Diskuze na téma Diablo realm jako za starých časů
Napsal: 01.09.2011, 13:52 hod.
Vzhledem k poslednímu vývoji na CZ/SK Diablo II scéně, která nezadržitelně směřuje od devíti k pěti a podle názoru mě a více lidí se na tom nepodílí POUZE Diablo III, protože se najdou stále noví hráči, kteří by tuto nesmrtelnou hru chtěli hrát, jsem se rozhodl nadhodit určitou úvahu, jak by mohl vypadat Diablo II server, který by se poučil z chyb napáchaných v minulosti a zároveň využíval možností, které tu dříve nebyly.
Předem upozorňuji, že se nechystám spustit další Diablo II server, tudíž se nejedná o žádnou reklamu, jen bych chtěl otevřít prostor pro volnou diskuzi. (Doufám, že k tématu. Velikost penisu a kdo je větší parchant a zloděj si řešte jinde.) Dále nechci reset ani na AHG, ani na FWD2.
Co mě k tomu přimělo? Především současná situace na servereru AHG, nově vznikajícím serveru FWD2 a snaze některých lidí založit další server. Výsledkem by bylo nesmyslné roztříštění Diablo II scény. Další řádky tohoto topicu budu členit následovně.
1) současná situace na serverech AHG a FWD2
2) odhad blízké budoucnosti
3) nevýhody dnešních realmů
4) vlastní popis toho, jak by měl nový realm vypadat
5) prostor pro diskuzi
1a) Současná situace na serveru AHG:
Server v současné době těží hlavně z jeho velikosti, takže se najdou stále noví hráči, kteří zde začínají. Pro hráče, kteří jsou zde od resetu tento server přestává být atraktivním a proto buď přestávají hrát, nebo začínají na FWD2. Trh z běžnými předměty je zcela přesycen a cenu zde mají maximálně předměty typu Griffon, DW nebo rare předměty či charmy. Server v současnosti postrádá jakékoliv společné žití, ať už to jsou Baal runy, duelení či obchodování. (Situaci, kdy rozjedu BHčka a nalezou mi tam lidi pro jednoduchost zanedbám.)
1b) Současná situace na serveru FWD2:
Server je krátce po svém spuštění a proto se najde hodně hráčů, kteří zde začnou. Důvodem je poresetová euforie, kdy se hráči začnou předhánět v expení, nalézání prvních předmětů či vysokých run. Dále tento server těží hlavně ze snadné přístupnosti run, jewelů a charmů. Díky tomu je primárně určen pro hráče, kteří na hraní nemají mnoho času.
2) Odhad blízké budoucnosti:
Vzhledem k tomu, že AHG je drženo svojím pevným jádrem a na FWD2 lze velice rychle nalézt výše zmíněné věci, očekávám stejný vývoj jako v minulém roce, kdy servery existovaly současně vedle sebe, avšak s nízkým počtem hráčů a her. Reakcí na tohle bylo vytvoření třetího realmu, který se držel do resetu na serveru AHG kam přešlo mnoho hráčů jak z FWD2, tak z Pařeniště.
Výsledkem toho všeho bylo, je a bude neustálé přelévání hráčů z realmu na realm a absence dlouhodobějšího plánu a spolupráce.
3) Nevýhody dnešních realmů:
První nevýhodou je existence dvou extrémů a to AHG a FWD2. V případě AHG je problém sehnat runy typu Um až Gul, takže po pár týdnech přestává existovat obchod vzhledem k přesycenosti unikáty a nedostupností těchto run. Pokud někomu činí problém i to, že nemůže lítat v eni, či s infi, tak ať se vyjádří v bodě číslo pět. V druhém případě je to snadná dostupnost vysokých run, charmů a jewelů, což některé hráče může rychle omrzet.
Druhou a to podstatnou nevýhodou je povolení vícenásobného puštění hry. Díky tomu dění začali ovládat lidé, kteří hru dokáží zamulit a vše vyvraždit na players8. Dalším efektem je, že hráči přestávají hrát spolu, čehož si můžete všimnout na každém serveru, kde dobří hráči hrají privat hry typu "hráč + 7mul". Díky tomu přestává existovat jakékoliv veřejné dění, nebo se server rovnou jeví jako mrtvý.
4) Vlastní popis toho, jak by měl realm vypadat:
Rozhodně by se nemělo jednat o extrém, ale o realm schopný oslovit široké spektrum lidí.
Základní myšlenkou je omezení multiloginu na dvě připojení na hráče, tak jako tomu bylo dříve na Gwodu. Výhody tohoto omezení jsou zřejmé:
- lidé budou nuceni hrát spolu, zvýší se komunikace a spolupráce mezi hráči
- přestanou vládnout lidé typu "killer + 7 mul"
- počáteční a závěrečná fáze hry bude zpomalena (tj. expení nizkých a velmi vysokých levelů)
- možnost přitáhnout lidi, kteří tohle nezažili, jelikož začali hrát na serverech s multiloginem, nebo dřív hráli na BN.
