Diablo II Resurrected Technical Alpha: První dojmy

Díky velkorysosti Blizzardu jsme dostali kód na Diablo II Resurrected Technical Alpha. Původně jsem chtěl první dojmy streamovat, ale zradil mě PC, takže pouze textově.

Někteří hrají Diablo II do dnešních dnů a na rovinu, grafika je řekněme hodně za zenitem a zážitek už není tím, čím býval před dvaceti lety. Proto mnoho z nás kvituje s povděkem remaster, na kterém dělají Vicarious Visions už od roku 2020.

Jako základ je použita původní hra a na ni je pak aplikován nový 3D engine. Kvůli tomuto engine dostala hra obrovských změn, nejzřetelnější jsou v oblasti grafiky. Textury jsou ve 4K, animace jsou nové a plynulejší, světla, blesky a další vypadají jako skutečné. Prostě vizuální orgie. Tedy alespoň tak to vypadalo na promo materiálech.

Ale co skutečnost? Je to vážně tak dobré? Po blamáži s Warcraft III Reforged málo kdo v tomto směru Blizzardu věří. Prvním znamením může být, že Resurrected byl „ousorcován“ do VV. Druhým znamením měla být technická alfa pro omezený počet účastníků, hlavně tedy z řad streamerů. První reakce jsou vysoce pozitivní. Po několika vyměněných zprávách s komunitním manažerem jsme přístup dostali i my. Po pár hodinách můžu s klidným svědomím říct, že D2R skutečně dostálo slibům.

První pozitivní věcí je plná intergrace do Battle.net klienta, žádné instalace bokem, vše na jednom místě hezky na pár kliknutí. Po prvním spuštění vás neuvítá známý Harrogath, ale zcela nová obrazovka, které dominuje The Forgotten Tower.

Většina voleb je deaktivována, ale vzhledem k původnímu oznámení je to zcela logické. Tvorba postavy, narozdíl od chybějícího Harrogathu, kopíruje originál.Obligátní načítací obrazovka, jen ve vyšším rozlišení, konečně jsou vidět detaily.

Už z prvních screenshotů je zřejmé, že grafická stránka bude fantastická, moc se neodchyluje od originálu. Konečně oheň vypadá jako oheň, krev je krví, konečně se můžete postavám doslova podívat do obličeje.

Inventář, strom dovedností, ikony, obrazovka postavy, vše taktéž remasterováno. Návrat na známá místa jen v mnohonásobně vyšším rozlišení je splněným snem.

Musím zmínit, že hru je možné za běhu přepínat mezi starou a novou grafikou a je fantastické sledovat, jaký kus cesty ušla grafika od roku 2000. Věřím tomu, že kdyby David Brevik a jeho tým měli dnešní technologie, hra by vypadala hodně podobně tomu, co právě vytváří VV.

Jedna výtka míří směrem k portálům, vypadají tak, jako by si vývojáři půjčili Town portal z Diablo III, resp. módu k 20letému výročí. Nevypadá to profesionálně a v porovnání s ostatními assety mdle a kostrbatě. Filmečky nekomentuji, u nich bylo jasně řečeno, že se jedná o dočasné soubory.  Druhou výtku budu směrovat k „násilí,“ osobně mi přišlo, že krve je mnohem méně než v původní verzi hry. Jedná se o záměr, aby hru mohlo hrát i mladší publikum?Další věcí, která hráče praští do nosu, resp. do uší, je hudba a zvuky. I v tomto případě vývojáři odvedli obrovský kus práce, a pokud máte kvalitní zvukové vybavení, budete „chrochtat“ blahem. Bohužel neexistuje způsob, jak zprostředkovat zážitek.

Třetím pozitivem jsou jednotlivá QoL vylepšní, namátkou sdílená truhla, lehce upravené UI, vyjíždějící updaty úkolů, zoom, podpora ovladačů, automatické sbírání peněz, lépe čitelné písmo a mnoho dalších.

Původně jsem chtěl hru i streamovat, ale bohužel mi počítač (i5-6500, 16GB RAM, RX 580) odmítá s Diablo II Resurrected spolupracovat, hra se každých pár se trhá. Jakékoliv kejkle s nastavením nepomáhají. Bohužel se mi nepovedlo odhalit příčinu, ale přičítám to špatné optimalizaci, jelikož D3 na stejném stroji jede bez problémů. Hrát tedy bylo čiré utrpení, tak jsem pouť zakončil alespoň zabitím Baronky.

Jaký je tedy první dojem? Pokud se vývojářům podaří odladit drobné nedostatky a přidat pár fuknčních QoL věcí, remaster může snadno předčit očekávání v něj vložená.

21 komentářů u „Diablo II Resurrected Technical Alpha: První dojmy

  1. Že chci koupit herní konzoli jsem psal, ale i když je zatím čas, sleduji že nabídky prodejců jsou stále ve stavu „předobjednávky“ a ceny i předobjednávek rostou. Čtu, že Škoda v důsledku nedostatku čipů, skladuje nedokončené vozy, zřejmě se problém nevyřeší hned. Pokud by došlo na „katastrofický scénář“, bude možné provizorně hrát D2R s horším rozlišením na PC, které mně zvládá celkem v pohodě D3?
    Vidím, že na YT autoři ukazují přepínáním rozdíl v grafice a tak si myslím, že by to jít mohlo, ale možná jsem přehlédl nějaký technický parametr, který to neumožňuje.
    Děkuji za Re.

    1. bol u známeho a má pomerne slabý PC, má Diablo 2 ress alphu..nepýtaj sa ma odkiaľ…..vyzerá to veľmi dobre, behá to rýchlo, má to slušné FPS. Mám o dosť lepší PC takže uvažujem, že si to takto nechám a dám si D2 ress tak ako to mám. Ak si to vezmeš tak jadro D2 ress je pôvodná hra na ktorú softwérovo natiahli nový reskin plus shadow a light efekty..tie sa dajú obmedziť a vypnúť a …….vyzerá to aj tak skvelo. Druid a jeho armagedonny vyzerajú super 🙂

    1. Copak easy kill Mefa, ale než se tam s palou dostanu, uslyším chrchlat panenky a zdrhám, že se mně rozžhaví štít:) Lahváče mám u ruky a je to jako řídit motorové vozidlo pod vlivem návykové látky, to je teď:)
      Hlavně aby zařízli dupování a boty, velká truhla a budu si chrochtat blahem:) Museli se poučit, jak jim prorazili šmejdi D3.

      1. po pravde som si moc krv nevšímal len keď si písal tak sa mi trochu zdá, že je jej menej…je ale realistickejšia a sú tu striekance a rôzne kusy tiel..
        krv z monstier je toho určite menej a dobrá polovica sú aj tak nemŕtvi tak tam už asi krv nie je 🙂
        a na záver ma až tak tá krv netrápi…trápi ma dátum vydania 🙂

  2. Díky moc za dojmy z první Alphy a jsem rád, že většina byla hodnocena kladně.
    Tož budeme doufat, že ten portál třeba ještě vylepší a co se týká té krve, tak bych si dokázal představit v nastavení hry nějakou úpravu krve na málo či hodně, vzhledem k tomu, že tam nyní půjde upravit spousta věcí.

Napsat komentář