

„Stay awhile, and listen…“
Jestli vám tahle věta zní v hlavě stejně jasně jako by to bylo včera, nejste sami. Učenec Deckard Cain nám ji šeptal už před 25 lety. Jo, vážně — Diablo II letos, přesni v tomto týdnu, slaví čtvrt století. A pořád je to jedna z nejlepších her všech dob.
Kolik hodin jste v něm utopili vy? A za koho jste nejčastěji hráli? Za neúprosnou Amazonku, děsivého Nekromanta s armádou nemrtvých, šíleného Barbara se dvěma zbraněmi, nebo snad za ohnivou čarodějku?
A co Paladin? Aura, která držela partu při životě? Jo, taky. Ve skutečnosti jste hráli za všechny. Znovu a znovu. Protože Diablo II nebyla jen hra. Byla to posedlost. Čirá akční RPG nirvána.
⚔️ Víc než pokračování. Evoluce temného kultu.
První Diablo nás v roce 1997 hodilo do temných kobek a nabídlo chuť krvavého fantasy. Ale až Diablo II (2000) otevřelo brány skutečného pekla – a s ním i herní ráj.
Pět tříd (šest s expanzí), pět kapitol, nekonečné buildy a svět, kde každý klik byl osudový. Příběh se rozrostl, atmosféra zhoustla, a svět Sanctuary se stal naším druhým domovem.
Z podzemních chodeb jsme se vydali přes lesy, pouště i džungle, až hluboko do pekel. A stále jsme klikali. Zlepšovali výbavu. Hledali runy. Honili perfektní loot. Závislost? Možná. Ale zatraceně zábavná.
👥 Multiplayer, který tvořil přátele (a soupeře)
Na rozdíl od jedničky bylo Diablo II stavěné pro víc hráčů. Multiplayer nebyl doplněk – byl základ. Pamatujete na LAN party? Battle.net? Dlouhé noci s kamarády, kde jste kosili bosse za bossem a loot házeli kostkou?
Některé classy byly přímo dělané pro týmovou hru. Paladinova aura zachraňovala zadky, Necro zabíral celou obrazovku kostlivci, a Sorcka čistila bossy jak na běžícím pásu. Byli jsme tým. Byla to éra. A byl to kult.
🏆 Klasika, která přežila tři dekády
Úspěch? Miliony prodaných kopií. Ceny. Nominace. A hlavně láska komunity, která se nezmenšila ani s příchodem dalších dílů.
Když Blizzard v roce 2021 vydal Diablo II: Resurrected, byl to návrat legendy. A víte co? Hraje se doteď víc než trojka.
Ano, slyšíte správně. Podle Rod Fergussona z Blizzardu má remaster D2 v roce 2025 víc aktivních hráčů než Diablo III. A to už o něčem svědčí.
👹 Diablo II není jen hra. Je to znamení.
Je to hra, která definovala žánr. Která vás naučila, co je to “perfect drop”. Která vám ukázala, že klikání může být umění. Která vás přiměla sedět u počítače do tří ráno s očima krvavýma, ale s duší blaženou.
A i když je tu dnes Diablo IV — krásné, temné, ambiciózní — Diablo II zůstává nezapomenutelné. Protože některé hry nezestárnou.
Některé hry prostě žijí dál.
Tak se posaďte. Poslouchejte. A znovu vkročte do Sanctuary.
Diablo II. 25 let. A pořád to má grády. Zkuste znovu vplout do vln nostalgie a pusťte si tento ambientní kousek jako podkres k čemukoliv, co zrovna děláte…nebo jen relaxujte v temném světě vaší oblíbené hry. 🙂
…a tohle je přímo pro fajnšmekry!
A to nejlepší na konec, protož z tohohle mám opravdu upřímnou radost a nemohu vás o to ochudit. Podařilo se mi najít prapůvodní a originální game concept Davida Brevika, tehdy ještě pod hlavičkou Condor Inc.. Je to kompletní dokument o herním konceptu, světě, herních mechanikách a vizích, než se v Blizzard North zhmotnilo námi milované Diablo. Přátelé, zde máte odkaz.
S nehynoucí láskou k herní sérii, váš NexiuZ 🙂
