Necromancer – Buildy – Summoner

Aneb Skeletonmancer.

Nekromancer vyvolávající si na pomoc v boji své miniony se nazývá anglicky summoner. Jeho síla spočívá právě v množství jím vyvolaných kostlivců. Výhodou summonera je právě množství minionů, neboli „tanků“. Summoner nepotřebuje žádné až tak extra dobré vybavení, co se obrany týče, ale +all skills se mu velmi hodí.

Tento build je jeden z klasických buildů na PvE. V současnosti se uvádí, že nejlepším buildem na PvE je summoner a jediný, kdo mu může konkurovat (jedině rychlostí), je hammerdin.

Skilly

Summoning Spells

  • Raise Skeleton – 20 (kostlivci jsou zpočátku slabí a mnoho nevydrží, ale jakmile jich už bude 5 máte smrtící komando)
  • Skeleton Mastery – 20 (zvyšuje damage a life skeletonů)
  • Summon Clay Golem – 1-X (zpomaluje nepřátele, pro summunera nejlepší golem; někteří ještě berou Fire Golema (Clay, Blood a Iron Golem jsou pro něj prereq); teoreticky golema vůbec nepotřebujete, ale na bosse se určitě hodí, krom toho je to prereq pro Summon Resist)
  • Golem Mastery – 1-X (zvyšuje life, AR a rychlost golema; prereq pro Summon Resist)
  • Raise Skeletal Mage – 20 (jsou slabší než obyčejní kostlivci, ale když je máte, tak nějakou tu škodu nadělají; vzhledem k tomu, že vy se moc magicky nebudete projevovat tak se hodí)
  • Summon Resist – 5-X (resistence pro své miniony potřebuje každý summoner; zpočátku to narůstá rychleji, proto tam pak nemusíte zbytečně utápět bodíky)
  • Revive – 1-X (pro vaše kostlivce se velmi hodí jako podpora, pokud jsou od vás daleko mají tendenci se rozpadat, sem dávám obvykle své zbytkové body)

Poison and Bone Spells

  • Teeth – 1 (prereq, krom toho s +all skills i to damage nějaké nadělá)
  • Corpse Explosion – 1 (totální destrukce, čím víc bodů dáte tím větší bude dosah kouzla; můžete dát i víc než jeden bod, já to nechávám na +all skills)
  • Bone Armor – 1

Curses

Do každé dávám aspoň 1 bod, využití každé kletby okomentuji:

  • Amplify Damage – pokud je vše v pořádku a nepřátelé vás nijak neohrožují, tak je toto nejčastější kletba, kterou budete sesílat
  • Dim Vision – na hráče a některé další potvory nefunguje, užitečný pro ústup
  • Weaken – pokud vás něco mlátí a summoni jsou zaneprázdnění, tak využijete weaken, aby vás hnedka nezabili
  • Iron Maiden – vzpomeňte si na chaos sanctuary, když jste hráli za barbara a neuměli jste berserk…
  • Terror – zahání nepřátele, prostě a jednoduše slouží na kantrolu davu
  • Confuse – pomůže s odlákáním pozornosti od vašich minionů
  • Life Tap – esenciální kletba, léčení životů vašich minionů, ale i ostatní hráči tento curse ocení (obzvlášť melee charaktery)
  • Attract – další vynikající věc na kontrolu davu, všichni se vrhnou na atractem začarované monstrum; nefunguje na bosse a hráče
  • Decrepify – tento curse zná každý od Baala, to modré zpomalení bylo vražedné pro melee charaktery
  • Lower Resist – a to nejlepší nakonec, sem se hodí dát i více bodů, dobré na podporu vašich kostlivých mágů

Na závěr trochu matematiky: 20 Raise Skeleton, 20 Skeleton Mastery, 20 Raise Skeleton Mage, 10 Curses (v každé jeden bod), 3 Poison and Bone spells, 1 Revive, 1 Clay Golem, 1 Golem Mastery, 5 Summon Resist, 2 prereq (Blood a Iron Golem). Dohromady to dává 83 skillpointů (84 pokud máte Fire Golema). Zbytek je na vás, zda ještě něco přidáte golemovi, či si dáte ještě nějaké další kouzlo (Bone Spear), nebo navýšíte Summon Resist. Já osobně to řešil tak, že jsem přidal ještě 5 bodů do Summon Resist a 5 do Lower Resist. Zbytek jsem házel do Revive.

