Normální předměty – Brnění

Normální předměty se dělí na dvě kategorie: zbraně a brnění. V tomto článku jsou stručně popsané druhy brnění (Armor). Jsou to:

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Helmy (Helms)

fullhelm Mnohdy se říká, že hlava je nedůležitější součást těla. A podobně to platí i tady, protože bez helmy je člověk zkrátka jednodušeji zranitelný. Helmy tedy zajistí ochranu před zásahem od nepřítele, ať už jde jen o koženou čapku, nebo královskou korunu s těmi nejlepšími vlastnostmi.

Barbarovy helmy

jawbonecap Barbarovy helmy mohou mít 1–3 specifické bonusy k barbarovým skillům. Barbar (ať už jako herní postava, nebo žoldák) je také jediný, kdo může tyto speciální helmy nosit.

Druidovy helmy

spiritmask Druidovy helmy mohou mít 1–3 specifické bonusy k druidovým skillům. Druid je také jediný, kdo může tyto speciální helmy nosit.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

▲ Nahoru ▲

Brnění (Armor)

fieldplate Každý bojovník, který se někdy snažil prosadit v boji proti krvelačným monstům, musel mít brnění a ví tak, že i kus oplátované kůže může člověku zachránit život. Čím je ale takové brnění kvalitnější, tím je samozřejmě i obrana mnohem lepší.

Z popisu brnění jasně vyplývá, že pro obranu je potřeba síla. Pokud vaše postava tedy nemá dostatečnou sílu (Strength), nemůže nosit kvalitní brnění.

Je-li některé z brnění v inventáři podbarveno červenou barvou, znamená to, že je nepoužitelné (poškozené). Kromě obrany (Defense) se v základních vlastnostech brnění vyskytuje také momentální a maximální životnost (Durability). Kromě toho může mít brnění samozřejmě také magické vlastnosti.

Brnění může také ovlivnit váš běh. Nosíte-li velké a těžké brnění, vaše výdrž (Stamina) bude při běhu ubývat rychleji. Tato nevýhoda těžších brnění se dá vyrovnat zvýšením vitality.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

▲ Nahoru ▲

Štíty (Shields)

kiteshield Štíty jsou vynikající nástroj ke zvýšení obrany a vůbec k blokování útoku jako takového. Říká se dokonce, že svatí zakarumští paladinové používají štíty jako jejich zbraně. Některé štíty totiž dokáží kompletně odrazit útok nepřítele.

Barbar může jako jediná postava nosit obouruční zbraň a štít najednou. Přestože je barbar schopen ovládat dvě zbraně najednou, neplatí to o štítech. Barbar není schopen ovládat dva štíty najednou.

Postava může nosit pouze jeden štít.

Štíty nemohou být použity k útoku na nepřítele. Nezpůsobí jim žádné poškození. Výjimku tvoří specifické dovednosti herních postav.

U štítů je uveden údaj „Smite Damage“ jen pro Paladiny, kteří ho využijí v souvislosti s jejich Combat dovednostmi.

Jak takové blokování štítem funguje? Blokování vždy funguje na fyzické útoky. 75% blokování opravdu zastaví/zblokuje 75% útoku, a to bez ohledu na to, jakou činnost zrovna vykonáváte. Výjimku tvoří pohybující se postava, která je schopna blokovat jen jednu třetinu původního blokování (např. 1/3 ze 75%). Co se týče „blokovací animace“, tedy animace, kdy jasně vidíme, že postava zblokovala útok, tu je možné spatřit jen tehdy, kdy postava neprovádí žádnou činnost a jen nehybně stojí. Co dokáží štíty blokovat? Jakýkoli útok zblízka či z dálky, který způsobuje fyzické poškození (např. Exploding Arrow). Maximální šance na blokování je 75%, přičemž u každé herní postavy jsou blokovací mechanismy mírně odlišné.

Paladinovy štíty

targe Paladinovy štíty nemohou nosit žádné jiné postavy kromě Paladinů. U těchto předmětů se vyskytují také Auto Mods.

Necromancerovy štíty

unravellerhead Necromancerovy štíty mohou mít 1–3 specifické vlastnosti týkající se Necromancerových dovedností. Takové štíty nemůže nosit žádná jiná postava kromě Necromancera. Tyto štíty se obvykle nosí v kombinaci s hůlkami (Wands), které jsou také určeny pro Necromancery. U těchto předmětů se vyskytují také Auto Mods.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

▲ Nahoru ▲

Rukavice (Gloves)

chaingloves Podobně jako boty (viz níže) i rukavice poskytují vaší postavě obranu. Vzhledem k tomu, že jde ale o menší součást výbavy, je to příspěvek do obrany poněkud menší.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

▲ Nahoru ▲

Boty (Boots)

chainboots Obyčejné boty nabízejí nic víc než základní obranné vlastnosti. S rostoucí kvalitou bot stoupá také požadavek na sílu (Strength), který je pro nošení bot potřeba splnit.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

▲ Nahoru ▲

Opasky (Belts)

lightbelt Opasky mohou hrát v boji o přežití velmi důležitou roli. Jsou navrženy tak, aby se k nim hráč jednoduše dostal, obsahují totiž několik slotů na elixíry či svitky identifikace (Scroll of Identify) či portálu (Scroll of Town Portal).

Čím je opasek větší, tím je také jeho kapacita větší. Ty nejprimitivnější opasky poskytují 2 řádky po 4 slotech, ty nejkvalitnější pak 4 řádky po 4 slotech.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Normální předměty.

Napsat komentář