Novinky v Patchi 1.0.8 – hra v partě bude výhodnější

Vývojáři se rozhodli, že se v Patchi 1.0.8 zaměří na vylepšení multiplayeru. Jak jste již slyšeli od McP a Pastora v podcastu na webu DiabloFans.cz, Blizzard chce zatraktivnit hru více hráčů, a proto nejnovější patch hry přinese změny právě v této oblasti hry. Blizzard však doufá, že pokud vylepší nástroje pro hledání vhodných hráčů pro co-op hru, nástroje pro komunikaci a pokud zvýší odměny za hru v partě, multiplayer bude o něco zábavnější a bude výhodnější hrát ve skupině.

Zde je seznam změn:

  • Matchmaking Tagy – styl hry
  • Multiplayer bonusy – více experience, monstra s méně životy
  • Identify All – identifikace všech předmětů
  • Doba trvání Archonu
  • Combat Alerts – upozornění na elitky a gobliny
  • Players Near You – hráči ve vaší blízkosti
  • Private Chat – soukromý chat


Novinky v Patchi 1.0.8

Matchmaking Tagy – styl hry

Vedle výběru obtížnosti, questu a Monster Power levelu si můžete vybrat jaký styl hry v public hře vyhledáváte. Na výběr budou tyto styly: Questing, Full Act Clear, Keywarden a PvP. Tyto styly hry se mohou v budoucnu změnit.

Multiplayer bonusy – více experience, monstra s méně životy

10% bonus k experience za hráče (max. bonus tedy 30% při hře 4 hráčů). Tento bonus se dá kombinovat s MP bonusy. Např. na MP10 máte bonus k experience 510%. To znamená, že monstrum má hodnotu 610% své původní experience (tedy o 510% více). Pokud hrajete ve skupině 4 hráčů, pak bude mít monstrum hodnotu 793% své původní experience. K tomu všemu dostanete konstantní bonus 10% Gold Find a 10% Magic Find za každého hráče ve skupině. Tento bonus může navíc překročit hranici 300% Gold a Magic Find.

Monstra získají 50% životů navíc za hráče, nikoli 70% jako tomu bylo dříve. Ve hře 2 hráčů tak budou mít monstra 150% životů oproti hře jednoho hráče. Ve hře 3 hráčů pak budou mít 200% svých původních životů. U 4 hráčů to pak bude 250% životů (nikoli 310% jako tomu bylo v Patchi 1.0.7). Tato redukce zvýhodní ty, co mají slabší výbavu a bude pro ně pořád výhodnější hrát ve skupině, než sólo. Navíc pokud se někdo ve skupině 4 hráčů vzdálí od ostatních postav, pak je pro něj stále výhodnější hrát tímto stylem, než kdyby byl ve vlastní hře.

Identify All – identifikace všech předmětů

Od Patche 1.0.8 bude možná identifikace všech předmětů v inventáři najednou. Zrychlí to hru a ušetří čas.

Doba trvání Archonu

Doba trvání Archonu bude v Patchi 1.0.8 prodloužena. Pro prodloužení Archonu budete muset být v blízkosti monstra, které umře. V souvislosti s tím bude Blizzard opravovat i princip Life on Kill bonusů, ale ne v tomto patchi.

Combat Alerts – upozornění na elitky a gobliny

Pokud hráč obdrží poškození od Elite monster nebo způsobí poškození Elite monstrům nebo Treasure Goblinovi, pak na to všichni členové party budou upozorněni pomocí Combat ikonky na mini mapě. Combat ikonka bude přidána také na váš banner ve městě. Hráči, co jsou ve městě, pak budou jednoduše vědět, že bojujete s elitkami či goblinem.

Players Near You – hráči ve vaší blízkosti

Podobně jako ve StarCraftu II, toto nové okno vám zobrazí všechny hráče, kteří se do hry připojí ve vašem okolí. Hodí se to např. pokud hrajete s kamarády na stejné škole nebo ve stejné internetové kavárně.

Private Chat – soukromý chat

Pomocí soukromého chatu budete moci v Patchi 1.0.8 komunikovat až s 99 kamarády najednou. Chat bude fungovat podobně jako klienti pro instant messaging. Vývojáři jsou si vědomi, že hráči chtějí něco na způsob guild nebo skupinových chatů, ale Blizzard má pro to jiné plány v budoucnu.


Tak toto byl jen stručný přehled novinek v Patchi 1.0.8. Stejně jako u předešlého patche i tento bude dostupný k otestování na PTR serveru před jeho vydáním. Jakmile bude test nového Patche dostupný, budeme o tom informovat na hlavní stránce.

Zdroj: Battle.net

Komentáře 90

  1. Privítala som ikonky na monštrá, aj itemizáciu naraz, ale vôbec sa nezlepšilo nachádzaanie legendárok. Ak niečo nájdem, tak je to mínusové a pomohlo by mi to možno v lev. 30, ale nie 60 a paragóne 50. Raz som dražila, ale nakoniec aj legendárka bola mínusová a ostatné sú v takých sumách, ktoré asi nikdy nebudem mať. Proste Diablo 3 nemyslí na hráčov, ktorí nechcú obchodovať. Len závistlivo pozerám na demage niektorých – 200 000 a viac … ja mám 75 000 a viac asi nebudem mať.

  2. Já nevím… Nedávno jsem se vrátil k Diablo 2, které hraji snad od jeho vydání, protože prostě neexistuje nic, co by mě přimělo se k Diablo 3 vrátit. Dohrál jsem 2 postavy na 60 level a potom už prostě není co hrát, akorát nějaké ty extra levely a expení. Inferno jsem ani pořádně nehrál protože bylo příliž těžké oproti Hellu. Další postavy mě ani nelákají, jediná změna na nich jsou KOUZLA a jejich kombinace a itemy.

    V Diablu 3 mi prostě chybí víc možností hraní za každou postavu. Je zrušená svoboda rozdělování attributů, svobodné přidávání bodů do schopností. Když se ohlédnu k diablu 2 (které má mimochodem na to, že je to o 10 let starší hra, zajímavější děj, lepší atmosféru), ve kterém se každá postava dá hrát minimálně na 8 způsobů (u Paladina je to minimálně 25 způsobů), tak mi příjde Diablo 3 příliš přímočaré.

  3. Kdy už spustí ten patch? víto někdo Smutný

  4. nevite nahodou kdy ten patch uz vyjde?? jen by mne to zajimalo protoze uz je neak moc dlouho na PTR… .;) 🙂 😀

  5. Bedoe : Máš pravdu, že tam srovnání itemů přímo v AH chybí, ale jestli chceš jednoduše vědět, kolik ti věc čeho přidá (bez toho, abys musel používat ext. kalkulátory), tak stačí hodit věc z aukce do chatu (LShift+klik na item v AH s otevřeným chatovacím oknem) a když pak budeš ve hře, stačí jednoduše na odkaz v chatu klinkout. Doufám, že jsem pomohl.

  6. Zdravím Vás,

    mám otázku: myslíte že jsi konečně Bliz všimne že AH má přemrštěné ceny itemů a HLAVNĚ ŽE ZDE NÉNI KALKULÁTOR NA PŘEPOČET ABYCH POZNAL KOLIK MĚ URČITÁ VĚC PŘIDÁ,  a né hledat někde něco na externím programu. Toto by mělo být v patchi 1.08 jenže……

  7. DOKUD BUDE EKONOMIKA VE HRE TAM KDE JE JE TO K NICEMU

  8. damagedeath

    Nebudu nikoho jmenovat, ale vážně bych ocenil, kdyby se tato debata dále nevyvíjela, protože mám pocit, že sklouzává někam, kde se mi to už moc nelíbí…


    Jinak, také mám jedno pořekadlo: Moudřejší ustoupí…přeberte si to, jak chcete.

  9. Psychotoxic

    Nerozumiem prečo neupravia stackovanie demonic esence a ostatných vecí na rovnaku uroveň ako tome of secret {teda aspoň na 1000}

    Inač patch sa mi celko páči.

  10. Arrinao: len by ma zaujímala jedna vec koľko bolo diablo fan cz/sk stránok v roku 96/97 keď vyšlo diablo 1 a kedy bola oficiálne založená táto stránka pre D1 a D2? Vie mi niekto poradiť?

    Na rozdiel od teba je nikoho neurážam ako ty a ešte aj konkrétne. Nevim čo máš s mojimi ramenami, a čo som říčny?????, ja som iba vyjadril svoj názor to bolo všetko v bodoch som odpovedal na tvoj článok, dokonca som povedal, že si neičo dobre vystihol, len od teba to bola samá kritika, !!!urážka!!! ak myslíš, že ma budeš urážať a ja si to mám aj čítať tak to sa dosť mýliš v luďoch. A ja sa na gentlemana hrať nemusím, lenže čo sa týka správania už tu za to pár ludí dostalo ban ja nie, lebo invektýva akurát vypovedajú o tom aký človek je.


  11. Za prvé, nikdy jsem tě blbcem nenazval. Pouze jsem poznamenal že není potřeba si na něj hrát ve snaze vyhnout se odpovědím na určité otázky. Protože pak nepřímo děláš blbce z toho, co je položil.

