Základy – Obtížnost hry

Na začátku hraní Diabla III si můžete vybrat obtížnost, na které chcete hrát. Ze začátku jsou přístupné jenom první tři stupně: Normal, Hard a Expert. Obtížnost Master odemknete poté, co hru dokončíte s jakoukoliv postavou a finální Torment obtížnost se zpřístupní po dosažení úrovně 60 s libovolným hrdinou. Obtížnost můžete také měnit přímo v průběhu hraní a to tak, že stisknutím Escape otevřete herní menu a za pomocí tlačítek Raise Difficulty, nebo naopak Lower Difficulty, změníte požadované hodnoty.

Obecné změny

Obecně řečeno, monstra na vyšších obtížnostech (Hard, Expert, Master a Torment) se pohybují rychleji než monstra v předchozích obtížnostech; také jejich střely se pohybují rychleji. Má to ale i své pozitiva – kvalitnější předměty, unikátní craftovací materiály a nové brnění se objevují v každé další obtížnosti. Zde je několik specifických změn:

 

NORMAL

• U monster se objevují nové affixy: Arcane Enchanted, Extra Health, Fast, Horde, Fire Chains a Vampiric.

 Champion a Rare monstra mohou mít až 2 affixy.

• Monstra mají tyto atributy: 100% životů, 100% poškození, vaše postava: 0% bonus k nalezenému zlatu, 0% bonus k získaným zkušenostem.

♦ ♦ ♦

HARD

• U monster se objevují nové affixy: Avenger a Health Link.

 Champion a Rare monstra mohou mít až 3 affixy.

• Monstra mají tyto atributy: 200% životů, 130% poškození, vaše postava: 75% bonus k nalezenému zlatu, 75% bonus k získaným zkušenostem.

 

♦ ♦ ♦

EXPERT

Champion a Rare monstra mohou mít až 4 affixy

• Monstra mají tyto atributy: 320% životů, 189% poškození, vaše postava: 100% bonus k nalezenému zlatu, 100% bonus k získaným zkušenostem.

 

 

♦ ♦ ♦

MASTER

• Monstra mají tyto atributy: 512% životů, 273% poškození, vaše postava: 200% bonus k nalezenému zlatu, 200% bonus k získaným zkušenostem.

 

 

 

♦ ♦ ♦

TORMENT

Torment I: Monstra mají tyto atributy: 819% životů, 396% poškození, vaše postava: 300% bonus k nalezenému zlatu, 300% bonus k získaným zkušenostem.

• Obtížnost Torment je zvláštní tím, že sama má až 13 stupňů obtížnosti. Tuto vlastnost můžete měnit velmi jednoduše, v herním menu před vytvořením hry. Čím větší obtížnost si na této stupnici navolíte, tím větší budou odměny ve formě legendárních předmětů, padajících exkluzivně pro Torment obtížnost, množství nalezeného zlata a zkušeností, ale také se připravte, že zdraví a poškození monster se několikanásobně zvýší. Proto by obtížnost na Torment měli zvyšovat jen velice silní a zkušení hrdinové.

♦ ♦ ♦

Jednotlivé atributy monster, nalezeného zlata a zkušeností podle této stupnice jsou:

Torment II: Monstra mají tyto atributy: 1311% životů, 575% poškození, vaše postava: 400% bonus k nalezenému zlatu, 400% bonus k získaným zkušenostem.

Torment III: Monstra mají tyto atributy: 2097% životů, 833% poškození, vaše postava: 550% bonus k nalezenému zlatu, 550% bonus k získaným zkušenostem.

Torment IV: Monstra mají tyto atributy: 3355% životů, 1208% poškození, vaše postava: 800% bonus k nalezenému zlatu, 800% bonus k získaným zkušenostem.

Torment V: Monstra mají tyto atributy: 5369% životů, 1752% poškození, vaše postava: 1150% bonus k extra nalezenému zlatu, 1150% bonus k získaným zkušenostem.

Torment VI: Monstra mají tyto atributy: 8590% životů, 2540% poškození, vaše postava: 1600% bonus k nalezenému zlatu, 1600% bonus k získaným zkušenostem.

Torment VII: Monstra mají tyto atributy: 18985% životů, 3604% poškození, vaše postava: 1700% bonus k nalezenému zlatu, 1900% bonus k získaným zkušenostem.

