Modding – Úprava dropu

  • Obtížnost: lehká
  • Potřebné soubory: trasureclassex.txt (patch_D2.mpq)
  • Potřebné znalosti: žádné

Zde se budeme zabývat všemožnými věcmi okolo dropu. Až dočtete tento tutoriál. Budete schopni nechat dropnout jakýkoli předmět diabla z kteréhokoli mostra, nebo z truhel.

Co je vlastně drop? To je cokoli, co vám v diablu padá z monster, truhel atd. od pár zlaťáků a malé lahvičky, po nejdražší unikáty a legendární Zod runu. To vše najdete zde.

Každý řádek musí mít na konci 0 v Term.

1) Pojmy

Nyní se zaměříme na to, co jednotlivé názvy řádků v treasureclassex znamenají. V každém řádku je název, který slouží pro orientaci a definici viz níže. Group si odkoukáte od ostatních. Ale není to potřeba. Level taky nebudete potřebovat, to jsou specifické atributy pro náhodné dropy. Picks je počet kusů, ten se nastavuje až přímo u dropů, které se definují u monster. Pokud je záporný, padne od každého typu předmětu (sloupce Item1-Item10) jeden. Unique, set, rare a magic jsou vlastnosti předmětů které padnou, uplatňují se pouze u předmětů, které tuto vlastnost mohou nést. Nodrop značí šanci v procentech, že nic nevypadne, pokud zde nic není, znamená to, že vždy něco dropne. Sloupce item už přímo říkají, jaké předměty budou padat, a prob je pravděpodobnost, později se jí budu věnovat na příkladu.

Gold – zlato, tady se nejsnáze provádí změna, stačí zvýšit číslo, které je za „mul=“, je to násobitel.

Jewerly, gem, ammo, misc, hpotion, runes, equip – tohle jsou řádky, které vlastně představují složky dropů, prohlédněte si je, najdete je pak v řádcích určených přímo pro monstra, je to vlastně vždy seznam věcí utříděný do oboru (díky tomu padají ze střelců luky, z duchů runy atd), v Jewerly jsou například prsteny, amulety, charmy a jewely, tahle skupina se používá například v řádku Good, který používají bossové. Sloupce equip rozdělují zbraně a brnění podle kvality (čím vyšší akt a obtížnost, tím lepší věci padají resp. mohou padnout), u těchto řádků vidíte, že na konci je vždy předchozí skupina s vysokou pravděpodobností, proto padá třeba Sacred Armor málo, protože všechno horší má daleko větší šanci na drop. „Act 5 (H) Equip A“ jsou například zbraně a brnění, které padají z monster v 5. aktu na hell.

Good, chest, cast atd – tohle už jsou přímo skupiny dropů, obsahují právě podskupiny, o kterých jsme mluvili výše.

Speciální dropy – některá monstra (hlavní bossové, quest monstra) mají vlastní dropy, používají se zde skupiny (Act 5 (H) Equip A) ale i přímo předměty (Annihilus). Jmenují se například Diablo(N).

2) Drop unique, set, rare a magic

Pro jejich definici slouží stejnojmenné sloupce, šance se vyjadřuje číslem 0–1024, kde 1024 je 100%, ale funkce není lineární, takže 512 není 50%, u bossů se většinou ve sloupci unique používá číslo 800, což odpovídá zhruba 10–15%. Může se stát, že přestože máte ve sloupci unique 1024, padají vám rare, to je možné ze dvou důvodů, buď se vylosoval unique item, který má vyšší level než je mlvl monstra, ze kterého má padnout, nebo daný předmět žádnou unique verzi nemá.

Ve hře je ještě určitá hardoded šance na drop speciálních předmětů, proto vám i z obyčejných monster můžou vypadnout unique, magic, rare. Mezi hardcoded šance patří i vlastnosti, které se v treasureclassex.txt bežně neurčují, jako crude, superior, ethereal, socketed atd.. Pokud ale šanci určíte v TC, hardcoded šance se už nepočítá.

3) Jak funguje drop?

Popíšu to jen velmi jednoduše. Nejdřív se vybere item, který má padnout, pokud se vybere skupina (např. Jewerly A), vybírá se předmět dále, až padne dejmetomu ring, sloupce unique až magic se uplatňují na každý item, pokud se však vylosuje runa (nebo elixír), nemají sloupce smysl, protože runa nemůže být ani unique, set, rare nebo magic. Nodrop se počítá pro každý sloupec item# zvlášť.

První se počítá unique, potom set, rare a nakonec magic. Pokud máte v jednom 1024, další v řadě se nepočítají, může vám akorát místo unique padnout rare, a místo setu magic, což jsou jen nepovedené itemy (nestačí level nebo item nemá unique,set ale i rare verzi, například charmy nemůžou býr rare). Pokud tedy například chcete, aby padaly stále unique, ale občas padl set, dete do unique 1000 a do set 1024. Přesto ale můžou padnout nepovedené itemy ve formě magic nebo rare.

4) Šance

Šanci určují sloupce prob, pokud máte jen jeden item, platí prob 1 = 100%, pokud máte itemy dva, a v obou prob číslo 1, je šance 1:1 tedy 50% pro každý. Uvedu příklad. Picks = 3, Item 1 = Act 5 (H) Equip C, prob 1 = 200, item 2 = Jewerly C, prob 2 = 20, item 3 = Runes 16, prob 3 = 2. V tom případě z 222 itemů padně průměrně 200× zbraně a brnění, 20× ringy, amulety, jewely, charmy a jen 2× runa. Šance se prostě porovnávají 200:20:2 (tedy 100:10:1), šance na item 1 je 100:11 (200:22), šance na item 2 je 10:101 (20:202), šance na item 3 je 1:101 (2:202). Teprve na to co se vybere se uplatňují sloupce unique až magic.

5) Kde najít drop?

Drop je vždy pro každou obtížnost zvlášť. pro obyčená monstra a bossy jsou to sloupce TC v monstats.txt. Pro superunqiues sloupce TC v superuniqe.txt, truhly jsou v treasureclassex.txt řádky Chest.

6) Co všechno může dropnout?

Úplně cokoli, na co stačí level monstra, kterému se počítá drop. Můžete nechat dropnout i zcela konkrétní věc (např. cruel ethereal short sword), jak vytvořit takto konkrétní věci budu pitvat v sekci o Horadric Cube. Do item 1 můžete napsat jakékoli ID itemu (z Misc.txt, Weapons.txt, Armors.txt, Uniqueitems.txt a Setitems.txt).

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Modding.

Napsat komentář