    Za druhé, to o té výšce nad věcí mi psát nemusíš, je to čistě moje observace založená na faktu, že jsi měl na začátku velká ramena a všechny kolem urážel a teď děláš velkého gentlemana, hovoříš o úrovních a jsi celý říčný, že se ti to najednou vrátilo i s úroky…

    Tímhle končím. Pokud chceš mít poslední slovo, klidně ještě něco napiš ale já už reagovat nebudu protože jsme totálně offtopic a já už jeden problém s adminem měl.

  12. Arrinao: Ani som nenapísal, že som vysoko nad vecou, ja si nemusím vymýšlať a vkladať druhým čo nepovedali, ale chápem to u takých ……………

  13. Ale neklesol som na tvoju úroveň aby som niekoho nazýval blcom.

  14. Tak ty jsi ublíženej? Že já umím jenom urážet? Až k nevíře, že tohle slyším od toho samého člověka co pár příspěvků dolů dštil oheň a vykřikoval, že jsme nic v životě nedokázali. Víš, existuje takové přísloví, které praví „na hrubý pytel hrubá záplata“. 

    Nedočítal jsi to? Tvůj rybíz. Dělal jsi tu předtím ramena že nikdo neví o čem vlastně mluví a když přišlo na lámání chleba tak jsi zkoušel trolovat jenom aby ses vyhnul reakcím na určitá témata. Jestli si teď chceš hrát na to že jsi jakože vysoko nad věcí, fajn vybral sis, mě to stálo aspoň za to že teď všichni vědí, co si o tobě mají myslet. 

  15. Arrinao: ani som to nedočítal, myslel som si, že budeš natoľko inteligentný a napíšeš to bez invektív, ale hlboko som sa mýlil. Ak chceš písať k téme píš neurážaj moju osobu, ja neurážam teba, ale to sa dalo čakať, 95% ludí a to som neprestrelil, viete iba urážať, ale rozvinúť inteligentnú debatu to asi nie! A mňa tu niekto nazve 13 ročným??????

  16. LorDrek: No že začnu takhle konfrontačně ale při vší úctě, kdyby jsi mě místo některých odstavců v tom svém příspěvku radši poslal tohle video tak bych aspoň přesně věděl, jak jsme na tom. Obzvlášť u těch pasáží o tom netu a starcraftu mám dojem že to byl z tvojí strany jenom pokus obhájit něco i za cenu

     To že design hry nemá nic společného se sérií je teda pěkná kravina. Každá série má určitý grafický styl, který sleduje (pokud je úspěšný), je to přímo jeden z definujících prvků sérií. Starcraft 2 by určitě neměl takový úspěch kdyby byl udělanej ve stylu Warcraftu 3, nebo WoW. Z pohledu vad hry je to ale, jak už jsem psal Rafiderovi nedůležitá záležitost a věc vkusu, ty ses ovšem ptal na to o čem je série Diabla a dostal jsi odpověď – tohle je jeden z jejích prvků. Na tvoje rádoby c000000l trolovací rady o černejch místnostech a gamma settings proto vůbec nejsem zvědavej; ptal ses na to co o čem je série diablo tohle je jeden z jejích prvků. Nechápu teda proč jdeš obhajovat (a ještě takhle blbě) art styl D3. Já přece nemám nic proti tomu že tobě se líbí. 

     K těm procentům ehmmmm neustřelil ses náhodou tak o pětašedesát? Jojo, všichni by plakali úplně stejně jako teď všichni pláčou že Starcraft 2 je veskrze úplně to samý, co Starcraft 1. Běž se tam podívat na fórum čoveče to jsou normálně smuteční průvody horší než když umřel Kim Čong Il. Na druhou stranu chápu že je to moje slovo proti tvému, pochybuju ovšem, že by James, nebo damagedeath byli ochotní kvůli nám dělat anketu na tohle téma. A teď vážně – ti co by možná plakali by byli ti samí na který teď nadáváte, že se kvůli nim nerfuje inferno. Řešení? Jednoduchej patch, který by přinesl respec, zrovna jako v D2, což byl zcela přijatelnej kompromis.

    K těm fórům, jak jsem to zkazil? Jestli před tím zavíráš oči tak je to tvoje věc ale když si projdeš archivy tak uvidíš že když něco napíše třeba dzin, tak jste všichni na větvi a jeden přes druhýho ho posíláte někam. Fajn. Dzin nic nenapíše a pak jsou tu témata jako „co bude v novém patchi“, nebo „aby už konečně přišla ta itemizace“. Chápeš na co tím narážím? Vy se už vlastně vůbec nezabýváte nějakejma „vnitřnostma“ té hry; řešíte už v podstatě jenom její kvalitu/kdy to bude lepší/jak to bude lepší atd… Sem tam nějakej příspěvek že „já jsem našel 7 legendárek“ nebo něco na ten styl, ale kde si nějak pomáháte navzájem? Kde řešíte buildy, kombinace, místa k farmení, itemy k farmení atd atd.? Prej „toto je kameň úrazu dnešnej doby vaše fóra, nikto si nevie nič sám otestovať, treba obkukať“, takže to mám chápat tak že máte lehkou hru, kterou pochopí i malej jarda, abyste nechodili na fóra otravovat ostatní? Jako ok teda ale nevyvrátíš mi, že to byly hlavně tyhle věci, které „dělaly“ komunitu, dělaly z ní tým, hráči si pomáhali navzájem. Z vás je tým skoro jenom tehdy, když něco napíše nějakej hater. Chtěl jsi vědět o čem byla série Diablo, tohle byla taky její velmi podstatná část, která ji separovala od jiných her, u kterých jsi taky fóra nepotřeboval, protože na to byly moc jednoduché, nicméně jak jsi správně napsal, nic tě nenutilo chodit je číst. Btw. argument že nevíš co kecám o komunitách když ty jsi v tu dobu neměl net, k tomu už jsem se částečně vyjádřil na začátku textu a dodám k tomu jen asi tolik, že není potřeba ze sebe dělat blbce ve snaze za každou cenu něco obhájit. A jestli ti není jasné proč ti tohle říkám tak věz, že ani náhoou nejsi střed světa a to že ty jsi v tu dobu neměl net zcela určitě nikoho nepálilo a komunity si jely i bez tebe.

    K tomu starcraftu to samé. Promiň, ale opravdu se mi nesnaž namluvit že můj příspěvek vyzněl jako že „diablo série je o starcraftu“. Myslím si že jsi moc dobře pochopil tu pointu ale nenapadal tě žádný pořádný protiargument, tak jsi si prostě honem vypíchnul zmínku o starcraftu a dovedl ji ad absurdum i za cenu že budeš vypadat jako hlupák. A přitom úplně zbytečně, jak už jsem poznamenal na začátku tohohle článku. Možná že jsi starcraft 2 nehrál, pak to ale máš ovšem říct. Narážel jsem na možnost výb ěru techů ve hře, které ti přidávají určité bonusy – např. rychlejší výroba zerglingů/rychlejší útok zerglingů atd., které jsou však nezměnitelné a ta volba, kterou jednou učiníš už tě bude provázet po celou hru a pokud v ní narazíš na problém, který by býval šel snadno vyřešit pokud by jsi si zvolil jinak, nemůžeš si to jednoduše změnit ale je třeba to vyřešit jinak. Kouzlo volby. Doufám že už to chápeš.

    K tomu příběhu.. děkuju, příběh jsem schválně nezmínil protože jsem věděl, že by na mě mnozí vyskočili s tím že „“kdo hraje diablo kvůli příběhu“. Jsem rád že nejsem sám, nicméně tím žes ho zmínil za mě jsi mi akorát nahrál do karet. Co se týče atmosféry, naprosto souhlasím, ovšem jestli si dobře vzpomínám tak jsi tu na začátku tvrdil že art design hry nemá nic společného se sérií. Aha, ale atmosféra jo? Nezdá se ti že si tu malinko protiřečíš? Nebo tedy art design nemá na atmosféru žádný vliv? Važ co říkáš;-)

    Na závěr bych se chtěl ještě moc omluvit damagedeathovi za vulgarismy. Není to můj styl, děkuji za upozornění, už se to nebude opakovat. Jestli ti vadí konfrontační styl tohohle příspěvku, nemám nic proti tomu, když upravíš některé části, je to takovej revanš za ten hlod že jsme v životě nic nedokázali…

  17. Tak je to v pořádku, s takovými si vždy rád zahraju :)… Já jsem byl často mlácen v partě, že jedu Wiza, který není mrazící prskavka, ale mě tak baví…

  18. Jojo, Azataki to napsal moc hezky. Pokud clovek nehraje svou max obtiznost, tak tech buildu je milion, jen si vybrat. Taky hraju s barbarkem svuj vlastni build a nikdy sem nepotkal nikoho, kdo by mel stejnej. Navic ho porad modifikuju, tu zmenim runu, tu vymenim nakej skill, proste zkousim a hledam. Moc rad mam barbarskej sprint s runou, ktera zrychluje i vsechny ostatni v parte. To me maj pak lidi taky radi 😛

    Tohle se mi mimojine na D3 libi- clovek ma charaktera, do kteryho investoval treba stovky hodin a nemusi si kvuli novymu buildu/nejaky modifikaci zakladat novou postavu, ani mu ji novej ladder „neznehodnoti“ jako ve D2 (budiz pochvalen).

