Barbarian zakladne info

Odpovědět
Punky
The Butcher
Příspěvky:1189
Barbarian zakladne info

Příspěvek od Punky » 12.09.2012, 13:09 hod.

...stale sa tu objavuju v podstate zhodne posty ohladom buildov, gearu, statov a je to v X topicoch, vacsinou aj s OT, takze sa v tom potom clovek moze stratit a radsej sa spyta a zjavuju sa tu potom dookola velmi podobne otazky na ktore su vacsinou rovnake odpovede... sem teda spisem take nejake zakladne info pre barbara co som za par mesiacov v hre pochytil, snad to pomoze par ludom... je to pisane hlavne pre zaciatocnikov ktori zacinaju v svete diabla, alebo pre tych, ktori zacinaju s barbarom na SC... snazim sa pisat polopatisticky a nedavam ziadne kalkulatory a zlozitejsie vypocty efektivnosti hp atd... pre novacika by to mohlo byt matuce, na zaciatok staci toto, ked ho to bude dalej zaujimat, najde si to... urcite som na nieco dolezite zabudol, takze to tu budem postupne doplnat ak to bude mat zmysel a rovnako aj vy, pokial mate nejaky koment k tomu alebo otazku tak to hodte sem, ja to pripadne doplnim do prveho postu a zvysok sa po dohode s modom premaze, nech to tu je prehladne

BARBARIAN:

je postava zamerana na velku vydrz v boji a na vysoky dmg output. primarne melee char, existuje vsak moznost hrat barbara aj na range. zakladne kombinacie zbrani u barbara su dual wield (2 jednorucne zbrane), 1hand+shield (1 jednorucna zbran + stit) a 2hand (obojrucna zbran). ide asi momentalne o najsilnejsi char v hre s ohladom na offense/deffense staty.

"Primary" stats:

- Strength(str) : zvysuje hodnotu vasej zakladnej dmg... zvysuje hodnotu vaseho armoru podla rovnice 1bod str = 1bod armoru

- Vitality (vit): zvysuje hodnotu vasho lifu (hp) podla rovnice 1bod vitality = 35hp... zvysuje hodnotu armoru pri pouzivani pasivky Nerves of Steel podla rovnice 1bod vit = 1 bod armoru

- Damage (dmg): udava hodnotu poskodenia, ktore je vas barbar teoreticky schopny urobit... je ratany zo vsetkych ofenzivnych statov + niektorych skillov... nie vzdy znamena vyssie cislo v tomto ukazovateli vyssiu efektivitu vaseho charu, zalezi hlavne od buildu a playstylu

- Armor: redukuje poskodenie, ktore dostavate... zvysujte ho pomocou gearu (itemov), statov (vid vissie) a skillov

"Secondary" stats:

Attack speed: hodnota udava rychlost vasho utocenia a je odvodena priamo od AS vasej weapony + od bonusov ziskanych z itemov... pri DW barbarovi je AS zvyseny o 15%... okrem vplyvu AS na vasu DMG ma priamy suvis aj s "life gain" statmi (o tom neskor)

Critical hit chance a Critical hit dmg: dva velmi dolezite faktory pokial sa chceme pozriet na dmg nasho barbara. prvy zvysuje sancu na to ze vas hit bude critical, druhy zvysuje dmg ktoru s takymto hitom udelite. ide v podstate ruka v ruke, vseobecne je brane za vhodne mat tieto staty v pomere 1/10 (napr 20% crit chance a 200%crit dmg). pre niektore buildy je crit chance da sa povedat najrozhodujucejsim statom, preto tento pomer moze fungovat relativne dobre aj v inych hodnotach, napr 2/10. naopak to ale nema zmysel, vysoka crit dmg pri nizkej crit chance nie je spravnou cestou


Block amount a Block chance: stat dolezity pre 1h+shield barbarov... udava, kolko dmg pomocou stitu redukujete a aka je sanca, ze blocknete na vas smerovane utocky (okrem shieldu sa block chance da navysit pomocou Helm of Command a ringu Justice Lantern)

Damage reduction: je % hodnota redukcie dmg, ktoru dostavate... je ratana na zaklade niektorych statov, ako armor, blosk, rezisty...

Ressistance to all elements (All ress): je odolnost voci roznym druhom damage ktoru dostavate... deli sa na 6 skupin... 1bod all ress pridava 1bod ressistu do kazdej skupiny (rovnako sa resisty navysuju aj cez inteligenciu a to podla rovnice 10bodov inteligencie = 1bod to all ress)... okrem takehoto hromadneho navysovania sa daju navysovat aj jednotlive skupiny... pre vacsinu barbarov je najneprijemnejsou formou prijimanej dmg Fire a Physical, takze sa oplati pokial je moznost hladat gear s tymito affixami... rovnako je u barba "must have" skill, War Cry s runou Impunity, ktora zvysuje vase hodnoty ressistance o 50%

Melee dmg reduction: redukuje navyse dmg ktoru dostavate v subojoch "nablizko"... uzitocny stat, aj ked najst pouzitelny gear s tymto affixom nie je/nebolo uplne jednoduche


Maximum Life: udava celkovu hodnotu HP ktoru mate... ratane zo statu Vit a z +% Life (vid nizsie)

Total Life Bonus: hodnota ktora zvysuje Maximum Life v percentualnej rovine v zavislosti na zaklade HP ktore mate vdaka statu Vit... ziskavate tento bonus na geare... niekedy je tazko povedat, kolko HP vam prida napr 5%life, kedze tato hodnota sa stackuje (scitava) a az nasledne sa rata s celkovym Total life bonusom... priklad: pokial mam 30k zaklad hp a mam dva itemy s +5%life, vypocet bude 30k +10% (=3k) = 33k

Life per second (LpS): je hodnota HP, ktore regenerujete za sekundu... v diable je ale regenaracia riesena po pol sekunde, tym padom vizualne uvidite "vyskakovat" HP v polovynych hodnotach, nez ake mate v character detailoch... tento stat je/bol podla mna celkom podcenovany, pokial sa vam podari najst slusny gear s dobrymi affixami na LpS a pridate k tomu pasivku Inspiring presence, mozete sa kludne dostat napr na hodnotu 2k, ktora je uz velmi slusnym life gainerom

Life Steal (LS): dalsi life gain stat... funguje na principe dmg, ktoru ale realne robite, nie tej ktoru mate v char tabulke, takze sa lisi aj podla toho, koho prave hitujete... tento stat ale "trpi" redukovanim podla obtiaznosti, napr na inferne je tato redukcia az 80%... max hodnota pre LS je 12% a da sa dosiahnut pri DW barbarovi a to 2x3% na zbraniach, 3% na belte a 3% vdaka pasivke Bloodthirst... priklad (pre lahsie pocty dajme tomu ze hodnota LS bude na 10%)... ak realne hitujem moba (potvoru :)) za 10k dmg, mal by som vdaka 10% LS dostavat 1k HP... ako som uz ale spominal, plati tu redukcia na tento stat, tym padom si napr na inferne musite odratat z tejto hodnoty este 80%... vysledok teda bude 200HP pri hite za 10k dmg... LS je vseobecne vyhodne az pri vysokych dmg buildoch/gearoch

Life on Hit (LoH): nazjbeznejsi life gain stat... urcuje, kolko HP dostanete za kazdy hit, bez ohladu na to, aku dmg robite... tu ale zase plati tzv proc system na skilly... kazdy utocny skill ma rozny koeficient na LoH... v tomto odkaze: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... oU0E#gid=0 si mozete pozret v kolonke ratio, aka je "ucinnost" jednotlivych skillov v suvislosti s LoH... priklad: pokial by som mal 1k LoH, tak pri pouzivani Frenzy, ktore ma ratio 75%, budem dostavat za kazdy hit 750HP... este doplnenie k tomu AS... vplyv to ma taky, ze logicky cim castejsie utocim, tym viac krat hitnem, tym dostanem viac hp... tym padom vyssi AS=viac healu


Movement Speed: pre niektore buildy velmi dolezity stat, pretoze okrem zakladneho zrychlenia vaseho pohybu ovplyvnuje fungovanie a efektivitu niektorych skillov

Niektore "mechaniky":

- utocne skilly funguju na zaklade dmg, ktore ma vasa zbran a na zaklade dalsi faktorov, ktore vstupuju do tohoto vypoctu... pri DW barbarovi moze dochadzat obacas k miernemu zmatku... DW funguje na principe striedana main handu (prava ruka) a off handu (lava ruka) pri hitovani... tzn ze jeden hit bude vasa dmg ktoru sposobite ratana primarne podla dmg 1. weapony, druhy hit podla dmg 2. weapony... niektore skilly ale "netriguju" tento princip, tzn ze pri nich je dmg ratana raz z main hand a raz z off hand, ale vzdy len z main hand zbrane... to je celkom zasadne pri buildoch, ktore su na tychto skilloch postavene, pretoze pri nich poterbujete hlavne silnu main hand weaponu (v zmysle base dmg), pricom off hand moze byt vyuzivana skor na nahananie inych statov (LoH, AS atd)

