Skill system v diable 2

Obecná diskuze o módech pro Diablo 2 Lord of Destruction.

Moderátor:Dark_Deamon

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tordah
Adviser
Příspěvky:276
Kontaktovat uživatele:
Skill system v diable 2

Příspěvek od Tordah » 11.07.2012, 23:52 hod.

Zdravim

potrebujem vediet Vas nazor na skill system v diablo2. Nemyslim tym postavy alebo jednotlive skills (k tomuto sa dostaneme neskor) ale priamo na to ako funguje skill tree.

kazdy dalsi level dostane hrac 5 stats a 1 skill, ktory moze rozdelit do tree podla vlastneho uvazenia, maxovat jeden, rozdelit medzi viac skillov alebo ignorovat a body setrit na neskor.

co si myslite o tomto systeme v rpg prvkoch? vedeli by ste to vylepsit? Nebojde sa kydat pokial vam nieco nesedi, alebo pochvalit pokial sa skutocne paci

svoj nazor napisem az na koniec pretoze nechcem ovplyvnovat temu.

dakujem :love:
“If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.” -H.M.

Asman
Doom Knight
Příspěvky:466
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Asman » 12.07.2012, 07:10 hod.

Získání 1 skill point/level mi přijde nejlepší. Konkrétně v D2, kde jen hodně málo lidí má max level a tak ne každý může udělat perfektní build. Co se mi nejvíc líbí na D2 je obrovské množství kombinací, jak hru hrát (konkrétně ve WoW bylo 5-6 buildů na každou postavu a ostatní stálo za prd). A schovávání skill pointů se mi taky hrozně líbí(na D2 se mi hodně věcí líbí :) ), je to o tom, vědět dopředu, jaký build/jakým způsobem chcete hrát. Trošku nevýhoda pro začínající hráče, ale to z části vyřešil respec(ne každému by se chtělo dělat novou postavu protože si naklikal všechny skilly po jednom).
Takto mi to přijde nejlepší, lépe bych to nevymyslel.

Uživatelský avatar
Marast
The Butcher
Příspěvky:1057
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Marast#2705
Bydliště:Ivančice

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Marast » 18.07.2012, 20:31 hod.

Ahoj Tordahu. :wave:

Já si se dovolím také vyjádřit. Samotný systém rozdělování pěti bodů do vlastností byl asi nejideálnější v prvním díle, kde dané vlastnosti měly svůj strop. Ve druhém díle se, nám známý, systém objevuje znovu. Zde však nejsme limitováni maximálními hodnotami, a proto bych snad dnes klidně uvítal i bodů deset. Patnáct mi již přijde moc. Výsledkem by dost možná bylo i využití jinak opomíjené energie. Především bychom si však užili síly, která skrývá jistý potenciál. Na druhou stranu nevím, jak moc by se musela hra vybalancovat, aby to již pak nebylo pro některé hráče příliš lehké.

Co se SKILL POINTS systému týče, tak jeden bod je v pořádku. Dva body by snad výsledku byly přehnané a došlo by k omezení buildů na pár hraných. Napadá mne však také systém, kdy by hráč dostal dva body při přechodu na zlomový level. Jde o úroveň, na kterém se hráči zpřístupní nové dovednosti. (6.,12.,18.,24.,30...). To by snad umožnilo dotáhnout některé buildy k dokonalosti a spokojenosti hráčů.

Jinak co jsem měl tu čest, tak v módu Hell Unleashed byla možnost rozdělovat body do vlastností již na první úrovni. Hráč zde začíná s jedním bodem v každé vlastnosti a zbytek bodů si rozdělí dle vlastní úvahy. Tenhle prvek se mi zdá mnohem blíž k tebou již zmiňovanému RPG systému.

