Vlastnost Aura When Equipped znamená, že hráčova postava, její žoldák a železný golem budou díky předmětu s takovouto vlastností disponovat aurou. Jedná se o velmi užitečnou vlastnost, neboť přítomnost aury umožní postavě snazší postup hrou. Aury z takovýchto předmětů získávají pasivní bonusy, včetně bonusů synergických. Avšak aury z předmětů samotné ostatním dovednostem takové bonusy neposkytují.
Úroveň aury je na předmětu stanovena pevně a nelze ji zvýšit žádnými vlastnostmi, jež zvyšují úroveň dovedností, ani aktivací svatyně zvyšující úrovně dovedností o 2. Jedinou výjimkou z tohoto pravidla je případ, kdy má postava na sobě oblečeno více předmětů poskytujících tutéž auru. V takovém případě se úrovně aury sečtou. Například pokud si barbar vezme dva meče s runovým slovem Lawbringer, z nichž každý poskytne auru Sanctuary na úrovních v rozmezí 16 až 18, bude celková úroveň aury nakonec 32 až 36.
Každá postava a žoldnéř mohou teoreticky prostřednictvím této vlastnosti ovlivňovat sebe a své okolí tolika aurami, kolik předmětů jsou schopni unést. Avšak všechny takové předměty jsou herními mechanismy považovány za navzájem nezávislé zdroje a nemusí vždy působit tak, že by se doplňovaly. Pokud například disponuje postava díky předmětu aurou Might, nebude pracovat správně s toutéž aurou ofenzivního žoldnéře z 2. aktu Nightmare. Pokud se tyto dva konkrétní zdroje setkají, bude aktivní pouze ten, který je vyšší úrovně. Všechny zdroje nižší úrovně budou v dosahu aury nejvyšší úrovně vypnuty.
Pokud ale nastane situace, že bude například na stejném místě přítomno vícero postav s žoldnéři vyzbrojených předmětem s runovým slovem Insight a u všech by byla aura Meditation na stejné úrovni, bude jejich pasivní léčivá synergie Prayer aktivní u všech v dosahu. Léčivý účinek tudíž bude několikanásobný pro všechny v dosahu. Pokud ale bude mít někdo z nich jinou úroveň Meditace na předmětu Insight, bude působit pouze ten zdroj či zdroje aury, jež mají nejvyšší úroveň, a ostatní budou neaktivní.
Trochu jiné to je v případě aur, jež zraňují nepřátele plošnými útoky. Záblesky útočící plošně na nepřátele z Holy Fire, Holy Freeze, Holy Shock a Sanctuary budou uplatněny z postavy i z žoldnéře všechny bez ohledu na jejich úrovně. Pokud je na postavu či žoldnéře navlečeno vícero předmětů stejné plošně útočné aury, bude ze součtu jejich úrovní určena nejen plošná škoda, ale i dosah.
Výskyt
Ofenzivní aury:
- Concentration − Pride dřevcová zbraň (úroveň aury = 16−20, Rlvl = 67)
- Fanaticism − Beast sekera/kladivo/žezlo (úroveň aury = 9, Rlvl = 63)
− Faith střelná zbraň (úroveň aury = 12−15, Rlvl = 65)
- Sanctuary − Azurewrath Phase Blade (úroveň aury = 10−13, Rlvl = 85)
− Lawbringer meč/kladivo/žezlo (úroveň aury = 16−18, Rlvl = 43)
- Holy Fire − Dragon brnění/štít (úroveň aury = 14, Rlvl = 61)
− Hand of Justice zbraň (úroveň aury = 16, Rlvl = 67)
- Holy Freeze − Doom sekera/dřevcová zbraň/kladivo (úroveň aury = 12, Rlvl = 67)
− Ice střelná zbraň (úroveň aury = 18, Rlvl = 65)
- Holy Shock − Dream helma/štít (úroveň aury = 15, Rlvl = 65)
- Thorns − Edge střelná zbraň (úroveň aury = 15, Rlvl = 25)
− Bramble brnění (úroveň aury = 15−21, Rlvl = 61)
- Conviction − Infinity dřevcová zbraň (úroveň aury = 12, Rlvl = 63)
Defenzivní aury:
- Meditation − Insight dřevcová zbraň/hůl (úroveň aury = 12−17, Rlvl = 27)
- Redemption − Phoenix zbraň/štít (úroveň aury = 10−15, Rlvl = 65)
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —