Diablo 3 - Jaká bude prodejnost Diabla III

Novinky

Jaká bude prodejnost Diabla III

08.12.2011, 17:58 hod. - 32 komentářů

stashNa Diablo 3 incgamers webu se objevila zajímavá diskuze, týkající se prodejnosti Diabla III. Kolik kopií tolik očekávaného titulu se může prodat? Tato otázka se nabízí a je aktuální už jenom kvůli tomu, jak neuvěřitelnou prodejnost má další RPG – TES: Skyrim. Předčí Diablo III Skyrim?

d3-box-bnet-big

Diablo 3 box

Historicky má Diablo série větší základnu fanoušků a hry od Blizzardu měly vždy velkou prodejnost. Předně kvůli své kvalitě a znovuhratelnosti. Viz World of Warcraft – nejvýdělečnější a největší hra, co spatřila světlo světa.

Největší dopad na prodejnost Diabla III bude mít absence hratelnosti na konzolích. Právě tam měl Skyrim, respektivě Bethesda největší příjem peněz (59% na XboX 360, 27% na PS3). Blizzard je ale mistrem titulů pro PC. O konzole je zájem zejména mezi středoproudými, ne-hardcorovými hráči, zatímco PC hráči vyznávají více hardcore a „tech“ filozofii. Bohužel ta středoproudá konzolová masa má větší podíl na trhu, tudíž je pro herní studia lákavější vyvářet tituly právě pro ni.

Může se tedy hra, pouze pro PC (a Mac), ne MMO, prodávat ve velkém, trhajíc prodejní rekordy? Starcraft II se neprodával špatně, ale žádný prodejní supertrhák to také nebyl.

První den se Starcraftu II prodal 1 milion kopií, druhý den 1,5 milonu a za měsíc se strategie od Blizzardu prodaly 3 milony kopií.

Za první dva dny se Skyrimu prodalo 3,5 milonů kopií, z toho 59% na XboX 360, 27% na PS3 a pouhých 14% na PC.

Další oblíbené a dobře hodnocené RPG – Zaklínač 2 se prodal od března tohoto roku „pouhý“ milion.

Je tu ale trhák, který se prodává téměř sám – World of Warcraft. Např. datadisk Cataclysm, se prodalo 3,3 milonu jenom za první den! Pravidelných hráčů WoW je něco přes 10 milonů.

Blizzard před nedávnem spustil akci, kdy při předplacení World of Warcraftu na rok, dostanete Diablo III zdarma. (http://us.battle.net/…e-10_21_2011)

Jaký je tedy odhad prodejnosti Diabla 3?

Na základě všech těchto předpokladů by se mohla prodejnost pohybovat takto:
Den první: 1,5 – 2,4 milionu + majitelé D3 z ročního odběru WoW (asi 2 miliony) = 3,5 až 4,4 miliony kopií
Prodejnost za rok: minimálně 8 milionů celkově
Prodejnost za 3 roky: 11 milionů (plus možné datadisky)

Jaké jsou vaše odhady?

Zdroj: http://diablo3markets.incgamers.com/…iablo-3-sell

Autor: Hannibal

Komentáře

10.12.2011, 00:02 hod.
BlackLight

Garn: Tak to souhlas, taky bych se mezi ně zařadil, ale na hru když chci si vždy čas najdu… V okolí znám i mnohem starší co je to pohltilo a je celkem k poupukání když se bavíš s člověkem mezi 55–65 a on se s tebou baví jak wowkař \":)\" neni ten život krásnej? I na starý kolena budeš mít co dělat, zahrada neni všecko \":)\"

09.12.2011, 17:41 hod.
Lahv??

ono ale taky u toho prodeje skyrimu na konzole je dost možné, že hodně lidí, co mají PC i konzole si to koupili na konzole, kdežto u D3 si to takoví lidi, co mají obojí, koupí jen na PC \":-)\" nemusí to hned znamenat, že lidi, co hrají radši na konzolích se diablu vyhnout.

jinak si taky dost myslím, že až to budu pařit od rána do večera, tak si to koupí i pár kámošů, protože semnou nebude první týdny o ničem jiném řeč \":-D\" až všichni uvidí, co to je za pecku, tak tomu neodolají.