Na tvůj názor se těším. :)
"Released from a dark curse and bound to a higher calling." Wolfir Avenger

Uživatelský avatar
hami
Minion of Destruction
Příspěvky:839
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od hami » 19.07.2012, 11:44 hod.

to, že má člověk všechny skilly na 1. úrovní, mi moc RPG nepřide
jinak si též myslím, že by mohl hráč dostávat na určitých ulomových úrovních více skill bodů (třeba po 6 či 10 lvl.)
co bych hlavně z hlediska RPG uvítal by byl vliv energy na sílů skillů (ne všech ale u sorc skillů apod. určitě)
Zy-El - Sorceres - Morgan - Lvl kolem 900 - Killuju vše na night (včetně Orifice To Oblivion)

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Attia » 19.07.2012, 17:25 hod.

tak to že by bylo fajn dostávat skilly za určitý mezníky (6, 12 atd) si myslím vynahrazuje fakt že na každý obtížnosti dostanete 4skilly gratis za úkoly. víc skillů bych asi nedával, protože by to pak nahrávalo IMBA buildům. třeba teď si musí vybrat jestli udělám best dmg blizz soso nebo půjdu dual elementem za cenu nižšího dmg ale větší variability...pokud by se přidalo více skilů, vymyslelo byse pár buildů lterý by byly IMBA a ty by válcovaly všechny ostatní. Např bych si udělal tu zmiňovanou bliz/fb hybridku s max blizz a max FB...už teď je dost silná s dobrejma věcima, neumím si představit jak by válcovala zbytek sorcek kdyby měla další skill body navíc v synergiích. (to stejný je u zbylých postav.)

Co bych ale uvítal tak víc logický rozhození synergií nebo upravení prereq skillů. Dodnes třeba nechápu proč musím cpát body do ice arrow u amy když chci jet na GA/strafe...nelogický...nebo nechápu u druida důvod proč cpát 5 skillů do cold větve v element tree když chci armagedon apod. Ne že bych úplně zrušil prereq skily ale omezil bych je nebo upravil na logičtější cestu.

stats pointy bych nechal jak jsou ale dal bych nejakej strop. Můžeš rozdělit tuším 505 atributů. Strop bych dal třeba na 300-350 u každýho atributu.

Uživatelský avatar
raisen
Adviser
Příspěvky:2330

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od raisen » 19.07.2012, 21:24 hod.

Ten Armageddon u druida mi taky celou dobu leží v žaludku :green:
HC grál: 537/516 (-21)

Uživatelský avatar
Marast
The Butcher
Příspěvky:1057
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Marast#2705
Bydliště:Ivančice

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Marast » 19.07.2012, 23:48 hod.

hami píše:to, že má člověk všechny skilly na 1. úrovní, mi moc RPG nepřide
Tak nějak nechápu Hami, co jsi vlastně myslel. Jestli reaguješ na můj předchozí příspěvek, anebo na něco jiného :?:
Attia píše:tak to že by bylo fajn dostávat skilly za určitý mezníky (6, 12 atd) si myslím vynahrazuje fakt že na každý obtížnosti dostanete 4skilly gratis za úkoly. víc skillů bych asi nedával, protože by to pak nahrávalo IMBA buildům.
Myslím si, že ne. Ty IMBA buildy už jsou a to v systému, který je jasně daný. Zmiňoval jsi kouzelnici zaměřenou na blizzard a fireball, která může dát všechno ve hře. Ale dodáváš s dobrými věcmi. Tady už se myslím dostáváme úplně jinam, než kam autor zamýšlel. A ještě k těm synergiím. I když se zaměříš dejme tomu na jeden element a chceš vymaxovat pokud možno všechny synergie, tak se ti to prostě většinou nepodaří. Není snad škoda, že nemůžeš dosáhnout maximálního nabízeného potenciálu :?:

Dále je nutno brát v potaz různé verze, kdy především, v těch dřívějších, synergie vůbec nebyly a člověka to nutilo uvažovat zase jinak. Nehledě na to se postupem času změnila celá řada mechanismů, takže právě některé dovednosti se staly ještě méně používanými než kdysi.

Mně osobně se ten systém dovedností stále zdá nedotažený. Pokud totiž vytvoříme hru, rádi bychom, aby se dal využít každý náš prvek (v našem momentálním případě dovednost), který jsme do hry vložili. A jak již někteří zmiňovali, máme pouze pár dovedností, které upřednostňujeme. Ostatní použijeme jako podpůrné díky synergiím. Ideální by bylo, aby i takový firebolt mohl být plnohodnotnou dovedností. To by však musel promyslet někdo hodně šikovný se smyslem pro balanc. :idea:

Na závěr nutno podotknout, že podobný systém byl zvolen i v diablu 3. Jen to hraje v jinačích barvách...
"Released from a dark curse and bound to a higher calling." Wolfir Avenger

Uživatelský avatar
Attia
The Butcher
Příspěvky:1042
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Ultima Thule

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Attia » 20.07.2012, 11:06 hod.

