Svět

Svět Svatyně není nikdy stejný. A to díky tomu, že části prostředí Diabla 3 (s výjimkou táborů, měst a některých povrchů) jsou generovány náhodně. Jako kousky skládačky, spolu tvoří obraz bludišť a kobek, které mohou být pokaždé, když spustíte hru, jiné.

Pokaždé když začnete novou nebo nahrajete rozehranou postavu, svět se změní. Najdete neznámé protivníky a neotevřené poklady na nových místech. Navíc, fyzické rozložení oblastí se mění: pozice jeskyní a ruin se přesouvají a předtím bezpečná cesta může být teď plná monster. Dokonce i úkoly mohou být na úplně jiném místě!

 

Tábory a waypointy


Ne všechny části světa se mění. Bezpečné oblasti – jako tábory a města – zůstanou nezměněné. Na těchto místech najdete obchodníky, se kterými můžete smlouvat nebo opravovat své vybavení. Najdete zde taky následovníky a ostatní klíčové neherní postavy. Kliknutím na tyto postavy započnete rozhovory, dostanete dobré rady nebo se dozvíte něco i jejich historii.


Na určitých místech ve hře se hráč může okamžitě přesouvat, tedy v podstatě teleportovat. Jde o tzv. waypointy. Po kliknutí na waypoint se automaticky zobrazí Waypoint Menu, ze kterého můžete vybrat místo, kam se chcete okamžitě přesunout.  V kampani se teleportovat nedá mezi jednotlivými akty, jenom v daném konkrétním aktu, ve kterém se nacházíte. Výjimka je Adventure mode, kde začínáte hru již se všemi odemčenými waypointy.

Přesouvat se lze pouze na místa, která již byla dříve aktivována. Aktivace waypointu je jednoduchá – na waypoint stačí pouze kliknout. Úspěšná aktivace se pozná „rozsvícením“ waypointu, což je doprovázené také specifickým zvukem. Hlavní města jsou vždy standardně aktivována. Buďte vždy pozorní a nezapomeňte si aktivovat waypointy, obzvláště na důležitých místech. S hledáním waypointů vám může pomoci také automapa.

 

Questy


Diablo 3 je rozděleno na čtyři části (pět s datadiskem Reaper of Souls), které jsou, stejně jako tomu bylo u předešlých dílů série Diablo, označovány jako akty. Každý akt pak obsahuje několik hlavních questů, tedy úkolů také označovaných jako hlavní linie questů, které hráč musí splnit.

Zajímavou odlišností od předešlých dílů série je nový systém check-pointů. Když totiž herní postava kdekoli zemře, neobjeví se zpět ve městě, jako tomu bývalo  u Diabla 2, ale zobrazí se u posledního check-pointu. Questy se vyskytují jenom v Kampani.

 

Eventy


Při putování světem Svatyně přijdete do styku s eventy – malé nepovinné questy. Když na nějaký event narazíte, na obrazovce se objeví jeho název spolu s úkoly k jeho splnění.

Eventy mohou být démonické rituály, přepadení nepřáteli, jeskyně plné vyhladovělých vězňů nebo jiných náhodných příhod, které vás vyzvou při procházení hlavního příběhu Diabla III. Mohou poskytnout různé odměny, představit odlišné nepřátele nebo dokonce mohou měnit podmínky pro splnění.

Mnoho eventů má potenciál k poskytnutí bonusových pokladů a odměn. Eventy se mohou vyskytnout jak v Kampani, tak v Adventure módu.

 

The Darkening of Tristram


Starodávné zlo číhá v ruinách Old Tristram. Objevil se tajemný portál, který vede do síní známé katedrály. Hluboko pod katakombami na neohrožené dobrodruhy čeká Dark Lord.

Během měsíce ledna si můžete znovu prožít a vzdát hold prvnímu dílu díky technice RetroVision™. Sklenice nostalgie bude naplněna až po okraj prvky, které tento zážitek navodí. Čeká na vás audiovizuální extravaganza, známí nepřátelé, ikonické předměty. To vše v enginu Diablo III. Předměty pro transmogrifikaci, achievementy a pár překvapení na vás čekají v hlubinách nebezpečného, pixelovaného dungeonu.

Pro účast v této události musíte mít spuštěný Adventure Mode. Vaším úkolem je projít Waypointem do The Old Ruins. Když je tento event aktivní, na mapě světa bude při waypointu do této lokace červený pentagram. Vydejte směrem do města a u kašny bude Town Portal s názvem Tristram. Vstupte do něj a porazte zlo pod katedrálou pro získání unikátního legendárního drahokamu.

Kompletního průvodce naleznete zde.

Návod jak získat tajného mazlíčka naleznete zde.

 

Náhodné generování


Náhodné generování v Diablu III podporuje znovuhratelnost ale také to znamená, že ukládání vaší hry je vyřešeno unikátním způsobem.

Hru nemusíte ukládat manuálně, abyste začali od poslední pozice. Stav vaší hry (včetně vašich zkušeností, výbavy a úkolů) je automaticky ukládáno, jak postupujete a dosáhnete kontrolních bodů. Vaše hra je také uložena když skončíte s hraním a vyberete možnost „Leave Game“ nebo „Exit Diablo III“ z herního menu. Je důležité, abyste hru vypínali tímto způsobem (místo přímého vypnutí počítače nebo konzole) pro zajištění, že se váš postup správně uloží.

Pokud ukončíte hru uprostřed dungeonu nebo divočiny, po nahrání hry se neobjevíte na tomto místě. Místo toho, vaše postava se objeví při posledním kontrolním bodu nebo v nejbližší bezpečné lokaci: často ve vedlejším městě nebo táboře. Pro návrat na místo vaší poslední bitvy, můžete běžet zpátky pěšky nebo také použít waypoint. Když waypoint odemknete, můžete se do jeho oblasti vrátit kdykoliv, co z nich činí velmi důležité milníky při vašem postupu hrou.

Máte vlastní volbu, jestli budete objevovat více nebo méně, ale vždy byste měli waypointy hledat a aktivovat, abyste si zajistili účinný způsob přesunu po herním světě.

 

Mapa


Když vstoupíte do nové oblasti, na vaší mapě vidíte pouze zešedlé části této lokace. Jak po oblasti putujete a postupně ji objevujete, zakresluje se také vaše mapa.

Pokud se ztratíte, můžete aktivovat mapu (na počítači klávesa „M“ nebo „TAB“, na konzole tlačítko D-PAD Down) a zjistit, kde se zhruba nacházíte. Oblasti, do kterých jste ještě nedorazili, jsou černé, dokud je neprozkoumáte, kdy se vyplní, a uvidíte hranice oblasti v lepších detailech. Pokud na mapě vidíte symbol pulsujícího kruhu, běžte směrem k němu: znamená totiž směr a polohu aktuálního herního úkolu.

V PC verzi Diabla III je k dispozici také minimapa, menší, přiblížená verze klasické mapy, kterou najdete v pravém horním rohu obrazovky. Tato minimapa je užitečná k rychlé orientaci když nechcete otevírat celou mapu.

Napsat komentář