi, kontakty na mě jsou v sekci O webu.

30.12.2010, 17:45 hod.
Garn

Každý luk má nátahovou sílu a délku nátahu, nemůžeš ho přetahovat – buď ho natáhneš a nebo ne, žádné mezistupně a odchylky neexistují. Je to stejný jako myslet si, že čím silněji zatlačíš na kohoutek u pistole, tím silněji ta zbraň vystřelí.

30.12.2010, 14:41 hod.
.

U kuše jak u pušky, když je moc těžká, sotva se s ní vláčíš a nestíháš pohotově mířit. O natahování šípu nemluvě.

29.12.2010, 16:54 hod.
zumik

Garn: Já z luku střílím, teda jen doma pro zábavu a ke střílení z luku obratonost opravdu použiješ. Ono se to nezdá ale je dost složitý střílet z luku, a pokud někdo neni schopnej naprosto narovnat záda a správně srovnat ruce, tak trefí leda kulový. A sílu potřebuješ taky, máš různě silný luky, já mám doma 40 librovej luk (to je pro chlapa spíše slabší) a třeba moje přítelkyně nedokáže natáhnout tětivu ani před nos. Takže spíš by to mělo bejt tak, že k nošení silnějšího luku potřbuješ nějakou sílu, ale to je spíš detail. U kuše je to něco jinýho :-)

27.12.2010, 16:27 hod.
petrklic

Tak tohleto je opravdu hodne spatna zprava, vzdyt oni tapou.

27.12.2010, 00:29 hod.
Lux

Zatím se mi změna líbí, viz comment o Torchlight..

25.12.2010, 18:42 hod.
Garn

No, s tím lukem to právě není pravda.

25.12.2010, 18:21 hod.
.

Tak u luku nebo oštěpu fakt jde o to, jak silně natáhneš tětivu nebo jak moc s tím mrskneš… Ale to je jedno, mi akorát nejde na rozum porušení klasického pravidla RPG „čaroděj je moudrý, barbar je silný“ a zavedení „čaroděj i barbar jsou prostě jen mocní, oba používají kouzla, akorát ty barbarovy po vizuální stránce vypadají víc fyzicky“.

24.12.2010, 15:06 hod.
parbexxx

ja to beru a libi se mi to.. hlavne at uz to je venku. bych jim vsem klidne delal kafenosice jen kdyby to urychlilo vyvoj :)

24.12.2010, 13:10 hod.
Garn

Mě přijde třeba nelogické, že síla zvyšuje v D2 damage kuše a luku. Nebo že potřebuješ být obratný, aby jsi mohl střílet z luku. Představ si, že ta zbraň vládne jak magickou mocí, tak technickou kvalitou a je to shrnuté do jednoho statu. V tomto s Blizzardem souhlasím. Podívej se třeba na Torchlight, kde se ti vyplácí fakt jen 2 staty (mage – magic, vitality | střelec – dexterity, vitality | warrior – strength, vitality). K čemu ti tam pak je ten zbytek? A stat, který přímo ovlivňuje resource systém je krok hodně dobrým směrem řekl bych. (určitě lepší systém než mana pool v D2)

24.12.2010, 12:40 hod.
.

Přijde mi to dost nelogické, aby jeden „jev“ sloužil k rubání sekerou i kouzlení fireballů zároveň.

24.12.2010, 00:00 hod.
Garn

Yes. Ale ještě tam psali něco, že casteři budou mít na zbraních „+x% all damage“, aby se vyrovnala důležitost zbraní u melee/ranged classů a kouzelníků.

23.12.2010, 23:35 hod.
.

To mi přijde jako až moc velké zjednodušení. Takže, jestli to dobře chápu, meč bude dávat např. „+5 Attack“, takže pomůže barbarovi líp sekat a čaroději líp kouzlit? Stejný meč?

23.12.2010, 22:03 hod.
Xarax

:-) jasne ze i kouzlo, kdyz je to ted brano jako vlastnost postavy..

23.12.2010, 11:47 hod.
JUra

Samozřejmě že ne(beta s snad ani neohlašuje ta porstě je), ale tak nějak jsem s ní počítal po letošnímm blizzconu.. ;-)

23.12.2010, 03:10 hod.
TROLLscience U jelly?!

damage (poškození) crit (kritické zásahy) health (životy) damage mitigation (redukce obdrženého poškození) resource (zdroj) Mozno som to len prehliadol ale bude mat crit sancu aj kuzlo? :-?

