To, že diablo potrebuje systém pre hráčov na max lvl, ktorí sa začínajú nudiť a hra ich nemotivuje je jednoducho fakt.
Nechcem tu nadávať ani rozoberať čo a prečo, skor by som chcel ponuknúť moju myšlienku na "end game"...
Nový datadist? Nový nekonečný dungeon ? Nová hrateľná postava? Áno sú to možnosti, ktoré tam všetci chceme ale ... je to end game systém?... Úprimne koľko bude hráčom trvať kým dohrajú datadisk, alebo novú hrateľnú postavu? A čo potom?
Diablo je hra založená na neustálom zabíjani a potešení z dropov a tu nastal v diablo 3 trochu problém koli aukcii / nehovorím, že aukcia je zlá, ale zásadne zmenila mechanizmus hry / a hrači strácaju motiváciu zabijať miliony príšer tešiť sa na drop na nové predmety. Myslim, že je to slabé miesto Diabla...
Pokúsim sa preniesť svoje myšlienky ohľadom end game nehovorím, že sú bez chýb, ale možno stoja za zváženie prípadne diskusiu
Čo potrebuje Blizzard?
- Aby hráči hrali
Aby hráči obchodovali - každé štúdio chce zisk
Aby fanúšikovia milovali svoje diablo
- Zábavu
Motiváciu
Prestíž
- Káždý sa chce baviť, smiať a byť čo najlepší, každý sa chce ukážať.
... Blizzard daj nam motivaciu, daj nám system ktorý baví ...

Napadol ma taký povedzme koncept "end game systému" niečo čo neovplyvní hru samotnú, ale pridá motiváciu zábavu pre tých, ktorí už ten "základ" máju za sebou a siegebreakera zabili už milión krát, tak sa moju myšlienku pokúsim predstaviť...
Heroes ranking
Systém odmien, hodností a rankov
Začal by som tým ako opať namotivovať hráčov hrať a užívať si hru snaziť sa ísť ďalej a dať im opať motiváciu. Myslim že ešte nemá význam dvíhať max lvl, ale možno vytvoriť sýstem odmien a rankov.
Ako? Kedže v diablovi ide o jedno ZABÍJAŤ MILIARDU PRÍŠER a tešiť sa z dropov, z postupu ďalej. Tak prečo tomu nedať význam, prečo ľudí, ktorí sa snažia neohodnotiť?
Po dovŕšení 60 lvl, zabití diabla na inferne by nasledoval QUEST, ktorý z hráča spravi - "Hero of Tristram" a sprístupni "end game systém". Dovolí nosiť hodnosti a spustil by bodový sýstem na základe killov na inferne, alebo špecialnych častiach hry.


Systém hodnosti a ranking questov
Hodnosť by mal každý hráč pri svojom mene a emblem hodnosti by bol na bannery. Systém ranking questov - kedže systém hodnosti by bolo asi málo na motivovanie pridal by som ranking questy. Po dovŕšení ranku by nasledoval quest, ktorý sprístupní další rank. Mohol by to byť dungeon quest na rozne variácie samozrejme odmena goldy a body do systému hodnotenia. Každy druhý rank by bol rare špecial - quest dlhší quest odmena goldy + body do systému + nejaká špecialitka. Rank 5 - 9 - 14 by bol class quest, rozsiahly epic quest s viacerými podquestami a odmena goldy + body do systému + špecialitka + class špecial item do inventara ktorý dáva nejaky slabý boost a vytvoril nejaký viditeľný efekt napr. buff.
Ku tomuto neodmysliteľne patrí rozsiahly ranking systém s podrobnou štatistikou. Celkový account ranking a char ranking + podrobné štatistiky jednotlivých postáv.Mňa a myslím, že viacerých by potešil charakter ranking. Kto má barbara s najviac zabitiami? Kto má mága s najvačšou damage? Ktorý monk odohral najviac hodín? ... Mne to tam chýba.

