Amazon – Skilly – Passive and Magic – Dodge

Amazonka | Javelin and Spear Skills | Passive and Magic Skills | Bow and Crossbow Skills


Dodge

Dodge
  • Potřebný level: 6
  • Potřebné skilly: žádné
  • Typ skillu: Pasivní – defensivní

Tato dovednost zajišťuje šanci, že se Amazonce povede při boji zblízka úspěšně vyhnout ráně od nepřítele. Úhybný manévr funguje jen, když se Amazonka nehýbe nebo zrovna když z místa útočí na nepřítele. Zároveň musí nepřátelský útok být veden nablízko, na úhyb proti střelám je tu jiný skill. S více body v tomto úhybném manévru bude postava pro nepřátele velmi obtížně zasáhnutelná.

Tabulka

Úrovně 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Šance (%) 18 24 29 34 37 40 42 44 46 47
Úrovně 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Šance (%) 49 50 51 52 52 54 54 55 55 56
Úrovně 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Šance (%) 56 57 57 58 58 58 59 59 60 60
Úrovně 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Šance (%) 60 60 61 61 61 61 61 62 62 62

Při úspěšném spuštění úhybného manévru se postava vyhne útoku. Tato položka je kalkulována jako poslední, když se nepřátelský útok dostane úspěšně přes Obranu i šanci na blokování štítem.

Animace úhybného manévru může přerušit váš útok nebo kouzlo. Za normálních podmínek trvá 8 snímků (Frames), ale tato doba může být zkrácena, pokud je postava pod účinkem aury Fanatismus. Prodloužena naopak bude, pokud je postava pod účinkem zmražení, Holy Freeze nebo Slows Target by. Decrepify paradoxně animaci neovlivňuje. Čísla viz výpočty. (viz zdroj)

Úhyb přeruší sekvenci útoků i u skillů, které by neměly být tímto manévrem správně vůbec ovlivněny, jako jsou Jab, Fend, Strafe a Zeal. Útok se zastaví v momentě, kdy dojde k přerušení úhybem. Pokud bude potom Amazonka i nadále nepřetržitě útočit, nebude trefovat žádného nepřítele. Aby se trefila, musí přestat útočit a pak začít znovu.

Výpočty

  • Šance = 10 + 55 * [(110 * slvl)/(slvl + 6)]/100 %, maximální hodnota = 65%.

Což lze matematicky zjednodušit na: Šance = (141 * slvl + 120) / (2 * slvl + 12) %

(slvl = úroveň skillu)

Výpočet rychlosti animace: (čerpáno z: zdroj (německy))

  • Počet snímků (Frames) = (256 * FPD / (AS * (100 + acc) / 100)) – 1, zaokrouhleno nahoru

FPD = počet snímků na dokončení animace+1…pro Úhyb = 9

AS = rychlost animace = 256

acc = Odečtení účinků zpomalovacích dovedností nepřátel (nejvíce na –85%) od 0 nebo od položky zrychlení útoku z Fanatismu.

  • acc = EIAS (z fanatismu, holy freezu, decrepify) – WSM + zmražení

Výpočet tedy můžeme díky konstantám zjednodušit takto:

  • Počet snímků (Frames): F = (2304 / (256 * (100 + acc) / 100)) – 1
  • F = (230400 / 256 * (100+ acc)) – 1 = (900 / (100+ acc)) – 1
  • F = (800 – acc) / (100 + acc), zaokrouhleno nahoru.

Když vyjádříme ze vzorce acc = (900 / (F + 1)) – 100 a zaokrouhlíme dolů, získáme při dosazení požadované hodnoty F breakpointy na acc:

F 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 20 35 50 60
acc 50 29 13 0 –9 –17 –25 –30 –35 –39 –43 –46 –50 –57 –75 –83 –85

Výskyt dovednosti

Některé předměty poskytují bonus k tomuto skillu:


Pro každého, kdo kdy s nimi přišel do styku, by nemělo být žádným překvapením, že součástí tréninkového režimu amazonské válečnice jsou i speciální cvičení jejich přirozené obratnosti se zaměřením na uhýbání před potenciálně smrtelnými útoky mečem či jinou zbraní na blízko.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Herní postavy – Amazon – Skilly – Passive and Magic.

Napsat komentář