22.12.2010, 21:58 hod.
Mutman

Dare: jenze staty si budes moct upravovat pomoci charmu a veci…

22.12.2010, 21:52 hod.
Dare

A k cemu to jako je kdyz se staty stejne rozdeli samy? To si mohli nechat, sak me to nemuze zmast kdyz se to stejne nastavi samo …

22.12.2010, 21:07 hod.
Andrej

Myslím, že takové „zásadní změny“ jsou promyšlené dost na to, abychom je později ocenili jako hráči. Souhlasím, že to čekání je nekonečné, ale nemyslím si, že se s tím Blizzard „piple“ až moc. Každopádně se vždycky zkusím „vžít“ do situace vývojářů takového kolosu jako D3 a zjistím, že bych nedokázal vymyslet vubec nic, natož ještě zdokonalovat v průběhu tvorby!Proto všech změn si cením, věřím, že jsou jen k dobru!Dobrá práce Blizzard:)

22.12.2010, 17:38 hod.
erik

Nuz nechajme sa prekvapit , ja len dufam ze hra bude rozmanita a nie jednotvarna , a ze bude vela roznych kombinacii ako spravit svoj charakter ( buildy ). A taktiez dufam ze nas caka vela dalsich noviniek z oblasti PvP pretoze si myslim ze 3v3 v nejakej arenke je dost ubohe nakolko podla mojho nazoru sa bude hra uberat hlavne pvp smerom , mozno zo zaciatku bude kazdeho bavit pvm ale ako nahle sa setko objavi vsetky lokacie bossovia atd stane sa to nudnym uz sa budu farmit iba prachy a veci kvoli pvp. Ja osobne by som uvital ( ak ste niekto hrali guild wars 1tku ) tak keby sa v D3 dali vytvarat guildy a zapasilo by sa GvG co ja viem mozno 6v6 alebo aj 8v8 netusim ako by to bolo z prehladnostou. Och uplne si viem tu melu predstavit :)

22.12.2010, 16:43 hod.
Schvalne

No přece JUra to říkal :D

22.12.2010, 16:26 hod.
James

On někdo říkal, že beta bude letos na Vánoce?

22.12.2010, 16:24 hod.
Psychopat

taky jsem si asi trochu schrupnul :-)

22.12.2010, 16:08 hod.
Garn

Ona nějaká byla ohlášena? Asi jsem zaspal.

22.12.2010, 15:38 hod.
JUra

Takže Vánoční beta se odkládá?

22.12.2010, 13:34 hod.
mato

Sa mi páči ako si to zmenia. Žiadne štúdio nerobí takéto kúsky ako Blizzard. Ak bude mať Diablo 3 jeden patch tak to bude veľa:D

22.12.2010, 13:08 hod.
Matthew.J

Sů už nekde k vidění ty nové resource bary?

22.12.2010, 12:04 hod.
walo

to automaticke rozdelovanie statov ma dost zaujima, predpokladam, ze to nebude rovnomerne a kazda postava bude mat iny pomer rozdelenia bodov, co podla mna moze v konecnom dosledku trochu upriamit build jednotlivych postav do jedneho smeru, comu sa vyvojari praveze chcu vyhnut, dalsia vec je, ze budu postavy este vyraznejsie zavisle od spravnej kombinacie itemov, ak budu chciet investovat specialne do jedneho statu,.. no uvidime ako to nakoniec vymyslia, ja s Blizzardom zlu skusenost nemam, takze doverujem, ze to bude vyvazene (casom, ked vyjde zopar patchov :) este viac)…

vyhoda mozno bude ta, ze clovek nebude mat pocit, ze zle investoval body, i ked to by sa dalo riesit moznostou ich neskor prerozdelit, ale zavislost od gearu bude vyrazna…

22.12.2010, 11:32 hod.
Garn

Staty jsou rozdělovány automaticky, budeš je ovlivňovat pomocí Traitů a Itemů.

