http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/win_ds1edit.zip
složka má obsahovat: složky Data a Pcx, alleg42.dll, msvcr70.dll, win_ds1edit (program), Demo.ini, Ds1edit.ini, *.bat (bat soubory) a jejich mapy (*.ds1)
spusťte jakýkoliv *.bat soubor (například Tristram.bat... načítá ze souboru Tri_town4.ds1) a ukáže se vám ona mapa (v našem případě Tristram)
Funkce a pracování s editorem
Editor pracuje jak s myší, tak i s klávesnicí. Neexistuje žádné menu, všechny povely dáváte klávesnicí. Teď budu rozebírat povely různých kláves
ESC Když ji zmáčknete, objeví se nabídka, jestli chcete mapu ukončit a uložit... stejně jako v samotném Diablu
TAB Tato klávesa je pro nás hodně důležitá... přepíná mezi třemi režimy:
1) pokrývka (podlaha + zdi) http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... le_big.gif
2) objekty (NPC, monstra (trvale umístěná), různé truhly, pochodně...) http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... bj_big.gif
3) cestičky NPC http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... th_big.gif
F1, F2 Vypínač vrstec podlahy 1 a 2
F3 Vypínač animační vrstvy, záleží na tom, kolikrát klávesu zmáčknete
1) Animace je tak, jako ve hře (pohybuje se) http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... imated.gif
2) Animace je "zmražená" http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... imated.gif
3) Objekt není zobrazen vůbec http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... n_none.gif
F4 Vypínač vrstev objektů, má 4 režimy
1) Nic http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/f4_none.gif
2) "Typ, ID" http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... typeid.gif
3) Rychlost animace http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/f4_speed.gif
4) Jméno v Obj.txt http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/f4_name.gif
R Obnoví Obj.txt (soubor se načte znovu, a podle toho upraví všechny animace, užitečné když soubor editujete a nechce se nám vypínat editor pro znovunačtení onoho souboru)
Insert Vloží nový objekt
F5, F6, F7, F8 Vypínač vrstev stěn, stejně jako u vypínače vrstev podlahy můžete schovat všechny vrstvy
F9 Vypínač speciálních vrstev (jde jen o to, jestli je vydíte skrze zdi a nebo ne)
F10 Vypínač cestiček NPC (fialové čáry, zatím ještě nejdou editovat)
F11 Vypínač vrstev stínů, má 4 režimy
1) Zakáže stíny http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_0.gif
2) Jasný a zřetelný http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_1.gif
3) Bílý režim http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_2.gif
4) Průsvitný http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/doc/shad_3.gif
(ve hře máte na výběr, mezi 2) a 4))
SPACE (mezerník) Vypínač průchodných vrstev, 3 režimy
1) Standartní http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
2) Stručné info http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
3) Úplné info http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
-u tohoto režimu vidíte v pravém dolním rohu vysvětlivky, můžete je zneviditelnit tlačítkem T http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
G Vypínač stavů desky mřížky mezi třemi dostupnými režimy
1) Zakázaný http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
2) Přes podlahu, ale pod zdmi http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
3) Přes podlahu a přes zdi http://paul.siramy.free.fr/_divers/ds1/ ... _small.gif
- jestliže je stlačená klávesa SHIFT , udělá to to samé, ale v opačném směru
Shift + F1~F2
Shift + F5~F8
Shift + F11 Ukáže pouze jednu vrstvu (F1~F2 pro vrstvy podlahy, F5~F8 pro vrsty zdí a F11 pro vrstvy stínu
-užitečné například když chcete vybrat stěnu bez podlahy
Ctrl + F1~F2
Ctrl + F5~F8
Ctrl + F11
Udělá všechny vrstvy viditelné, kromě jedné kterou si vyberete
Backspace Vrátí všechny vrstvy do jejich standartní polohy
CTRL + 0 ~
CTRL + 9 Myšleny jsou klávesy v horní části klávesnice, nikoliv numerická klávesnice
Tato funkce je nám k něčemu, pouze když máme načteno 10 a více map
0 ~ 9 Přepíná mezi mapami
F12
Shift + F12 Zvyšuje a snižuje jas (standartní se dá nastavit v ds1edit.ini na řádku gamma_correction
Up, Down, Left, Right Můžete přetáčet okno hlavní úpravy stisknutím "šipek" , myší děláte v podstatě to samé
+, - (numerická klávesnice)
-, =
Kolečko myši Funkce zoom
C Soustředí mapu na místo, kam ukazuje myš
Home Pomůže ve chvíli, kdy jsme se v mapě ztratili... přesune nás to na střed mapy
P Vytvoří screenshot s koncovkou *.pcx
Shift + P Vytvoří vylký screenshot s koncovkou *.bmp
Levé tlačítko myši Jestliže zmáčknete levé tlačítko myši, máte označené vrstvy (podlaha, zdi a speciální)
Jesliže zmáčknete ještě některé z těchto kláves, má to za důsledek různé události
SHIFT Vrátí oblast na předchozí výběr
CTRL Odstraní oblast z předchozího výběru
H Schová označené viditelné vrsty
Tento výběr je založen na tom co vidíme. Vybraním stavů vrstev (užitím kláves F1, F2, F5, F6, F7, F8, F11 ) můžeme vybrat / nevybrat podlahu, zeď, stín; více podlah / zdí / stínů, atd...
