Boj a taktika

fight2

Útok a obrana

swordandboardDůležitým ukazatelem toho, jak je na tom hráč s útokem, je DPS (Damage Per Second), tedy poškození, které hráč způsobí za jednu sekundu. Mají ho všechny herní postavy a je zobrazován ve vlastnostech zbraní. Při DPS jsou velmi důležité tyto vlastnosti buď na předmětech nebo v schopnostech: Critical Hit Damage – hodnota spůsobeného kritického poškození, Critical Hit Chance – šance na kritický zásah, Attack Speed Increased By X – zvýšení rychlosti útoku a Add X – Y Damage – přidá určitý počet bodů fyzického poškození. Také u každé postavy značne zvyšují poškození předměty či schopnosti, které mají vlastnost přidávající základní atribut pro danou postavu, čili: síla (Strenght), obratnost (Dexerity) a inteligence (Intelligence).

♦ ♦ ♦

V případě obrany existuje u každé postavy množství obranných skillů. Toto jsou některé z nich: Frost Nova, Mirror Image, omračující Ground Stomp nebo třeba oslepující Blinding Flash. V souvislosti s obranou nutno také poznamenat, že v Diablu 3 byl oproti Diablu 2 pozměněn systém léčení. Místo elixírů je potřeba k léčení využívat Health Globes. Neméně důležité jsou taky rezistence vůči jednotlivým živlům, resp. typům poškození. Tyto rezistence se dají posílit buď vhodným vybavením nebo taky některými z dovedností jednotlivých hrdinů.


Typy poškození

passive_elementalexposureAktivní útočná schopnost vždy způsobuje poškození pouze jedním typem poškození a mnoho runových variant může úplne změnit jeho výsledek. Když vyberete nějakou schopnost. můžete videt jaký typ poškození způsobuje. Pamatujte na to, když najdete nějaký předmět, který zvyšuje efektivitu onoho elementu. Nezávisle na elementu na vaší vybavené zbrani, je právě schopnost, kterou si vyberete a používáte, to co určuje typ poškození, které způsobíte služebníkům Pekla.

Typy poškození v Diablo III, zleva doprava:

damageelements2

Fire (Ohnivé), Cold (Ledové), Lightning (Bleskové), Poison (Jedové), Arcane (Magické) a Holy (Svaté)

♦ ♦ ♦

barbarian-passive-weaponsmaster• Fyzické: Plejáda schopností, která nepřátele poškozuje běžným spůsobem, jako například barbarovo Bash nebo demon hunterovo Impale, se nazývá fyzické poškození. Jak postupně vaše postava získáva na síle, několik vašich fyzických dovedností získá nové runy, které mění jejich typ poškození a dodává další efekty. Schopnosti a runy, které aktivně nepůsobí žádné poškození (jako například crusaderovo Laws of Justice a jeho variace) jsou také popisovány jako fyzické, avšak jejich efekty nejsou zvýšeny za pomoci předmětů poskytujících dodatečné fyzické poškození.

♦ ♦ ♦

wizard_passive_conflagration• Fire (Ohnivé): Schopnosti které udělují ohnivé poškození obvykle poskytujou jedinečné útoky za cenu použitelnosti. Masivní útočné bonusy, dodatečně působící poškození a zvýšená regenerace zdroje pohání spalující skázu vašich nepřátel.

                                                      ♦ ♦ ♦

wizard_passive_blackice• Cold (Ledové): Mnoho ledových, neboli chcete chladivých, schopností zpomaluje a zmrazuje vaše protivníky, jiné je zanechají zranitelné vůči dalšímu poškození po dobu zchlazení či zmražení.

                                                      ♦ ♦ ♦

wizard_passive_paralysis• Lightning (Bleskové): Varianty některých dovedností z bleskovým poškozením můžou monstra omráčit, zvýšit počet zasažených nepřátel nebo znížit cenu zdroje za kouzlo či znížit cooldown (doba, za kterou se schopnost nabije a je připravena znovu k použití) k lepší efektivitě boje.

                                                      ♦ ♦ ♦

• Poison (Jedové): Děsivé utrpení působené jedovým poškozením oslabuje nepřátele, postupem času je poškozuje a snižuje jejich efektivitu v boji. Mnoho z witch doctorových útočných schopností spadá právě do této kategorie poškození.