22.12.2010, 11:20 hod.
Richard

Zajímavá změna, to každopádně. BTW: jak je to s tím rozdělováním statsů? Je to tedy automaticky nebo ne? Já jsem z toho totož teď trošku zmatený …

22.12.2010, 11:14 hod.
Dodo

walo – suhlasim, s tebou

22.12.2010, 10:16 hod.
walo

Tak v zasade nic co by sme uz nevedeli/netusili, ale v tomto maju moju plnu podporu, prave to, ze ku kazdej prisere/bossovi bude nutne pristupovat inak a nielen rubat vsetko jedno za druhym bude tvorit aspon pre mna podstatnu cast hratelnosti a zabavy. Najma bude robit rozdiely medzi hracmi co do skillu ovladania postavy a nielen podla statov/buildu/itemov co si dokaze vymaxovat kazdy blb…

22.12.2010, 09:31 hod.
Psychopat

James na tom již pracuje, ale nečekejte nic světoborného je to spíše takové shrnutí a povídání o ničem:) kdyby se každá firma zabývala hrou jako blizzard tak tu polovina her ani není jelikož by se to nedalo stihnout. Průměrné hry mají hratelnost tak 15h diablo2 jí mělo tak 1000? :-)

22.12.2010, 08:56 hod.
Stone

prelozit by to chtelo:)

22.12.2010, 07:32 hod.
Helljovany

A mimochodem, máme tu nejspíš vánoční dárek od Blizzardu :-)

http://eu.blizzard.com/…counters.xml

22.12.2010, 07:27 hod.
Helljovany

blazen: Blizzard jsou jedni z mála vývojářů (možná jediní), kteří komunikujou se svýma hráčema a fanouškama a zajimá je jejich názor. To je podle mě hlavní důvod proč ohlašujou hry takhle dopředu, aby měli dostatek prostoru a času na případný změny. Kdyby to takhle dělalo víc studií, občas by třeba vyšla i nějaká zajímavá a vypiplaná hra…

A k tématu: V článku Bashiok zmiňuje, že na předmětech bude +skills. Neříkali náhodou, že v D3 +skills nechcou??

22.12.2010, 06:09 hod.
Psychopat

přesně tak :-) každá změna která povede k lepšímu je vítaná. To je prostě vývoj při něm narazí občas na věci které je potřeba překonat.

22.12.2010, 04:06 hod.
LOYF

blazen: nasrany fanousci? xD mozna nejaky pocento lidi, kteri, radi hrali D2.. opravdovi fanousci se akorat tesi az to vyjde xD

22.12.2010, 01:36 hod.
blazen

Honza: nechápu proč to ohlásili tak brzy, měli to ohlásit rok předem, za pul roku betu a mohli by to během toho roku vyhypovat až na max záplavou informací a videí. Takhle jsou akorat fanoušci nasraný..

22.12.2010, 00:42 hod.
Tib3rian

Predpokladam, ze tie nazvy este zmenia. Inak Blizzard predsa avizoval, ze sa toho moze este vela zmenit. Taketo zmeny mozu predlzit vyvoj hry, ale mne je to uz tak trochu jedno. Som teraz skor zvedavy, ake „prekvapenia“ si pre nas este Blizzardi pripravili. :-)

22.12.2010, 00:24 hod.
Mattko94

Honza – o grafiku sa nebojím, šak Starcraft 2 robili tiež dlho a pozri aká dobrá tam je :-P

22.12.2010, 00:09 hod.
Honza

Už jen čekám, až Blizzard za půl roku vydá prohlášení, že je potřeba předělat engine, jelikož ten 4 roky starý už není v kurzu… Opravdu nemá smysl sledovat dění kolem D3, jelikož většina informací je akorát tak na nasr…

22.12.2010, 00:05 hod.
James

Jiri: Když si zvýším Vitality, tak zvýším i životy. Když se budu chtít léčit, udělám to pomocí Health Globu. A to, kolik mi přidá životů, se vypočítá přes procenta. Čím více budu mít životů, tím více mi to přidá. A to nemá s Defense nic společného. Navíc ve hře jsou různé typy Health Globů – viz:
http://www.diablo3.cz/…-zivoty.html

22.12.2010, 00:00 hod.
Ivos

Jeden z mnoha prikladu, kdy na tom zalezi:

Kdyz mas 100 zivotu (hp) a potvora ti ubira po 10ti za vterinu a zivot se ti regeneruje 5-hp za vterinu, tak v pripade, ze body nacpes do zivotu, tak prezijes dyl, ale nakonec pojdes. Pokud vyzenes rezisty na 50% (nebo 5dmg reduction), tak ti kazdej uder ubere 5hp, 5 si zregenerujes a mas stale plnej zivot.