Jak si tedy získané skillpointy rozdělovat? První, co mě obvykle zajímá je Raise Skeleton a Skeleton Mastery, do kterých dávám symetricky skoro všechny body. Během tohoto házím po jednom bodu do kleteb, kouzel, golema a revivů, abych měl něco na podporu. Jakmile kolem mě běhá alespoň šest obyčejných koster, tři mágové a golem, začínám vše dávat do Skeleton Mastery, které maxuji jako první. Pak následují obyčejní kostlivci a nakonec mágové. Zbytek už není problém.

Vlastnosti

  • Strength – pokud plánujete Enigmu tak skoro nic nemusíte dávat, jinak platí tak akorát na vaše vybavení (Marrowalk – 118)
  • Dexterity – buťto se rozhodněte pro max blok, nebo sem nic nedávejte (aspoň bude víc životů); já osobně se blokem nezatěžuji, protože většinou nepřátelé nejdou po mě
  • Vitality – všechno sem
  • Energy – sem nic nedávejte, na cursy mana bude vždycky a když ne, tak se napijte

Vybavení

Výhodou tohoto buildu je, že si vystačíte i s poměrně levným vybavením. Díky tomu, že kolem vás pobíhá hafo potenciálních terčů pro nepřátele, nemusíte se nějak moc zatěžovat s obranou. Co byste měli hledat? All skills (v horším případě +summoning skills), resistence, +stats (hlavně vitality a strength, také dexterity, pokud chcete pořádně blokovat) a +life/mana. Life/mana stealing je zbytečnost (prakticky tam budete jen stát a dívat se, jak se kostlivci činí). Cannot be frozen je tak prakticky na nic, ale hodit se může. Ještě jsem se nezmínil o mana regeneration, ale popravdě to s tím kouzlením většinou moc nepřeháním, takže si vystačím i bez ní.

Finální vybavení:

  • Zbraně: Heart of the Oak (Ko+Vex+Pul+Thul) – +3 To All Skills, Arm of King Leoric (nejlepší unikát pro summonera), Beast (Ber+Tir+Um+Mal+Lum) – Level 9 Fanaticism Aura; na switch jedině Call to Arms (Amn+Ral+Mal+Ist+Ohm)
  • Štíty: Homunuculus (72% block), Boneflame, Lidless Wall nebo Spirit (Tal+Thul+Ort+Amn)
  • Zbroj: Enigma (Jah+Ith+Ber) (+2 To All Skills, +0–74 To Strength (Based On Character Level)); Chains of Honor (Dol+Um+Ber+Ist) nebo Skin of the Vipermagi
  • Helma: Harlequin Crest (+2 To All Skills)
  • Rukavice: Frostburn (Maximum Mana 40%), Trang-Oul’s Claws (+2 to Curses), Magefist (Regenerate Mana 25%)
  • Boty: Marrowalk (+1–2 To Skeleton Mastery, Marrowalk bug?)
  • Opasek: Arachnid’s Mesh (+1 To All Skills)
  • Prsteny: 2×Stone of Jordan
  • Amulet: Mara’s Kaleidoscope
  • Charmy: Ze skillerů hledejte charmy s bonusem do Summoning Spells. Z dalších magických vlastností v charmech hledejte +life/mana a resistence.

Mercenary

Já osobně bych doporučil nějakého merce z 2.aktu. Nejlepší volbou je Nightmare Offensive (Might – lepší damage pro vaše kostry i pro merce). Do ruky dáme mercenarymu Pride (Cham+Sur+Io+Lo), která přidává auru Concentration (čímž si vaše summony ještě více naboostujete). Zbytek jako obvykle – na tělo Guardian Angel a na hlavu Andariel’s Visage.

Strategie

Summoneři se velmi jednoduše používají. Základem je získat první mrtvolu (k té vám právě napomůže golem). No a od prvního skeletona už je to kousek k pořádné armádě. No a pak už se jen dívejte, jak nepřátelé umírají jeden za druhým. A aby to vaši kostrounci neměli tak těžké, drobet jim pomáhejte pomocí Amplify Damage nebo Decrepify. No a pokud už další mrtvoly nepotřebujete, můžete si pak dovolit i Corpse Explosion. Na physical immune kouzlete Lower Resist, aby se vaší mágové tolik nepředřeli.

Na závěr ještě pár triků: Na svou první mrtvolu choďte do prvního aktu před město. Jakmile se teleportujete, tak se vaši summoni shromáždí na místě teleportu. Využívete toho, když budete chtít své miniony zacílit na určitého nepřítele.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Buildy.

Autor: Nagaloni

Napsat komentář