V tomto příspěvku postupně projdu charakter po charakteru, větev po větvi, skill po skillu a navrhnu, co by se s tím dalo dělat, jaké změny navrhuju a jaký mohou mít očekávaný dopad (ve smyslu, jaké buildy mě napadnou). Skilly, které nezmíním, nepovažuji za vhodné měnit.
Sorceress
Cold Spells
V této větvi se hojně maxují všechny skilly kromě trojice cold armor skillů. Cold Mastery se sice většinou nemaxuje úplně, ale radši ten skill nechám být. Navrhované změny:
Frozen Armor - aktuálně neuděluje žádné škody, pouze zmrazí (freeze) monstra, která postavu zblízka úspěšně zasáhnou (a nejsou CI). Navrhuji zachovat defenzivní charakter tohoto skillu - zvýšit defense za level (5% -> 10%).
Dále jelikož se freeze aplikuje pouze na monstra, která postavu
úspěšně zasáhnou, měla by být zmražena na delší dobu (postava za to draze platí životem). Návrh: 1s základ + 0,5s za slvl. Příklad: Devilkin (Pit level 1 + 2) na obtížnosti Hell - 33% chill effectiveness, 40% CI, 25% penalizace za obtížnost. Při slvlu 25, bez Cold Mastery aktuální délka zmražení 0.198s, s CM na levelu 25 0.66s. Po navýšení délky zmražení bez CM 0,66825s, s CM na levelu 25 2,2275s.
A aby se do skillu vyplatily investovat tzv. hard pointy, za každý bude mít postava o 1% vyšší max cold resistance (při aktivním používání skillu).
Shiver Armor &
Chilling Armor - aktuálně fungují tak, že každé monstrum, které zblízka (a zdálky) zaútočí na postavu (ať už trefí nebo ne), je zmraženo (ne freeze, ale chill - hýbe se, ale pomaleji) a je mu uděleno slabé poškození. Návrh: značně posílit poškození (při vymaxování obou skillů a s +5 all skills kolem 1000) a snížit délku zmražení na minimum - např. 0.2s (vysvětlím níže).
Synergie: Odstranění dosavadních. Shiver + Chilling si budou vzájemně zvyšovat dmg. Frozen bude ostatním zvyšovat délku zmražení.
A asi nejdůležitější změna - všechny tři skilly bude možné mít aplikované najednou! Z tohoto důvodu jim lehce snížím základní defense, aby to nebylo moc silné.
Možné buildy:
1) Defensivní - 20 Frozen Armor, 1 Shiver, 1 Chilling. Nahodí se všechny tři skilly, max cold resy budou 95%, když monstra úspěšně zasáhnou, budou na dlouhou dobu zmražena (freeze). Všechna útočící monstra budou zmražena (chill). Možné kombinovat s čímkoli - např. melee sorceress, fire wall (na freezed monstra)...
2) Plně ofensivní - 1 Frozen Armor, 20 Shiver, 20 Chilling. Nahodí se pouze Shiver + Chilling (Frozen by monstra mrazil a zbytečně by je zpomaloval), které mají minimální dobu prochladnutí, takže monstra útočí rychle a tudíž se i rychle zabíjejí. Možno investovat body do Frozen Armoru pro delší dobu prochladnutí, případně ho taky nahodit (monstra budou zabíjet pomaleji, ale bude to bezpečnější).
Možná kombinace opět s melee sorceress (agresivnější varianta).
3) Částečně ofensivní - 20 Shiver, zbytek po 1. Dmg synergii pro Shiver + Chilling nastavím nízkou (5%), aby se vyplatilo investovat jen do jednoho skillu, a přesto mít slušné "thorns damage".
Fire Spells
Opět jsem identifikoval tři problematické skilly:
Inferno - problémem je nízké dmg. Obzvláště když vezmeme v úvahu, že se postava po celé castění nemůže hýbat. Jednoduše zvýšit dmg ale nejde, protože skill využívají i monstra a všichni víme, jak s ním dokážou zatopit. Proto navrhuji zvýšit synergii z Warmth a zavést synergii z Fire Wall, obojí s hodnotou 24%.
Blaze - také by si zasloužilo větší poškození. Návrh: odstranění synergii z Fire Wall (1%), navýšení synergie z Warmth (4% -> 15%)
Fire Wall - jen mu trochu zesílím synergie, aby byl srovnatelně silný s Fire Ballem (synergie 1% z Inferna -> 6%).
