Westmarch – První pohled do města

Komentářů: 14

Westmarch bylo kdysi město plné života, ale nyní je toto gotické město postiženo neštěstím. Pojďme se tentokrát podívat na to, jak se tajemné město Westmarch pro datadisk Reaper of Souls vytvářelo a jak vlastně vypadá přímo ve hře (screenshoty).

Pro Westmarch je bezesporu typický strach a obecně děsivá atmosféra s motivy apokalypsy. Co kdysi bývala živá a akční metropole a zároveň sídlo armády západního regionu je nyní zpustošenou krajinou, jejíž majestátnost a populace byla zdecimována Malthaelovými přísluhovači. Město se tak dá popsat jako střet motivů západoevropské a gotické architektury se zkázou Anděla Smrti a jeho terorem.

Westmarch - Diablo 3 Reaper of Souls

Nečekejte od tohoto místa však jen odstíny hnědé, černé nebo šedé barvy. Při navrhování Westmarchu se počítalo s celou škálou barev a jejich uměleckého využití. Tvorba temného prostředí, které má navozovat hrůzu, vyžaduje od umělců cit pro formování té správné atmosféry. 

"Ze všech míst na světě mě Westmarch vždycky nejvíce fascinoval."
Deckard Cain, Book of Tyrael

Westmarch Concept - Diablo 3 Reaper of Souls

Atmosféra teroru

Představte si londýnské ulice v 19. století, tedy v obobí anglického gotického obrození. Řady budov umístěné blízko sebe, občas doprovázené zchátralými ateliéry či rozlehlými pasážemi. Rozpadající se šňůry na prádlo sotva visí mezi trouchnivějícími střechami či polorozpadlými okny. Nebo velké louže a strouhy špinavé vody s výkaly od zvířat a odpadky. Prostředí ideální pro vznik moru a nemocí.

Pocity zlé předtuchy či zlověsti. To můžete čekat od Westmarchu. Typické jsou také úzké průchody i rozlehlé náměstí. Návrháři města podpořili pochmurnou atmosféru přidáním modro-zelené mlhy a povalujícími se mrtvolami. Nechybí napůl zničené opevnění, zásobní vozy či rozpadající se barikády. Důležitou roli hraje také pocit prázdnoty, jelikož původní obyvatelé města vymizeli.

Westmarch - Diablo 3 Reaper of Souls

Westmarch - Diablo 3 Reaper of Souls

Území přeživších

Území přeživších (The Survivor's Enclave) je hlavním místem artisanů a questů v 5. aktu. Nachází se v samém jádru Westmarchu a bylo navrženo tak, aby se v něm těch několik zbývajících obyvatel města cítilio bezpečně. Slouží také jako úkryt před útoky Malthaela a shromaždiště nephalemů, kde si mohou odpočinout a plánovat akce.

Lokace Survivor's Enclave se nachází na kopci a je odtamtud pěkný výhled na zbytek města. Náměstí před zdejší katedrálou je vytvořené na základě reálné předlohy, a to konkrétně Toleda ve Španělsku. Toledo je totiž město založené ve 13. století a tamější klášter doprovázený věžemi perfektně zapadá do prostředí Westmarchu.

Toledo - inspirace pro Diablo 3

Survivor's Enclave - Diablo 3 Reaper of Souls

Události a další lokace

V oblasti Westmarchu je také několik náhodných lokací, označované jako sklepy (cellars). Tyto lokace mají jen jednu místnost a jsou typické také pro Old Tristram v 1. aktu. V datadisku Reaper of Souls nejsou ale tyto sklepy označované jako události (events), ale spíše jako mini dungeony.

Představte si, že začínáte v malém domku s dveřmi, které vedou na dvorek. Odtud pak vede cesta do dalšího domku. Zhruba tak funguje systém sklepů v datadisku. Celkem jich je asi 30 a každý je trochu jiný. Jsou umístěné po celém Westmarchu, takže se tímto způsobem dozvíte více informací o tomto regionu, jeho obyvatelích a historii.

Cellars ve Westmarchu - Diablo 3 Reaper of Souls

Různorodost nade vše

Při tvorbě Westmarchu vývojáři narazili na problémy s pohledem kamery na postavu. Chtěli totiž zajistit, aby si hráč myslel, že opravdu prochází městem. Vývojář Dave Adams uvádí, že pro město jsou typické vysoké budovy a ty chtěl právě do hry zabudovat. Nechtěl ale, aby se tyto budovy před hráčem z ničeho nic objevovaly.

Proto bylo omezeno vyblednutí budov před hráčem tak, že byly tyto budovy umístěny na protější strany ulice, kterou hráč prochází, z běžného pohledu kamery. Podobně je tomu u střech budov. Ty byly natočeny tak, aby nenarušovaly pohled na postavu.

Tato opatření zajistí, že se hráč cítí jakoby se opravdu procházel městem.

Westmarch - Diablo 3 Reaper of Souls

Westmarch - Diablo 3 Reaper of Souls

Další informace o Westmarchu:

  Komentáře
Celkem komentářů: 14
  • Westmarch vypadá tak krásně, že to Diablo obět hraji! A baví strašně.

