Tak jo, už vás všechny nebudu přesvědčovat, že to nejde.
Hra (doufám, že fantasy) by měla mít nějaký systém, který by všechno náhodně generoval. A vygenerované události by měli za následek další. A ty další a tak dále. Vysvětlil bych to takhle:
Počasí:
To by záleželo na ročním období. Pokud je léto a už týden jsou nesnesitelná vedra, tak zítra okolo šesti odpoledne začne silný liják. Poničí úrodu a ceny obilí a zeleniny se zvednou. Houby v lese by naopak vyrostly a rozvíjel by se ehm..."houbový biznys". Déšť by rozvodnil řeku a malá vesnička zvaná Plívanec by se spláchla. Lidé by odcházeli a to by mělo za následek přeplnění ubytoven, více bezdomovců atd.
Rekce NPC:
NPCéčka by se měla chovat jako skuteční lide. Příklad:
WoW: Hromada Alíků a Horďáku se navzájem zabíjejí. Všude létají blesky, ohnivé meteority, šípy, meče, hlavy... a NPCéčka si jen tak pokukují okolo, jako by se nic nedělo.
Grammovo MMO: Někdo se taky bitkuje. Pokud jsou dvá nebo o něco více, lidé je budou obcházet, někteří spěšně odejdou, někdo odvážnější se je bude snažit uklidnit. Pokud vypukne rvačka mezi asi deseti, dvaceti lidmi. NPC se rozutečou (pozavírají dveře, okenice, odvedou děti atd.).
Toto je asi složité na naprogramování, ale výsledek by byl super.
Rozmanitost itemů:
Skoro nekonečné zbraně. I když je ve všech MMORPG hodně věcí, se kterými se dají zabíjet ostatní, stejně je nějaká unique zbraň, kterou každý zná a každý ji má. Na co je tisíc zbraní, když tenhle meč je nejlepší? Tak to by nešlo. Chce to obrrrovské množství zbraní, brnění a obyčejných věcí. A aby nebyla nejlepší věc, měly by být vyrovnané.
Takhle:
http://www.hrej.cz/novinky/2009/07/28/b ... ice-hodin/. Borderlands má generator zbraní. Tak by to mohlo chodit v té MMO.
Přirozené schopnosti, dovednosti a potřeby:
Je hloupost, aby někdo v padesátikilovém brnění se stejně těžkým kladivem na zádech běžel maraton přes celou mapu. V Morrowindu bylo pod ukazatelem životů a many také únava. Po asi pětiminutovém běhu jste šli a nemohli skákat. Postupně se rozvíjel Athletics skill a mohli jste běhat déle. To je základ.
Po celodenním touláni po městě se unavíte, bude se vám chtít spát. Reakce se spomalí, pohyby budou malatnější. Po spánku se budete cítit svěží, pohyb se zrychlí. Okolí by mělo vliv i na váší postavu:
-Pohled na hezkou holku vás rozhodí, otupí
-Při ucitění hrozného smradu se vám bude chtít zvracet (to by byla ale pěkná animace), budete se muset uklidnit, vyjděte na čerstý vzduch
-Na čerstvém vzduchu u moře se na vás vykadí racek. Rozzlobí vás to, budete nevrlí ke všem okolo
-V taverně se opijete do němoty. Důsledky si domyslete, v tomhle stádiu nemůžete bojovat ani objevovat svět MMO
Postava by to vše komentovala patřičným monologem. To je asi gigabite dat navíc, ale to přece nevadí, že? Hra by mohla zapsat váš hlas po přečtení nějaké věty, ve které jsou všechná písmena a se změnou intonace. Tohle je rozmanitost postav!
Co se potřeb týče, tak spánek, příjem potravin a tekutin a "do keřiku na malou" by neměli chybět. Pokud nebudete jíst, zeslábnete. Dojdou vám peníze? Hledejte zbytky. Potom se otravte a na všechny zvracejte.
To zvracení, návštěvy bordelů, chlast, podplacení stráží, hrubé dialogy, příjem drog atd. bych omezil. Nechceme aby tady vznikl svět Andrzeje Sapkowského ze
Zaklínače, že?
Milí kolegové, spolupařaní Diabla, nyní je na řadě třešnička na dortu - NÁZEV.
Název hry by se měl lehce vyslovovat dobře by se pamatovat. Pokud by to bylo několik slov, tak aby nevzikla zkratka PRD, BLB, FUJ atd.
Navrhl bych
-Chronicles of .n.ě.c.o..... .
-An Epic Story (to se mi hrozně líbí)
-něco dobrého
Tak můžete myslet.