Vlastnosti – Absorption (Absorpce)

Absorption je jakési vylepšení k odolnostem vůči ohni, chladu atd. Může se to zdát až udivující, jak může i 20% Absorption blesků pomoci Vaší herní postavě, když Vám v cestě stojí silní a obávaní Soulové. Absorption je vlastně ochrana, která vás zároveň léčí, proto je to tak účinná zbraň např. proti Soulům, jak už bylo zmíněno. Jsou to většinou pevná čísla, ale mohou to být i procenta.

absorption

Princip

Všeobecný princip je následující:

  • X absorb při zasáhnutí daným elementárním poškozením po jeho úpravě nadřazenými vlastnostmi (odolnosti, magic damage reduction, atd.) nejdříve od zbylého poškození Y odečte svojí hodnotu X (v tomto kroku ještě poškození není aplikované na postavu) a potom tu stejnou svoji hodnotu X ještě připočte k vašim životům, ale jen v případě, pokud je nemáte plné. V opačném případě se bude absorpce chovat podobně jako běžná odolnost. Celková změna životů po utržení poškození ovlivněného absorpcí se potom počítá pomocí jednoho z následujících vzorců:
  1. a) Zp = Za + X – (Y – X), ak Zm – Za ≥ X
  2. b) Zp = Za + (Zm – Za) – (Y – X), ak Zm – Za < X a zároveň Zm – Za > 0
  3. c) Zp = Za – (Y – X), ak Zm = Za
  4. Zp – životy po útoku, Za – aktuální životy před útokem, Zm – maximální životy
  • pro X% absorb platí stejné vzorce, jen je před jejich použitím ještě potřeba vypočítat číselnou hodnotu pohlceného poškození jako X = Y x X% / 100. Z tohoto vzorce vyplývá, že procentuální absorb je daleko účinnější na redukci vysokého poškození, ale vždy při něm nějaké to zranění utrpíte. Naopak absorb s přímou číselnou hodnotou vám při velkém poškození až tak moc nepomůže, ale menší poškození může obrátit ve váš prospěch až do takové míry, že nejenže vám tyto poškození nic neuberou na životech, ale navíc vás budou i léčit. V praxi to znamená, že postava, která má na určitý element vysokou hodnotu odolnosti, procentuální a také přímý absorb, je daným elementem prakticky nezranitelná. Absorpce se počítá až po odolnostech a nejprve procentuální a po ní přímá.

Následující příklady z praxe srozumitelně vysvětlují všeobecnou redukci poškození absorpcí (pokud nebereme do úvahy aktuální počet životů postavy a nadřazené vlastnosti považujeme za nulové):

  • Pokud máte např. 5 Lighting Absorb a budete zasaženi poškozením 20 Lightning (bleskové) škody, tak bude absorbováno 5 a ještě přidáno k Vašemu životu. Poté obdržíte 15 Damage (poškození). Utržíte tedy celkem 10 Damage.
  • Meč Lightsabre umožňuje 25% absorpci Lightning Damage (bleskové poškození), takže vymaže celkem 50% Lightning Damage z každého blesku, který Vás zasáhne.

Absorpce se tedy počítá až po uplatnění vlastnosti „Magic Damage Reduced“ (pokud nějakou takovou vůbec máte) a po vašich odolnostech.

V přímých číselných hodnotách se dá absorpce najít pro 4 druhy poškození, a to Fire (oheň), Cold (chlad), Lightning (blesky) a Magic (magie), zatímco v procentuálních hodnotách jen pro oheň, chlad a blesky.

Ve verzi 1.10 je maximální procentní absorpce 40%, jakákoli vyšší hodnota se bude stále počítat jako 40% .

Výskyt

Vlastnost Absorption poskytují například tyto předměty:

  • Lightsabre – meč – absorpce blesku
  • Raven Frost – prsten – absorpce chladu
  • Rising Sun – amulet – absorpce ohně
  • Thundergod’s Vigor – opasek – absorpce blesků
  • Blackhorn’s Face – helma – absorpce blesků
  • Spirit – runové slovo – absorpce magie

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Vlastnosti předmětů.

Napsat komentář