Avoid

- Potřebný level: 12
- Potřebné skilly: Dodge
- Typ skillu: Pasivní – defensivní
Tato dovednost zajišťuje šanci, že se Amazonce povede úspěšně vyhnout nepřítelovu útoku na dálku. Úskok funguje jen, když se Amazonka nehýbe nebo zrovna když z místa útočí na nepřítele. Na úhyb proti útokům nablízko je tu jiný skill. S více body v tomto úskoku bude postava pro nepřátele spoléhající na zbraně na dálku velmi obtížně zasáhnutelná.
Tabulka
Úrovně | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance (%) | 24 | 31 | 37 | 41 | 45 | 48 | 50 | 52 | 54 | 56 |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Šance (%) | 57 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 63 | 64 | 65 | 65 |
Úrovně | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Šance (%) | 66 | 66 | 67 | 67 | 68 | 68 | 69 | 69 | 69 | 70 |
Úrovně | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Šance (%) | 70 | 70 | 70 | 71 | 71 | 71 | 71 | 72 | 72 | 72 |
Při úspěšném spuštění úskoku se postava vyhne útoku na dálku. Tato položka je kalkulována jako poslední, když se nepřátelský útok dostane úspěšně přes Obranu i šanci na blokování štítem.
Animace úskoku může přerušit váš útok nebo kouzlo. Za normálních podmínek trvá 8 snímků (Frames), ale tato doba může být zkrácena, pokud je postava pod účinkem aury Fanatismus. Prodloužena naopak bude, pokud je postava pod účinkem zmražení, Holy Freeze nebo Slows Target by. Decrepify paradoxně animaci neovlivňuje. Čísla viz výpočty. (viz zdroj)
Úskok přeruší sekvenci útoků i u skillů, které by neměly být tímto manévrem správně vůbec ovlivněny, jako jsou Jab, Fend, Strafe a Zeal. Útok se zastaví v momentě, kdy dojde k přerušení úskokem. Pokud bude potom Amazonka i nadále nepřetržitě útočit, nebude se trefovat do žádného nepřítele. Aby se trefila, musí přestat útočit a pak začít znovu.
Výpočty
- Šance = 15 + 60 * [(110 * slvl)/(slvl + 6)]/100 %, maximální hodnota = 75%.
Což lze matematicky zjednodušit na: Šance = (81 * slvl + 90) / (slvl + 6) %
(slvl = úroveň skillu)
Výpočet rychlosti animace: (čerpáno z: zdroj (německy))
- Počet snímků (Frames) = (256 * FPD / (AS * (100 + acc) / 100)) – 1, zaokrouhleno nahoru
FPD = počet snímků na dokončení animace+1…pro Úhyb = 9
AS = rychlost animace = 256
acc = Odečtení účinků zpomalovacích dovedností nepřátel (nejvíce na –85%) od 0 nebo od položky zrychlení útoku z Fanatismu.
Výpočet tedy můžeme díky konstantám zjednodušit takto:
- Počet snímků (Frames): F = (2304 / (256 * (100 + acc) / 100)) – 1
- F = (230400 / 256 * (100+ acc)) – 1 = (900 / (100+ acc)) – 1
- F = (800 – acc) / (100 + acc), zaokrouhleno nahoru.
Když vyjádříme ze vzorce acc = (900 / (F + 1)) – 100 a zaokrouhlíme dolů, získáme při dosazení požadované hodnoty F breakpointy na acc:
F | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 20 | 35 | 50 | 60 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
acc | 50 | 29 | 13 | 0 | –9 | –17 | –25 | –30 | –35 | –39 | –43 | –46 | –50 | –57 | –75 | –83 | –85 |
Výskyt dovednosti
Tuto dovednost nezlepšuje žádný předmět.
Tato schopnost Amazonkám zdokonaluje přirozenou schopnost obrany. Když stojí, můžou předvídat přilétající šípy, které na ně vypálili jejich nepřátelé. Stačí jen uskočit dřív, než dolétnou až k nim. Mnoho Amazonek to dělá tak, že se plně soustředí jen na samotný úskok. Naproti tomu válečnice, jež jsou v úskoku vytrénované nejlépe, dovedou spolehlivě uskakovat, aniž by se na ten manévr musely zvlášť soustředit.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Herní postavy – Amazon – Skilly – Passive and Magic.