Dvojice vývojářů, kteří se podíleli na původním Diablo 2 se účastnili podcastu pro server IGN a rozpovídali se o Diablo II.
Primárním důvodem rozhovoru byla jejich novinková hra Torchlight III, a jelikož se internetem šíří zkazky ohledně remasteru, nebylo možné se nevyhnout právě Diablo II a aspektům, které čekají případné programátory.
Jako první svůj názor prozradil Max Schaefer:
Za prvé, je téměř nemožné skutečně vše správně zachytit. Vlastně to ani nebyla 3D hra, byly to renderované sprity, takže zachytit totožný feel toho, co se děje bude ve 3D skutečnou výzvou. Vývojářský tým dělající na remasteru bude muset strávit hodně času, aby se jim povedlo ten feeling, ne jen udělat lepší, nebo HD grafiku a tak dále. Grafika je ta jednodušší část. Je jednoduché udělat 1:1 verzi hry, udělat hru graficky lepší. Bude to feel a atmosféra, které jsou nedílnou součástí technologie, která poháněla Diablo… z dnešního pohledu bychom ji nazvali „spaghetti kód.“
Diablo II bylo postaveno na vlastním engine… to tenkrát nebylo běžné. Předpokládal bych, že remaster bude postaven na zavedeném grafickém engine s vlastními konvencemi a vrtochy, ale to co dělalo Diablo II speciálním, byl právě ten feel a neurčitost, takže to bude těžký úkol. Ideální remaster si uchovává feel a atmosféru, ale má moderní grafiku. Doufám, že to zvládnou. Jsem rád, že to dělají oni a ne já.
Matt Uelmen přidává svůj pohled na věc:
Myslím si, že hra musí mít víc násilí, krvavých scén, více krve a více nahoty. Pokud to tak udělají, zůstanou věrni této sérii v tom, čeho jsme jako umělci chtěli chtěli dosáhnout.
Max Schaefer dodává:
Jo, s tím souhlasím. Ta hra byla dělána, aby šokovala a posunula hranice. Když máte možnost předělat ji v moderní grafice, budete velmi rychle konfrontováni s tím, zda chcete reprodukovat něco, co dříve mělo jen pár pixelů a nepodlehnout tomu udělat cenzurovanou verzi. V tuhle chvíli se bavíme o moderním Blizzardu, jejich akcionářích a tak, o to jsme se v minulosti nemuseli starat. Velmi mě zajímá, jaký k tomu budou mít přístup.