Sorceress – Cold Spells – Lightning Spells – Fire Spells
Charged Bolt |
Static Field |
Telekinesis |
Nova |
Lightning |
Chain Lightning |
Teleport |
Thunder Storm |
Energy Shield |
Lightning Mastery |
Energy Shield

- Potřebný level: 24
- Potřebné skilly: Charged Bolt, Telekinesis, Lightning, Chain Lightning, Teleport
- Typ: Očarování
- Levé tlačítko: Ne
Energy Shield dostává synergické bonusy ze skillů:
- Telekinesis: –6,25% k spotřebě many za level
Energetický štít vytvoří okolo postavy ochrannou bariéru, která přesměrovává část utrpěných škod od nepřátel do many. Přesměrované škody spálí postavě manu, ale neodeberou jí body života (pouze zbylá nepohlcená část škod ano). Toto kouzlo je vhodné využívat pouze s velkou zásobou many, jinak hrozí, že se postava ocitne v obležení nepřátel, bez štítu, bez many, tudíž bez prostředků, jak se ze šlamastiky dostat. Bez synergie je navíc spotřeba many na absorpci škod dvojnásobná oproti inkasovaným škodám.
Tabulka
- Cena many = 5
Úrovně | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DMG Absorb(%) | 20 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 | 50 | 55 | 57 | 59 |
Trvání (s) | 144 | 204 | 264 | 324 | 384 | 444 | 504 | 564 | 624 | 684 |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
DMG Absorb(%) | 61 | 63 | 65 | 67 | 69 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 |
Trvání (s) | 744 | 804 | 864 | 924 | 984 | 1044 | 1104 | 1164 | 1224 | 1284 |
Úrovně | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DMG Absorb(%) | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 |
Trvání (s) | 1344 | 1404 | 1464 | 1524 | 1584 | 1644 | 1704 | 1764 | 1824 | 1884 |
Úrovně | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
DMG Absorb(%) | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 |
Trvání (s) | 1944 | 2004 | 2064 | 2124 | 2184 | 2244 | 2304 | 2364 | 2424 | 2484 |
Štít absorbuje škody až potom, když je může absorbovat Bone Armor a Cyclone Armor
Absorbuje fyzické škody, oheň, chlad, blesky, sání staminy, magické i manové škody. Jedové škody však neabsorbuje, a to ani v prvním snímku při nákaze.
Funguje i proti vráceným škodám ze skillů Thorns, Iron Maiden a Spirit of Barbs. Škody ze Static Fieldu jsou také absorbovány.
Štít však nezabrání sebezranění ze skillu Sacrifice. Proti Open Wounds a Crushing Blow také nepomůže.
Pokud není ani jeden bod investován do Telekineze, je do many převeden dvojnásobek absorbované škody. V tabulce je znázorněno, jak Telekineze ovlivňuje účinnost manového štítu. Od 17. úrovně Telekineze je do many převedeno méně jak 100% absorbované škody, takže postava ztratí méně života+many, než by jinak měla.
Úroveň Telekineze | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Škody přesměrovány do many (%) | 193,75 | 187,5 | 181,25 | 175 | 168,75 | 162,5 | 156,25 | 150 | 143,75 | 137,5 |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Škody přesměrovány do many (%) | 131,25 | 125 | 118,75 | 112,5 | 106,25 | 100 | 93,75 | 87,5 | 81,25 | 75 |
Pokud je na absorpci potřeba více many, než je momentálně k dispozici, je očarování energetickým štítem odstraněno. Část škody, která nemohla být z nedostatku many absorbovaná, je převedena zpět do života. Energetický štít je odstraněn i v případě, že uplyne trvání kouzla.
Položka Damage Taken Goes To Mana (DTGM) je uplatněna až po absorbci. To znamená, že postava ztratí štít při úplném vyčerpání i přesto, že by manu DTGM zcela obnovil. I přesto je užitečné pomocí této vlastnosti manu dobíjet zpět.
Manové škody od monster typu Willowisp, Wraith a od unikátních bossů s vlastností Mana Burn (a jejich přisluhovačům-minionům na Nightmaru a Hellu) značně ztěžují používání energetického štítu. Útok takových monster nablízko saje manu 256× více, než by měl. Na jednu ránu tak může postava přijít o všechnu manu i štít.
Výpočty
Úroveň | 1–8 | 9–16 | 17–22 | 23–27 | 28–99 |
---|---|---|---|---|---|
DMG Absorb(%) | 5*slvl + 15 | 2*slvl + 39 | slvl + 55 | slvl + 55 | slvl + 55 (max=95) |
- Trvání (s) = 60*slvl + 84 sekund
- Absorbované škody převedené do many = 200 – 6,25*blvl
(slvl = úroveň skillu, blvl = počet investovaných bodů v Telekinezi)
Výskyt dovednosti
Některé předměty poskytují bonus k tomuto skillu:
- Všechny předměty typu Orb a Staff (ilvl>24) – +1–3 to Energy Shield (Sorceress Only) (varies)
- Ormus‘ Robes Dusk Shroud – +3 to Energy Shield (Sorceress Only)
- Warpspear Gothic Staff – +3 to Energy Shield (Sorceress Only)
- Memory Staff – +3 to Energy Shield (Sorceress Only)
Čarodějka, jíž kryje záda čistá energie, kráčí do bitvy obvykle neohroženě, protože dokud je schopná soustřeďovat a udržet tuto magickou hráz, dokáže přesměrovat škodlivou elementální energii i absorbované fyzické poškození do svých zásob many.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Herní postavy – Sorceress – Skilly – Lightning Spells