  19. Azataki: Tak to je v pořádku, myslím, že je to ten nejlepší a nejzábavnější směr, kterým se můžeš vydat…

  20. Musim konstatovat, ze hra zacala byt pro mne po cca. tisici odehranych hodinach demotivujici.Mel jsem parkrat stesti v aukci jinak by nebylo ani vlastne co hrat.

    Vsiml si vubec nekdo goldove AH !!! Je velmi usmevne kdyz bizardi stanovili cenovy strop euro AH na 250E, ale mrknete se do te goldove aukce. Top itemy za 2 miliardy !!! ))) to je ale v prepoctu 650 Euro, jenze tim uz se nikdo nezabejva nehlede na 99.9 % nemoznost pro kohokoli neceho takoveho dosahnou, nebo naprosta absence vubec o tom uvazovat )).

    Osobne celou hru beru s velkou rezervou a i kdyz se take povazuji za skalniho priznivce timto dilem pro mne diablo skoncilo. Za celou hru mi vypadlo jen par veci co se da povazovat za slusne nikoli topove. Vcera nebo predevcirem jsem sledoval stream tusim od papagaje kterej se nezdrzoval sbiranim cehokoli az na legendarky coz mne ujistilo o nemoznosti aby padlo neco pouzitelneho nebo dokonce topoveho )). Neustale kosmeticke patche, ktere resi akorat ptakoviny to take zadupavaji do zeme.

    Jenak receno jestli je mozne aby nekdo pohnul na ustredi nekolika posunovatky (potenciometry) a poslal hru totalne do kytek, ani ne tak hratelnost jako nesmyslnost hrat kdyz hra mne nikam nechce posunout, prominte blizardi strcte si to vite kam…

  21.  LorDrek, Rafider:

    V prve rade kazdeho bavi neco jineho. Je spousta hracu, co se honi za tim „nejlepsim“ (zpravidla dps). Ale to neni muj pripad. Ja radsi hraju za postavou podle vlastnich preferenci – 1. mobilita, 2. zabavne cc skilly, 3. slusne damage, 4. uzitecnost v parte (supporter/debuffer). Rad si vybiram skilly, ktere se mi libi a bavi me, rad k nim hledam vsemozne synergie a pretvoruju vlastnosti postavy, aby naplno vyuzila potencial pouzivanych skillu. Zkratka chci si svou postavu postavit podle sebe a pro vlastni herni styl, nehlede na to, zda cerpam inspiraci ze hry nebo z webu.

    Kdyz jsme u tech aut dam vam na vyber: sportak, nakladak, usporne rodinne auto. Co z toho je top? 🙂

  22. D3 by stačilo přidat skill+passive tree namísto skillů jak jsou ted řešeny (nebo nějakou inovaci, ale promakanější), přidat horadric cube (nebo artisana) na kombinace itemů (tři health potiony = 1x vyšší tier Health potion, 4x ten samý rare item = 1x novy ten samý unidentified rare item, atd. kombinací je hromada :)). Díky změně skillů na skill tree, by se skill runy zachovaly v jejich fyzické podobě jako drop z potvor, přidal by se Skill trainer artisan, kde by se runy přidávali za poplatek ke skillům, a za poplatek by se i ze skillu vyndavaly (take by se u nej resetoval skill tree za poplatek – pokaždé by se poplatek zvysoval), každy skill by mel s danou runou třeba 10 ranků, čili aby jste měli full skill s runou, musela by vam runa potrebna pro urcity skill dropnout 10x. Samozrejmne v horadric cube by se dali skill runy kombinovat mezi sebou a taky by to byla cesta jak ziskat runu co potřebujete. Vylepšila by se itemizace, legendarni předměty by měly zaručené staty, například na Manticoře by nebyla STR nebo INT, ale vždy DEX, Crit dmg, AS, socket, ale samozrejmne hodnota statu by se rollovala (i socket 1 nebo 2) + dále by KAŽDY legendary item měl nějakou vlastnost navíc, případně by byli legendarní itemy co by byli specialně pro followery (i ty jejich relikvie). Vylepšili by se followeři, měli by možnost full equip item slots a trošku rozmanitější možnost skill tree než mají doted…. a tak dale a tak dale :))

  23. Azataki: Myslím, že PoE je hodně složitější a komplexnější… dá to čas projít a najít si na fórech informace, abys něco postavil… a těch možností, kombinací je tam opravdu dost, přesto to pro mne bylo absolutně nudné od první chvíle. Jinak jsem stejného názoru jako
    LorDrek: naprosto souhlasím, je to prostě tak a i Blizzard to oficiálně přiznává, je to přirozené. Druhá věc je, že člověka musí daný build taky bavit. Já třeba za wizza nehraju zrovna ten nejlepší, ale zase pro mě zábavnější, přesto sáhnu v tom daném směru samozřejmě po tom nejlepším :).

  24. Azataki: ok to berme, že je tak ako píšeš – teda ak bude jeden build pre danú klasu mať top dmg a top crit, top resisty, top atak speed, ale ostatné to nebudú mať, čo myslíš koľko ludí bude hrávať tento top build a koľko ludí bude hrávať tie horšie pomer 90 ku 10, stále sa obchádza výsledok a ten je taký, že ak sa bude octávia predávať za cenu fábie tak si radšej kúpim octáviu ako fábiu. Ak mi ponúka jeden build viacej výhod ako iné budem používať ten najvýhodnejší, napriek tomu že ich tam je 1mld. (keď ostatné sú slabšie) Možno ako píšeš, pre vyskúšanie, otestovanie je to fajn, ale nebudeš predsa používať obyčajnú zbraň (bielu) ak nájdeš magickú s vyšším dmg resp – bonusmi. Aj v D2 bolo niekoĺko používaných buildov a hrali sa tie, tiež sa nehralo na jednu postavu 1000 buildov. Predsa keď idem na max DPS a mám na cleave bonus 170% do dmg, nebudem používať bonus na spomalovanie. Ono to tak ako tak vždy skončí pri tých najvýhodnejších a najlepších veciach.

  25. Rafider:

    Rozdil mezi PoE a D3 neshledavam ve slozitosti. Pocitat muzes i u diabla. Hlavni rozdil vidim v tom, ze v PoE se da tvorit a vymyslet. Je tam prostor pro kreativitu a hrac ma moznost experimentovat s vsemoznymi vice ci mene silenymi buildy. V D3 ve vetsine pripadu jen a pouze vylepsujes staty cennejsim gearem. Pro hracovu kreativitu je tam hrozne maly prostor a to je pro me osobne nejvetsi problemem v hratelnosti D3.

  26. Vozi: takýto príspevok si vážim, lebo je to objektívna kritika ku ktorej sa prikláňam, ako inferno malo ostať vo význame inferna a nie kávičkového posedenia, čo sa týka legendáriek s bonusmi pre jednotlivé skilly by to bolo hustá vec (napr za každý krit zásah pre cleave dostanete 5% life), možností je veľa, len zase problém netu a šírenia informácií, a to si tu môže priznať každý, keď sa dostaneš k top itemom budeš využívaž tie top a nie tie, ktoré sú horšie aj keď v inej kombinácii buildu by boli silnejšie, preto si idem podĺa seba. AH to celé skazil, ale k tomu sa vyjadrovať je celkom zbytočné, čo sa týka craftu tak wile wardy sa neoplatí kupovať keď si vycraftíte lepšie. Chce to jednoznačne nové itemy pre skilly a hlavne neznižovať obtiažnosť. len toho sa asi nedočkáme, ale dúfam že hej.

  27. Vozi: Víceméně máš pravdu, to je problém, který se ale snad snaží napravit… už teď těch pár itemů co se dá kraftit je super. Nicméně AH a itemizace je stále velký problém. Nemyslím si, že by Diablo bylo někdy nějak hodně komplexní hrou, jde o to, co kdo hledá, pokud checš hodně počítat, přemýšlet a mít složitou hru, pak je PoE fajn, pokud chceš jednoduchost, pak je fajn Diablo. Přesto je tu pár problémů a hromada nevyužitého ponteciálu, což snad do budoucna napraví… Ale i tak, buildů je určitě více než 5 :).

  28. Meli by si ujasnit priority. Ocekaval jsem patch, ktery zlepsi hru.. predevsim itemizaci, diverzitu buildu a novy content. Misto toho vylepsili multiplayer, coz je od nich sice pekny, ale vzhledem k tomu, ze kamosi hru uz davno nehrajou, me to zrovna moc neoslovilo. 🙂

  29. @LorDrek .. Bohuzel no. Jako bylo to docela jasne uz pred vydanim hry, ze to nic komplexniho nebude. Na druhou stranu jsem doufal, ze to budou tahat zajimavymi legendary itemy a tou slibovanou obtiznosti v ramci Inferna. S tim Infernem to je vec, kterou jim neodpustim. Delali kolem toho tolik rozruchu a ted jsou prakticky 3 obtiznosti uplne zbytecne a neustale nerfuji i tu posledni. Jeste si mysli, ze lidi bude dlouhodobe bavit zabijet s prstem v nose hordy monster a prohrabavat se tim zbytecnym dropem. O cem je Diablo serie? O cem je ARPG? O tvorbe a zdokonalovani postavy, o farmeni a prekonavani obtiznosti v ramci progressu. V D3 udela clovek lvl 60 za par hodin a uz na MP 0 Inferno ma sanci dropovat nejlepsi veci. Jak tento system muze v ramci ARPG dlouhodobe bavit? Navic kdyz drop rates jsou logicky snizene kvuli aukci. Jsem si pripadal, ze hraji nejaky simulator popelarske profese (cistim lokace a prohrabuji se smetim, co jsem posbiral ze zeme do invetare a v 99,9% pripadu stejne vsechno vyhodim).