09.12.2011, 16:09 hod.
Tib3rian

Blizzard si odstrihol urcity pocet fanusikov, ked zrusil skill pointy a hlavne ked zaviedol prehadzovanie skillov. Lenze podla mna ide prave o tie dlhodobe predaje. Aj ludia co su rozhodnuti, ze si hru nekupia, po case uvidia ze to skutocne stoji zato. Budu datadisky, po rokoch si to hraci kupia znova kludne aj viac krat. Diablo bude na konzolach, ale v prvych dnoch po vydani Skyrim neprekona. Prave kvoli tym konzolam.

Diablo 3 koupit
09.12.2011, 09:34 hod.
Joe

ja si myslím a dúfam, že Diablo ten Skyrim v pohode prekoná, ja som na tom nič úžasné nevidel, napr. tie boje sú úplne hrozné, vôbec sa mi nepáčia, inak som celkom prekvapený z predajov SC II, myslel som, že to bolo úspešnejšie

09.12.2011, 08:01 hod.
Garn

BlackLight: Myslel jsem spíš hráče, kteří už normálně hry nehrají – věk 30+, rodina, děti, manželka, starosti, ale D2 hráli za mlada a na D3 se těší, ale potencionálně žádnou jinou hru nekoupili, takových je podle mě velké množství.

Joe: Neříkám, že jsou takoví všichni, ale doufám, že i tak je to pochopitelné. ;-) V redakci máme minimálně 2 lidi, kteří jsou na tom stejně jako ty a taky hrajou jako šílení. :-D

09.12.2011, 04:16 hod.
Deef

No ja si myslim ze 5 mil bude tak do tyzdna \":-D\"

08.12.2011, 23:53 hod.
Loki137

když už jsme u těch rekordních čísel tak by mě zajímalo jak jim to utáhnou servery. U WOW jim to servery po vydání hry párkrát popadali \"8-O\" \"8-O\" \"8-O\". Snad se tak nestane … to by byla noční můra \":-(\"

08.12.2011, 22:54 hod.
ArwenCz

Podle meho nazoru by se tam hraci z wowka nemeli pocitat, myslim ti co budou mit diablo 3 diky anual pass. Jim by se koupeni diabla 3 melo pocitat ode dne kdy se do anual pass prihlasi.

08.12.2011, 22:32 hod.
LorDrek

Nebudem krizizovať žiadnu hru, ja si hry kupujem aj keď to je asi tak 3 za rok (len tie RPG pecky), a sťahovanie z netu mi je proti srsti. To sa ukázalo aj pri predajnosti Skyrimu na PC všetci to stiahli. Diablo III bude iné to asi všetci budú mať originál pre hranie v multi na batllenetu. Myslím že tých 38 eur za Diablo III nie je tak veľa \":-D\"

08.12.2011, 22:15 hod.
Tal_Rasha

Garn: Suhlas kamo, zahral som kvantum hier a neplatil som za ziadnu, bohuzial ani za D2 hoci je to moja najoblubenejsia hra … ale D3 si jednoznacne kupim „cestne prehlasujem“.

08.12.2011, 21:46 hod.
TheWitcher

A přitom ten Skyrim je podle mě hrozná kravina. Hrál jsem to a nechápu, co na tom každý vidí…

Co se týče D3, tak věřím, že to bude nejprodávanéjší hra všech dob.

08.12.2011, 20:55 hod.
Xenter

Taky si myslím že DIII jednoznačně Skyrim trumfne, ono stačí vidět ty čísla jak se prodávala dvojka v té době, kdy vyšla a to je co říct. Sice DIII bude pravděpodobně jen na PC, ale i tak. Skyrim jak tu někdo zmínil je možná grafikou jinde než současný hry a zabugovanej je taky dost, ale to je dneska hodně her, ale u Skyrimu podle mě hraje spíš roli Lore a Fanouškovská základna, proto měl prodeje jaký měl, a pro fandy TES to bude jednoznačně skvělej titul, navíc u Skyrimu sou obrovskej tahák Mody. DIII nebude mít sice Mody, ale hratelnost bude taková opakovatelnější, už jenom proto, že můžete s partou kámošů blbnout u Multiplayeru celou noc a do toho ideálně komunikovat přes Skype/TS/Muble…

08.12.2011, 20:47 hod.
BlackLight

Stonecz: Samozřejmě. Celé co říkám je jen spekulace, většina věcí hraje pro D3, i lidé na Wowku ze všech koutů evropy se kterými jsem se bavil ať se jedná o rodiny nebo jednotlivce (někde měli i 3 a více zakoupeného titulu Wow v rodině aby si mohli zahrát všichni v jeden okamžik) se na D3 těší a chtějí ho hned teď \":)\"