Možné buildy:
20 Fire Wall + 20 Inferno + 20 Fire Mastery + 20 Warmth (+ 20 Frozen Armor) = pekelná grilovačka.
Melee sorceress (20 Warmth + 20 Enchant + 20 Fire Mastery + 20 Blaze (+ 20 Shiver Armor)) - tahle sorcka se bude moct honit jen za střelci, ostatní melee monstra se o ni díky Blaze + Shiver Armor víceméně zabijou samy.
...a další (fantazii se meze nekladou).
Lightning Spells
Static Filed - typický áčkový skill, bude sloužit jako synergie k Thunder Stormu (15% za hard point)
Teleport - další typický áčkový skill, bude sloužit jako synergie k Thunder Stormu (o 0.05s kratší interval mezi blesky za každý hard point)
Thunder Storm - netřeba dál upravovat, díky synergiím bude už tak dost silný
Výsledek: Při 20 Thunder Storm a 20 Light Mastery to bude stejné jako ve vanilla verzi. Díky 20 bodům do Static Fieldu budou blesky silnější 4x, díky dalším 20 bodům do Teleportu budou střílet častěji (při slvlu 25 3x častěji, při slvlu 30 4x častěji, při slvlu 36 5x častěji než ve vanille). Celkem díky investici všech 40 do synergií bude Thunder Storm 9x-15x silnější než nyní (čím víc +skills, tím lépe).
Možné buildy:
Úplný build (20 Thunder Storm, 20 Static Field, 20 Teleport, 20 Lightning Mastery) - tak tohle bude mazec. Teleport nestojí žádnou manu. Static Field má dosah přes celou obrazovku (a ještě dál). A nabušenej Thunder Storm. Takové sorcce by stačilo párkrát zacastit Static Field a pak se zběsile teleportovat po místnosti, dokud se o všechno nepostará Thunder Storm (který na slvlu 25 bude střílet jednou za 0.5s, na slvlu 31 jednou za 0.32s, na slvlu 36 jednou za 0.24s). Když se k tomu přidá ještě plošný skill (Nova, Frozen Orb...), bude to slušný zabiják. Pokud by to bylo moc OP, snížil bych synergie. Na druhou stranu takový build stojí 80 bodů...
Částečný build - 20 Thunder Storm, 20 Lightning Mastery, 20 Teleport / Static Field - bude záležet na vkusu hráče, zda chce mít blesky pomalejší, ale silnější, nebo rychlejší, ale slabší. Dá se z něj udělat jakýkoliv hybrid.
Assassin
Martial Arts
Fists of Fire - zvýšit délku trvání třetího náboje (ohnivé louže), možná i radius (obojí v návaznosti na hard pointy) + AR% (20% za hard point)
Claws of Thunder - AR% (20% za hard point), možná i radius novy (za hard pointy)
Blades of Ice - zvýšit délku promrznutí, možná i radius (hard pointy) + AR% (20% za hard point)
Phoenix Strike - AR% (20% za hard point)
Cobra Strike - dává synergii venomu (8% posion dmg)
Dragon Flight - snížení cooldownu za hard point (minimum bude někde mezi 0-5 framů)
Shadow Disciplines
BoS - dává synergii CoS +FHR (3% za hard point) (po dobu trvání účinku CoS)
Psychic Hammer - zvýšit dmg (+ synergie %dmg z Mind Blast)
Weapon Block - +0.5% šance na block za hardpoint, celkově je tedy šance na blok navýšena na 75% (teoreticky - prakticky dosáhnete cca 70%), synergie k CoS +5% FBR za hard point
CoS - duration fixní (8s)
Mind Blast - zvýšení radiusu (za hardpointy), prodloužení účinku omráčení (synergie z Psychic Hammer)
Traps
Blade Sentinel - snížit next hit - aktuálně můžou čepele zranit monstrum jen jednou za vteřinu (buď nižší statická hodnota, nebo se bude snižovat podle hard ponitů až na 5 framů), zvýšení +%AR (10% za hard point)
Fire Blast - zvýšení synergií z fire traps (9->18%)
Wake of Fire - zvýšit dmg
Wake of Inferno - zvýšit dmg
Blade Shield - zvýšení frekvence zásahů skrze hardpointy - základ 25, minimum 10 framů (jako délka trvání Venomu)
Možné nové buildy:
1) Fire trapka
2) Elementální Martial Arts (např. cold + fire se budou skvěle doplňovat)
3) Psychic Hammer + Mind Blast (jeden z nejlepších charů na crowd control)
4) Cokoliv Blade (zkombinovaný s čímkoliv)
5) Poison assassinka (Venom + Cobra Strike)
6) Extra bezpečná CoS assassinka
...a spousta dalších možných kombinací
Necromancer
Summoning
Summon Skeleton Mage - +missile level za hard point (vede na cca dvojnásobné damage)
Revive - duration za hard pointy
Summon Resist - 2.5% physical resistance za hard point
Golem Mastery - +20% dmg za lvl
všichni golemové mohou být vyvolaní najednou
Poison & Bone
Bone Armor - +10% damage absorbed za hard point
Teeth - zrušit next hit (takže stejně jako charged bolt bude možné, že více zubů současně zasáhne jedno monstrum)
Curses
Amplify damage - dává synergii Decrepify (-2.5% physical resistance za blvl)
Iron Maiden - dává Iron Golemovi synergii (%damage returned)
Decrepify - radius se zvyšuje za hard pointy
Weaken - přepracování čísel (damage reduced 30% + 2.75% za hard point) + dává synergii Decrepify (1.25% damage reduced za bod)
Life Tap - synergie k Blood Golem (life leech a damage)
Dim Vision - Fire Golem castí Meteor když zasáhne monstrum (?)
