Barbarian – Warcries – Combat Masteries – Combat Skills
Whirlwind

- Potřebný level: 30
- Potřebné skilly: Bash, Leap, Stun, Leap Attack, Concentrate
- Typ: Plošný útok na blízko
- Levé tlačítko: Ano
S touto dovedností Barbar vytvoří svými zbraněmi vichřici, jež rozdrtí vše, co se mu připlete do cesty. Útok je nejefektivnější, když se prudkým otáčením přenese až za skupinu nepřátel, kterou mnohdy rozseká na padrť. Tato schopnost je u Barbarů velice oblíbená, protože se dá považovat za jeho jediný skutečný plošný útok, který navíc je velmi silný, až na prvních několik úrovní, kde je výsledná škoda redukována. Při užívání této dovednosti je však nutné být opatrný, neboť je při problémech Barbar schopen z boje utéct až v momentě, kdy tento útok dokončí, takže v mnoha případech může být již pozdě. Proto je zejména na vyšších obtížnostech nutné si nejprve prověřit, jak silný útok nepřátelé mají.
Whirlwind využívá i Talic, jeden ze Stařešinů na vrcholu hory Arreat.
Tabulka
Úrovně | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mana | 12,5 | 13 | 13,5 | 14 | 14,5 | 15 | 15,5 | 16 | 16,5 | 17 |
+AR (%) | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 |
+DMG (%) | –50 | –42 | –34 | –26 | –18 | –10 | –2 | 6 | 14 | 22 |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Mana | 17,5 | 18 | 18,5 | 19 | 19,5 | 20 | 20,5 | 21 | 21,5 | 22 |
+AR (%) | 50 | 55 | 60 | 65 | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 | 95 |
+DMG (%) | 30 | 38 | 46 | 54 | 62 | 70 | 78 | 86 | 94 | 102 |
Úrovně | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mana | 22,5 | 23 | 23,5 | 24 | 24,5 | 25 | 25,5 | 26 | 26,5 | 27 |
+AR (%) | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 | 125 | 130 | 135 | 140 | 145 |
+DMG (%) | 110 | 118 | 126 | 134 | 142 | 150 | 158 | 166 | 174 | 182 |
Úrovně | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Mana | 27,5 | 28 | 28,5 | 29 | 29,5 | 30 | 30,5 | 31 | 31,5 | 32 |
+AR (%) | 150 | 155 | 160 | 165 | 170 | 175 | 180 | 185 | 190 | 195 |
+DMG (%) | 190 | 198 | 206 | 214 | 222 | 230 | 238 | 246 | 254 | 262 |
Tento skill je nejefektivnější, když se zacílí za skupinu nepřátel. Pokud se cíl nachází v dosahu obyčejného útoku, je tímto skillem poraněn pouze jediný vybraný cíl, ale bez započtení zvýšení škod a attack ratingu.
Při pohybu za použití Whirlwindu jsou periodicky vyhledávány cíle v dosahu 3,3 yardů od Barbara. Všechny cíle, jež se zároveň nacházejí v dosahu zbraně, jsou postupně poraněny. Takže aby Barbar tímto skillem zasáhnul jakéhokoliv nepřítele v dosahu, musí mít i se zbraní dosah útoku roven 5. V následující tabulce jsou uvedeny pravděpodobnosti, že bude cíl v dosahu zasažen v závislosti na velikosti cíle a dosahu zbraně.
Zbraň přidá dosah | |||||
---|---|---|---|---|---|
Velikost cíle | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 | 36 % | 46 % | 75 % | 85 % | 100 % |
2 | 46 % | 75 % | 85 % | 100 % | 100 % |
3 | 75 % | 85 % | 100 % | 100 % | 100 % |
Cíle velikosti 1 nejsou moc časté, nejběžnější mají velikost 2. Z toho plyne, že při využití zbraně, jež přidává dosah 3 nebo 4, je využití Whirlwindu velmi efektivní. Jednoruční zbraně mohou dosáhnout nejvýše na vzdálenost 2, ale pokud proti Barbarovi stojí nepřátelé o velikosti 3, je maximální efektivita dosažena také. Jinak je v celém dosahu Whirlwindu zasaženo pouze menší procento nepřátel, kteří jsou na dosah útoku.