- dále je možnost přilákat ty lidi, kterým se dnešní multilogin hnusí a kteří dávno přestali hrát.
Za jedinou nevýhodu zakázání multiloginu považuji to, že si nezahraji BHčka ve tři ráno, pokud se nenajdou další tři pacienti, kteří nespí xD
Jako výchozí náštřel bych navrhoval realm AHG, u kterého by došlo k omezení multiloginu na 2 připojení na osobu.
Dále by to chtělo vyřešit způsob získávání středních run (bacha, přečti si aj edit pod mulením!). Můj nápad je zrušit omezení 41 lvl u HellForge questu. Jelikož jsem se toho něco namulil, tak při těžkém no-life tahání typu hráč + 7 mul lze vyrobit Ločko denně (průměrný drop z jedné várky je Ist Mal, takže si spočítejte, kolik je na to třeba várek. Dále zde započítejte čas na expení lvl 25+40 a výjde vám, že běžný hráč udělá možná tak OHM denně.)
Pokud tohle podělíte mezi 4 hráče, výjde vám gul až vex denně na osobu při jednom dni zabitém mulama. Hlavně na tohle nebudete potřebovat pořádnou mašinu a pokecáte si s ostatními lidmi. Dle mého názoru lepší věc, než hodit LKčka bez úspěchu či chodit krávy v privat hře. Hodně lidí tohle zažilo na Gwodu a dosti jsme si při tom pokecali a bavilo nás to mnohem více, než současné možnosti.
Tím by byly vyřešeny podle mě dvě hlavní slabiny současné verze AHG a to multilogin a schopnost získat mid runy a obchodovat.
Ještě bych snížil požadavky na získání anihilu, aby se na PvPčku nevyskytovaly jen chary, u kterých 20 stat anihil tolik nerozhoduje. Hlavně první ladder AHG byl "úžasný" - samá Ama či nekro...
EDIT: tak způsob získávání run bych neomezil jen na mulování, ale vyřešil ho tak, aby si hráč mohl vybrat.
Takže další způsob, o kterém můžete diskutovat je současné zrušení požadavku u HF a zvednutí dropu run na extrémní hodnoty typu 1.13.
5) Prostor pro diskuzi
Zde se můžete vyjádřit ke všemu napsanému. Chtěl bych, aby se do diskuze zapojili hráči, kteří zažili dřívější realmy bez multiloginu, ale i ti, kteří tohle nezažili a chtěli by zažít.
Předem upozorňuji, že se nechystám spustit další Diablo II server, tudíž se nejedná o žádnou reklamu, jen bych chtěl otevřít prostor pro volnou diskuzi. (Doufám, že k tématu. Velikost penisu a kdo je větší parchant a zloděj si řešte jinde.) Dále nechci reset ani na AHG, ani na FWD2.
Co mě k tomu přimělo? Především současná situace na servereru AHG, nově vznikajícím serveru FWD2 a snaze některých lidí založit další server. Výsledkem by bylo nesmyslné roztříštění Diablo II scény. Další řádky tohoto topicu budu členit následovně.
1) současná situace na serverech AHG a FWD2
2) odhad blízké budoucnosti
3) nevýhody dnešních realmů
4) vlastní popis toho, jak by měl nový realm vypadat
5) prostor pro diskuzi
1a) Současná situace na serveru AHG:
Server v současné době těží hlavně z jeho velikosti, takže se najdou stále noví hráči, kteří zde začínají. Pro hráče, kteří jsou zde od resetu tento server přestává být atraktivním a proto buď přestávají hrát, nebo začínají na FWD2. Trh z běžnými předměty je zcela přesycen a cenu zde mají maximálně předměty typu Griffon, DW nebo rare předměty či charmy. Server v současnosti postrádá jakékoliv společné žití, ať už to jsou Baal runy, duelení či obchodování. (Situaci, kdy rozjedu BHčka a nalezou mi tam lidi pro jednoduchost zanedbám.)
1b) Současná situace na serveru FWD2:
Server je krátce po svém spuštění a proto se najde hodně hráčů, kteří zde začnou. Důvodem je poresetová euforie, kdy se hráči začnou předhánět v expení, nalézání prvních předmětů či vysokých run. Dále tento server těží hlavně ze snadné přístupnosti run, jewelů a charmů. Díky tomu je primárně určen pro hráče, kteří na hraní nemají mnoho času.
