Necromancer – Summoning Spells – Poison and Bone Spells – Curses
Confuse

- Potřebný level: 18
- Potřebné skilly: Dim Vision
- Typ: kletba
- Levé tlačítko: Ne
Kletbou zmatku dokáže Nekromancer velmi dobře ovládat davy. Jakmile nepřítel po prokletí vykoná svůj poslední příkaz, začne považovat kohokoliv z blízkého okolí za svého nepřítele. Pokud je jeho nový cíl také prokletý zmatkem, můžou oba útočit na sebe navzájem, dokud kletba nevyprchá, nebo dokud jeden druhého nezabije. Během té doby si může Nekromancer i jeho parta dělat doslova, co chce. Užitečná může být také jako taktická zbraň při útěku před příliš silnými monstry.
Tabulka
- Cena Many = 13 pro všechny úrovně
Úrovně | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dosah (y) | 4 | 4,6 | 5,3 | 6 | 6,6 | 7,3 | 8 | 8,6 | 9,3 | 10 |
Trvání (s) na Normalu |
10 | 12 | 14 | 16 | 18 | 20 | 22 | 24 | 26 | 28 |
na Nightmaru | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
na Hellu | 2,48 | 3 | 3,48 | 4 | 4,48 | 5 | 5,48 | 6 | 6,48 | 7 |
Úrovně | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Dosah (y) | 10,6 | 11,3 | 12 | 12,6 | 13,3 | 14 | 14,6 | 15,3 | 16 | 16,6 |
Trvání (s) na Normalu |
30 | 32 | 34 | 36 | 38 | 40 | 42 | 44 | 46 | 48 |
na Nightmaru | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
na Hellu | 7,48 | 8 | 8,48 | 9 | 9,48 | 10 | 10,48 | 11 | 11,48 | 12 |
Úrovně | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dosah (y) | 17,3 | 18 | 18,6 | 19,3 | 20 | 20,6 | 21,3 | 22 | 22,6 | 23,3 |
Trvání (s) na Normalu |
50 | 52 | 54 | 56 | 58 | 60 | 62 | 64 | 66 | 68 |
na Nightmaru | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 |
na Hellu | 12,48 | 13 | 13,48 | 14 | 14,48 | 15 | 15,48 | 16 | 16,48 | 17 |
Úrovně | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Dosah (y) | 24 | 24,6 | 25,3 | 26 | 26,6 | 27,3 | 28 | 28,6 | 29,3 | 30 |
Trvání (s) na Normalu |
70 | 72 | 74 | 76 | 78 | 80 | 82 | 84 | 86 | 88 |
na Nightmaru | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |
na Hellu | 17,48 | 18 | 18,48 | 19 | 19,48 | 20 | 20,48 | 21 | 21,48 | 22 |
Kletba zmate nepřítele a donutí ho útočit většinou na nejbližší cíl, ať je to přítel nebo nepřítel.
Zmatení funguje pouze na normální monstra a přisluhovače (miniony) bossů. Na mechanické nepřátele, na šampiony, bossy, superunikátní bossy a akt bossy nefunguje, avšak ti mohou někdy útok od zmateného monstra oplatit.
Prokletá nestvůra ještě dokončí poslední příkaz od umělé inteligence, než se změní kvůli zmatení její preference. Například se jedná o přesun na místo, kde se sesilatel kletby v momentě proklení nacházel.
Nestvůra může zůstat zmatená i po vyprchání kletby, dokud nevykoná poslední příkaz, který udělila umělá inteligence těsně před jejím vypršením.
Nekromant dostane zkušenosti za monstra zabitá zmatenými nepřáteli, ale zároveň nedostane zkušenosti za monstra, která byla zabita v době, kdy byla prokletá.
Na zmatené nepřátele nadále působí aury a případná očarování od jiných nestvůr, ale hráčovy aury a jeho družiny už na ně nepůsobí. Pokud však nepřítel sešle na zmatenou nestvůru kletbu nebo jiné kouzlo rušící účinky kleteb, bude zmatení přepsáno a dané monstrum opět začne útočit jen na hráče a jeho družinu.
Tuto kletbu ovšem nelze přepsat následujícími:
- Dim Vision
- Terror
- Attract
- Taunt
- Grim Ward
- Hit Blinds Target
- Zmatení nelze přepsat ani sebou sama, musí se počkat, až původně seslané zmatení vyprchá.
Na obtížnosti Nightmare je doba účinku zmatení snížena na polovinu a na obtížnosti Hell na čtvrtinu. O této skutečnosti chybí v popisech skillu jakákoliv zmínka.
Výpočty
- Dosah (y) = (10 + 2 * slvl) / 3 yardů
- Trvání (s) = 8 + 2 * slvl sekund (na normalu)
- Trvání (s) = [(200 + 50 * slvl) / 2 ] /25 sekund (na nightmaru), hranatá závorka zaokrouhlena dolů
- Trvání (s) = [(200 + 50 * slvl) / 4 ] /25 sekund (na hellu), hranatá závorka zaokrouhlena dolů
(slvl = úroveň skillu)
Výskyt dovednosti
Některé předměty poskytují bonus k tomuto skillu:
- Všechny předměty typu Wands a Shrunken Heads (ilvl>18): +1–3 to Confuse (Necromancer Only) (varies)
Některé předměty spouští tuto dovednost:
- The Fetid Sprinkler Holy Water Sprinkler: 10% Chance to Cast Level 1 Confuse On Strinking
- Delirium helma: 11% Chance to Cast Level 18 Confuse On Striking
- Dream helma/štít: 10% Chance to Cast Level 15 Confuse When Struck
Dovednost se vyskytuje na „nabitých“ předmětech (Charges):
- Výskyt pouze na Magic, Rare, nebo Crafted předmětech typu Dagger, Wand, Shrunken Head, Circlet a prsten.
- Úrovně: 1–6
- V tabulkách je znázorněn minimální požadavek na úroveň předmětu (ilvl) na úroveň skillu společně s počtem nábojů (Charges)
- Pro Daggery, Wandky, Shrunken Heads platí:
Úroveň skillu | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Minimální ilvl | 31 | 44 | 57 | 70 | 83 | 96 |
Počet Charges | 67 | 75 | 82 | 90 | 97 | 105 |
- Pro circlety a prsteny platí:
Úroveň skillu | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
Minimální ilvl | 45 | 72 | 99 |
Počet Charges | 22 | 25 | 27 |
Nekromanti můžou proniknout do duchovního světa, odkud přesměrují škodlivé vlivy plné hořkosti do mysli blízkých nepřátel. Oběti jsou doslova kamenovány ranami a nářky, které slyší ve svých hlavách, takže nejsou schopné rozlišit je od skutečných vjemů. Díky těmto vlivům je oběť doslova dohnána k šílenství a zaútočí na přítele i nepřítele.
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Herní postavy – Necromancer – Skilly – Curses