Je jasné, že cílem každého modaře je vytvořit si co nejrychleji svůj vlastní unique item. Naštěstí je to velmi jednoduché.

Nový unique item

  • Obtížnost: lehká
  • Potřebné soubory: uniqueitems.txt (patch_D2.mpq)
  • Potřebné znalosti: práce se stringy, vytváření věcí v horadric cube

Otevřete soubor a přidejte si nový řádek. Index je u unique stejný jako název, takže sem zadejte název vašeho předmětu. Version určuje verzi, napište 100 (datadisk), enabled 1, ladder určuje jestli bude pouze na ladderu, nedávejte nic, rarity 1 (čím méně, tím vzácnější), nolimit znamená, jestli může padnout vícekrát za hru, pokud dáte 1, může. Lvl je level předmětu čím vyšší dáte, z tím silnějších potvor bude moci vypadnout, pokud nebudete vědět, porovnejte s ostatními unikáty. Zatím dejte 20, lvl req je potřebný level, dejte zatím 20. Code a Type určují vlastní předmět který bude unikátem. Pokud budete potřebovat tyto kódy, podívejte se do souborů Armors.txt, Weapons.txt a Misc.txt, sloupec code. Type je doplňující, u zbraní píšeme jejich třídu (např. swor nebo hamm) a u zbroje její celé jméno (např. crusader gaunlets), nicméně my děláme prsten takže napíšeme rin do code a ring do type. Carry1 je maximální počet kolikrát můžete předmět nést, nedávejte nic, to znamená nekonečno. Chrtransform a invtrasform je barva kterou může předmět dostat, mrkněte do tabulek, nicméně, prsteny nemůžou být zbarveny takže nepište nic. Flippy file až Usesound jsou atributy, které určují obrázek a zvuky věci, příslušné atributy najdete ve stejnojmenných sloupcích u věci, jejíž vlastnosti chcete unikátu dát (pokud např. chcete aby váš ring vypadal jako lebka, napište do invfile „invsku“). Prop, par a min&max jsou již samotné atributy věci. Prop definuje atribut, par je parametr (nutný jen u některých atributů) a min&max je hodnota samotná. Seznam atributů naleznete zde. My si uděláme takový trošku lepší ring +1 all skills, +20 life +20 mana a +10 strength. takže pište: prop1 allskills, min1 1, max1 1 (pokud napíšete do max 2 bude to náhodně, takhle vzniká třeba +50–70 life (varies)), prop2 hp (hit pointy), min&max 20, prop3 mana, min&max 20, prop4 str, min&max 10. Scrollněte až nakonec a dejte 0 do eol. Uložte, zprovozněte, pojmenujte a vytvořte cube recept. Zapněte hru, vytvořte ring a kochejte se.

Obrázek na konec:

Nový Set item

  • Obtížnost: lehká
  • Potřebné soubory: sets.txt, setitems.txt (patch_D2.mpq)
  • Potřebné znalosti: práce se stringy, vytváření věci v horadric cube, tvorba nových unique items

Prakticky stejné jako unique items jen s pár drobnými vymoženostmi. Maximální počet předmětů v setu je 6. Charmy nemůžou být set items, resp. můžou, ale nebudou se počítat (nejsou equipped).

Takže nejříve definujeme samotný set. Otevřete sets.txt, vytvořte nový řádek. Index je název setu pro vás, pomocí indexu budete set definovat později. Name dejte stejné jako index (a jako název stringu), version 100, level dejte přiměřený tomu, co napíšete do setitems.txt.

Teď příjdou sloupce PCode#X, PParam#X, PMin#X, PMax#X, kde # je počet předmětů, nutný pro získání bonusu a X je a nebo b, takže na každém stupni mohou být dvě vlastnosti. Pokud napíšete do PCode2a allskills, a do Pmin a max 2a napíšete 1, znamená to, že pokud na sebe oblečete dvě věci ze setu, dostanete bonus +1 all skills (zlaté písmo).

