- Obtížnost: střední
- Potřebné soubory: monstats.txt, levels.txt (patch_D2.mpq)
- Potřebné znalosti: práce se stringy
Nebudeme to komplikovat novými tokeny, pokud ho máte, můžete ho použít. Prostě uděláme další odrůdu doom knighta, která bude běhat po River of Flame.
1) Tvorba nového monstra
Otevřete monstats.txt, řádek 312, doomknight1 zkopírujte na konec. ID dejte co chcete, třeba doomknight4.
Upozornění! V souboru monstats.txt nikdy nemažte, nevkládejte ani neměňte řádky v souboru, pokud chcete nové monstrum, řádek přidejte, pokud nějaké monstrum nechcete, smažte ho v Levels.txt (viz níže)!!!
Hcidx dejte další volné číslo. BaseId a nextinclass nebudeme potřebovat, smažte je. Namestr je název stringu, dejte co chcete, pak to napíšete akorát do tbl. MonstatsEx jsou důležité vlastnosti, které jsou v souboru monstats2.txt, ale teď je měnit nebudeme, takže je nechte jak jsou. Monprop je odkaz na soubor monprop.txt, kde jsou speciální vlastnosti monster, to teď ale také nebudeme používat. MonType a AI taky nechte. Descstr je odkaz na string, který pod názvem monstra napíše např. Undead Fighter. Code je název tokenu, který monstrum používá (pokud jste už vytvořili vlastní, napište ho právě sem), enabled samozřejmě 1.
Ve sloupcích minion1 a 2, můžete svému monstru dát nějaké ty miniony (jejich počet je ve sloupcích PartyMin a max). Další co nás zajímá je až MinGrp a MaxGrp, to určuje po kolika „kusech“ se monstrum bude spawnovat. Velocity a run je rychlost, run používají jen monstra, která běhají, stejně jako u všech atributů uděláte nejlépe, když porovnáte s ostatními. Rarity 1. Level je tak jako většina atributů pro každou obtížnost zvlášť, z levelu se počítá i drop, takže to nepřehánějte. Monsound jsou zvuky monstra, Umonsound zvuky monstra pokud je boss. Sloupce threat až aip8(H) jsou doplňující informace k AI (jako např. jak často bude monstrum používat skill), ty nás teď ale zajímat nemusí, stejně jako sloupce Miss, to jsou missile – střely, ale ty doom knight taky nepoužívá (pro doplnění A1 je první útok, A2 druhý útok (používá se pro missile nebo např. stun, S1 – SQ jsou skilly).
Dlaší co nás zajímá je sloupec lUndead, říká že monstrum je undead, demon že je demon atd, flying snad není třeba rozebírat (monstrum může přes lávu, vodu), opendoors taky ne (monstrum otevírá dveře). Sloupec boss a primeevil používají bossové, killable 1 (0 mají NPC). Pokud necháte ve switchai 1, monstum půjde konvertovat a budou na něj účinkovat curses jako třeba confuse, taky půjde revivnout.
Noaura a nomultishot se uplatňuje jen pro bosse, můžete pomocí nich zakázat atributy Multiple Shot a Aura Enhacted. Sloupce skill určují skilly (teď je nepotřebujeme).
Teď přicházejí atributy monstra, čili to, jak moc dobré bude. Drain je hodnota v %, kolik je možné z monstra nasát pomocí life a mana steal, pokud je 0, z monstra se nedá sát (jen s pomocí curse Life Tap), coldeffect je účinek zmražení, nejlepší je nechat –50, –40 a –33, pokud chcete aby monstrum nešlo zmrazit, dejte tam 0.
Další jsou resistence, ty jsou celkem jasné, pokud dáte resistenci zápornou, bude daný damage monstrum zraňovat s bonusem v %, který = záporné resistenci. Pokud dáte resistenci 100, monstrum je imunní, ale stále se pomocí skillů (amplify damage, decrepify, lower resist a conviction) dá imunita prorazit, účinek těchto skillů klesá na 1/5 pokud musí prorážet imunitu. Například maximální prorazitelná physic resistence pomocí amplify damage je 119 (amplify damage dává –100% enemy physic resist 1/5 z toho je 20%), s tím že cíli zbyde 99% physic resist. Opatrně s magic resist, neexistuje žádný skill, který by jí dokázal shodit, některé paladinovy skilly (blessed hammer, holy bolt, sanctuary) jí sice ignorují, ale jen pokud je monstrum undead.
Damageregen je rychlost doplňování života, nechte 2. Toblock je šance na block v %, crit je pro všechny obtížnosti stejný – šance na critical strike v % (dvojnásobné damage). U minHP a maxHP bych se zastavil, tohle číslo není počet životů, jen ho určuje, aby jste to správně odhadli, porovnejte s ostatními, nepotřebujete ale miliony životů, pokud chcete monstrum odolné, zvyšte mu resistances. Maximální hodnota by měla zůstat pod 10000 pro obyčejná monstra, může se totiž vylosovat possesed, který má 12× víc hp, a to by mu hp přeteklo, tzn. že by ho zabila jediná rána, nezávisle na damage. AC je defence (armor class), opět porovnejte.
