NPC (Non-Player Character) postavy jsou postavy, které hráč nemůže nijak ovládat. Takové postavy jsou automaticky ovládány, mohou se samovolně pohybovat a mohou vám také poskytnou užitečné informace. S některými z nich můžete totiž komunikovat, případně s nimi obchodovat.
Komunikace s NPC postavami je každopádně důležitou součástí Diabla 2. Jak již bylo řečeno, NPC postavy jsou schopny poskytnout informace, a to jak ty důležité, které se přímo týkají konkrétních událostí a questů, ale i ty méně podstatné, jako jsou všemožné zvěsti či jiné povídky. Pokud vám ale NPC postava chce sdělit něco důležitého, co se týká questů či postupu ve hře, objeví se nad ní v bublině vykřičník (!).
V každém aktu je několik NPC postav. Jsou proto rozděleny podle aktů do pěti částí:
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
1. akt
Akara
Akara je vrchní kněžkou řádu sester Nevidomého Oka. Rovněž je svými magickými dovednostmi a lektvary schopna uzdravit skoro jakýkoliv druh zranění. Pokud tedy potřebujete uzdravit, ať už vy, či třeba váš žoldák, nebo nakoupit čarodějnické hole a hůlky, případně lektvary nebo svitky, je to právě ona, kdo vám pomůže.
Charsi
Charsi byla kovářkou v klášteře. Starala se o výzbroj lučištnic. Nyní se stará o stejnou věc v táboře. Pokud potřebujete nakoupit brnění, zbraně, šípy či opravit vybavení, Charsi vám s tím pomůže.
Deckard Cain
V táboře není od začátku, je totiž uvězněn v Tristramu, odkud ho také musíte vysvobodit. Za odměnu vám bude zdarma identifikovat magické předměty, a bude vás provázet celou hrou. Pokud hrajete Multiplayer a nevysvobodíte ho, bude vyžadovat poplatek 100 zlata za každou identifikovanou věc.
Flavie
Flavie hlídkuje na pomezí Cold Plains a varuje všechny, kdo tudy projde. To je její jediný úkol. Když je v blízkosti nějaký nepřítel, ráda vám pomůže ho zabít.
Gheed
Gheed je starý skrblík, který jezdí s Warrivovou karavanou, a pro něhož má jen málo věcí větší význam než peníze. Můžete u něj hazardovat (gambleovat). Je nepříjemný, ale pokud si u něj něco koupíte, v okamžiku jste jeho největší přítel. Nemá rád Necromancery.
Kashya
Kashya je velitelkou zbylých lučištnic, kterým se podařilo utéci z kláštera a vyhnout se moci Andariel, která zasáhla a zkorumpovala mnohé z nich. Později si u ní můžete jednu z lučištnic najmout jako žoldáka.
Warriv
Warriv je vůdcem karavany, avšak vzhledem ke klášteru obsazenému Andarielinými démony je cesta na východ do Lut Gholein uzavřena. Je tedy nucen společně se svou karavanou zůstat v táboře tak dlouho, dokud nebude klášter zpět v rukou sester řádu Nevidomého Oka.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
2. akt
Atma
Atma je majitelkou hospody v Lut Gholeinu. Jejího manžela a syna zabil v Lut Gholeinských stokách Radament. Dokáže léčit (v patchi 1.10 a výše).
Fara
Fara je bývalou paladinkou, avšak dnes je z ní vynikající kovářka. Prodává a opravuje brnění, zbraně, aj., navíc umí vyléčit vaše zranění utržená v boji.
Deckard Cain
Váš známý z 1. aktu.
Drognan
Drognan je moudrým mágem a rovněž i tak trochu Jerhynovým poradcem. Pokud potřebujete lektvary, svitky a magické hole či hůlky, zajděte za ním.
Elzix
Elzix kdysi býval banditou, avšak teď se usadil v Lut Gholeinu, a provozuje hospodu Pouštní Déšť. Můžete u něj nakoupit nějaké vybavení a rovněž i hazardovat.
Geglash
Geglash je skvělým válečníkem, avšak problémy sužující Lut Gholein ho dohnaly k pití, a tak ho najdete v hospodě nedaleko Atmy.
Greiz
Greiz byl se svými žoldáky najat lordem Jerhynem aby bránili město před démony. Můžete si u něj najmout žoldáka.
Jerhyn
Jerhyn je mladým rozvážným sultánem a starostou Lut Gholeinu.
Kaelan
Kaelan je strážný Jerhynova paláce.
Lysander
Starý, téměř hluchý člověk, který však stále dokáže vytvořit lektvary, které vám mohou zachránit život.