@ Marast: jako v tom s tebou souhlasím že je tu spousta nevyužitých skillů. Některý se maxují jen pro synergie, jiný jsou naprosto nevyužitý v jakýmkoli buildu. Co se týče maximálního potenciálu u některých buildů, momentálně mě nenapadá build který by ti skrz nedostatek skilů nedovoloval využít maximální potenciál. Bavím se o silngle zaměření, ne o hybridech. jeden z nejnáročnějších buildů na skily potřebuje pokud vím Javazonka která ma hlavní skill +4 synergie to je 100 bodů. na prereq potřebuješ 3 body to je 103 bodů a jsi max...můžeš mít 110 bodů. Další náročný build je fire claw druid. Ten má jeden main skill a 4 synergie. k tomu potřebuješ 4 preeq skily. to je 104 ze 110.

Bavím se potenciálu využití jednoho skilu. Pokud chceš build variabilní a odolný, samozřejmě že musíš omezit dmg a obětovat body do dalších skillů na přežití. Ale to už je o tom že buď chceš max dmg a ořezávátku, nebo si uděláš přeživší tank s menším dmg nebo char zaměřený na více elementů pro větší variabilitu.

vážně mě teď nenapadá build kde bys nemohl využít nějakej skill s maximum synergiemi. Argumetny tipu "ale musím mít bod tam a tam aby postava byla schopná něco vydržet" neberu, protože to už je tvoje volba jestli uděláš max dmg nebo ne...

Uživatelský avatar
Fraxinus
Adviser
Příspěvky:3398
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:Fraxinus#2208
Bydliště:Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Fraxinus » 20.07.2012, 16:23 hod.

Marast píše: Ideální by bylo, aby i takový firebolt mohl být plnohodnotnou dovedností. To by však musel promyslet někdo hodně šikovný se smyslem pro balanc. :idea:
Věděl jsi třeba, že firebolt je na bossy mnohem lepší volbou než fireball? Přesto ho nikdo nevyužije, přestože ho má kvůli synergiím tak jako tak vymaxovaný.

Jinak i já souhlasím, že jsou mnohé skilly ignorovány/opomíjeny pro svou neefektivitu či nedej bože zbytečnost, protože jsou lehce nahraditelné jinými...exemplárním příkladem je cold arrow a ice arrow. Ale nenadával bych na systém, v nich obecně neexistuje dokonalost. Diablo vyzkoušelo dva, obě mají své plus a mínus.
...Ancients, go, go go!
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)

Asman
Doom Knight
Příspěvky:466
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Asman » 20.07.2012, 17:00 hod.

Já firebolt na single targety používám. Na vyšším levelu ale každý sáhne po fireballu, cooldown je myslím stejný(?), má větší damage a mana nikoho netrápí.

Uživatelský avatar
kojot
Zhar the Mad
Příspěvky:1686
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:TruE#2982

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od kojot » 20.07.2012, 18:41 hod.

U Fireballu ani u Fireboltu žádný cooldown není. Záleží jenom na FCR.
Obrázek

Uživatelský avatar
hami
Minion of Destruction
Příspěvky:839
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od hami » 20.07.2012, 21:59 hod.

marast: jj to byla reakce na ten HU
taky moc nevidim důvod používat na bose firebolt
vyššího dmg, nežli fireball dosáhne až při +27all skill, což sem nikdy neměl.
Toto je však věc co by se dala snadno napravit (firebolt nemá splash dmg. tak by měl logicky dávat vyšší dmg. než fireball)
Z hlediska RPG byl u kouzel lepší systém v D1, kde platilo
když kouzlo dobře neumíš je těžké ho seslat
kouzla na nízké úrovni mají vyšší manovou náročnost než po zvýšení úrovně spellu
otázkou je zda by to v d2 nebyla kravina
Zy-El - Sorceres - Morgan - Lvl kolem 900 - Killuju vše na night (včetně Orifice To Oblivion)

Asman
Doom Knight
Příspěvky:466
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Asman » 21.07.2012, 07:00 hod.