  30. Vozi: to bolo dobre napísané aj s tým súhlasím, lenže je to starý princíp, ktorý je v dnešnej dobe mimo! (respektíve nezaujme tak, aby vyhovoval väčšine a vytiahol tak vysoko zisky)

    Red Eagle: temneho RPG D2 – v preklade, zjednodušene: bez svetla, ale myslím že svetlosť sa dá upraviť, ak myslíte niečo iné – tak to nenazývajte prídavným menom temný – bez svetla

    keď si pri tých 13 ročných casual – dám ti za pravdu, ty a spol Blizzu zisky nevytiahnete, ale casual hej, to znamená iba to, že budú počúvať skôr takých čo im prinášajú zisky ako nespokojné 1%, ktorému v ničom a nikdy nevyhovieš

    lenže akékoľvek vyjadrenie, ktoré by tu napísal aj sam Einstein by vám nevyhovovalo, v podstate ani neexistuje hra, ktorý by spĺňala vaše predstavy, takže o čomkolvek je zbytočné polemyzovať.

  31. SoulCrusher

    tak dobry hrac v D2 nemohol ignorovat ani biele predmety v superior kvalite obzvlast ked obsahovali potrebny pocet socketov 🙂 Teraz sede, biele a modre veci ignorujem. Ale najvacsi problem zacina u mna byt motivacia. V podstate nic za tie desiatky odohratych hodin s NV5 na MP5 a vycistene akty na kompletku nepadlo co by bolo vhodne ako upgrade pre moju postavu. Dokonca nic z toho nebolo ani zvlast cenne, moje predaje sa hybu tak do 100-150 tis zlata. Neberem to tragicky len zistujem, ze ta motivacia u mna upada a za hlavnu pricinu povazujem toto.

    Pritom ked kuknem do AH alebo RMAH tak je tam kopec predmetov ktore by moju postavu vyrazne vylepsili ale za sumy, ktore maju moznost zaplatit iba ak skalni noliferi, boti alebo ludia co nemaju problem dat za imaginarnu vec 250 EUR a za vystroj potom aj tisice EUR

    Pokial Blizzard v dohladnej dobe nepride s nejakym dalsim vylepsenim ako bol infernal machine a boj s ubermi tak ta motivacia sa uplne strati. A pracne ziskat hellfire ring (momentalne nieco ako end-game item) ktory nestoji ani za salvage (ked to prezeniem) je potom velmi demotivujuce

    Na druhej strane male svetielko nadeje teraz zasvietilo s prichodom vylepseneho craftingu a s predmetmi ktore v aukcii neziskate

    momentalne v D3 sa za svaty gral da povazovat trifecta item ktory ma este podla charakteru vasej postavy namaxovane silu alebo presnost ci inteligenciu. Za univerzalny by sa dal povazovat s namaxovanou vitalitou. Taky mi ale nepadol este ani jeden…

  32. Suhlasim vozi,velmi pekne napisane aj odovodnene argumentamy.Len bohuzial pri rozhovore z debilom argumenty nepomahaju..Co je vidiet aj na tom ked sa tu starsi zkuseni fanusikovia a hraci Diablo serie neuspesne snazia 13-rocnym D3 casualom vysvetlit principy a rozdiely temneho RPG D2 a graficky veselej akcnej arkady D3.

  33. RPG build pro mne zahrnuje planovani pred zacatkem hry, kdy clovek musi brat v uvahu „levelovani“, „farmeni“ a „end game“. Buildy v D3 jsou jenom iluze a je jich presne 5, coz odpovida poctu postav, ktere je nutne dostat na lvl 60. Otazky typu: „Budu schopny tento build vubec vyexpit?“, „Jaky gear na neho budu muset sehnat a je to realne?“, „Jak tento build bude fungovat v end game?“ uplne odpadaji. Ten argument s cislem poctu kombinaci skillu a run je fakt hodne usmevny. Buildeni v D2 nebylo sice nejake dokonale, ale je treba mit na pameti, ze treba „skill tree“ byl na tu dobu paradni inovace a implementoval ho Blizzard pozdeji i do WoW. Blizzard ale tento system ale nehodlal inovovat a rozvijet dale, protoze to nezapada do jeho nove marketingove strategie „casual friendly“ a cil proniknout na konzolovy trh. Myslis si, ze by Blizzard nezvladnul navrhnout treba takovou customizaci postavy jaka je treba v PoE? Levou zadni, ale hold to neni v jejich zajmu. Kdyz se rekne „power building“ a customizace postavy, tak ti reknu tituly jako NWN 1 a PoE. Nechci tady nikoho presvedcovat o hrani cehokoliv a nikdy jsem to nedela, jak si nekteri porad mysli. Ja treba „power building“ ve hre i mimo ni, kdy clovek prochazi matematiku a cisla za hernimi mechanismy, povazuji za zabavu. Snazim se o to, abych build dostal na hranici moznosti, byl pripraveny na kazdou situaci a hral se efektivne. Uz vubec do modelu nebudu zahrnovat legendarni predmety s unikatnimi vlastnostmi kolem kterych mohou vznikat dalsi buildy. Mluvit o buildech v D3 a tvarit se pritom seriozne bych prirovnal k situaci, kdy clovek jde zadat do banky o uver s vypracovanym projektem „Jak pestovat ryzi na Sahare“.

  34. Až  teraz som pochopil že človek ktorý absolútne nechápe o čom je séria DAIBLO je LorDrek.

    A najlepšia hláška: chceš v hre temno, atmosféru, vymaluj izbu na čierno vypni svetlo, zatiahni roletu a máš. Takže milí hráči

    chyba nie je v ľudoch ktorý hru vyvíjali ale v nás pretože si nevieme prisposobiť izbu a prosteredie tak

    aby sa nám hra páčila. A takých ľudí ako ty a tebe podobných tu chodí strašne vela a preto nevedia 

    pochopiť ako je možné žesi dovolíme kritizovať DIABLO3.

  35. Je to o uhle pohľadu, takže diskusie sú zbytočné, výčitky ok, ale nie zhadzovanie, podľa neobjektívnej kritiky.

    K rozdeleniu bodov v D2 – 100 lvl x 5 bodov (myslím, že to bolo 5) – 500 bodov + niečo z hry myslím cca 75 = 575

    D3 – 60 x 7 = 420 + 100 x 7 = 700 spolu 1 120 čo je skoro dvakrát toľko ako v D2, ak vám je toto málo tak už naozaj neviem?????????

  36. Arrinao: Jo, odpověděl jsi na otázku a já odpověděl na tvou odpověď, protože si pořád myslím, že ty ani nikdo jiný nemůžete říct, o čem je Diablo série, je to jen váš individuální pocit a pohled na věc. Jediné snad co by šlo říct je, že to vždy bylo clickfest RPG o kácení hromady monster a hledání lepších itemů a o ničem jiném není ani D3 imho :). A ty mi chceš snad říct, že v D3 nejsou skilly, buildy? Pořád musíš zvažovat podobným stylem, jen se k tomu dostáváš jinak, protože staty ovlivníš výbavou a taky tu nejsou runy zatím… čili to moc srovnávat nemůžeme. Zatím se rozhoduješ, co dáš za gem do zbraně/výbavy, runy tu chybí. Přijde mi, že se pořád točíme kolem toho samé a to je libovolné rozdělování statů, což až takový problém není a pak omezenější použití skillů na 6 nakonfigurovaných – což mě samotnému taky trochu vadí :).

  37. Arrinao: Ďakujem za odpoveď, ale to s diablo sériou namá nič spoločné čo si vymenoval, zase tu bude niekto vyskakovať, ale ako si chcel po porade sa vyjadrím v bodoch.

    Dizajn hry nemá nič spoločné so sériou – medzi jednotkou a dvojkou bol dosť veľký skok (priepastný rozdiel, obsahovo, graficky, veľkostne – tomu sa hovorí vývoj), keď si porovnám akt 2 z D2 a akt 2 z D3 až taký rozdiel tam nie je, chceš temnú atmosféru tak si vymaluj izbu na čierno, vypni svetlo, zatiahni roletu a zníž svetlosť na monitore, vypni efekty a máš.