Kdyz mas ten samej pripad, ale potvora ma nejaky druh „armor pearcingu“, je lepsi mit vic zivotu, prezijes o fous dyl.

21.12.2010, 23:59 hod.
Honza

Já se snad k tomuhle ani vyjadřovat nebudu. Blizzard už sice finišuje, ale zároveň kompletně překopává staty s čímž je spojeno téměř vše co se ve hře vyskytuje. Od předmětů a trenérů počínaje, po monstra a „žoldnéře“ konče. Pánové Blizzardi moc dobře ví, jaké renomé má v herním průmyslu jejich značka a kolik příznivců dychtivě čeká na nástupce Diabla 2. Tak se holt rozhodli zjisti, co a do jaké míry si mohou k hráčům dovolit. Ono samotné prohlášení „Bude beta, máme 3000 klíčů“ bylo opravdu silné kafe, když vezmeme v potaz fakt, že toto prohlášení vydali zhruba 6–12 měsíců před samotným vydáním oné „ohlášené“ bety. Věřím, že takový Titan taky bude mít „betu“ ovšem otázka zní kdy. (2013 nebo snad 2014?).

21.12.2010, 23:49 hod.
Garn

Tak jak jsi to podal to jedno je, ale ve hře nejsou jen tyto staty. Jsou tam taky skilly, traity, itemy, health orby atd. a to už pak není to samé.

21.12.2010, 23:17 hod.
Jiri

Nějak nechápu rozdíl mezi tím když si přidám na Vitalitu nebo na Defence. Když si přidám na Vitalitu – přibydou mi životy a zvýším si šanci na přežití. Když si přidám na defence – ovlivním hodnotu damage kterou dostanu – čímž si stejně jako přidáním na vitalitu zvýším šanci na přeití. Nechápu, prostě je jedno jestli mám dvakrát víc životů nebo dostávám dvakrám menší damage ne ?? Může mi to někdo vysvětlit ??

21.12.2010, 22:24 hod.
Psychopat

Nebudu se tvářit že všemu co je v článku rozumím ale líbí se mi to též:)

21.12.2010, 21:32 hod.
m4rine.cz

Blizzardi proste umí… Změny se mi dost líbí!:D

21.12.2010, 20:46 hod.
Garn

Za mě (po shlédnutí combat systemu v DA2) krásná změna. Jsem rád, že alespoň jedno studio nad těmi hrami přemýšlí. :-)

21.12.2010, 20:41 hod.
Stone

Hmmm,sice nektery veci jsou zajimavy a mozna to bude fajne,ale kdyby to nedelali,tak maj dalsi kus prace za sebou…se vsadim ze toto delali tak mesic,co rpace za ten mesic mohli udelat… achjo jo,to vidim ze to bude na vanoce tak roku 2018..

Ale ta veta ze se to blizi do finale se mi libi:) ikdyz jestli to budou vsecko prekopavat stale dokola,tak se to opravdu bdue delat tech 10 let a pak to ani snad nevydaj…

blizzardi,to je fakt hruza… :-?

21.12.2010, 20:20 hod.
Stranger

Ach Blizzard, Blizzard. „Ešte toho musíme vela domysliet.“ a medzitým podme prerábat to co už máme :-D . Kozmetická úprava, to je pravda, len ci aj posledná. Blizzard je horší ako márnivá ženská, co sa tri hodiny pred zrkadlom pripravuje a nakoniec odíde kupovat nové šaty, lebo tieto jej neladia s vlasmi 8-) . Áno viem, som cynický.

21.12.2010, 19:55 hod.
morte

Power by znelo dobre.

21.12.2010, 19:36 hod.
Ma1uS

podla mna to je dobre vymyslene… akurat ten Attack mohli zmenit napr na Offense alebo neviem co… lebo ten Attack znie fakt dost malo „cool“ :DDD

Psaní komentářů mimo téma, vulgarismů, diskusí o rozhodnutích moderátora a příspěvků vyvolávajících konflikty mezi uživateli, může mít za následek vymazání komentáře nebo uzavření komentářů.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Jméno:

Heslo:

Zapomněl(a) jsem heslo.

Pamatovat si mě.

Nemáte uživatelský účet? Zaregistrujte se »