Stejné sloupce začínající písmenem F jsou bonusy za full set. Nakonec ještě 0 do eol.

V setitems.txt napište do index název předmětu, do sloupce set piště index ze sets.txt jinak je vše naprosto stejné jako u unique items, akorát že tady je jedna funkce navíc, pokud chcete, aby měl předmět bonusy za více předmětů ze stejného setu, napište do sloupce add func číslo 2. Tyto vlastnosti se pak definují ve sloupcích počínaje aprop2a až k eol, kam patří 0. Tyhle bonusy se píší zeleným písmem.

Pak klasicky pojmenovat (každý předmět a taky celý set), zprovoznit.

Obrázek na závěr:

Nová zbraň, brnění nebo cokoli jiného

  • Obtížnost: lehká
  • Potřebné soubory: Weapons.txt nebo jiný příslušný txt (Armors.txt, Misc.txt) (patch_D2.mpq)
  • Potřebné znalosti: práce se stringy, vytváření věci v horadric cube, tvorna nových unique items

Je to prakticky úplně stejné pro jakýkoli typ itemu (kromě misc, které se dají socketovat, ale to se dá v pohodě odoukat, potřebujete navíc gems.txt).

My si uděláme nový meč, bez použití nové grafiky, který bude vypadat jako Long Sword.

Otevřete weapons.txt, zkopírujte řádek 33 na konec. Teď záleží na vás co chcete měnit, já jen řeknu co je co (co vynechám na to radši nesahejte). Name je jen pro pořádek, tady může být cokoli. Type musí být něco z itemtypes.txt (děláme meč, necháme swor), do code napište tří nebo čtyřpísměnný kód (radši jen třípísměnný), který nebyl použitý, můžete si pomoci čísly, takže napište třeba z01 (zbraň 1), do namestr to samé (string se musí jmenovat z01). Compactsave slouží jen pro itemy, které nemají prakticky žádné vlastnosti (elixíry) aby byli menší. Rarity určuje, jak je předmět vzácný, čím menší tím vzácnější (hra v dropu upřednostní itemy s vyšším číslem v rarity). Spawnable značí, jestli může být u obchodníků. Mindam a maxdam je damage. 1or2 handed říká, že je zbraň obouruční, ale barbar jí může vzít do jedné ruky, 2handed je obouruční pro všechny, 2handmin a max damage je damage, pokud je zbraň obouruční. Rangeadder je dosah zbraně, speed základní rychlost. Str a dexbonus je bonus, který zbraň dostane za strength nebo dexterity, tady to moc nepřehánějte, porovnejte s ostatními. Reqstr a dex jsou požadavky. Durability je jasné, pokud dáte do nodurability 1, je předmět nezničitelný. Level se používá pro drop, maximální level použitý v původní hře je 87 (i pro brnění), takže pokud dáte vyšší, zbraň nebude v dropu, pokud dáte menší, může automaticky padnout. Levelreq je potřebný level. Cost a gablecost dejte podle ostatních itemů. Dalších sloupců si nemusíte všímat, až do flippyfile až setinvfile. Tady se nastavujou obrázky a animace předmětu. Které můžou být jiné, pokud má item unique nebo set verzi, zatím nechte původní. Gemsockets je maximální počet socketů. Dropsound a usesound jsou použité zvuky. 1 v unique znamená, že vždy padne pouze unique verze předmětu (použité např. u quest items). Ve sloupcích BU – FA se určuje, u kterých obchodníků bude předmět v prodeji. Obchodníkům se budu věnovat ve zvláštním tutorialu, takže to zatím necháme ležet. Skipname znamená, že předmět nebude mít jméno, takhle vzniká že např. Staff of Kings je pouze Staff of Kings a už nic k tomu, u normálních věcí je to ovšem k ničemu. Nightmare a hellupgrade jsou exceptional a elite verze předmětu. Pokud žádné nemá, pište xxx. Nameable znamená, jestli ho Anya může pojmenovat. Do permstoreitem dejte 0.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Modding.