    Unikátnosť postáv – keby D3 vyšlo ako D2 bez možnosti zmeny skillov 99% z Vás by plakalo, že ich nemôže meniť (takže tento blud tu ani nespomínajte), pekne si to napísal, len si to strašne skazil tým fórom (toto je kameň úrazu dnešnej doby vaše fóra, nikto si nevie nič sám otestovať, treba obkukať) unikátnosť postáv potom nieje už v žiadnom RPG, keďže všetky pripúšťajú možnosť zmeny skillov a to aj MMORPG

    Volba rozdelovanie základných statov, dá sa považovať za mínus, ale moc si tú postavu nemohol vyvážovať, keďže si mal napríklad lvl 95 a padla ti neskutočná legendárka s silou na dmg, lenže ty si 90% investoval do sili a nemáš nič na vitu a tých posledných 25 bodov do vity ťa nezachráni. Optimalizovať postava sa dalo tak do lvl 50 potom už to bolo iba o itemoch ako je to v D3 a neviem čo má spoločné starcraft 2 so sériou DIABLO – ani som to nepochopil čo si tým myslel

    hĺbka hry a komunita – neviem keď som hrával D1 a D2 – nemal som net. takže neviem o čom rozprávaš s komunitou a všetko o D1 a D2 celý herný systém som si prešiel sám max prečítal rady v SCORE, mal som v D2 iba dvoch barbarov s dvojručkou a dvomi jednoručkami a vlastné buildy s ktorými som to dotiahol na 90lvl, nikto ťa nenúti chodiť niečo čítať, všetko si môžeš sám otestovať v hre

    napísal si článok pekne, len s tým, že si rozobral jednotlivé časti, ale podstata mojej otázky ti ušla, ak je DIABLO séria o grafike, fórach a starcrafte, rozdelovaní a nerozdelovaní bodov a zmene skillov, tak potom sme nehrali tú istú hru.

    k hĺbke hry si sa nevyjadril – a to je práve to o čom je diablo séria a je to príbeh, atmosféra, hudba, RPG prvky, ktoré su obmenené v každom diely(niekomu sa páčili v D1 niekomu v D2 niekomu v D3) – len to tu nikoho ešte nanapadlo napísať, bohužial darwinova teória stále funguje, každý diel hry akejkoľvek, sa vyvíja a tak je to aj s Diablom, ja si počkám na Datadisk a potom uvidíme či to bolo ako v LoD, D3 má potenciál, ktorý treba vypiplať – Možno  to Blizzardu dojde možno nie?!

  38. pokud ti něco z toho co píšeš, přijde nedůležité, pak to asi nemá být v tom „o čem Diablo série je“, nemyslíš? 🙂

    Ale myslim, jen ty si to pořád vykládáš po svém. Snaž se věci pochopit tak, jak jsou. Otázka zněla „o čem je diablo série“ ne „co mi vadí na D3“. Tudíž ty tvoje obhajoby byly úplně zbytečné, přesně proto, že v druhém případě by to bylo věcí vkusu jak říkáš (mimochodem ty žvásty o sluníčku a monitoru to mělo jako bejt c00l nebo tak něco?). 

    K bodu 3 ty jsi si vybral staty, já jsem tam ale napsal i o buildech, které jsou především o skillech, což je hodně postatná věc v téhle hře. V každém Diablu jsi byl na předmětech závislý ale ne tím stylem, že jsi prostě stackoval jeden stat, příp. resisty atd. Neměl jsi jedno obrovské číslo DPS, musel jsi vážit a přemýšlet jestli vzít předmět s větším damage a lepšími staty který ale bude potřebovat shael runu, anebo o něco horší předmět, u kterého jsi ale měl možnost socketovat čím jsi chtěl. Například. To že ty jsi si pak předměty doklikával do jednoho statu už jsem jednou napsal že je úplně jedno. Byla to tvoje volba, udělal jsi si to jak jsi chtěl. To že tobě se líbí že to za tebe teď dělá Diablo je čistě tvoje věc, ale otázka zněla o čem je Diablo série a odpověďí bylo o volbě, tedy v přeneseném slova smyslu že Diablo tě nikdy za ručičku nevedlo. Co se týče tvojí obhajoby skillů ve zbrani, to co jsi napsal v sobě přesně skrývá ten problém volby. Není to o tom co si navrhneš a uděláš je to jenom o tom co si v danou chvíli nakonfiguruješ.

    A mimochodem když už se bavíme o obhajobách, tak dost dobře nechápu co tím sleduješ. Proč píšeš takovej dlouhosáhlej příspěvek, když to v podstatě můžeš celý shrnout jednou větou „mě se to tak líbí a tyhle věci neřeším“? Vždyť jsi mi defacto řekl jenom to, že to je věcí vkusu. A o tom já se s tebou určitě hádat nebudu, pokud se ti to líbí, jsi šťastnej člověk, nakoupil si dobře tak se bav. Byla tu ale vyřčená otázka že o čem byla Diablo série a já na ní odpověděl. Když se to někomu nelíbilo a nový systém se mu líbí víc, to už je čistě jeho vkus.

  39. Arrinao: Hrát hry kvůli grafice je jako dívat se na porno kvůli příběhu..

  40. Ještě dodatkem, myslím, že ty, ani nikdy jiný nemůžeš říct, „o čem je Diablo série“. Je to úhel pohledu. Diablo série je moje největší srdcovka, nahrál jsem jí nespočet hodin a pořád jí hraju, občas stále pustím z nostalgie předchozí díly, ale teď se samozřejmě nejvíce věnuji D3 – a přesto mi naprosto vyhovuje a překonává oba předchozí díly, sic tam některé věci chybí. Jak je to tedy možné, když to není to, o čem Diablo série je? Každý díl má své plusy i mínusy, jak už to ve všem bývá… otázka je, co si kdo najde, co kdo hledá…

  41. Mě třeba chybí možnost využití více spellů, když už je mám a tím být větší caster, pomoci přiřazení na funkční klávesy… to by se mi líbilo :).

  42. Arrinao: Já nic nevypíchávám, jen v kostce reaguji na to, co jsi napsal… pokud ti něco z toho co píšeš, přijde nedůležité, pak to asi nemá být v tom „o čem Diablo série je“, nemyslíš? 🙂 Vše je otázka vkusu, komu co sedí… PoE jsem zmínil obecně jako porovnání pro většinu, samozřejmě vidím, že ty ho nezmiňuješ… Přijde ti to málo temné? Mě místama až moc, obzvlášť, svítí-li mi sluníčko do monitoru… můžeš si pak případně upravit gammu, kdyby ti to nestačilo :-P. Možná by pro tebe bylo fajn, pustit si RPG v CMD, černobílá s převládající černou, by byla asi fajn. Ale teď vážně, grafika je malovaná, ale pěkná a originální se vší atmosférou… Lokace D2/D1 mi nepřijdou o nic temnější ani méně malované, jsou tam jen grafické posuny. Na bod 3 jsem ti odpověděl, jedinou odchylku jsem našel v oněch statech, které můžeš ovlivnit itemy, zde je trochu méně customizace, ale na druhou stranu, si nedokážu až tak moc představit její využití. Každé Diablo tě činilo závislým na předmětech, to je v pořádku – o tom také Diablo je, neřekl bych, že máš méně možností, ale spíše jiné možnosti. Sám jsem v předchozích sériích lvloval a doklikával staty dle potřeby, když jsem potřeboval na armor atp., pak už to šlo stroze do jednoho statu… teď to za mě vlastně Diablo dělá samo, proč ne… a pokud chci výrazně ovlivnit nějaký směr, učiním to jak jinak než itemy, např. D2 Skin of Valor – jestl isi pamatuji správně. Skilly závislé na zbrani… no, možná je lepší mít možnost ovlivnit DMG všech spellů, než-li pouze jednoho tak, že do něj natlačím všechny skill-pointy… tím mám pak i více na výběr. Možná je to o tom, snažit se přijít na chuť novým mechanikám, které nemusí být špatné jen proto, že to není to staré, na které jsem já zvyklý a proto to tak chci… Ale to je globální problém :).

  43. Rafider: zkus se vyjádřit ještě jednou a vem to popořádku po těch bodech. To se mi líbí jak ty si z toho vypíchneš takový ty nejmíň podstatný věci, které jsou skutečně jenom věcí názoru a ostatní „přehlédneš“. Já jsem věděl proč ten bod 3 zvýrazňuju. 

    Mimochodem to že se to tobě a kogoruhnovi líbí je hezký ale absolutně nepodstatný. Otázka zněla (a já jsem ji v tom textu i sám zopakovalMrkající) „o čem je diablo série“. Diablo 3 temné není. Efekty jsou strašně přestylizované, což sice na jednu stranu může působit hezky a oku lahodíce, ale kazí to celkový temný dojem. O PoE z mojí strany nepadlo slovo, tak nevím proč to sem taháš. A už vůbec nechápu jak souvisí plynulost s grafickým stylem. Plynulost je dána peněžním rozpočtem a časem, grafický styl je úplně jinde…

    Ten problém se staty o kterém jsi mluvil jsi přesně pojmenoval. Diablo 3 tě činí totálně závislým na předmětech které ti jako jediné ovlivňují staty určitým směrem. Máš dvě možnosti, life nebo dmg. Předtím jsi ale těch možností měl mnohem víc minimálně už proto že damage spellů nebyl vázanej na zbraň…

  44. Mě se efekty a kouzla zase hodně líbí… asi proto, že jsem měl rád vždycky čáryfuky :). Taky se mi líbí přístup Blizzu v tom, že se nad vším snaží zamyslet, než tam něco dají… Není to… Hele 95% komunity chce sockety, tak je tam dáme ať je klid, ale spíš o důsledcích a jaký to má smysl. Podobně třeba s řešením nějakých bugů apod.

  45. Mne se taky grafika D3 libi a taky ty paradni animace vsech a vseho. A prostredi neni vubec nejak moc barevny, ted leveluju kouzelnici a schvalne si toho vsimam. Jediny v cem hodne pridali na barvach jsou efekty a kouzla imho.