Cíle jsou v uvedeném dosahu vyhledány ve čtvrtém a osmém snímku (tedy v 0,16. a 0,32. sekundě animace Whirlwindu). Poté jsou vyhledány na základě rychlosti zbraně a rychlosti útoku IAS na zbrani. Žádný jiný modifikátor (Ať už z aur, jiných předmětů s IAS, nebo zpomalení ze zmražení) frekvenci vyhledávání a úderů neovlivní. Všechny modifikátory rychlosti však ovlivní rychlost pohybu. V následující tabulce jsou breakpointy pro frekcenci vyhledávání. EIAS se pro tento případ vypočte jako součet rychlosti zbraně s IAS na zbrani.
EIAS | |||
---|---|---|---|
Snímky | jednoruční zbraň | obouruční zbraň | Assassinka |
12 | – | –17 | – |
10 | –19 | –4 | – |
8 | –10 | 6 | – |
6 | 8 | 27 | –9 |
4 | 34 | 59 | 13 |
Tedy: Když je EIAS větší nebo rovno 34 u jednoruční zbraně resp. 59 u obouruční zbraně, jsou cíle vyhledávány jednou za 0,16 sekundy i poté. U velmi pomalých zbraní s rychlostí WSM 20 a bez modifikátoru IAS bude vyhledávání cílů provedeno pouze jednou za 0,4 sekundy resp. 0,48 sekundy. Assassinka využívající oskill má breakpointy jiné.
Když jsou cíle vyhledány, je zraněn pouze jeden z nich na základě náhodného výběru.
Pokud Barbar využívá dvě zbraně, je při prvním vyhledání cílů v čtvrtém snímku použita pouze primární zbraň (tj. tou, kterou si postava nasadila jako první) a při každém dalším vyhledání jsou použity obě zbraně. Každá z nich zaútočí na jiného nepřítele; pokud je v dosahu pouze jeden, pak ho zasáhnou obě. Frekvence vyhledávání cílů je určována pouze primární zbraní, dokud jsou v dosahu nějaké cíle. Když nejsou, jsou pro každé následující vyhledání využívány parametry obou zbraní střídavě.
Dokud je Barbar pod vlivem tohoto skillu, nemůže přepnout zbraně ani pít lektvary nebo používat ostatní schopnosti. Nebudou fungovat ani vlastnosti předmětu typu Chance to Cast.
Whirlwind nemůže být zastaven blokováním štítem, čarováním, hit recovery, knockbackem, ani omráčením, pokud již nastal úspěšně aspoň první úder.
Pokud je během Whirlwindu zbrani snížena výdrž (Durability) na nulu, zbraň se rozbije až na konci animace skillu. Když je Barbarovi během Whirlwindu snížen život na nulu, zemře také až na konci animace.
Pokud je Whirlwind používán, aniž by byl investován jediný bod, např. díky oskillu nebo bonusu ke skillu, je animace při získání nové úrovně zastavena a postava se nemůže hýbat ani útočit. Hru je proto nutné ukončit pomocí Save and Exit.
Výpočty
- Mana = 12 + 0,5 * slvl
- +Attack Rating (%) = –5 + 5 * slvl %
- +DMG (%) = –58 + 8 * slvl %
(slvl = úroveň skillu)
Výskyt dovednosti
Některé předměty poskytují bonus k tomuto skillu:
- Všechny předměty typu Barbaian Helms (ilvl>36): +1–3 to Whirlwind (Barbarian Only) (varies)
- Bloodletter Gladius: +1–3 to Whirlwind (Barbarian Only) (varies)
- Chaos drápy: +1 to Whirlwind – oskill
Členové barbarského kmene Hromu byli první, kdo začal ctít a využívat mocnou sílu počasí. Jejich úrodu totiž každé léto ničilo divoké tornádo, takže ho začal šaman kmene považovat v dobách míru za posla zla a zároveň jako předzvěst velkého vítězství během výbojů. Proto začali tito Barbaři vždy, když tornádo přišlo, sledovat jeho sílu a studovat jeho podobu a přirozené vlastnosti, aby je dokázali napodobit rychlým otáčením se. Vytvořili tak kolem sebe kombinaci umělé vichřice a směsici ran uštědřovaných zbraněmi. Jak ubíhal čas, přenesla se schopnost útočit jako vichřice i na členy ostatních barbarských kmenů.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Herní postavy – Barbarian – Skilly – Combat Skills