Vlastnost předmětu a některých skillů, která umožňuje sání many, se v popisech předmětů a skillů nazývá Mana Stolen per Hit, zkráceně Mana Steal, česky sání many. Hodnota bývá uvedena v procentech a podléhá penalizacím definovaných obtížností a efektivností sání. Pokud má postava manu plnou, sání neprobíhá, avšak zobrazí se animace. Hodnota Mana Steal se z různých předmětů a skillů sčítá, avšak při používání dvou zbraní se použije hodnota bez druhé zbraně. Podobnou vlastností je Life Steal.

Sát manu lze pomocí předmětů obsahující tuto vlastnost a díky aktivnímu využití následujících dovedností, jež sání také umožňují a připočtou se k hodnotám sání z předmětů:

Postava saje manu z nepřátel
Faktory ovlivňující sání
Mana steal vrací postavě právě takové množství many, které odpovídá procentům z fyzické složky útoku udělenému nepříteli. Čím jsou fyzické škody větší, tím více postava saje. Z nepřátel imunních proti fyzickým útokům proto sát nelze. Následující jednoduchý výpočet ukáže, kolik many z nepřítele hráč vysaje:
Hráčova postava má aktuálně 100 many z 300 a útokem na Slayera způsobila přesně 1000 škod. Na předmětech má v součtu 10 % Mana Stolen per Hit. Při zásahu proto postava načerpala zpět 10 % z 1000, což se rovná 100. Hladina many se zvýšila na 200.
Uvedený příklad ovšem byl velmi zjednodušený a nebral v úvahu možná omezení. Nastane například většinou při hře na obtížnosti Normal. Navíc je v praxi vysátá mana počítána i v desetinných číslech a zaokrouhlována na celé 1/256, tzv. bity. Když je míra sání tak malá, že hráč vysaje jen např. 0,6 many, je to rovno 153/256 bitu a nevysaje se tedy nic. Až druhá rána zvedne vysátou manu na 306/256, takže postava získá 1 many navíc.
Sání je redukováno, když existuje penalizace na udělení škod jistým typům nepřátel. Například hráč jinému hráči udělí při pvp pouze 17 % škod a Amazonka skillem Multishot pouze 75 % škod. Stejnou měrou je zredukována i míra sání, jež je zaokrouhlena na celá čísla dolů. Takže hráč s 1% Mana Stealem nevysaje při pvp vůbec nic. V článku o Life Stealu je uvedena tabulka, jak se hodnoty sání pro tyto případy mění. V dalších kalkulacích se pro tyto případy sání počítá s pozměněnými hodnotami.
Do kalkulace sání vstupují i redukce definované obtížností, protože časem postava získá lepší předměty a páchá více fyzických škod, takže by i malá míra sání způsobovala nemalé balanční problémy. Na obtížnosti Nightmare je proto míra sání snížena na polovinu a na obtížnosti Hell dokonce na pouhou jednu třetinu. Redukovaná procenta sání jsou zaokrouhlena dolů.
Stejný příklad: Na obtížnosti Nightmare místo 10 % reálně vysaje nepříteli pouze za 5 %,takže hráč tak vysaje místo 100 many pouze 50. Na obtížnosti Hell je sání efektivně zredukováno na 3,3 %, které je zaokrouhleno na 3 % a vysaje se tak jen 30 many.
Jako jeden z posledních faktorů ovlivňujících sání many je položka Drain Effectiveness, která vyjadřuje účinnost sání z konkrétních typů nepřátel. Hodnota 100 % znamená, že sání není omezeno. 50 % znamená, že je sání z tohoto monstra omezeno na polovinu a hodnota 0 znamená, že z monstra nelze sát vůbec.
Stejný příklad: Na obtížnosti Hell postava zaútočí na Andariel, jež má Drain Effectivenes stanovenou na 33 %. Místo 30 many se vysaje pouze 10 many.
Jenže do kalkulace vstupují ještě rezistence vůči fyzickému útoku.
Andariel má rezistence vůči fyzickému útoku na Hellu rovny 66 %, takže je udělená škoda 1000 zredukována na 340 a Drain Effectiveness sníží sání na 33 % ze 340. Místo předpokládaných 30 many hráč vysaje s 10% Mana Stealem za stanovené konfigurace pouze 3 many a každá přibližně třetí rána 4 many díky zbytku vyjádřeném v bitech.
Sání však lze vylepšit, když jsou škody navýšeny snížením rezistencí nepřátel proti fyzickým útokům. K tomu slouží kletby Amplify Damage a Decrepify. První jmenovaná shodí odolnost o 100 % a druhá o 50 %. Kletby ve svém důsledku znamenají zvýšení konečné škody, takže se zároveň zvedne i množství vysáté many.
Když je Andariel pod vlivem kletby Amplify Damage, má rezistence vůči fyzickému útoku na Hellu sníženy na –34 %, takže je udělená škoda 1000 zvýšena na 1340 a Drain Effectiveness sníží sání na 33 % ze 1340. Místo předpokládaných 3 až 4 many hráč vysaje za stanovené konfigurace 14 až 15 many (opět díky zbytku vyjádřeném v bitech).
Seznam výjimek
Manu lze čerpat pomocí normálních útoků i většiny skillů, jež uplatňují fyzické škody ze zbraně. Následující skilly a vlastnost předmětu sání many díky tomu, že je škoda udělena odražením útoku, neumožňují:
Další skilly, jež neumožňují sání, jsou následující:
- Smite
- Blade Sentinel
- Berserk
- Lightning Bolt
- Fists of Fire – od 34. úrovně
- Fire Arrow – od 50. úrovně
- Cold Arrow – od 50. úrovně
— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —
« Zpět do sekce Vlastnosti předmětů.