DiabloFans.cz je fan web hry Diablo 4 pro českou a slovenskou komunitu (CZ/SK). Najdete zde buildy, návody a novinky ze světa Diabla.

Image
Lilith - SEO web bgr
ImageDiablo IV Hardcore

Diablo IV Hardcore: V betě RIPly hlavně mechaniky…

9 dubna, 2023
 / 
DiabloFans.cz
 / 
V nedávno proběhlém beta testu Diabla IV mohlo širší publikum vyzkoušet i hru v Hardcore módu. Protože nemalá část naší komunity jsou zarytí fandové umírání bez kompromisů, pojďme si zrekapitulovat, co jsme se dozvěděli. Na úvod asi rovnou můžeme napsat, že současný stav Diablo IV Hardcore režimu hry není úplně uspokojivý a doufáme, že se do vydání podaří níže popisované problémy vyřešit.

Hraní v HC módu s sebou nese určitá rizika, které musí umět hráči přijmout. A je na tvůrcích her, aby poskytli férové prostředí, kde nebude hráč zbytečně umírat, ale také které není zneužitelné pro záchranu vlastního zadku jiným způsobem, než je zamýšleno autory. Ruku na srdce, málokdo je takový srdcař, aby nechal RIPnout svojí vymazlenou postavičku, když existuje cesta k záchraně…

Diablo HC death

V Diablu 3 se smrt moc očůrat nedala…

Logout a Diablo IV Hardcore

První kontroverzní a zneužitelná věc v D4 je logout obrazovka. Hra umožnuje v podstatě v libovolnou chvíli zahájit proces odhlášení ze hry. Spustí se odpočítávání deseti vteřin a po uplynutí této doby se hra korektně odpojí od serveru. Během celé této doby je však možné se s postavičkou pohybovat a tak aktivně zvýšit šance, že logout přežijete. Představte si boj s bossem, potky na nule, boss ještě plno HP, tj. zaděláno na RIP. Takže rychle logout a 10 vteřin kličkování stačí na záchranu. Předchůdce, Diablo III, je v tomhle nekompromisní, protože postavička je během odpočtu úplně znehybněna a vystavena na milost enemákům. Můžete doufat v nějaký ten zázračný dodge, ovšem logout uprostřed lítého boje v D3 většinou končí smrtí.

Většina HC hráčů se asi shodne na tom, že největší neštěstí jsou nezaviněné RIPy, typicky způsobené disconnectem (DC) – vynuceným odpojením od herního serveru. DC může být způsobeno pádem serveru (typicky po releasu nebo větším patchi) nebo nějakým problémem na datovém spojení či herní mašině (rušení wifi za bouřek, bagr co vykopne kabel od internetu, požár grafické karty a další). Typické řešení této eventuality je, že po detekci DC na straně serveru hra dále udržuje postavičku aktivní a teprve po 10 vteřinách ji odpojí od herního světa. Pokud do Vás zrovna v té samé době mydlil boss nebo elite pack, je to téměř jistý RIP. Zachránit Vás může možnost, že spadl rovnou celý server nebo parta spoluhráčů, která Vás nenechá umřít. V D4 se tvůrci pokusili vyjít HC hráčům vstříc zavedením speciálního předmětu – Scroll of Escape. Tento svitek je random level 20+ drop a je tzv. account bound, tj. nepůjde zcela jistě dát jinému hráči. Podle neověřených odhadů je šance na drop tak jednou za 10 hodin. Někdo našel těch svitků během beta víkendu třeba pět, ale někdo jiný ho zas nenašel vůbec. Každopádně tento svitek má dvě možnosti použití…

Scroll of Escape

První způsob je aktivní použití svitku ve chvíli, kdy hráči opravdu teče do bot. Stačí ho použít z inventáře nebo kola rychlých voleb a panáček je instantně odportován do města. Osobní názor na tento způsob použití si nechám pro sebe a omezím se na konstatování, že v beta testu svitek fungoval a spoustě lidí zachránil postavičku. V dlouhodobém horizontu asi bude záležet na vybalancování. Např. úpravou šance na drop tak, aby vlastnictví svitku nebyla úplně běžná věc. Někteří hráči také navrhují přidání standardní mechaniky jako při vyvolání town portálu atd. No uvidíme, jak na to Blizzard bude reagovat.

Druhý způsob je pasivní a měl by právě poskytovat jakousi ochranu před neočekávaným disconnectem. V případě, že dojde k odpojení klienta od herního serveru a postava má v inventáři svitek, tento se zkonzumuje a postava je přenesena do bezpečí. V otevřeném světě možná na jiné místo v mapě, v případě dungeonu rovnou na waypoint vně instance. Takhle však svitek v betě úplně nefungoval. Streamer Wudijo testoval různé scénáře odpojení od serveru a ukázalo se, že svitek se po násilném DC nikdy nezkonzumoval a postavička se vždy zachránila. Šokující navíc je, že postava neumřela ani v případě, ze svitek neměla. Tj. že pravděpodobně vůbec nefunguje ona zmíněná mechanika, kdy postavy na serveru po odpojení „žijí“ dalších 10 vteřin. Jedna z možných teorií byla, že je to problém pouze pro sólu hru, ale ukázalo se, že stejně to funguje i v partě. Prakticky z toho vyplývá, že vyhnout se smrti lze v aktuálním stavu hry libovolným způsobem, který odpojí herního klienta od serveru – např. makrem na kill procesu, Alt+F4, vypnutím elektriky, vytažením drátu z routeru apod. A to je velmi velmi znepokojivé. Mrkněte co si o tom myslí například streamer Wudijo.

Podle všeho existují i další způsoby, jak ošálit smrt. Resetem dungeonu nebo pozváním do party od jiného spoluhráče. Teoreticky může fungovat i možnost, kdy máte druhý účet a pozvete do party sami sebe. Tato tvrzení však už nemohu nezávisle ověřit.

Pevně věřím, že v den vydání bude Diablo IV Hardcore mód takový, jaký ho máme rádi. Nikdo neumírá rád, každý se ovšem nakonec svým RIPem rád pochlubí ostatním. Není ostuda zemřít v epickém boji, ale je ostuda uniknout smrti trapným Alt+F4…

Diskuze k článku

Image
Sprava uctu Diablofans.cz