Teď začíná damage, jak sem říkal co je A1 atd, tak tady to vidíte, A1MinD je teda minimum damage 1. útoku. TH je to hit, čili attack rating. El jsou sloupce určující elemental damage, Elmode říká, kdy se uplatňuje, eltype jaké (najdete v elemtypes.txt), elpct je čance v %, elminD a maxD je damage a eldur je duration (platí jen pro cold, freeze, burn, stun, rand a poison), kdy 1s = 25 (pozn. pokud dáte 300 poison dmg a duration 5s, dostanete 300 damage každou sekundu). Doomknight má rand damage, to je náhodné, takže může dát fire, cold, lightning nebo poison damage.
Poslední co nás zajímá, jsou sloupce treasureclass (TC), TC1 je drop z normálního monstra, TC2 pokud je champion (champion, possesed, ghostly…), TC3 pokud je boss. TC je opět pro každou obtížnost zvlášť, nastavte něco přiměřeně místu, kde se bude spawnovat (např. Act 4 H2H C – mimochodem, H2H znamená hand to hand, takže nablízko, je to typ dropu z monster, který se bijou). Nakonec 0 do eol.
2) Umístění nového monstra
Monstrum máme tedy hotové (pokud už máte string), teď jen zbývá ho někam umístit. Otevřete Levels.txt.
Řádek 109: Act 4 – Lava 1, to je River of Flame (kdybyste někdy tápali a nemohli najít nějakou lokaci, scrollněte na sloupec DQ – LevelName). Teď jsme tu kvůli monstrům, takže nás zajímá až sloupec BK – MonDen. Ten je jako skoro vše pro každou obtížnost zvlášť, a určuje počet monster v lokaci (čím vyšší číslo, tím víc). Pokud si s ním budete hrát, tak to moc nepřehánějte, u menších lokací z toho může bejt pěknej šrumec :). MonUmin a max je podobné jako monden, ale týká se jen bossů a championů a udává přesně počet bossů v lokaci (v případě že je tam dost monster), uvědomte si že každý boss má miniony, takže tady moc vysoká čísla taky nedoporučuju.
Nummon je počet typů monster které v levelu budou najednou, v River of Flame je ale napsáno (ve sloupcích mon1-mon10) hned 7 monster, hra z těchto sedmi monster vybere tři, které budou v River of Flame přítomny (proto tam je pokaždé trochu jiná sklatba). Pokud tedy své monstrum (jeho ID, tedy doomknight4) jen připíšete, nemusí se objevit hned, leda že by ste zvýšili Nummon, nebo snížili počet monster, z kterých hra vybírá.
Sloupce nmmon jsou nejen pro nightmare, ale i pro hell a sloupce umon říkají, které monstrum v té lokaci může být boss.
Takže všechno víte, doufám že se svým novým monstrem užijete hodně zábavy.
Monprop + obarvení monstra
- Obtížnost: lehká
- Potřebné soubory: monstats.txt, monprop.txt, states.txt (patch_D2.mpq)
- Potřebné znalosti: atributy pro předměty
Obrarvíme Falleny na modro a dáme jim 15% šanci na crushing blow.
Otevřete monstats.txt, řádek 21 a napište do sloupce MonProp „Fallen“ bez uvozovek, uložte, zavřete.
Otevřete States.txt
Upozornění, v souboru states.txt nikdy nemažte, nevkládejte ani neměňte řádky v souboru, pokud chcete nový stat, řádek přidejte, na konci nesmí být žádné prázdné řádky, jinak ani jeden state nebude fungovat! Maximální počet řádků ve states.txt je 256.
Vytvořte nový řádek, state dejte bluemon, id další v pořadí, scrollněte až na sloupec BG – colorpri, napište 85, do colorshift 107 (číslo barvy, viz paleta níže), do light-r, light-g a light-b napište 255 a 0 do eol.
Otevřete monprop.txt, vytvořte nový řádek se stejným jménem jako monprop v monstats, tedy Fallen. prop1 = state, par1 = ID state ze states.txt (číslo!), min1 = 1, max1 = 1, prop2 = crush, min1 = 15, max1 = 15. To samé napište i pro další obtížnosti (do prop1 (N)…). Na konci samozřejmě 0 do eol. Uložte, zprovozněte a užijte si nyní modré falleny s 15% šancí na crushing blow.
TIP: co všechno se dá napsat do monprop? Prakticky všechno co na itemy, ale většina nebude mít vliv. Dobré je psát právě crushing blow, open wounds, skill on attack, when struck atd., allskills, passive mastery (extra-fire…), absorby, resistence (pokud tady například dáte all res +50, a původní resistence v monstats je 75, nebude resistence 125, ale půjde monstru jen těžko snížit), thorns, pierce attack, aury, slow target, life steal, knockback, ignore-ac (dost vražedné) a hromadu dalšího…
Nakonec zde dávám paletu, kde vidíte všechny barvy, které můžete monstrům dát (0 je bez obarvení).
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —