Vlastnosti – Life Stolen per Hit

Vlastnost předmětu a některých skillů, která umožňuje sání života, se v popisech předmětů a skillů nazývá Life Stolen per Hit, zkráceně Life Steal, česky sání života. Hodnota bývá uvedena v procentech a dále podléhá penalizacím definovaných obtížností, odolnostmi a efektivností sání. Pokud má postava životy plné, sání neprobíhá, avšak zobrazí se animace. Hodnota Life Steal se z různých předmětů a skillů sčítá, avšak při používání dvou zbraní se použije hodnota bez druhé zbraně. Podobnou vlastností je Mana Steal.

life-steal-ukazka2

Sát životy lze pomocí předmětů obsahující tuto vlastnost, díky účinku kletby Life Tap a díky aktivnímu využití následujících dovedností, jež sání také umožňují a připočtou se k hodnotám sání z předmětů:

life-steal-ukazka1

Postava a žoldák sají život z nepřátel

Faktory ovlivňující sání

Life steal vrací postavě právě takové množství života, které odpovídá procentům z fyzické složky útoku, jež byly uděleny nepříteli. Čím jsou fyzické škody větší, tím více postava saje. Z nepřátel imunních proti fyzickým útokům proto sát nelze. Následující jednoduchý výpočet ukáže, kolik života z nepřítele hráč vysaje:

Hráčova postava má aktuálně 800 života z 1000 a útokem na Slayera způsobila přesně 1000 škod. Na předmětech má v součtu 15 % Life Stolen per Hit. Při zásahu proto postava načerpala zpět 15 % z 1000, což se rovná 150. Hladina života se zvýšila na 950.

Uvedený příklad ovšem byl velmi zjednodušený a nebral v úvahu možná omezení. Takový případ nastane většinou při hře na obtížnosti Normal. Navíc jsou v praxi vysáté životy počítány i v desetinných číslech a zaokrouhlovány na celé 1/256, tzv. bity. Když je míra sání tak malá, že hráč vysaje jen např. 0,6 života, je to rovno 153/256 bitu a nevyléčí se tedy nic. Až druhá rána zvedne vyléčený život na 306/256, takže postava vyléčí 1 život.

Sání je redukováno, když existuje penalizace na udělení škod jistým typům nepřátel. Například žoldáci udělí bossům na obtížnosti Hell pouze 25 % škod a hráč jinému hráči při pvp pouze 17 % škod a Amazonka skillem Multishot pouze 75 % škod. Stejnou měrou je zredukována i míra sání, jež je zaokrouhlena na celá čísla dolů. Takže na pvp hráč s 1% Life Stealem nevysaje vůbec nic. Následující tabulka ukáže, jak se hodnoty sání pro tyto případy mění:

Míra sání Skutečné sání díky redukci škod
Žoldák proti bossovi na hellu Hráč proti hráči Multishot, Strafe, Blade Fury
1 % 0 % 0 % 0 %
2 % 0 % 0 % 1 %
3 % 0 % 0 % 2 %
4 % 1 % 0 % 3 %
5 % 1 % 0 % 3 %
6 % 1 % 1 % 4 %
7 % 1 % 1 % 5 %
8 % 2 % 1 % 6 %
9 % 2 % 1 % 6 %
10 % 2 % 1 % 7 %
12 % 3 % 2 % 9 %
15 % 3 % 2 % 11 %
20 % 5 % 3 % 15 %
25 % 6 % 4 % 18 %
30 % 7 % 5 % 22 %
50 % 12 % 8 % 37 %

V dalších kalkulacích se pro tyto případy sání počítá s takto pozměněnými hodnotami.

Do kalkulace sání vstupují i redukce definované obtížností, protože časem postava získá lepší předměty a páchá více fyzických škod, takže by i malá míra sání způsobovala nemalé balanční problémy. Na obtížnosti Nightmare je proto míra sání snížena na polovinu a na obtížnosti Hell dokonce na pouhou jednu třetinu. Redukovaná procenta sání jsou zaokrouhlena dolů.

Stejný příklad: Na obtížnosti Nightmare se místo 15 % reálně vysaje nepříteli pouze za 7,5 %, které se zaokrouhlí na 7 % a hráč tak vysaje místo 150 života pouze 70. Na obtížnosti Hell je sání efektivně zredukováno na 5 % a vysaje se tak jen 50 života.

Jako jeden z posledních faktorů ovlivňujících sání života je položka Drain Effectiveness, která vyjadřuje účinnost sání z konkrétních typů nepřátel. Hodnota 100 % znamená, že sání není omezeno. 50 % znamená, že je sání z tohoto monstra omezeno na polovinu a hodnota 0 znamená, že z monstra nelze sát vůbec.

Stejný příklad: Na obtížnosti Hell postava zaútočí na Andariel, jež má Drain Effectivenes stanovenou na 33 %. Místo 50 života by se mělo vysát pouze 16 života a každá třetí rána 17 díky zbytku vyjádřeném v bitech.

Jenže do kalkulace vstupují ještě rezistence vůči fyzickému útoku.

Andariel má rezistence vůči fyzickému útoku na Hellu rovny 66 %, takže je udělená škoda 1000 zredukována na 340 a Drain Effectiveness sníží sání na 33 % ze 340. Takže místo předpokládaných 50 života hráč vysaje s 15% Life Stealem za stanovené konfigurace pouze 5 života a každá přibližně druhá rána 6 života díky zbytku vyjádřeném v bitech.

Sání však lze vylepšit, když jsou škody navýšeny snížením rezistencí nepřátel proti fyzickým útokům. K tomu slouží kletby Amplify Damage a Decrepify. První jmenovaná shodí odolnost o 100 % a druhá o 50 %. Kletby ve svém důsledku znamenají zvýšení konečné škody, takže se zároveň zvedne i množství vysátého života.

Když je Andariel pod vlivem kletby Amplify Damage, má rezistence vůči fyzickému útoku na Hellu sníženy na –34 %, takže je udělená škoda 1000 zvýšena na 1340 a Drain Effectiveness sníží sání na 33 % ze 1340. Takže místo předpokládaných 5 až 6 života hráč vysaje za stanovené konfigurace 22 až 23 života (opět díky zbytku vyjádřeném v bitech).

V této kalkulaci je však výjimka, a to když je nepřítel pod vlivem kletby Life Tap. Ta z každého monstra umožní sát 50 % škod a navíc ignoruje penalizace obtížností, rezistence nepřátel i Drain Effectiveness.

Hráč by z Andariel pod vlivem kletby Life Tap vysál nejen 2–3 života ze standardního sání, ale navíc by získal navrch 50 % z 1000, takže by celkově vysál 502 až 503 životů jedinou ranou.

Seznam výjimek

Životy lze čerpat pomocí normálních útoků i většiny skillů, jež uplatňují fyzické škody ze zbraně. Následující skilly a vlastnost předmětu sání života díky tomu, že je škoda udělena odražením útoku, neumožňují:

Další skilly, jež neumožňují sání, jsou následující:

Vliv skillu Sacrifice

Paladinova dovednost Sacrifice udělí při každé ráně paladinovi 8 % způsobené škody, takže působí stejně, jako by působila záporná hodnota Life Stealu. 8 % je pevně daných a není redukována obtížností ani Drain Effectiveness. Dá se však redukovat kladnou hodnotou Life Stealu, čím vyšší, tím lepší. Avšak účinek Sacrificu lze zcela zlomit pouze finální hodnotou vysátého života, takže se případné redukce sání díky obtížnosti a efektivity z monster musí vykompenzovat vyšší celkovou hodnotou sání.

Je však potřeba dbát opatrnosti, protože je v kalkulacích sání života provedeno až po snížení Paladinova života o 8 % z rány. Pokud je škoda udělená sobě vyšší než aktuální počet života, postava zemře bez ohledu na výši Life Stealu nebo přítomnosti Life Tapu.

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

« Zpět do sekce Vlastnosti předmětů.

Napsat komentář