  46. Arrinao: Promiň, ale co z toho, co jsi tu vyjmenoval D3 nemá přímo, nebo v nějaké jiné formě? Maximálně tak rozdělení statů DEX/VIT/STR/INT – ale to vlastně určuješ teď výbavou, jestli chceš jet na +dmg, nebo +life. Grafika se za ty roky samozřejmě posunula a v D3 myslím skvělým a originálm směrem, srovnám-li to s věčně zmiňovaným PoE, tak je ta grafika je dokonalá a hlavně plynulá. To ti tam opravdu tolik chybí pentagramy? Nestačí ti musící nástroje, které rozdrtí tělo na hromadu krve? Rituály? Místa s cákanci krve? Mě to přijde, že si tu chce každý tobě podobný za každou cenu vycucat něco z prstu, co předchozí série měly a D3 nemá, ale ve skutečnosti je má a mnohem lepší… až na pár vyjímek jako např. itemy.

  47. Ale ze ta diskuze zacala hezky a k tematu. Nez sem prisli nasi mili „kafemlejnci“ sdelit nam po desaty stejny veci…

  48. LorDrek: Tak on ti na to ještě nikdo neodpověděl? Tak ti na to odpovím já. A moc tě prosím, dej si záležet na tom, abys tenhle příspěvek nepřehlédl. Mám totiž takovej pocit že už jsem ti na podobnou otázku jednou reagoval, nemám ale čas na to procházet archivy a hledat to. 

    Takže o čem že je série Diablo?

    1. O temnotě, dark theme. Stylu grafiky, kterému se při troše fantazie dá říkat gothic. Diablo bývalo velmi oblíbenou záležitostí pro metaláky. Grafika se snažila o co nejrealističtější zobrazení bez jakéhokoli náznaku kreslenosti. Žádné omalovánky, ale znepokojující témata, pentagramy, roztrhaná těla na mučidlech atd.

    2. O unikátnosti postav. O tom jaký si mohl člověk vytvořit citový vztah k postavě, kterou na začátku pečlivě navrhl a postupným způsobem vytáhl až do dokonalosti. O tom úžasném pocitu triumfu, když jeho malý „vynález“ dokázal projít nejtěžší zkouškou a zabít na hell Baala, případně ubery. O dalším triumfálním pocitu, když svůj build dal na fórum a viděl kolegy, „učedníky“, kteří následovali build, za kterým stál, případně rozebírali, co mu chybí a jak by mohl být lepší. S tím souvisí bod 3, který je podle mého nejdůležitější a tím je

    3. o VOLBĚ – Diablo tě nutilo trošku myslet, vážit. Čelil jsi dilematům ať už na začátku, při navrhování buildu, nebo později při vybírání předmětů, když bylo třeba optimalizovat postavu a vyhlazovat její nedostatky. Žádnej jeden základní stat pro každou postavu, ale 4 staty, který jsi si rozděloval sám, čili pokavaď sis to po*ral, byl to tvůj rybíz. Že stejně všichni investovali do vitality? No a? Nikdo je k tomu nenutil a časem se ukázalo, že investovat do dexu na úkor vitality, kvůli štítu je výhodnější a na SC realmech byly velice časté glass cannon amazonky, které do dexterity sázeli vše. Nikdy tam nebyla streamlinovitost jakou jsi si hru udělal, takovou jsi jí měl. Dokonce i posranej Starcraft 2, realtime strategie, která vůbec s tímhle žánrem nemá nic společného a podobné prvky by v ní tak vůbec nemusely být, pochopil to kouzlo volby, kdy si něco vybereš a potom čelíš konsekvencím své volby. Hned byly fóra plné toho jaký strain zerglingů si zvolit na Brutal obtížnost atd. atd. Protože díky tomu se hra hned dala procházet na spoustu různých způsobů, začalo se polemizovat a hledal se ten nejoptimálnější. To je právě bod 4, kterým je

    4. Hloubka hry / komunita. Předchozí Diabla se hrály úplně jinak, když jsi je jen tak hrál sám, a když jsi začal sledovat názory komunity a fór a z nich začal zjišťovat jak vlastně celá hra funguje, na jakých principech, co je důležité, co je méně důležité atd. Na základě toho jsi si potom mohl formovat svoje vlastní buildy, nebo využít jiných. Neustálý přístup ke všem skillům, má za následek to, že ty nejlepší skilly a jejich kombinace s runama si vcelku pohodlně zanedlouho najdeš sám a pak už jenom masuješ a masuješ předměty a hledáš ten kterej má pro tvoji postavu ty správný staty s největšími čísly. Na to fórum potřeba není. A to se na něm i odráží – i tady jsou veskrze dva hlavní důvody proč sem chodit – jednak poslat do řiti hatery, a jednak si stýskat kdy že už konečně přijde to vylepšení…

     

    Vulgarismy…

  49. Morgulus palec hore :)) ani ja :))

  50. toto jeste nekdo hraje? xD neverim 😀

     

  51. SoulCrusher

    Vozi tak tu novu uroven gemov som tam dal ironicky, pretoze to by mi vobec neprislo ako vylepsenie 🙂 Osobne si myslim, ze v Blizzarde vedia velmi dobre ako by sa D3 dalo k D2 dost priblizit. Nieco aj naznacili, otazka je, co z toho zrealizuju a ci to vobec chcu. Ale s niektorymi vecami uz nic neurobia. Skill tree mozu hraci zabudnut, rovnako ako aj povodnu grafiku (myslim grafiku nesucu sa v style Blizzard North). A s tou obtiaznostou…no pokial tu niekto soluje MP10 s prstom v nose, tak ten ma ozaj dovod si na dalsie nerfovanie stazovat. Ak nie tak pokial sucasne MP po patchi bude cajove, tak si ho mozes ztazit vyssim MP kde by ti mohli pribudnut bonusy a zvysi sa aj sanca na viac ilvl63 predmetov (ubrali mobom zo zivotov? tak vyssim MP si to hraci vyreguluju naspat). Ma to byt hra a nie hracske peklo kde inferno bude priechodne iba pre 5% hracov. Proste biznis nepusti. 5% vs 95% je jasne pre ktoru skupinu sa rozhodnu zas a zase. Ale uznavam, ze nejaky ladder by sutazivost mohol znacne zvysit a tak aj zatraktivnit hru. Nechajme sa prekvapit ci so znackou Diablo dokaze Blizzard este prijemne prekvapit

  52. MAXIMUS: podle mě jsi slepý, nebo tu hru fakt nenávidíš. Pak ovšem nechápu, proč sem píšeš svoje názory? Jedinou útěchou pro tebe je, že nejsi sám.      Ano Diablo3 má mnoho chyb, ale podle mě je to hra kvalitní a každým patchem se stává kvalitnější. Vývojáři si nedostatky uvědomují a pracují na opravách, což je podle mě hlavní, nezazdili hru, ale vyvíjí ji (sice za pochodu, ale vlasy mi to nerve). Ta hra má daleko větší potenciál než 90% jiných kvalitních her. Diablo 3 i po roce má svou hodnotu narozdíl od jiných her vysoce hodnocených před rokem V klidu. Takže tvůj názor fakt nezdílím a myslím, že se dost mýlíš nebo si zaujatý.

  53. LorDrek většině lidí se stávajcí stav diabla nelíbí a malé časti se líbí necháme to tak 🙂

  54. MAXIMUS Je velmi smutné že je velmi málo ľudí ako VOZI, ktorý chápu o čom je séria DIABLO???!!!

    Tak zase dokola po x 1 000 000 krát, o čom je seria DIABLO?????? čakám na odpoveď, lebo to tu každý omiela, ale ešte nikto nenapísal o čom to vlaste je! A nerobil by som z iných že si klamú a tak ….. to je tvoj pohľad a keď sme pri D2 a D1 tak ju tu môže každý zkritizovať až pod obraz boží, už by ste mali pochopiť koĺko ludí toľko chutí, čo sa inému nepáči sa mne môže, ale to neznamená že je to brak, „ja nechápem prečo ludia hrajú WOW , ale to neznamená, že keď pre mňa je tá hra blbosť, že je zlá aj pre ostatných, keď sa to niekomu páči ja mu to neberiem“

    Ide tu iba o vašu detinskosť, ešte ste nič v živote nedokázali, tak dokážete iba neopodstatnene kritizovať. Ok, ak sa vám to nepáči nikto vám to neberie ostatným sa to páči tak to nechajte tak! Prišiel patch tak ako v iných hrách vylepšuje ju mení je to fajn. Rád by som si zahral vašu hru, ktorú ste vytvorili ak teda niekto niečo také vôbec dokázal o čom dosť pochybujem.

     

    jak můžeš věděť, že v životě nic nedokázali…brzdi!!!

  55. sgtmajfoley

    MAXIMUS: ja som nehovoril o tebe, narazal som na tvoje: „Je velmi smutné že je velmi málo ľudí ako VOZI.“

  56. Nikomu svoj názor nevnucujem. Nikoho som nechecel urazit a ani nehovorím že zvyšok hráčov nerozumie

    tejto sérii alebo že nie je inteligantný. Sú to iba moje pocity ktoré som mal nutnost vyjadriť.

    Je mi strašne ľúto kam smeruje táto séria pretože  ju mám strašne rád. A je velká škoda že na nej

    nepracovali bývali vývojári BLIZZARD NORTH, to je všetko. Samozrejme hru som úplne nezavrhol a dávam

    jej šancu, ale to sa úkáže po vydaní datadisku.