  • to dzin: nedá pc verze nepodporuje gamepad

  • dá se hrát tahle sranda na pc trochu slušně na gamepadu?

  • No počkej ten nekonečný dungeon nakonec bude? Už by to vážně chtělo udělat nějakou stránku kde bude jasně napsáno co tam bude a co ne a aktualizovat to protože to je každej den jinak 😀 Platí ještě ten Crusader a 5. akt? 😀

  • popikosas1968

    Všetko je to super, lebo zase bude velké info, kto prejde datadisc ako prvý a hlavne sa teším na nekonečný dungeon…:) a na nové oblasti a nové monštrá a novú postavu…:) THX Blizz…:)

  • no,kdyz nad tim tak premejslim,tak me je vlastne uplne jedno,kde se pohybuju,o tom diablo vubec neni,nejdulezitejsi je aby bylo co mlatit,bylo toho hodne,lokace se dali stridat(vsude stejna hustota monster) a padal hezkej equip

  • delosombres

    Co to drží v ruce ten týpek v červeným brnění v úplně posledním screenshotu? To vypadá jako puška lol.

  • Já jsem fakt zvědavej, co ohlásí na blizzconu a jak to vypadá s patchem pro D3 classic.. ještě že už vyšlo PoE a je co dělat 🙂

  • vela hracov je nastvanych na blizzard, ze nam predali D3 v podobe betaverzie. ja mam tiez vyhrady voci D3, ale myslim si, ze vdaka nasmu hraniu online maju prehlad o tom ake predmety padaju, ake skilly sa pouzivaju aj ake mapy su najviac aktualne hrane. ocakavam ze na zaklade tychto poznatkov blizzard osetri datadisk aj patch tak aby hra bola vyvazena. ved za pochodu sa regulovali vlastnosti skillov obtiaznost atd. ak by sme hrali offline tak by Blizzard nemal prehlad o fungovani hry. tento vyvoj smeruje k lepsej hratelnosti hry. skoda len ze s vydanim hry na PS neosetrili podobne hratelnost aj PC pre verziu…
    aukcny dom bol podla mna system prinosu financii pre Blizzard, nejaka nahrada platby mesacnych poplatkov ako je vo WoW. preto padaju take predmety ako padaju. hraci tak boli viac v AH ako v hre, lebo predmety ktore by nas mohli posunut dalej boli len v AH ale v hre padali minimalne. Otazkou ostava kolko z tych kvalitnych predmetov v AH tam nageneroval nejaky automat blizzardu.
    nastastie sa AH ukazal ako degradacia zazitku a napatia z hry tak AH chvalihodne radsej zrusia, cim si u hracov zlepsia mienku…

  • Evilbringer

    Skvely clanek opet. Posledni dobou jdete hodne do sebe, po tom fiasku s komercnim clankem 😀

    Jinak screenshoty nice, jen me docela zarazil ten screen, o kterym prave mluvil HELLERcz. Ta truhla tam pusobi hodne divne. Jako z herniho mechanismu me nevadi ze jo, ale spis z pribehovyho. Kdyby to bylo v nejakym tom minidungeonu, tak uplne super a bez vyhrad, ale normalne na ulici… Fakt divny hele.

  • SoulCrusher

    tak ma hned napadol ten mini-event ked z Westmarchu prisiel k Tyrealovi posol so spravou od krala, ze nam nepomozu a ze celu invaziu demonov sme si vymysleli…nu ktovie co sa stalo s kralom… mozno je z neho skeleton king 2 a mozno nie a nam sa ho podari zachranit 😀

    Zatial ziadne info o Adrii….som zvedavy ci v tomto datadisku Blizzard rozvedie aj nejako jej dejovu linku

    som zvedavy ako budeme bojovat proti anjelovi smrti, zrejme bude potrebna nejaka predpriprava 🙂 pocitam, ze na Blizzcone nas Blizzard este niecim novym prekvapi ale dufam, ze vsetko nam neodhalia….uz teraz mam pocit, ze polku Westmarchu poznam…

    no a ked uz nepridaju noveho followera tak by aspon mohli rozsirit moznosti ich itemizacie…na vyssich MP su velmi cajovi a nezvladaju to…

  • Opět super článek, ale i dodané screeny 🙂 nějaké jsem viděl, nějaké byly pro mě premiéra. Třeba ten screen s městem a truhlou v 5.aktu.
    Vypadá to superně, nemohu se dočkat.

  • Páči sa mi ten nápad ako to urobili s tými strechami a vysokými budovami. Taktiež graficky to vyzerá dobre spracované. Len dúfam že darkd3 hardcore app bude fungovať aj na RoS. Bez toho už sa na D3 neviem pozerať 🙂

  • krasne mesto :p

  Přidat komentář

Přihlásit

Přihlášením získáte možnost přidávat komentáře k článkům a přispívat na Diablo fórum.

Registrace
Hledat
Návštěvy

DiabloFans.cz měří návštěvy už od svého vzniku, tedy 3. 9. 2005.

TeamSpeak

K lepší komunikaci při hraní Diabla můžete využívat TeamSpeak.

DiabloFans.cz TeamSpeak