Terror - Clay golem castí Mind Blast když hitne (?)
Confuse - golemové castí Confuse (?)
Attract - synergie - zkrácení délky trvání jedu u Poison Dagger a Poison Explosion (až 6x, při zachování poškození) -> vyšší damage za sekundu (vyšší než Posion Nova) - při 20 bodech v Attract bude Posion Dagger 3x prudší než Nova, Explosion cca 6x prudší než Nova
Možné nové buildy:
1) Rozšířený poison necro - 20 Poison Dagger + Explosion + Nova, 20 Attract, Lower Resistance - tento poisenmancer se od klasického liší tím, že kromě Novy (která při tomto rozdělení skillů bude nejslabší) bude používat i Poison Dagger a Posion Explosion. Co se týče DPS: Explosion > Dagger > Nova. Z pohledu strategizování a herního stylu bude tento build mnohem zábavnější než starý poisenmancer.
2) Golem Summoner - nebude existovat jen jeden, díky různým synergiím u curses si ho můžete vypiplat jak chcete.
3) Revive necro - monstra nově vydrží déle
4) Skeleton mage necro - mágové budou silnější
5) Decrepifier - Decrepify je nově kletba, která se dá díky ostatním kletbám škálovat. Při investici 20 Decrepify, Amplify Damage a Weaken budou monstra: o 50% pomalejší, 75% slabší (menší dmg), -100% PI (stejný účinek jako amplifa) + kletba má vyšší radius než ve vanille. Vhodné zkombinovat s nějakými summony.
Druid
Summoning
Raven - vyšší poškození, vyšší výdrž, neomezené množství havranů (počet je dán úrovní skillu), přijme synergii z Heart of Wolverine (aura ze bludičky se na ně nevztahuje - bonusy havrani dostanou přímo jako synergii)
Poison Creeper - s rostoucími hard pointy bude možno jich vyvolat více s prudším jedem (kratší dobou otrávení), nově také bude přijímat dmg synergii z rabies
Summon Spirit Wolf - nová synergie pro zvířata z tohoto skillu - rychlejší útočení (i pro havrany)
Carrion Vine - můžou být až 3, nově poskytuje Prayer auru
Solar Creeper - můžou být až 3, nově poskytuje Meditation auru
Spirit of Barbs - opravení aury, aby skutečné poškození odpovídalo zobrazenému (povede na cca dvojnásobné)
Všichni summoni - nově mnohem agresivnější a bude možné mít vyvolané všechny najednou! Tedy všechny dušičky, vína i zvířata!
