Od května letošního roku zde byla anketa ohledně hrozeb, jakým hráči nejméně rádi čelí. S 38 % respondentů to jasně vyhrála kombinace Extra Strong, Cursed, Aura Enhanced (Fanaticism), která vskutku bývá smrtící. Na druhém místě je se 17 % elementální kombo a na třetím s 13 % Diablo.
Všem zúčastněným a trpělivě čekajícím na vyhodnocení děkuji. Jelikož byla tato anketa spuštěna poměrně dlouhou dobu, napíši zde pár slov navíc, chcete-li, tak analýzu výsledku ankety. Tento článek je však pouze subjektivním názorem autora. Dle komentářů při zahájení ankety se zdálo, že někteří nabízené možnosti posuzovali podle toho, kolik řezníků s příslušnými vlastnostmi zařízlo jejich patrně milované harcorové postavy. Tedy:
Kladu si otázku, proč lidé nejméně rádi čelí právě kombinaci Extra Strong, Cursed, Aura Enhanced (Fanaticism). Může to být tím, že existují monstra, na jejichž bossí odrůdě jsou právě tyto vlastnosti smrtící pro jakoukoliv postavu. U mnohých jiných jsou pak útoky natolik silné, že je souboj s nimi velmi obtížný, ne-li přímo nemožný. Když se vrátím k výrazu řezník, napadají mě v tomto případě zejména lučištnice (nejspíš s výučním listem z oboru řeznictví) u Krvavé hraběnky ve Forgotten Tower. Pochybuju, že z těch 38 % všech Diablistů, kteří hlasovali pro tuto variantu, takové setkání vůbec někdo přežil.
Druhé místo dopadlo přesně, jak jsem předpokládal od začátku. Elementální zabiják Fire Enchanted, Cold Enchanted, Lightning Enchanted. Pro tuto variantu jsem hlasoval i já, a to proto, že řezníci mých postav disponovali nejčastěji právě těmito vlastnostmi, jež jsou nejzrádnější u monster, které nic nevydrží. A než si jich člověk všimne, je onen boss tuhej a postava, co ho zabila nebo byla příliš blízko, ho do věčných lovišť doprovodí také. 17% (ne)popularita tohoto komba je víc než zasloužená.
Na třetím místě je náš kamarád Diablo. Existuje někdo, komu se nikdy nestalo, když ho ten prevít zavřel do zkostnatělé klece a pak na něj vyslal sprchu blesku a ohně? Myslím že ne. Většinou to bývá natolik rychlé, že člověk ani nestihne doříct „Začni sa modliť“. Platí však pouze pro normal. Na nightmaru a hellu je již Diablovo bleskové inferno pro srandu slepicím z 1. aktu. Ovšem na normalu to vystavilo nejednomu odvážlivci stopku, nejednoho nebohého hráče to stálo spousty potu, slz, krve a zlata! To bylo pro 13 % lidí dostatečně motivující, aby mu dala hlas.
Na čtvrtém místě se s 8 % umístily ostatní hrozby. K těm se však vrátíme na závěr.
Páté a šesté místo si pro sebe zabraly shodně Nihlathakova atomovka a kdysi velmi neoblíbený Multishot, Lightning Enchanted, Aura Enhanced (Conviction). První jmenovaný problém si získal renomé až v době, kdy do jeho brlohu začali lézt dobrodruzi shánějící klíče pro realmovou událost s pořádně vytuněným Tristramem. Ne že by Nihlathak sám o sobě naháněl takovou hrůzu. Ta jeho atomovka také není tak strašně nebezpečná. Horší je to s okolím, řekl bych…háďátka, buglé kostry, silný jed a smrt. Není divu, že se tam lidem dříve moc nechtělo, když nemuseli. Ale kvůli klíčům tam občas stojí za to zemřít, nebo ne? Další případ byl k nalezení vícekrát než na jednom místě za celou obtížnost. Býval smrtící kdysi, dnes už jen občas. A spousta hráčů to ví. Navíc existuje pár metod, jak blesky neutralizovat, bez ohledu na to, čím jsou posíleny, ne jako dřív. Je však ještě spousta hráčů, kterým se stále ještě sevře hrdlo v krku jako u ničeho, když vidí pod sebou zelenej sliz a z dáli až příliš mnoho výbojů mašírujících si to jejich směrem. Takových je dnes už jen 6 %. Stejný počet s podobně staženým pozadí navštěvuje Nihlathakovo doupě.
Sedmé místo si zabrali pro sebe hadi a mrtvoly s aurou Might. Jak je možno dohledat v příslušném článku, je jejich primární schopnost Charge smrtící pro kohokoliv kvůli jejich overpowered bonusu ke škodám. Na normalu ještě nic moc, ale ten, kdo na podobný kousek narazí na nightmaru, většinou zapláče. Na hellu dokonce může za jistých okolností hráč od tohohletoho dostat až sedmitisícový rafanec. To zabije i koně, nejen sedmici statečných. A těch 5 %, zdá se, aspoň jednou takovýto klovanec už dostalo.
Na osmém místě se umístila s 4 % naše stará známá „pékáčka“. Zajímala by mě však korelace tohoto výsledku u softcorových a hardcorových hráčů zvlášť. Ta čísla by byla určitě jiná, pokud by byla tato anketa oddělená. Nicméně zde pracujeme s celkem, a pro 4 % z tohoto celku činí zákeřné potvory typu player-killer stále největší bezpečnostní hrozbu.
Nejslabší odezvy se dostalo kdysi tak málo oblíbené vlastnosti Fire Enchanted u unikátních bossů, kteří disponují tak ohromným základem života, že svou vlastní smrtí zaříznou i svého vlastního řezníka, čímž se kvalifikují sami do role nyní devátého nejhoršího řezníka. 3 % hráčů určitě aspoň jednou, jako já, narazila např. na nightmaru na Hephasta s touto vlastností, který vystaví stopku komukoliv. A mnoho jiných, včetně mě, jistě vzpomene na Ancienty a jejich bug s touto vlastností. Fuj.
A teď slibovaný návrat. 8 % lidí zvolilo jinou možnost. Bylo mi vyčítáno, že jsem nezvolil jako další možnost k výběru rušivé elementy typu pád serveru, lagy serveru, křičící děti, otravné domácí zvíře, ječivá manželka, hysterická milenka, rozvášněná přítelkyně nebo jiná nehoda. To jsou samozřejmě také důvody neúspěchu zejména hardcoristů, které rozhodně nikoho nepotěší.
Doufám, že jsem na nic nezapomněl. A teď nová anketa, jejíž znění je následující:
Jaký herní režim v současnosti preferujete nejvíce?
|
Nová anketa byla zařazena do horní části pravého menu.