resistances

Odolnosti = Resistances.

V Diablu se objevují čtyři elementární útoky:

  • Fire (oheň)
  • Cold (chlad)
  • Lightning (blesk)
  • Poison (jed)

Každému z těchto živlů se dá vzdorovat, nebo redukovat jeho poškození. Některá monstra mají schopnost redukovat fyzické a magické poškození. Takováto monstra mohou odolávat kostěným kouzlům Necromancera (skilly Teeth/Bone Spear/Bone Spirit) či dovednosti Berserk, kterou může vynikat Barbarian.

Kdy a jak zvýšit odolnosti

Melee (z blízka útočící) postavy by měly uvážit, zda mají nosit věci přidávající jim odolnosti, čímž si zajistí, že elementární útoky monster budou nejméně obávané. Odolnosti také můžete získat pomocí socketu vaší výbavy. Nejvíce se na to hodí klenoty (jewely) zajišťující +x% ke všem odolnostem.

Snažte se pokud možno pořídit i štít přidávající kromě obrany také odolnosti.

Další možností jsou talismany (charms), které vám, stejně jako klenoty (jewely), mohou přidávat +x% k odolnostem. Sami poznáte, že v posledních aktech na vyšších obtížnostech (Nightmare, Hell) jsou odolnosti hodně důležité a přežití bez nich je mnohem komplikovanější.

charm-cold-resist

Talisman s odolností vůči chladu.

Dokonce i některé herní postavy mají speciální dovednosti, které zvyšují odolnosti. Například *Paladin** má hned několik aur, které redukují elementární poškození. Jsou to:

  • Fire Resist – zvýší odolnost vůči ohni
  • Cold Resist – zvýší odolnost vůči chladu
  • Lightning Resist – zvýší odolnost vůči bleskům
  • Salvation – zvýší všechny výše uvedené odolnosti (Cold, Fire, Lightning)
  • Cleansing – sníží dobu trvání jedu

Dále je to například Assassin, která má dovednost Fade, pomocí níž může zvýšit všechny odolnosti o x%. V případě Barbara jde o skill Natural Resistances, který natrvalo zvyšuje všechny odolnosti o x%.

Minimální a maximální odolnosti

Vaše základní odolnosti jsou závislé na obtížnosti hry:

Obtížnost Odolnost
Normal 0
Nightmare –40
Hell –100

Naprosto nejmenší možná odolnost je –100%, nikdy tedy nemůže být nižší. Naopak maximální možná odolnost je 75%. Existují však věci, které hranici maximální odolnosti zvýší až na 95%. Nikdy se však nelze dostat na hodnotu odolnosti 100%.

Odolnosti v praxi

Odolnost vůči bleskům

Odolnost vůči bleskům je užitečná věc proti Lightning Enchanted monstrům. Každý úder do Lightning Enchanted monstra vyšle z monstra několik elektrických výbojů a bez dobrých odolností se z toho může stát velice nepříjemná věc.

Odolnost vůči ohni

Typický představitel monstra útočícího ohněm je Fallen Shaman. Útočí ohněm, i když není zrovna Fire Enchanted. Nejlépe se mu vzdoruje s vysokými odolnostmi vůči ohni. Monstra očarované Fire Enchanted navíc při zabití explodují a způsobí nemalé škody. Hodně nepříjemní jsou také Vampire monstra z 2. a 3. aktu používající Fire Ball (ohnivou kouli), Fire Wall (ohnivou zeď) a Meteor.

Odolnost vůči jedu

Jed v Diablu 2 je spíš věc, která působí spíše otravně. Pokud tedy nemáte zrovna minusové odolnosti, většinou vám nezpůsobí až tak velké škody, spíše vám jen nenápadně ubírá životy. To, že jste nakaženi jedem poznáte podle zeleně zbarvené „koule“ života. Bohužel, některé jedy mají nepříjemně dlouhý účinek. Existují 2 základní postupy, jak se toho zbavit:

  • 1. Sežeňte si věci, které redukují dobu trvání jedu (dlouhodobé řešení).
  • 2. Vybavte se Antidote Potion (protijed) lahvičkami. Vypití jedné lahvičky vás okamžitě zbaví jedu (krátkodobé řešení)

No a kdo přesně vás může nakazit jedem? Např. Bone Ash (Cathedral, 1. akt) nebo Andariel (Catabombs Level 4, 1. akt), která se na jed dokonce zvlášť specializuje.

Odolnost vůči chladu

Chladný útok vás zpomalí, to je jeho hlavní zbraň. Navíc při zabití Cold Enchanted monstra se zakouzlí Frost Nova. Zpomalení se dá předejít tím, že si koupíte Thawing Potion (elixír tání), který vás okamžitě zbaví zpomalení. Druhou možností jsou věci s vlastností „Cannot Be Frozen“ (nemožnost zmrazení). Auře Holy Freeze (má ji např. Akt boss Duriel) se však nedá odolávat ani vlastností „Cannot be Frozen“. Další chladem útočící monstra jsou např. Claw Vipers (Claw Viper Temple, 2. akt), super unikátní boss Summoner a další.

Magická odolnost

Vaše základní magické odolnosti se po celou hru nemění. Nemáte zkrátka žádnou základní odolnost vůči magii. Jediný předmět, který zvýší tyto odolnosti je Crafted Safety Shield s 5–10% magickou odolností. Runové slovo Oath může zmenšit množství poškození absorbováním magie.

Výpočet odolnosti a absorpce

Následující tabulka nám ukazuje, jak se vypočítá odolnost a jak absorpce redukuje poškození živlem.

Plné poškození Odolnost [%] Absorbce [%] Množství uzdravení Obdržené poškození
1000 0% 0% 0 1000
1000 95% 50
1000 90% 100
1000 85% 150
1000 80% 200
1000 75% 250
1000 70% 300
Plné poškození Odolnost [%] Absorbce [%] Množství uzdravení Obdržené poškození
1000 0% 0% 0 1000
1000 40% 400 200
1000 35% 350 300
1000 30% 300 400
1000 25% 250 500
1000 20% 200 600
1000 15% 150 700
Plné poškození Odolnost [%] Absorbce [%] Množství uzdravení Obdržené poškození
1000 0% 0% 0 1000
1000 95% 40% 20 10
1000 90% 35% 35 30
1000 85% 30% 45 60
1000 80% 25% 50 100
1000 75% 20% 50 150
1000 70% 15% 45 210

Redukce poškození

No a zde je kompletní seznam možností, jak zredukovat poškození:

  • Energy Shield (Sorceress)
  • Bone Armor a Cyclone Armor (Necromancer a Druid)
  • Redukce poškození a magického poškození
  • Odolnosti
  • Absorpce

Pokud si svoji postavu vybavíte vysokými odolnostmi, absorpcí a obranou, budete téměř neporazitelní.