Torment VIII: Monstra mají tyto atributy: 41625% životů, 5097% poškození, vaše postava: 1800% bonus k nalezenému zlatu, 2300% bonus k získaným zkušenostem.

Torment IX: Monstra mají tyto atributy: 91260% životů, 7208% poškození, vaše postava: 1900% bonus k nalezenému zlatu, 2750% bonus k získaným zkušenostem.

Torment X: Monstra mají tyto atributy:200 082% životů, 10 194% poškození, vaše postava: 2000% bonus k nalezenému zlatu, 3300% bonus k získaným zkušenostem.

Torment XI: Monstra mají tyto atributy:438 669% životů, 14 416% poškození, vaše postava: 3350% bonus k nalezenému zlatu, 5000% bonus k získaným zkušenostem.

Torment XII: Monstra mají tyto atributy:961 759% životů, 20 387% poškození, vaše postava: 3900% bonus k nalezenému zlatu, 6400% bonus k získaným zkušenostem.

Torment XIII: Monstra mají tyto atributy:2 108 607% životů, 28 832% poškození, vaše postava: 4500% bonus k nalezenému zlatu, 8200% bonus k získaným zkušenostem.


Life Steal

Efektivnost schopnosti Life Steal – která vám doplňuje ztracené životy procentuálně podle toho, kolik způsobíte poškození – je na vyšších levelech snížena o následující hodnoty:

 

• Na úrovni 60 – Life Steal je zredukován o 90%.

• Na úrovni 70 – Life Steal už nefunguje.

Např. když máte 2% Life Steal a způsobíte 1000 poškození, tak se vám na úrovni 60 nedoplní 20 HP, ale pouze 2 HP.


Resisty (odolnosti) monster

Silná monstra jsou odolná vůči efektům jako jsou omráčení či zpomalení (označované také jako schopnosti pro ovládání davu) a jejich odolnost se navíc na vyšších obtížnostech zvětšuje.

Odolnosti snižují efektivitu skillu o dané procento. Např. skill, který běžně omračuje (stun) nepřátele po dobu 5 sekund, má sníženou efektivitu na monstrum typu Champion a omračuje pak jen na 1.75 sekundy.

Nepřátelé, odolní vůči nějaké dovednosti, mají také minimální požadavky, které musí být splněny. Např. pokud má Boss na 70% Stun Resistance dostat 1.5 sekundové omráčení, bylo by zredukováno na 0.45 sekund, což je pod minimální 0.5 sekundovou hranicí omráčení a proto je ignorováno.

Redukce rychlosti útoku a pohybu (označované jako ER či redukce efektivity) mění rozsah efektu, nikoli jejich dobu trvání. Například 60% zpomalení pohybu, použité na Championa,  bude sníženo o 25%, pokud bude použit efekt 45% snížení rychlosti pohybu. Viz tabulka níže.

Hodnoty odolností monster

Jméno Stun resist Minimal Stun Root Resist Root Minimum Move Slow Resist Attack Speed ER Knockback Minimum
Normal 0% 0%
Champion 65%  0,5 50% 0,5 25% 65% 10
Minion 65%  0,5 50% 0,5 25% 65% 10
Rare 65%  0,5 50% 0,5 25% 65% 21
Boss 70%  0,5 50% 0,5 25% 65% 21

10 komentářů u „Základy – Obtížnost hry

  1. Caute, nevim jak je to na Pc, hraju konzolovou verzi na PS4. A tam si můžu v klidu překlikávat v obtížnostech o jeden stupeň. Takže třeba mastim bosse na T1 a na poslední chvíli(když má boss tak 5% životů) překliknu na T2. Tak se chci zeptat jestli je tenhle postup výhodnej a jestli to nemá Blizzard nějak ošéfovaný aby se takhle "nepodvádělo". Takže vyplatí se tenhle postup, praktikujete to také někdo?
    Předem díky za odpověď 🙂

  2. Wtf? Takže ty rezisty zase změnili? Už jednou to měnili. Předtím to bylo předělaný tak, že skill normálně stunoval plnou dobu, jen po tom stunu měla potvora na určitou chvíli rezist na následující stun, aby se zabránilo stun lockům u více hráčů. Tzn., že skilly jako Ground Stomp opět useless. Bravo Blizzard, krok dopředu, dva zpátky.

Napsat komentář