Shapeshifting
Werebear - zdvojnásobení bonusu k obraně
Feral Rage - prodloužení doby účinku s hard pointy (+2s za hardpoint, celkem tedy až na minutu)
Maul - prodloužení doby účinku s hard pointy (+2s za hardpoint, celkem tedy až na minutu)
Rabies - přírustek doby otrávení bude čtvrtinový, jed bude tedy prudší
Hunger - zvýšení základu poškození + mírný nárust za hard pointy (celkem 60+2*20), zlepšení AR
Elemental
Firestorm - změna synergie z Fissure - nebude zvyšovat poškození, ale množství plamenů
Molten Boulder - přidána synergie z Fissure, která zvyšuje rozsah exploze
Fissure - nová synergie z Molten Boulder, zvyšuje počet puklin na jedno vyčarování
Twister - snížení "next delay" na stejnou hodnotu, jako Tornado
Volcano - přidání synergie z Firestormu (fire dmg), změna synergie z Armageddonu - povede na větší rozsah a vyšší frekvenci vrhu kamenů
Hurricane - synergie z Arctic Blast, která zvyšuje frekvenci mražení a poloměr hurikánu, zrušení synergie z Cyclone Armor - přírustek doby účinku se bude nyní aplikovat na hard pointy skillu
Armageddon - zrušení stávající synergie z Fissure, prodloužení doby účinky se bude vázat na hard pointy
Přepracování synergií:
Firestorm - zvýšení fire dmg (zůstává stejná)
Molten Boulder - zvýšení fyzické dmg
Fissure - zvýšení fire dmg
Volcano - zvyšuje poloměr účinku a frekvenci dopadu kamenů
Všechny ohnivé skilly - snížení delay za hard pointy (povede k nízkým, možná i nulovým hodnotám)
Paladin
Combat Skills
Sacrifice - zrušení synergie z Fanaticism, nová synergie z Prayer - zvyšuje dmg% a snižuje dmg returned
Conversion - s rostoucím levelem se bude nově zvyšovat AR
Fists of Heaven - snížení základního delay z 25 snímků na 20, snižování delay s hardpointy (1 snímek za level) - tedy s 20 investovanými body bude nulový delay
Offensive Auras
Elementální aury (
Holy Fire, Holy Freeze, Holy Shock) - změna synergie ze Salvaton - vyšší frekvence plošného účinku (nyní fixní - aplikuje se jednou za 2s, nově se bude frekvence zvyšovat, cca až na hodnotu jednou za 0.5s), původní dmg synergie ze Salvation se přičte k druhé synergii (z resistance aury)
Blessed Aim - nově bude poskytovat šanci na critical strike, hit blinds target a open wounds
Sanctuary - oprava (aby se aplikovalo +%dmg a +%ar proti nemrtvým), nová synergie z Conversion - vyšší damage, změna synergie z Cleansing - vyšší frekvence plošného účinku (jako u elementálních aur)
Defensive Auras
Defiance - nově damage reduced by (za hard pointy)
Prayer - vyšší a častější účinek aury (neuplatní se u Cleansing a Meditation)
Cleansing - max poison res (pasivní účinek)
Meditation - nově FHR, damage taken rgoes to mana
Redemption - nová synergie z Meditation - častější účinek aury (tedy kratší interval než aktuálně fixní 2s)
Salvation - nově magic damage reduced by (za hard pointy)
Všechny defenzivní aury - stejně jako resistantní aury budou fungovat zároveň jako pasivní skill
Barbarian
Warcries
Find Potion - zvýšení šance na rejuv - 50% rejuv, 25% health, 25% mana, pasivní mana a life leech 1% / hard point + damage goes to mana 5% / hard point)
Find Item - +1% šance za hard point (celkové teoretické maximum je tedy 100%)
Grim Ward - na zastrašená monstra je aplikováno zpomalení pohybu o 75%
Battle Command - nový bonus dex a str +2 / lvl, experience gained + 1% / hard point, gold find +10% / hard point, magic find +3% / hard point (a synergie - +2% exp gained za hard point v Grim Ward, +20% gold find za hard point v Find Potion, +3% magic find za hard point ve Find Item)
War Cry - nová synergie ze Stunu, +0.6s délka omráčení / hard point
Combat Skills
Leap Attack - lehké zvýšení bonusů + zlepšení synergie z Leap
Stun - delší doba omráčení
Double Throw - +5% dmg / hard point
Frenzy - délka trvání +0.4s / hard point, nová synergie z Increased Stamina + 0.8s trvání / hard point, nová synergie z Increased Speed - lehce bude zvyšovat AS a FRW / hard point
Masteries
Increased Stamina - nový bonus + life regenerace a mana regenerace / hard point
Increased Speed - nový bonus + 3% FHR / hard point
Iron Skin - nový bonus damaged reduced by 2 / hard point
Natural Resistance - nový bonus magic damage reduced by 2 / hard point
Možné nové buildy:
1) lepší Leap Attack barbar
2) mírně lepší thrower
3) více variabilní Frenzy barb
Ostatní skilly jsou víceméně support / lepší tankovací schopnosti. Např. bude ještě lepší MFer. Ještě lepší podpora skupiny díky novému Battle Command atd...
Amazon
Bude doplněno