D1 jsem nikdy nehrál, ale vzhledem k tomu, že v D2 s gearem mana nedochází a proto se do ní nedává ani bod (kromě ES socky+možná ještě něčeho) tak by snížení many nedávalo smysl. U teleportu se snižuje, nejspíš chtěli, aby se sorcka v pozdějších fázích hry pohybovala takhle rychle bez náročnosti na manu.

Uživatelský avatar
Marast
The Butcher
Příspěvky:1057
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Marast#2705
Bydliště:Ivančice

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Marast » 21.07.2012, 20:44 hod.

hami píše:marast: jj to byla reakce na ten HU
V tom případě jsi špatně četl kamaráde, protože jsem nic takového nepsal a ani nic takového ve hře není. ;) Psal jsem o vlastnostech, čili attributes :!:
Attia píše:Co se týče maximálního potenciálu u některých buildů, momentálně mě nenapadá build který by ti skrz nedostatek skilů nedovoloval využít maximální potenciál. Bavím se o silngle zaměření, ne o hybridech. jeden z nejnáročnějších buildů na skily potřebuje pokud vím Javazonka která ma hlavní skill +4 synergie to je 100 bodů. na prereq potřebuješ 3 body to je 103 bodů a jsi max...můžeš mít 110 bodů. Další náročný build je fire claw druid. Ten má jeden main skill a 4 synergie. k tomu potřebuješ 4 preeq skily. to je 104 ze 110.

Bavím se potenciálu využití jednoho skilu. Pokud chceš build variabilní a odolný, samozřejmě že musíš omezit dmg a obětovat body do dalších skillů na přežití. Ale to už je o tom že buď chceš max dmg a ořezávátku, nebo si uděláš přeživší tank s menším dmg nebo char zaměřený na více elementů pro větší variabilitu.

vážně mě teď nenapadá build kde bys nemohl využít nějakej skill s maximum synergiemi. Argumetny tipu "ale musím mít bod tam a tam aby postava byla schopná něco vydržet" neberu, protože to už je tvoje volba jestli uděláš max dmg nebo ne...
Řek bych, že se zbytečně necháváš unést Atti. ;) Pak jsou z toho chyby typu "Argumenty tipu". :P :D A nutno podotknout, že jsi zrovna uvedl špatné příklady. Ale aspoň mne to přinutilo si to trošku projít.

Takže:

Sorceress: Ice blast i Ice bolt by potřebovaly se všemi synergiemi 120 bodů. A to by ti ještě v kolonce Cold Mastery svítila nula.
Necromancer: Vezmi si libovolného golema a vymaxuj k němu všechny synergie. Dostaneš se na 120 bodů. A to ještě budeš mít k dispozici build pouze pro otrlé hráče.
Assasin: Fire blast se všemi synergiemi požaduje 140 bodů. >:o Charged bolt Sentry 120 bodů.
Amazon: Chceš mít tu nejlepší Valkýrii a jenom ji :?: :idea: Nachystej si 140 bodů k rozdělení.

Na mnou uvedených příkladech může vidět, že by nemělo jít o variabilní buildy. Jako zdroj ať poslouží web diabla 2, kde jsem čerpal. Bohužel mi přijde, že tam jsou nějaké chyby, a proto bych chtěl poprosit někoho, aby se na to ještě jednou podíval a potvrdil to. Jen malé příklady. V sekci Defensive Auras u Paladina postrádám synergie. U Barbarovi dovednosti Stun chybí synergie. A nezdá se mi ani ten počet synergií u Fire Blastu...
Fraxinus píše:
Marast píše: Ideální by bylo, aby i takový firebolt mohl být plnohodnotnou dovedností. To by však musel promyslet někdo hodně šikovný se smyslem pro balanc. :idea:
Věděl jsi třeba, že firebolt je na bossy mnohem lepší volbou než fireball? Přesto ho nikdo nevyužije, přestože ho má kvůli synergiím tak jako tak vymaxovaný.
Přiznám se ti bez mučení Fraxi. :lol: Nevěděl. Hrál jsem všehovšudy jenom tři kouzelnice. Všechny tři HC. Dvě Enchantress a Cold Sorceress, která mi umřela ještě dřív než jsem ji mohl specializovat na Blizzard, se ani nepočítá. :{
"Released from a dark curse and bound to a higher calling." Wolfir Avenger