                                                      ♦ ♦ ♦

wizard_passive_arcanedynamo• Arcane (Magické): Dovednosti, které dokážou rozložit protivníky za pomoci surové magické síly a moci přírodních živlů patří do této větve poškození. Několik ze schopností wizarda udělují Magické poškození.

                                                      ♦ ♦ ♦

• Holy (Svaté): Kromě udělování poškození, útočné síly svaté magie používané v bitvách crusaderem a monkem mohou přerušit reakce monster nebo poskytovat obranné bonusy.

 


Akce v boji

Za zabití více monster a to i různými spůsoby a rozbití předmětů v nepřetržitém tempu nebo najednou získáte dočasné bonusové schopnosti, které vám v boji mnohdy pomůžou.

                                                      ♦ ♦ ♦

• Massacre: Tento bonus se začne započítavat pokud zabijete minimálně 15 nepřátel a když budete zabíjet další, uvidíte kromě tohoto ukazatele také časomíru, která indikuje, za jak dlouho musíte zaútočit na dalšího nepřítele předtím než se bonus ukončí. Dokončením tohoto bonusu budete odměneni zkušenostmi navíc – čím více monster pobijete, tím vyšší bonus.

♦ ♦ ♦

• Destruction: Pokud ve hře navážete ničení různych okolních objektů kolem vás, včetně sudů, stalaktitů, dveří a podobně, dostanete bonus za destrukci. Ten spočívá v dočasném prudkém zvýšení rychlosti vaší postavy, která bude vyšší když zničíte větší počet objektů v tesném pořadí po sobě.

♦ ♦ ♦

• Pulverized: Když obdržíte posílení zvané Trap Mastery, znamená to, že jste zabili více nepřátel skrze šikovné použití okolního prostředí, jako jsou polorozpadlé zdi nebo lešení, jako pasti. Tento užitečný bonus spůsobí, že vaší postavě sa bude na určitý čas generovat 2 – krát více energetického zdroje než obvykle.


Power Globes a Nephalem Glory

nephalem-globe-thumbS příchodem patche 2.0.1 byly do hry přidány nové typy globes, neboli koulí, které můžou vypadnout z monster. Jedná se o tzv. Power Globes, co jsou zlatě zbarvené kulaté objekty, které vám po sebrání přidávají dočasný bonus Nephalem Glory. Krom toho, v okamžiku kdy seberete tyto energetické artefakty, výboj energie poškodí okolní nepřátele za určitou percentuální hodnotu vašeho poškození. Již vzpomínaný bonus Nephalem Glory trvá 60 sekund a může být navýšen maximálně až 3 krát a to po sebrání dalších power globes. Při tomto je také resetován 60 sekundový limit, takže vaše postava bude mít tento bonus déle a navíc, za každou sebranou health globe se efekt prodlužuje o dalších 5 sekund.

Rozdělení stupňů Nephalem Glory

• Nephalem Glory Level 1

Hrdinové udělují bonusové poškození s každým úspěšným útokem.

♦ ♦ ♦

nephalem-glory-thumb1

• Nephalem Glory Level 2

Hrdinové udělují bonusové poškození s každým úspěšným útokem, které přeskakuje také na okolní nepřátele ve formě žlutých blesků a rychlost pohybu je navýšena o 10%.

                                                                     ♦ ♦ ♦

Nephalem Glory Level 3

Hrdinové udělují bonusové poškození s každým úspěšným útokem, které přeskakuje také na okolní nepřátele ve formě žlutých blesků a navíc je šance, že při úspěšném útoku vaše postavá spůsobí explozi energie s plošným poškozením.


Životy (Life)

http://eu.battle.net/d3/static/images/game/guide/combat-skills/life-orb.gif?v=58-73Předměty zvané Health Globes a také elixíry doplňují životy, životně důležitou substanci vaší postavy. Tak jako i vy drtíte a ničíte své nepřátele, tak i oni mají zájem na vaší smrti. Pokud vás teda monstrum úspěšně zasáhne, hodnota vašeho zdraví (které je zobrazováno pomocí červené koule vlevo na obrazovce v akčním panelu, viz obrázek) bude zredukována.

                              

monk_passive_onewitheverythingAtribut Vitalita (společně z jistými pasivními skilly a vybavením, které používáte) určuje kolik maximálního zdraví vaše postava má. Ztracené životy můžete rychle doplnit právě sbíráním health globes z padlých, nebo v případe bossů, rare a šampion skupin, zraněných nepřátel.

