Oscar Cuesta vypráví o nevydaném Diablo 3

Není to tak dávno, co se na internetu objevily screenshoty z nikdy nevydaného Diablo 3, tehdy ještě pod taktovkou Blizzard North. Oscar Cuesta, autor obrázků, se nyní rozpovídal o vývoji.

Rozhovor

Kdy jste nastoupil do Blizzard North? Ve které fázi vývoje se nacházelo Diablo 3?

Když jsem začal v Blizzard North, tak už tam byl tým pracující na Diablo 3. Nevím, jak dloho na tom projektu dělali, ale už měli dokončenou předprodukční fázi a pracovali na produkční verzi hry.

Začínal jsem na jiném projektu než bylo Diablo 3. Nemělo to oficiální jméno, nazývalo se to projekt Hydra. Hra jako Diablo, ale byla bližší tradičnímu fantasy žánru (draci, elfové atd…).

Ten projekt byl zrušen a začalo se dělat na novém, většina z nás jej považovala za více zajímavý. Bylo to něco jako Diablo ve vesmíru. Nazývali jsme to „Star-blo.“ Dělali jsme na tom několik měsíců, ale opět, bylo to zrušeno a my se přesunuli na Diablo 3.

Na jakých částech Diablo 3 jste dělal v Blizzard North?

Od všeho něco. Některé postavy (tehdy ještě low-poly), koncepty, zbraně a vybavení, ale hlavně prostředí. Každý člověk, který dělal na prostředí měl přidělený level. I když jsme ze začátku měli koncepty, příběh a nařízení od uměleckého ředitele, tak jsme si mohli v rámci mantinelů dělat, co jsme chtěli.

Pracovat pro Blizzard North bylo asi stejné jako dělat pro indie vývojáře. Jaké to bylo pracovat s Davidem Brevikem a bratry Schaeferovými?

Vážně velmi dobré. Brevik byl vážnější a méně přístupný, za to bratři Scheaferové byli hodní, bez iluzí a realističtí, stejně jako další kolegové. V Blizzard North bylo volné a přátelské prostředí.

Co znamenalo pro Blizzard North zrušení jejich verze Diablo 3?

Pár lidí to tušilo, něco se opakovaně povídalo v kuloárech. Zrušení Diablo 3 přišlo zároveň se zavřením studia Blizzard North. Pár lidí se rozhodlo spojit se dohromady a založit vlastní studio. Jenom pár lidí z původního Diablo týmu přešlo do Blizzard Entertainment. Možná protože Diablo 3 bylo nadobro zrušeno.

Po zrušení byl projekt přesunut do ústředí v Irvine pod nový tým a nové vedení. Mohl byste nám říct, v jaké fázi vývoje bylo Diablo přesunuto? Kolik původních věcí bylo použito v rebootu?

Když byl Diablo 3 projekt restartován, většina původního týmu byla pryč. Vše se dělalo od začátku, včetně příběhu. Z Blizzard North věcí se nic nepoužilo. Je těžké odhadnout, jak daleko ve vývoji bylo Blizzard Norht Diablo 3, bylo hodně hotovo, ale před týmem byla ještě spousta práce a ladění.

Co bylo největší změnou mezi těmito dvěma verzemi Diablo 3? Jak byste popsal nový výtvarný styl v porovnání s vizí Blizzard North?

Pro mě byl největší změnou vizuál. Nový styl více připomínal World of Warcraft a méně tradiční Diablo. Původní styl více temný, drsnější, méně barevný. Jako v Diablo 2.

Změna stylu byla radikální (měli jsme dokonce bulldoga s pankáčským čírem), ale věci byly zjemněny a výsledný produkt nebyl tak extrémní jako na začátku.

Co se vám na obou verzích nejvíce líbilo a co nejméně?

Z Blizzard North verze se mi líbil umělecký směr. Z Blizzard Entertainment verze se mi líbilo, jak bylo vše vyladěno a jak hezky hra vypadala bez ohledu na můj osobní názor na umělecký směr.

Časový rozdíl taktéž pomohl. V Blizzard North jsme využívali engine z Diablo 2, ten se začal rozvíjet díky lepší podpoře shaderů, modelům s více polygony, lepším nasvícením…

Viděl jste, jak se videoherní průmysl za ty roky vyvinul. Co mělo podle vás největší dopad?

Nástroje se mění a vyvíjí strašně rychle, takže na mě zas tak velký dopad neměly. Evoluci berete jako nedílnou součást života a čekáte na ni. Jsem trochu skeptický ohledně některých oznámení, takže počkám, až si budu moct ty věci sám vyzkoušet, nebo si počkám na názory kolegů.

Poslední otázka. Viděl jste oznámení Diablo 4? Co si myslíte o tom, co jste měl možnost zatím vidět?

Vypadá skvěle, těším se, až si ho budu moct vyzkoušet.

Zdroj: PureDiablo

Napsat komentář