Na Battle.netu byl nedávno spatřen nový trik, jak provést na hráčích zbaběle tzv. TPPK (Town Portal Player Killing). Jak to fungovalo dříve, je všeobecně známé. Tento článek varuje před nečistými praktikami některých „hráčů“, kteří nově mohou kazit hru jiným i v patchi 1.13.
Před příchodem patche 1.13, jenž sliboval řešení problémů s hacky, kterými někteří hráči během jediného framu otevřeli Town Portal, vyslali kouzlo nebo střelu se smrtící úrovní škody, a ve městě zapnuli hostility nebo ho měli na svém klientovi zapnutý už dávno, ale přepnuli to na server až nyní. Nyní tyto hacky nelze naštěstí využít, ale tito kazisvěti vymysleli jiný způsob, jak obnovit tuto „zábavu“.
Co je nejhorší, nepotřebují k tomu žádné hacky. Tento způsob šlo použít už dříve, ale nikdo to nedělal, protože obstarat si hacky bylo snadnější. K tomu potřebuje TPPKer jediné: mít naučený nebo aspoň na charge skill Revive a mít štěstí, že se u Nihlathaka na obtížnosti Nightmare či Hell vygenerují hadi, kteří vypouští nebezpečná jedová oblaka. Ta fungují tak, že udělují škody každý snímek (je jich 25 za sekundu). Zatímco jedové škody jsou bezvýznamné a každý snímek je pouze vyresetována doba trvání otravy, ohromným problémem je fyzická složka těchto škod, která je nemalá a je schopná velmi rychle odrovnat i jinak velmi odolné postavy.
Co takový TPPKer udělá? Odpojí se od skupiny, jež dělá např. Baal runy, a zajde si za Nihlathakem, kde si obstará potřebné hady. S nimi se poté vrátí za skupinou a má zhruba 2 až 3 minuty, aby svůj záměr uskutečnil. Hady nechá útočit na běžná monstra a vytvoří tak velkou síť jedových oblaků. Poté využije Town Portal, rychle stiskne tlačítko na otevření panelu se seznamem hráčů, a vyhlásí všem hostility. Ti, kteří byli v zápalu boje příliš zaneprázdněni, mají málo života, nebo podlehli momentu překvapení, jsou na místě mrtví bez ohledu na úroveň postavy.
Jaktože se to stane? Jedové oblaky totiž působí po několik sekund a zůstávají na místě, i když se postava se svými Revivy vrátí do města Town Portalem. Oblaka způsobí masivní škody i přes omezení škod hráčům na 17 % kvůli penalizaci za pvp. U Baal runů je totiž vysoce pravděpodobné, že někdo na sobě bude mít buď kletbu Amplify Damage nebo Decrepify, takže si utrpěné škody znásobí. Penalizace kvůli pvp může být dále zcela smazána úrovní skillu Revive a zejména nárůstem škod ze Skeleton Mastery!
Jak se proti tomu bránit?
Především je potřeba si uvědomit, že jed není v tomto případě tolik problém. Díky snížení škod na pvp nemusí nutně být problém ani fyzická složka jedových oblaků, když má hráč na sobě výbavu s dostatečně vysokým číslem u položky Damage Reduced By X, i když se na to nelze plně spolehnout. Ale minimálně to poskytne dostatek času ze hry zmizet. Nejspolehlivější metodou, jak se takovému TPPKerovi vyhnout, je hru preventivně vždy opustit, jakmile vůbec spatříte kohokoliv, že má za Revivy hady.
Doufám, že je toto první a zároveň poslední metoda, jak obejít opatření proti hackerům…a doufám také, že nebudu muset číst, že se to někomu na realmu stalo, zejména u hardcore hráčů.