Uživatelský avatar
hami
Minion of Destruction
Příspěvky:839
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od hami » 21.07.2012, 21:26 hod.

Marast. aha jsem správně nerozlišoval dva pojmy - vlastnosti a dovednosti
Zy-El - Sorceres - Morgan - Lvl kolem 900 - Killuju vše na night (včetně Orifice To Oblivion)

Asman
Doom Knight
Příspěvky:466
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Bydliště:Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Asman » 22.07.2012, 06:20 hod.

Marast píše: Sorceress: Ice blast i Ice bolt by potřebovaly se všemi synergiemi 120 bodů. A to by ti ještě v kolonce Cold Mastery svítila nula.
Necromancer: Vezmi si libovolného golema a vymaxuj k němu všechny synergie. Dostaneš se na 120 bodů. A to ještě budeš mít k dispozici build pouze pro otrlé hráče.
Assasin: Fire blast se všemi synergiemi požaduje 140 bodů. >:o Charged bolt Sentry 120 bodů.
Amazon: Chceš mít tu nejlepší Valkýrii a jenom ji :?: :idea: Nachystej si 140 bodů k rozdělení.

Na mnou uvedených příkladech může vidět, že by nemělo jít o variabilní buildy. Jako zdroj ať poslouží web diabla 2, kde jsem čerpal. Bohužel mi přijde, že tam jsou nějaké chyby, a proto bych chtěl poprosit někoho, aby se na to ještě jednou podíval a potvrdil to.
Je to tak, ovšem některé bonusy u synergií jsou nepotřebné nebo zanedbatelné.

Uživatelský avatar
Fraxinus
Adviser
Příspěvky:3398
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:Fraxinus#2208
Bydliště:Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Skill system v diable 2

Příspěvek od Fraxinus » 22.07.2012, 09:41 hod.

Marast píše:
hami píše:marast: jj to byla reakce na ten HU
Na mnou uvedených příkladech může vidět, že by nemělo jít o variabilní buildy. Jako zdroj ať poslouží web diabla 2, kde jsem čerpal. Bohužel mi přijde, že tam jsou nějaké chyby, a proto bych chtěl poprosit někoho, aby se na to ještě jednou podíval a potvrdil to. Jen malé příklady. V sekci Defensive Auras u Paladina postrádám synergie. U Barbarovi dovednosti Stun chybí synergie. A nezdá se mi ani ten počet synergií u Fire Blastu...
Jestli jsi čerpal z http://diablofans.cz/diablo2lod/herni-p ... kills.html a z https://www.diablofans.cz/diablo2lod/her ... traps.html , tak se ti nedivím, že jsi v tom našel chyby. Kdybys četl mé komentáře ke skillům, co tvořím, tak jsem několikrát uvedl, že se na ty články o větvích podívám, až budu mít články o jednotlivých skillech hotovy (což dělá 210 článků). Ty články o větvích pak celé komplet předělám tak, že tam nenajdeš žádné údaje o jednotlivých skillech, pouze obecné informace. Proto nebuď Marku líný a klepni na ty skilly, abys viděl víc, kde jsou údaje úplné a správné.
Ty synergie u fire blastu jsou naprosto v pořádku.
Marast píše: Přiznám se ti bez mučení Fraxi. :lol: Nevěděl. Hrál jsem všehovšudy jenom tři kouzelnice. Všechny tři HC. Dvě Enchantress a Cold Sorceress, která mi umřela ještě dřív než jsem ji mohl specializovat na Blizzard, se ani nepočítá. :{
Tak to někdy zase zkus. ;)
...Ancients, go, go go!
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)

Odpovědět

Zpět na „Obecná diskuze o módech“