Špecialne eventy
"Položka špecial events" ktorá by bola dalším spestrením a v nejakých časovych intervaloch - tyždenné eventy, eventy za dosiahnute úspechy napr. za zisk niektorých obtiažnych achievementov, prípadne vo významne dni napr 200 dni existencie diabla.
Ponúkala by rozne druhy eventov napr.
- party qeust dungeony eventy
- special hunting eventy
- "tower defense" eventy
"Farming"
Mám rád akt 1 je moj najobľúbenejší, ale vobec ho už nehrám, neznášal som akt 2, ale pravdu.. možno by som si zahral ale.. NAČO hrať akt 1 a 2 a načo aj akt 4 ? Podľa mojho názoru je nutné vyriešiť to, že hráči sú nútení farmiť neustále rovnaké lokálcie... farmiť akt 3 siegebreakera, už to tam každý pozná naspamať.
Problém je úplne jednoduchý hráči našli "naefektívnejšiu farming časť " a tou je momentálne akt 3.
Myslím, že zasahovať a meniť nejako hru samotnú nemal význam a vytvorením farming položky by sa zabezpečilo spestrenie pre hráčov, čo už nepotrebujú expiť a naopak neovplyvnili by sa hráči ktorí hrajú príbehovu líniu a expia. Taktiež by sa "oživilo farmenie" aj ostatných aktov.
Priklad:
Tento tyžden je vo farming hre akt 2. Čo by to znamenalo?
- zvyšená obtiaznosť elitov na úroveň aktu 4 resp "maxima" a ešte +10%
- zvyšený počet získaných bodov hodnosti na úroveň príšer maxima a ešte + 15% po splneni celeho farming questu
- na začiatku "farming" quest ktorý by zadával náhodne 7 úloh po celom akte + zabitie hlavného bossa aktu a po splneni by sa spristupnil špecialny napr. 10 podlažný dungeon so + 120% tnými mobmi aj elitkami a s rare bosom na konci a odmenou v podobe goldov a systém bodov.
Achievementy a Banner
Zvýšiť počet achievementov a priamo ich prepájať s hrou. Je fajn, zme si može človek pozrieť svoje či priateľové achievementy, ale prínos achievementov v samotnej hre je takmer nulový. Tak ako som už písal pri class questoch tak aj v iných by sa dalo zapojiť achiementy priamo do hry.
Napr.
Za achievement "A nice place to visit a A quick Study" - Kedže ste našli všetky skryté časti, všetky listy v danom akte sa vám sprístupní npc, ktorá na základe toho odkrýva skryté tajné miesta. V nejakych časových intervaloch, prípadne za nejaký poplatok / goldy suroviny / vám vytvorí mapu a hurá do dungu.

Baner - je málo výrazný a za niektore naozaj obtiažne achievementy by mohol získať špeciálny efekt. Taktiež za jednotlive ranky by sa mohol meniť vizuál, veľkosť, špeciálne farby... jednoducho viditeľne urciť kto je "silný hrdina"

PVP - liga hrdinov
Nie som moc pvp hráč, ale pvp by som uvítal, ale určite po vyladení end game systému, kedy bude herný mechanizmus pripravený na PVP a može použit všetko z "end game systému". Myslím, zme zaviesť pvp systém teraz do nedorobenej, nedoladenej hry by nebolo práve najlepšie.
Mohli by sa konať rozne eventy veľke turnaje napr. každý mesiac pvp event top 30 hračov, raz ročne veľký turnaj o titul a výhry
Herné módy- 1vs1, team deathmatch, capture flag, defense place , možností je naozaj viac než dosť.
HC a softcore
Všetko "skopírovať" ... myslim, že HC je osobitou častou hry tak to netreba miešať.
Čo dalej?
Vyladiť skilly, zlepšit uplatnenie kovača, pracovať na datadisku, lepšie legendarky, nový charakter... Toto všetko beriem ako "samozrejmosť" prirodzený vývoj a je toho ešte mnoho o čom by sa dalo ja som len chcel poskytnuť pohľad na úpravu hry v zmysle "end game" .
Všetko má v rukach Blizzard, mám rád diablo je to moja srdcovka a tento "fruperov pohľad na end game" som napísal na zamyslenie nie na to aby som na hru nadával, ale pre inšpiráciu a budem rád za komentáre a prípadne diskusie.
PS ---- AKO UZ V DISKUSII PADLO RAD BY SO NIEKOHO KTO BY MI TO PRELOZIL DO ANGLICTINY nejaky ochotny hrac rad by som to dal na offic forum ale moj preklad by bol asi kostrbaty a dost nespisovny --- ak by sa niekto nasiel dajte vediet dakujem