  57. Myslí si že snědli všechnu moudrost a jsou nejlepší a nejzkušenější hráči, snaží se být in tím že vystupují proti mainstreamu, a poukazují na nízkou inteligenci ostaních. Neustále a pořád dokola, ostatní hráči jsou nýmandi a nemají páru o čem jsou hry a jak se mají hrát. Bohové olympu co snedli všechnu moudrost. A ještě se diví že na fanouškovském webu dostávají za nepřiměřený a tupý hejt mínusky 😀

  58. sgtmajfoley

    MAXIMUS: dakujem ale byt arogantnym ako by som zjedol vsetku mudrost sveta a zastupoval celu hernu komunitu a z nudy trollovat na forach hry, ktora ma uz nebavi nemienim. To robi Vozi, uz davno vyjadril svoj nazor a to by mohlo stacit, to co robi uz presahuje hranicu a podoba sa to na riesenie komplexu. Je to to iste akoby som zacal teraz vsetkych presviedcat, nech nehraju nejaku hru, len preto ze ja ju hrat nechcem a nebavi ma. O co sa vlastne snazi, si mysli ze niekoho ovplyvni a prinuti prestat hrat hru ktora niekoho bavi alebo mu vyhovuje? Chce spasit ostatnych, prikazat im ist hrat PoE? Pokial nevidi o com je PoE tak to ho uprimne lutujem ale nebudem mu kazit radost z hry ako to robi on mne. Ukazal sa co je zac tak isto ako aj par dalsich (red_eagle atd…) a jednoducho su kazdemu na smiech. Moja mladsia sestra, ktoru ani nemam by vedela lepsie argumentovat ako on. Argumenty typu ostatny ste neinteligenti, mate male IQ, neovladate gramatiku nie su argumenty co pouzivaju normalní inteligentní ludia. A to je na tom to smutne…

  59. MAXIMUS: Co to tady meleš o atmosféře? Jedinou kloudno atmosféru mělo Diablo 1, dvojka už značně pokulhávala. A že je hra kontroverzní? Která dneska není, přestaňte už konečně všichni na D3 nadávat, tak to nehrajte, pokud je mi známo, tak k tomu Blizzard níkoho nenutí. Všichni, kdo to nechcete hrát se sjednoťte a nehrajte to, třeba si toho Blizz všimne, že to nehrajeteCože?!

    A brečet si choďte na fórum, tady nechte lidi, který píšou k věci.

    Nazdar.

  60. Super patch, nemůžu si vynachválit, hodně mě to baví, a hejtři ať se jdou vycpat jejich názory mě už vůbec nezajímají, ojetej kafemlejnek 😀

  61. Je velmi smutné že je velmi málo ľudí ako VOZI, ktorý chápu o čom je séria DIABLO a je škoda že skoro

    každý klame sám seba že hra je dobrá a patchmi ju ešte doladia. ( čo podla mna nie je doladovanie ale

    látanie nezmyslov ktoré po sebe zanechal Jay Wison.) A to je pán a ľudia okolo neho ktorý nepochopili čo

    znamená slovné spojenie LEGENDARY ITEM. V hre nefungujú základné princípy ako crafting,

    itemizácia, drop a podobne. Aj keď je pravda že DIABLO 2 nerobila DIABLOM 2 grafika podla mna sa

    absolútne netrafili do grafického štýlu akým bola doteraz značka DIABLO prezentovaná a samozrejme s

    tým súvisí aj jedna s najdôležitejších vecí v hre a to  ATMOSFÉRA!!! ktorá v hre nexistuje a s tým

    súvisiaciaca znovuhratelnosť. ( O generovaní prostredia sa ani nemá význam baviť.) Na koniec musím

    podotknúť že hru si občas zahrám ale to len z dôvodu že DIABLO bola moja srdcovka.

  62. patch 1.08 je na světě na PTR. Itemizace jsem si nevšiml, ale změny v multi tam jsou. Jak by řekl diplomat: “ Lepší něco nežli nic „

  63. Vozi: To koukáš na celý svět tak černě? 🙂 Myslím, že Blizzardu záleží na zisku a sleduje vše, rozhodně není slepý a už jen procento hrajících vůči počtu prodaných kusů, je nezanedbatelný ukazatel… nějaké naše tlachání tady je podřadné :). Navíc negace je dle mě vidět více, než spokojenost, rozhodně né méně… takže mi přijde, že si to ustřelil z nějakého zoufalství… Nebál byh se toho, že by si nedal Blizzard hodně záležet, aby udržel takto ziskový titul a ještě rozšířil… nechme se překvpait :).

    O AH jsme se tu bavili nesčetněkrát, myšlenka je dobrá, ale celkově pro hru je to velký mínus a i to značně ulehčuje obtížnot celé hry… Na druhou stranu, máme tu MP, co chceme víc… když si vezmu za kolik mám výbavu a chodím MP5? Tak mám ještě výzvu na dost dlouho před sebou.

    Problém s předměty je od samého začátku, v D2 to bylo celkově nějak lépe postavené… už jen to, že z Bossů téměř vždy padla 1+ legendárka, často to byl taky crap… ale z 50% použitelný pro jiné postavy, nebo merce atp. Bylo zábavnější vidět legendárky na zemi častěji a probírat se nepoužitelnými a částečně použitelnými k těm opravdu dobrým. Ale vidali se dobrým směrem a je vidět, že i toto bude brzy skvělé a možná ještě lepší… a já se těším :).

    A co je myšleno tím nahráváním SC hráčům? 🙂

  64. Reaguji tu na obtížnost Inferna, po dlouhé době nehraní Softcore, jsem se vratil ke svému DH, jež neměl žádný gear, rozprodal jsem ho za Ečka či goldy,

    po pěti veřejných hrách na inferno Akt3 sem byl vybavenej na tolik abych přežil Elite Pack a relativně za pár tisíc docílil 150k dps 🙂 nevím přijde mi to teď hodně snadný, vcelku i zábavný jen do té doby kdy něco padá, je jasný, že pokud bych nastavil MP1-10, určitě by to nebylo tak snadný, jen mě to přijde že inferno je lehčí než kdysi hell, podle mě by měli jednu obtížnost úplně zrušit je to zbytečně složitý….zkrátka farmení s MF gearem mephista a každý druhý ran padla užitečná legendárka pro alty a jiné, nebylo tak špatné 🙂 D2 prostě bylo dlouhodobě zábavnější, hodně to zkazilo AH 🙂

  65. hmm,je to škoda že sa totalne vy*rali na Hc komunitu….všetko je podriadene pre Sc hračov a dalšimi patchmi sa to len potvrdzuje…neviem či to je tym že HC hraje tak male percento ludi,alebo je to tym že z diabla chcu spravit uplne niečo ine(tak ako poznamenal VOZI) čiže hru na konzolu a to bude fakt megalol :/

     

    vulgarismy…

  66. SoulCrusher .. muzes mne vysvetlit k cemu nejaka itemizace a novy „tier“, kdyz na druhou stranu jenom neustale ubiraji na obtiznosti? Blizzard ma nove motto: „Inferno .. monsters will die really fast, we promise!“

  67. SoulCrusher

    Vozi ak ani datadisk neprinesie vyznamne zmeny tak potom by to bolo smutne… skutocne tych navrhov z ktorych Blizzard moze vyberat maju od hracov neskutocne vela… su vytvorene fora specialne zamerane len na toto, kde hraci spisuju vylepsenia. Bola by to vela skoda, keby to Blizzard odignoroval aj ked ich oficialne podporuje a tvrdi, ze pocuva zelania hracskej komunity

    ako je fajn, ze teraz vylepsia multak ale uprimne dufam, ze sa tam objavi este nieco viac, kludne by mohli popracovat na tom este… ale vylepsenia typu dalsi novy tier gemov ktory uz si budu moct dovolit iba hraci platiaci realnymi peniazmi by som za vylepsenie nepovazoval. Pridanie prvku akym boli runove slova by ale kartami vyrazne mohol zamiesat.

    tak trochu so zvedavostou ocakavam novy datac co priensie hlavne ohladom noveho gearu a slubovanej itemizacii, ktoru mozno nacnu uz v 1.0.9 ale pokracovat budu urcite aj dalej. Obzvlast ocakavam prudky pokles cien sucasnych predmetov z AH a RMAH. Bude to zaujimave a cim dlhsie to budu oddalovat tym bude jasnejsie, ze s uvazovanymi zmenami maju velky problem. Neviem ale ked sa niekomu vytuningovany barbar alebo monk ci wizard prepadne do sedeho priemeru tak to nikoho nepotesi… ale pridavat nove veci budu musiet inak by to bola nuda. Som zvedavy ako sa s tym vysporiadaju, nacrtli zopar zaujimavych napadov ale otazne je co z nich zrealizuju ako aj ako to zrealizuju (vid brawling vs PvP)

  68. Tak je to spravne. Potreba nahazet hromadu „dislike“ na kazdy byt trochu negativne ladeny komentar, protoze hra je prece dokonala a vsem tenhle stav zcela vyhovuje. A doufam, ze se to takhle deje na vsech fan webech a Blizzard to monitoruje, at ma minimalni zajem udelat jakekoliv radikalnejsi kroky, ktere by mohly pomoci dlouhodobe hratelnosti. To, ze si ted tady piseme neni zasluhou D3. Tohle forum stejne jako dalsi fan weby vznikly a prezily jenom diky uspechu D2, ktery byl dany dlouhodobou hratelnosti. Activision dotlacil Blizzard k tomu, aby z D3 udelal plnohodnotny konzolovy titul a Blizzard poslusne „aportoval“. Ukazte mne fan weby nejakeho konzoloveho titulu, ktere ziji nekolik let jako tomu bylo u D2. Zamyslete se nad tim, jak tohle Vase trefovani se do nespokojenych fanousku serie Diabla, ovlivni dalsi vyvoj hry a existenci fan webu. Zavirate dvere zmene a tenhle hon na „hatery“ jenom nahrava Activision do karet a mohou na to poukazat, ze lidi jsou vlastne spokojeni. Uplne nejlepsi by byla prisna cenzura, mazani negativnich prispevku a banovani nespokojenych hracu, protoze takove chovani na fan web prece nepatri. Ono se rika: „Jak si kdo ustele, tak si taky lehne“ a tohle stare platne porekadlo pocitite s prichodem datadisku, ktery nic noveho neprinese. Tleskam a jen tak dale.