- regeneracia HP, ako som uz spominal, funguje systemom vizualneho healu kazdu pol sekundu... vstupuju do nej vsetky 3 life gainery sucasne, LoH, LpS a LS... tu vznikaju casto otazky, "preco mi tam skace cislo X, ked ja mam podla statov mat cislo Y?"... rozdiel napr u LpS som vysvetloval vyssie (rozdielny interval v popise a naskakovani)... pri LoH a LS to funguje v podstate rovnako, system pol sekundoveho regenu sa nemeni... takze hra vyhodnocuje, kolko ste za ten cas ziskali HP zo vsetkych 3 poloziek a vysledok vam vyhodi ako jedno cislo a jeden "heal" kazdu pol sekundu... pokial mam napr 1k LoH, 1k LpS a 0LS, tak pri 2 hitoch behom pol sekundoveho intervalu s frenzy, mi vyskoci na charom cislo 2000 (2x hit s 1k LoH pri koeficiente frenzy 75% = 2x750hp= 1500hp + 1000LpS/2 = 2000hp heal)

Buildy:

- D3 je co sa tyka rozmanitosti a moznosti skladania buildov dost obmedzena... pri barbarovi je hratelnych tak 4-5 playstylov, ktore znameju v podstate 4-5 buildov postavenych na rovnakych skilloch a pasivkach, pricom niektore skilly/runy/pasivky su volitelne a zalezi na osobnych preferenciach... su to:

WW barb: viewtopic.php?f=106&t=6543
Rend "aoe" barb: viewtopic.php?f=106&t=6579
Tank: viewtopic.php?f=106&t=6670
Ranged barb: viewtopic.php?f=106&t=6534

pokial vas niektorych z tych buidlov zaujima, alebo ste o nich poculi a chceli by ste ich skusit, precitajte diskusiu v topicu, mozno najdete to co hladate aj bez toho, aby ste sa museli pytat

Najcastejsie otazky:

1. " mam 30k dmg v statoch ako chlapik na youtube, no on to kosi ako nic, ja nie som schopny zabit nic... co robim zle?"

- pravdepodobne to bude tym, ze vasa dmg je zalozena cisto na silnej base dmg weapone a vysokom str state... najdolezitejsie pre barbara (ale nie len pre
neho) su vsak AS, ale hlavne Crit chance a Crit dmg... kolkokrat je tabulkovo nizsia dmg zalozena na tychto 3 statoch omnoho ucinnejsia ako dmg riesena pomocou statov spominanych v prvej vete... takze pokial ste hlavne crit chance a dmg nevenovali zatial pozornost, je najvyssi cas!

2. "mam postavu xyz a v acte1 som uplne pohode, ale pridem do actu 2 a tam chcipam neveritelnym sposobom"

- no na 90% v tom budu rezisty... velmi vela sice zalezi od buildu a ostatnych statov, niektore toho potrebuju menej ako ostatne, ale tak pre predstavivost by som uviedol, ze na act 1 je vhodne mat tych 200 all ress, na act 2 aspon 500 a act 3-4 cca 800 pre pohodove hranie

3. "hram kombinaciu 1h+shield ale aj tak nejak extra neprezivam"

- vzhladom na to ze je to defensivna kombinacia, treba tomu prisposobit ako build, tak playstyle... dalsia dolezita vec je, ze nie je dolezite ci mam stit, ale AKY mam stit a aku mam celkovu block chance ak chcem byt efektivny v tomto smere... ako som pisal, na zvysenie blocku existuju 3 itemy, takze pokial chcete ist touto cestou a byt naozaj efektivny, chodte touto cestou a zozente vsetky 3 s vysokou block chance... tam sa to uz naozaj perjavi

4. "mam taky a taky gear... poradte co mam zmenit"

- velmi tazko povedat, zalezi podla tho co chce dotycny hrat, aky playstyle preferuje a podla toho si vyberat gear, pretoze ten je ako celok, aspon ja ked to skladam, urcim si nejake hranice ktore chcem dosiahnut aby bol moj char co najefektivnejsi pri danom builde a podla toho to skladam... niektore staty su len na urcitych itemoch, popripade na niektorych su drhasie ako na ostatnych atd, preto je dobre aspon trochu si pozistovat co kde mozem "nahrabat" za co najnizsiu cenu... nie je 100str ako 100str, vsakze :)

Odpovědět

Zpět na „Barbarian“