Meshif
Meshif je kapitánem lodi, který na příkaz lorda Jerhyna setrvává v přístavu, pokud by byla potřeba rychlá evakuace města. Meshif je ten, který vás odveze lodí na východ, jakmile dokončíte všechny questy v 2. aktu.
Tyrael
S Archandělem Tyraelem se setkáte na konci druhého aktu v Tal Rashově komnatě.

Warriv
Rovněž váš známý z 1. aktu, s jeho karavanou můžete kdykoliv odjet zpět do Rogue Encampment v prvním aktu.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
3. akt
Alkor
Alkor zasvětil svůj život studiím všeho druhu a nemá rád, když ho při nich někdo ruší. Můžete u něj nakoupit lektvary tání, výdrže a protijedu. Také u něj můžete provozovat hazard.
Asheara
Ashrea a její žoldáci zvaní Železní vlci mají na starost bezpečnost Kurastských doků, rovněž si u ní jednoho z nich můžete najmout a případně i nakoupit nějaké zbraně a zbroj.
Deckard Cain
Váš starý známý.
Hratli
Hratli je kovář, který díky svým schopnostem vlévá do zbraní magii, a tak jsou jeho zbraně a zbroje velmi kvalitní. Rovněž umí opravovat všechny druhy vybavení.
Meshif
S Meshifem jste na jeho lodi dorazili do Kurastských doků a kdykoliv budete chtít, vezme vás zpět do Lut Gholein.
Natalya
Natalya je vražedkyně, která v Kurastských docích vyčkává na rozkazy od svých nadřízených.
Ormus
Mág z mocného klanu Taan neustále mluvící v hádankách a v očích ostatních tak vypadá poněkud „pomatený“. Ale jeho lektvary, magické předměty, svitky a léčitelské schopnosti Vám mohou být ku prospěchu.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
4. akt
Deckard Cain
Váš starý známý.
Hadriel
Hadriel je anděl, který stojí u vstupu do Chaos Sanctuary (Svatyně Chaosu), zastává tedy stejnou funkci jako Flavie z 1. aktu.
Halbu
Halbu je jedním z šampionů Světla vybraných pro boj se silami démonů přímo za branami do Pekla. Můžete u něj nakoupit zbraně a brnění té nejvyšší kvality. Také vám může vaše vybavení opravit.
Izual
Kdysi bývalý společník archanděla Tyraela, nyní zkažený představitel nebes vypadající jako monstrum. To je Izual, démon sídlící v dáli za pevností Pandemonium. Vaším úkolem (viz 1. quest 4. aktu) je zbavit se tohoto zla a dostat z něj tajemství, které skrývá. Na obrázku je jeho duše, která se objeví po jeho smrti.

Jamella
Jamella je stejně jako Halbu jedna z šampionů Světla a i ona vám může prodat nějaké vybavení, svitky, lektvary a umí léčit. Můžete u ní také hazardovat.
Tyrael
S Tyraelem jste se setkali již na konci druhého aktu, tentokrát vám bude radit v celém 4. aktu. Můžete si u něj oživit vašeho žoldáka.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
5. akt
Anya
Anya je statečná mladá žena, jejíž otec Aust byl zabit. Nihlathak ji po jeho zradě v Harrogathu zmrazil. Poté, co ji osvobodíte, se vám odvděčí a budete si u ní moci koupit nějaké vybavení. Můžete u ní také hazardovat.
Deckard Cain
Váš starý známý.
Larzuk
Larzuk se v Harrogathu stará o výbavu všech válečníků a má zajímavé nápady, které však nenalézají pochopení u ostatních obyvatel Harrogathu. Zbraně a zbroj, které poskytuje, jsou špičkové kvality, a tak pokud nějaké potřebujete, určitě za ním zajděte. Samozřejmě umí i opravovat vaše poškozené vybavení.
Malah
Malah se v Harrogathu stará o všechny válečníky, kteří utrpěli zranění, a případně tedy i o vás. Vychovávala Anyu po tom, co její otec Aust zemřel. Kromě léčení prodává rovněž lektvary, svitky a magické hole či hůlky.
Nihlathak
Nihlathak je Nekromant, který, jak se později ukáže, nemá zdaleka tak čistou mysl, jak se zdálo, a v průběhu pátého aktu Harrogath opustí. Můžete u něj hazardovat.
Qual-Kehk
Qual-Kehk je velitelem všech Barbarů v boji. Zároveň je také jakýmsi duchovním vůdcem Harrogathu. Můžete si u něj najmout žoldáka – barbara.
Tyrael
S Tyraelem se tentokrát setkáte až po finální bitvě v závěru 5. aktu.