08.12.2011, 20:41 hod.
Bobule

StoneCZE: He he co to pro ně je nějaká ta chatka na Bahamách nejnovější model nějakého sporťáku si spočítej 12.99 euro x 11 milionu a vynásob si to stávajícím kurzem to je pak číslo.No jinak si myslím že Diablo 3 se prodá asi tak kolem 6 milionu kopii .A Skyrim no nedivím se jelikož na konzole jdou hry celkem špatně cracknout tak je to pro konzolisty jasná volba mimo to to ovládaní je tak sprasené grafika jde vidět že vůbec do dnešní doby nezapadá tak pro hráče pc vůbec nemůže zapůsobit to si raději takzvaně ukradnou zahrají a použijou tlačítko delete .Samozřejmě Skyrim zdaleka nemá na to aby ohrozilo Diablo 3 \";-)\"

08.12.2011, 20:35 hod.
StoneCZE

ja si taky NIKDY zadnou hru nekoupil,toto bude moje prvni:) pak to je srdcova zalezitost a na diablu 1 jsem zacinal hrat na PC,u D2 jsem na to nemel penize. No a D3 si uz koupim.. a myslim ze takto to ma dost lidi stejne…:) proto to trhne ty rekordy..:)

08.12.2011, 20:35 hod.
BlackLight

Garn: S prvním faktorem rozhodně souhlasím, druhý bych ovšem do koupě mezi první 2–3 dny nezařadil… Ti to z bety do té doby nepoznají, že by je mohla hra nadchnout, z části i z důvodu, že se prostě k betě nedostanou do vydání hry, masivní zapojení obyčejných smrtelníků je stále v nedohlednu nebo prokouknou, že je to supr hra až si jí vyzkoušej třeba u kamaráda. takže 1.ano 2. alespoň v začátku ne …

Určitou výhodu oproti Skyrimu to v další fázy prodeje má, protože ti co Skyrim chvíli hrají, neřesti hry na které narazí a stále se s nimi nic do budoucna neděje je čím dál tím více nahlodávají až jednoho dne řeknou dost! Což je můj případ, lituji kupu a nemám chuť se ke Skyrimu vrátit, u Diabla 1 a 2 to bylo obráceně a 3ka nebude výjimkou a lidé je budou ke koupi Diabla 3, oproti Skyrimu, naopak přesvědčovat.

08.12.2011, 20:23 hod.
JirkaK

Jestli je to odhad jen na \":-D\" ČR/SK tak souhlas jinak bych tam přiklep ještě jednu 0 \";-)\"

08.12.2011, 20:21 hod.
Garn

BlackLight: Další dvě fakta do diskuze:

  1. 90% hráčů Skyrimu má upirátěnou verzi hry
  2. Diablo III si koupí i lidé, kteří normálně hry nehrají/nekupují
08.12.2011, 20:15 hod.
BlackLight

Bez konzolové verze nebude lehké Skyrim v začátku prodeje překonat, ale proč ne. Blizz má velkou výhodu v názorech hráčů na jejich vydané hry. Bethesda vydala všecky své tituly neskutečně zabugované, dokonce ani patche nejsou schopny takové množství bugů, absurdit a úletů pojmout, a o Skyrimu to platí trojnásob. Co se znovuhratelnosti týče, všichni víme své. Takže si myslím, že prodejnost v prvních 2–3 dnech by mohla i díky konzolím hrát pro Skyrim, ale další vývoj prodeje se bude ubírat výrazněji pro Diablo 3. Tak bych to viděl…

08.12.2011, 20:08 hod.
Vendetta

ashus ja si myslim ze to beres … a ludia podobny tebe stym netom tak neak ceskoslovensky zaostalo /neurazam/… nutnost netu je ochrana pred piratenim /urcite bude aj spiratena verzia ale budu jej chybat opravy s battlnetu. Vezmi si steam niektore hry napr. ta najnovsia teraz Skyrim tiez nutnost registracie na steame … A ked sa budes chciet vyhovorit na to ze chces hrat singlac nikto ti nebrani hladat novych priatelov na multac . A ze povies nie kadzy ma net … to v dnesnej dobe je skor na smiech ako nieco ktomu argumentovat.

K teme myslim ze to dopadne hodne dobre. Len s mojho okolia pani co drtili jednotku a potom dvojku a maju 30 a viac to kupuju urcite … podoktory aj CE ako napr ja \":)\" a ked si nasadim ruzove okuliare tak to bude 3mega a viac kopii celosvetovo .

08.12.2011, 20:06 hod.
Mikolkator

V živote som si nekupil žiadnu hru ale Diablo 3 si idem kupiť takže pomôžem k rekordu !!! \":-D\" a v prvý deň minimalne 3.milony budú

08.12.2011, 20:01 hod.
SMLomoz

Já o prodejnosti vůbec nepochybuju…včera mi přišel klíč do bety a po dohrání za barbara se moje očekávání 100× zvýšilo:-D Skyrim je sice úžasnej, ale milované Diablo je jenom jedno \";-)\" Jdu prubnout Witch Doctora, tak hezký večer všem \":-)\"

08.12.2011, 19:44 hod.
Adams158

myslím si že diablo hravě trhne skyrim je to pro spoustu lidi jako jsem ja srdeční záležitost bude první den přes 3 miliony prodaných kusů navíc kdyby počítali jen pc verze tak není co čem mluvit \":-P\"

08.12.2011, 19:23 hod.
ashus

Řek bych, že se na prodejnosti určitě odrazí nemožnost hrát single bez netu; lidi, co by pirátili budou buď jenom nadávat a nebo si hru koupí. No a nebo to vzdají a půjdou hrát Torchlight 2, ať už tak nebo tak, vyjde je levněji. Myslím, že Skyrimu se za první den prodá víc, než D3. Ale uvidíme, ještě možná blizzard překvapí nějakou předprodejní kampaní (něco ve stylu Battlefieldu 3).

08.12.2011, 19:14 hod.
Darrian

Ked to bude v CZ budiž tak si to určite kúpim \";-)\"

08.12.2011, 19:07 hod.
Krychna

StoneCZE: no a vynásob si kolik jim sype wow, +- 300 kč x 10 mega hráčů každej měsíc:-), myslim že se u diabla 3 budou snažit aby fungoval RMAH a taky dodávat pravidelně obsah aby měli další pravidelnej příjem:-)

08.12.2011, 18:56 hod.
StoneCZE

kua,ted si vynasobte 5mega x cena (cca 1400 (zvysil jsem to trochu kvuli CE edici)), tak si blizzardi vydelaj behem 3 dnu == neuveritelnych 7 000 000 000 kc :D no to je teda mazec… ale kdyz se veme kolik za tech let dali za vyvoj (za platy,nove HW atd) coz asi taky nebude mala castka,tak stejne na tom vydelaj nejmin 3 000 000 000 za prvni 3 dny…

08.12.2011, 18:51 hod.
StoneCZE

podle me to bude kolem 3milionu za 1 den, a behem prvnich 2–3 dnu to bude 5milionu

08.12.2011, 18:39 hod.
Haskeer

Podle me to ma na rekord slusne naslapnuto. Na D3 pude vetsina hracu z D2 a jeste vic tech, kteri ho nehrali, takze podle me ma peknou sanci \":-)\"

08.12.2011, 18:34 hod.
pallino2293

podľa mňa sa v prvý deň predá viac než Skyrimu \":)\"

08.12.2011, 18:32 hod.
Mikro

Jsem strašně rád, že je tu konečně nová zpráva \":)\" Zajímavá úvaha. Mimochodem ten prodej Skyrimu na konzole (86% jestli se nepletu)…to je hrozné :D co na těch konzlích lidi vidí. Jinak D3 taky bude na konzole časem nebo snad ne? Já myslím, že první den se trhne nějaký rekord v prodeji D3. Je to 10 let očekávaná hra nesmrtelně dokonalé série.

08.12.2011, 18:20 hod.
Solemir

Těžko říct, předprodej Skyrimu byl vyprodán \":-D\" Ale Diablo 3 láká tisíce lidí multiplayerem \":)\" netroufl bych si tipovat.

Psaní komentářů mimo téma, vulgarismů, diskusí o rozhodnutích moderátora a příspěvků vyvolávajících konflikty mezi uživateli, může mít za následek vymazání komentáře nebo uzavření komentářů.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Jméno:

Heslo:

Zapomněl(a) jsem heslo.

Pamatovat si mě.

Nemáte uživatelský účet? Zaregistrujte se »