  69. Satanas: ehm… kde žiješ?Usmívající se Jakej single?Cože?!

  70. Hromadna Identifikace je Bomba , doufam že to zavedou i na singl , nekonečné identikování opravdu ve hře otravuje natož v multi Vyplazující jazyk , označení elit a goblina super konečně aspon skončí hláška E či GOB a pár zbitečných smrtí díky psaní na chat ,odlehčení příšer a nasledná bonifikace expi nahrává opravdu jen slabším hráčům nevím jestlik je to dobrý krok bude stačit jeden elitní hráč a co tahne kolonu , co by kamrad pro kamrada neudělal žejo V klidu

    Takže opět považuji za dobry přínos pro hru 🙂

  71. Bochnikchleb1

    taky jsme šťastnej za identifikování všech věcí…do teď jsem sbíral jen amulety, ringy a lgd, teď konečně budu sbírat skoro všechno.

  72. MG, zase nějaký PoE hnojař… ani 10 patchů za den nemění nic na tom, že je to nuda od prvních vteřin, do posledních… ehm 🙂

    Myslím, že D3 vyšlo v dost dobrém stavu a jsem rád, že na tom makají a dělají ho čím dál lepším. Jsem toho názoru, že je lepší, když hra vyšla a mají tak velkou zpětnou vazbu, na kterou reagují, než kdyby to pod pokličkou vařili ještě 3 roky s 1000cem testerů a zdaleka by to nebylo v této fázi.

    Pro mě je to zase parádní náklad skvělých novinek. Vše vítám a vše bude +, vítám i to snižování HP, ale měli by zavést něco, co by dělalo protivníky těžšími. Nemyslím si, že vyšší obtížnost = více HP, ale měly by to být vlastnosti mobů, spelly, odolnosti, nebo tak… bylo by to zajímavější, protože taktika je pak zábavnější, než 3x delší čekání, než mobům konečně stečou životy :). Už aby to bylo, především nejvíce vítám to, že hraní v partě, bude konečně + a né -, čili už bude mít smysl nehrát solo a tím více si užívat hraní v partě. Nováček si expení užije, pro dlouhodového hráče je 1-60 (NM-HELL) ztára času, která ale občas baví :). A obtížnost? To je fakt diskutabilní… navíc, možné přizpůsobení pomocí MP je skvělé, co chcete víc.

    Itemizace je určitě nejdůležitější, ale taky bych uvítal např. nastavení friendlistu… alespoň recent players hodit dolu a zavřít… popř. nějaké skupiny. Taky doufám, že implementují nějaký větší smysl vlajce hráče, např. když hodím někam vlajku, aby to hráče, který přes ní pujde, hodilo na to místo a já ho tak mohl k sobě připortit né rovnou do centra boje a pak taky aby splnění výzev mělo nějaký větší smysl něž odměny v podobě vzhledu vlajky :). Např. něco do statů, nebo nějaká aura…

    No, už aby tu ten patch byl…

  73. SoulCrusher

    tak uz sem zacnete davat info o patchoch na POE? hmm…

     

    inak tak som dufal, ze ta itemizacia a dalsie vylepsenia budu uz v tomto patchi… zrejme si viac veci setria na 1.0.9 a este viac na datadisk…

  74. Avenger. Tu nie si medzi normalnymi ludmy :)) ale pssst…nikomu to nehovor 😉

  75. IAczech – Me taky ne ale bohuzel uz je proste takova doba. Na zacatku si pamatuju ze sem musel tydny mlatit mobky na hell abych se dostal do inferna. Pak sem musel tydny mlatit 1. act abych vubec prezil act 2 atd……. Nerikam ze D3 je spatna hra, nektery veci v ni sou super (treba automaticky zvedani goldu, moznost menit build podle situace, odstraneni ranku u skillu atd) ale zase tu jsou i spatny veci (treba nevyvazenost itemu, rollovani nepotrebnych statu, demotivujici bossove – tim myslim drop atd). Ale snad se to casem zmeni 😀

  76. Souhlas, nektery veci jako rollovani statu na itemech nebo silny legendarky (po patchy teba budou jeste lepsi) opravdu meli byt ve hre od zacatku. Ale patch me celkem potesil.

  77. Nelibi se mi zlehcovani Inferna, puvodne to melo hrat jen cca 5% top hracu, bohuzel deti placou na strankach blizzardu a vyfnukali si toho… Na co pak je normal nightmare a hell? V D1 si clovek sakra rozmyslel nez zacal hrat Hell,ale pak byl za to perfektne odmenen… Tohle zjednoduseni se mi taky nelibi…

  78. azaxsyndrom

    Heh Slizzardi pouštěj zas zjednodušovácí bordelmánii? Ach jo 🙁 ale co  čert to vem jen blbá hra , navíc mi přijde že Slizzardi pouštěj věci který měli bejt v jistém ohledu už nazačátku …že by si fakt nevěděli rady a jsou jen zoufalí ?:)

  79. Ktorý normálny človek hráva D3 v internetovej kaviarni ??? 😀 Alebo skôr, ktorý normálny človek ešte hráva D3 ? 😀 

  80. Patch jako vzdycky..zjednodusovani a nic vic..o tom celem tento patach je..cim dal horsi, ale tak nic jinyho se ani nedalo cekat..tohle se deje uz od zacatku

  81. Ja se nejvic tesim na tu itemizaci pac ta je potreba jako sul. Precejen Diablo je o itemech a to co pada…… kolikrat nvm jestli se mam smat nebo brecet. Ale jinak vsechno ostatni uz sou zase alerty a nerfovani mobu aby malej Pepicek udelal ten lvl 60 za par minut.

  82. Jako nechapejte me spatne ale vzdyt uz je to dost tak lehky. Jako zmeny se mi libi ale ty HP uz sou fakt moc. Rychlejsi lvlovani? Proc nepozadat kamarada kterej vas protahne. A pokud protahujete kamaradovy alta tak at si da do palice cervenej gem, nasadi si hellfire ring a cainuv set. Pokud jedete MP 10 tak lvl 60 je behem par hodin.

  83. Myslim, ze tento patch prinesie ovela pohodlnejsie hranie v multiplayeri. Dufam ze nesklame :/ Ale skor cakam na patch 1.09 ako uz hovoril kogoruhn. Itemizacia bude proste treba.

  84. Taky bych uz diablo dal nezlehcoval, proto moc nechapu to snizeni % zivotu u monster za dodatecny hrace.

    Na druhou stranu od ty doby, co nepouzivam veci z aukce a co zavedli i mp levely v public hrach, tak je to casto tezky jak p*ase. Obzvlast kdyz narazim na podobny salaty jako ja, tak to pak umirame jak jeden muž 😛 

  85. A nechcou rovnou udelat ze misto monster se bude jen sbirat jen loot a pri create charu vam to da rovnou lvl 60 (100) ?

  86. V podstate fajn zmeny, hoci si myslím, že väčšina mala byť už súčasťou hry pri jej vydaní (tagy, alerts, private chat). Osobne sa mi nepáči neustále zľahčovanie obtiažnosti, keďže inferno mala byť fakt výzva aj pre tých najlepších hráčov. Teraz sú vlastne tri predchádzajúce obtiažnosti úplne zbytočné (ja viem, máme MP a môžeme si navoliť obtiažnosť, ale ja mám radšej, keď ma hra samotná postaví pred nejakú výzvu). Tak ako tak, obávam sa, že hráčov k Diablu pritiahne už len jedine datadisk – za predpokladu, že prinesie niečo, čo bude stáť za to.

  87. sgtmajfoley

    Ta utilitka Combat Alerts bude super!

  88. Heya. To je ale hezkej clanecek. Mne osobne tenhle patch moc neuspokojuje, protoze diablo je pro me odjakziva predevsim multi player hra a tudiz „zatraktivnit hru vice hracu“ nejak nepotrebuju, kdyz me to v parte proste bavi nejvic. Ale tech par zmen je hezkych. Naopak se tesim na patch 1.09 s itemizaci, ale kdy ten vyjde? To vi jen bohové 🙁

  89. hlavně když chtěli hráči společný chat tak řikali že diablo není wowko a že komunikace mezi hrači není potřeba 

  Přidat komentář