Zneviditelňování vrstec je bezpečné, protože nezmizí. Pomocí klávesy S je můžeme opět zviditelnit (ale pouze ty, které máme označené)
Jestliže jsme se v těch viditelných/neviditelných vrstvách úplně ztratili, stačí
Backspace + S a všechny vrstvy jsou opět viditelné
I Výkonný příkaz, vybere všechny identické vrstvy a označí je (po označení nám pomůžou tlačítka CTRL a SHIFT pro dovybrání / vyloučení jednotlivých vrstev z označených
Ctrl + S Uloží mapu
CTRL + U Vrátí upravené vrstvy tak, jak byly na začátku
N Mění v noc, slouží pouze jako hračka, nemá na hru účinek
Ctrl + C Kopíruje určitý výběr.
Ctrl + X Vyjme určitý výběr
DEL Maže vrstvy
Mapy a jejich zprovoznění
Jak už jsem se zmínil, mapy mají koncovku *.ds1
Tyto soubory vyextrahujeme z D2Exp.mpq a D2Data.mpq ve složce Diablo II
pomocí programu MPQview (pomocí něho extrahujeme i ostatní soubory, např. *txt)
Vyextrahujte si jakýkoliv soubor s koncovkou *.ds1 (např. Gravey.ds1 z D2Data.mpq)
Jako první krok, musíme soubor vložit do složky editoru!
A nyní máme dva způsoby jak soubor načíst editorem
1) Ve složce editoru je soubor Demo.ini (čte z něj _Multiple ds1demo.bat)
otevřete jej a vidíte toto:
To znamená, že soubor načítá hned 3 mapky (dá se mezi nimi přepínat čísly 1, 2 a 3 v horní části klávesnice, nikoliv numerické)11 300 tri_town4.ds1
11 300 help_trees.ds1
17 481 duriel.ds1
rozeberu první řádek souboru Demo.ini
první číslo (11) je číslo ze souboru Levels.txt ze sloupce LevelType (najděte si ho, je označen písmeny AA)11 300 tri_town4.dsi
druhé číslo (300) je bráno ze souboru LvlPrest.txt z hen prvního sloupce Def
a tri_town4.ds1 je název mapy
jestliže chceme načíst Gravey.ds1 (Burial Grounds), musíme přidat (nebo změnit) v souboru Demo.ini řádek
bude vypadat následovně:
2 108 Gravey.ds1
protože: v Levels.txt má LevelType 2 , v LvlPrest.txt má Def 108 a mapa se jmenuje Gravey.ds1
2) Vytvoření nového *.bat souboru (častější způsob)
vybereme si nejdříve nějaký existující *.bat soubor (např. Tristram.bat) a vytvoříme jeho kopii do složky editoru. Klikneme na kopii pravým tlačítkem myši a dáme Upravit (Edit). Zobrazí se toto:
1. a 3. řádek nechte, s ním nic dělat nebudeme, druhý řádek je to, co nás zajímá... win_ds1edit tri_town4.ds1 11 300 > debug_tristram.txt@echo off
win_ds1edit tri_town4.ds1 11 300 > debug_tristram.txt
pause
win_ds1edit nechte na pokoji... to je název programu
tri_town4.ds1 je název mapy
11 je opět číslo ze souboru Levels.txt, sloupec LevelType
300 je znovu číslo ze souboru LvlPrest.txt , sloupec Def
> Prostě šipka
debug_tristram.txt soubor, který se vytvoří a kam se zapisují postupy o spuštění *.batu a errory
pro Graveyard (Burial Grounds) bude nastavení *.batu vypadat takto (název *.batu si dejte třeba Graveyard)
... protože: Gravey.ds1 je název mapy@echo off
win_ds1edit Gravey.ds1 2 108 > log.txt
pause
2 je číslo z Levels.txt sloupec LevelType , 108 je číslo ze souboru LvlPrest.txt sloupec Def a jako soubor, kam se bude vše zapisovat jsem si vybral log.txt
U obou způsobů si dejte hlavně pozor na psaní mezer! (ty tam být musí)