2) Odhad blízké budoucnosti:
Vzhledem k tomu, že AHG je drženo svojím pevným jádrem a na FWD2 lze velice rychle nalézt výše zmíněné věci, očekávám stejný vývoj jako v minulém roce, kdy servery existovaly současně vedle sebe, avšak s nízkým počtem hráčů a her. Reakcí na tohle bylo vytvoření třetího realmu, který se držel do resetu na serveru AHG kam přešlo mnoho hráčů jak z FWD2, tak z Pařeniště.
Výsledkem toho všeho bylo, je a bude neustálé přelévání hráčů z realmu na realm a absence dlouhodobějšího plánu a spolupráce.
3) Nevýhody dnešních realmů:
První nevýhodou je existence dvou extrémů a to AHG a FWD2. V případě AHG je problém sehnat runy typu Um až Gul, takže po pár týdnech přestává existovat obchod vzhledem k přesycenosti unikáty a nedostupností těchto run. Pokud někomu činí problém i to, že nemůže lítat v eni, či s infi, tak ať se vyjádří v bodě číslo pět. V druhém případě je to snadná dostupnost vysokých run, charmů a jewelů, což některé hráče může rychle omrzet.
Druhou a to podstatnou nevýhodou je povolení vícenásobného puštění hry. Díky tomu dění začali ovládat lidé, kteří hru dokáží zamulit a vše vyvraždit na players8. Dalším efektem je, že hráči přestávají hrát spolu, čehož si můžete všimnout na každém serveru, kde dobří hráči hrají privat hry typu "hráč + 7mul". Díky tomu přestává existovat jakékoliv veřejné dění, nebo se server rovnou jeví jako mrtvý.
4) Vlastní popis toho, jak by měl realm vypadat:
Rozhodně by se nemělo jednat o extrém, ale o realm schopný oslovit široké spektrum lidí.
Základní myšlenkou je omezení multiloginu na dvě připojení na hráče, tak jako tomu bylo dříve na Gwodu. Výhody tohoto omezení jsou zřejmé:
- lidé budou nuceni hrát spolu, zvýší se komunikace a spolupráce mezi hráči
- přestanou vládnout lidé typu "killer + 7 mul"
- počáteční a závěrečná fáze hry bude zpomalena (tj. expení nizkých a velmi vysokých levelů)
- možnost přitáhnout lidi, kteří tohle nezažili, jelikož začali hrát na serverech s multiloginem, nebo dřív hráli na BN.
- dále je možnost přilákat ty lidi, kterým se dnešní multilogin hnusí a kteří dávno přestali hrát.
Za jedinou nevýhodu zakázání multiloginu považuji to, že si nezahraji BHčka ve tři ráno, pokud se nenajdou další tři pacienti, kteří nespí xD
Jako výchozí náštřel bych navrhoval realm AHG, u kterého by došlo k omezení multiloginu na 2 připojení na osobu.
Dále by to chtělo vyřešit způsob získávání středních run (bacha, přečti si aj edit pod mulením!). Můj nápad je zrušit omezení 41 lvl u HellForge questu. Jelikož jsem se toho něco namulil, tak při těžkém no-life tahání typu hráč + 7 mul lze vyrobit Ločko denně (průměrný drop z jedné várky je Ist Mal, takže si spočítejte, kolik je na to třeba várek. Dále zde započítejte čas na expení lvl 25+40 a výjde vám, že běžný hráč udělá možná tak OHM denně.)
Pokud tohle podělíte mezi 4 hráče, výjde vám gul až vex denně na osobu při jednom dni zabitém mulama. Hlavně na tohle nebudete potřebovat pořádnou mašinu a pokecáte si s ostatními lidmi. Dle mého názoru lepší věc, než hodit LKčka bez úspěchu či chodit krávy v privat hře. Hodně lidí tohle zažilo na Gwodu a dosti jsme si při tom pokecali a bavilo nás to mnohem více, než současné možnosti.
Tím by byly vyřešeny podle mě dvě hlavní slabiny současné verze AHG a to multilogin a schopnost získat mid runy a obchodovat.
Ještě bych snížil požadavky na získání anihilu, aby se na PvPčku nevyskytovaly jen chary, u kterých 20 stat anihil tolik nerozhoduje. Hlavně první ladder AHG byl "úžasný" - samá Ama či nekro...
EDIT: tak způsob získávání run bych neomezil jen na mulování, ale vyřešil ho tak, aby si hráč mohl vybrat.
Takže další způsob, o kterém můžete diskutovat je současné zrušení požadavku u HF a zvednutí dropu run na extrémní hodnoty typu 1.13.
5) Prostor pro diskuzi
Zde se můžete vyjádřit ke všemu napsanému. Chtěl bych, aby se do diskuze zapojili hráči, kteří zažili dřívější realmy bez multiloginu, ale i ti, kteří tohle nezažili a chtěli by zažít.