♦ ♦ ♦

Health Globes

barbarian-passive-poundoffleshGloby jsou zvláštní skupinou předmětů. Nedají se, tak jako ostatní věci, vzít do inventáře, ale přesto padají ze zabitých nebo částečně zabitých monster. Jde o červené koule doplňující jednu ze dvou klíčových věcí vaší postavy – životy. Tyto orby aktivujete tak, že přes ně jednoduše přejdete. Vzdálenost, ze které můžete Health Globe sebrat, můžete ovlivnit affixem na předmětech „Increases Gold and Health Pickup Radius by X Yards.“

healthorbs

Trojúhelníky na liště s životy značí, kdy může z monstra vypadnout health globe, takže mějte oči na stopkách, aby jste mohli předvídat, kdy příjde možná záchrana.

health-bar-med

Běžná monstra: šance na vypadnutí health globu při smrti se liší s typem monstra.

Šampioni: 60% šance na vypadnutí health globu při 50% života a při smrti.

Rare monstra: 100% šance na vypadnutí health globu při 50% života a při smrti.

♦ ♦ ♦

Některé skilly se vztahují právě na Health Globy, například barbarianova pasivka Pound of Flesh zvyšuje regeneraci zdraví po sebrání Health Globu a navíc přidá bonus k rychlosti pohybu. Health Orby doplňují životy celé partě hráčů.


Energetický zdroj (Resource)

FuryMnoho schopností, které vaše postava ovládá, je poháněno limitovanou magickou sílou zvanou energetický zdroj (resource). Když hrdina používá své mocné schopnosti a kouzla, zásoba této energie se vyčerpává za tolik jednotek zdroje, kolik daný skill stál. Zbývajíci hodnotu svého energetického zdroje zjistíte velmi snadno pohledem na kouli zdroje vaší postavy v pravé části akčního panelu.

 

witchdoctor_passive_spiritvessel

Všechny herní postavy mají na rozdíl od předchozích dílů Diabla každá svůj unikátní energetický zdroj a více konkrétních detailů o nich se můžete dočíst na stránkách jednotlivých herních postav.

 

Přehled energetických zdrojů jednotlivých postav, zleva doprava:

resources

Fury (Barbarian), Wrath (Crusader), Hatred/Discipline (Demon Hunter), Spirit (Monk), Mana (Witch Doctor), Arcane Power (Wizard)


Smrt

smrt-nahledmonk_passive_neardeathexperienceSmrt v Diablu III není konec (s výjimkou Hard Core postav) ale ani nic, co by se mělo brát na lehkou váhu. Když zemřete, máte možnost si zvolit jestli chcete být oživeni na místě kde jste zemřeli (jenom pokud jste nebojovali s bossem), ve měste nebo u posledního checkpointu. Checkpointy, nebo chcete-li záchytné body jsou neviditelná místa na mapě, která sledují váš postup hrou.

♦ ♦ ♦

Navrátí se vám plné zdraví ale všechny poživatelné předměty, které jste použily budou nenávratne pryč a všechna výbava, kterou jste měli v dobe smrti na sobě, utrpí menší ztrátu (10%) v durabilitě, čili v životnosti předmětu. Toto poškození bude stát opravu za zlato. Více informací o durabilitě najdete v sekci Předměty – Durabilita.

2 komentáře u „Boj a taktika

  1. Ahoj, diky za popis.
    Nasel jsem par malych chyb, tak posilam:
    Typy poskozeni
    …jaký typ poškození způsobuje (misto spusobuje)
    … typ poškození, které způsobíte služebníkům Pekla.(misto spusobite)

    Cold
    … schopností zpomaluje (oprava na z)

    Lightning
    … snížit cenu zdroje (oprava na s)

    Power Globes a Nephalem Glory
    S příchodem patche 2.0.1 byly do hry… (misto byli)
    Již vzpomínaný bonus… (misto spominany)

    Nephalem Glory Level 3
    …energie s plošným poškozením.(chybi mezera mezi „s“ a „plosnym“)

    Smrt
    Checkpointy, nebol chcete-li (smazat „l“ za slovem nebo)
    … vsechny poživatelné předměty, které jste použili (misto pouzily – pokud teda clanek nehovori jen k holkam 🙂 )

    Ivanhoe

Napsat komentář