O tom, jak Starcraft 2 (ne)ovlivní Diablo 3

aaa-diablo3-logo StarCraft 2 je na rozdíl od Diabla
3 podstatně blíže k vydání. Není divu, vývoj StarCraftu 2 totiž
oficiálně začal dříve než bylo vůbec ohlášeno Diablo 3. Nic to ale
nemění na tom, že ve StarCraftu jsou určité prvky, které by mohly mít
nějakou souvislost s Diablem 3.

První věc, která se přímo nabízí je nová verze Battle.netu, která by
právě měla být také v Diablu 3. Na oficiálním fóru se ale na toto
téma objevil mnohem podrobnější článek, kde byla řeč celkem o osmi
prvcích.

Za prvé bylo v článku uvedeno, že Diablo 3 bude bez podpory
LANu
, tedy hře po síti. A to je naprostá pravda. Mimochodem je to
také uvedené ve zdejší sekci Základní
info
, kde jsou právě takovéto základní informace mnohdy
přehlíženy.

Za druhé, v Diablu 3 by měly být v případě hry více hráčů
chatovací místnosti. Ohledně tohoto tématu se vede spousta
spekulací, protože ve skutečnosti je ještě nikdo neviděl a ani to nebylo
nijak výslovně řečeno. Vývojáři to vlastně ani nemohli ukázat, protože
to prý ještě není ve hře zabudováno.

Placený DLC, tedy Downloadable Content (stažitelný
obsah), byl hlavním tématem dalšího, v pořadí třetího, odstavce.
V Diablu 3 by však nic placeného nemělo být, tedy pokud nemluvíme
o samotné hře jako takové a jejích datadisků, které by měly vyjít
později.

Předmětem další části článku bylo tzv. Pay-to-play
(„plať a hraj“). V některých částech světa, nikoli však v USA, se
bude muset za hraní StarCraftu 2 na Battle.netu platit. Z oficiálního
vyjádření komunitního manažera vyplynulo, že v různých částech světa
se k tomu Blizzard staví jinak. Rozhodně však nevyloučil, že by se něco
podobného mohlo stát s Diablem 3.

Tam, kde si hráč koupí hru, tam se také připojí na lokální,
respektive regionální, server. Pokud si hráč koupí hru v Evropě, bude
hrát na Battle.netu s hráči, co jsou v Evropě. Nemůže se však připojit
k těm, co jsou např. v Severní Americe. Tomu se říká Region
Locking
(uzamčený region). V Diablu 2 bylo možné se připojit
např. na servery US West, US East či Europe. Vývojáři mají ve svých
dlouhodobějších plánech zapsáno, že by chtěli podobnou věc umožnit
i na novém Battle.netu, ale obávají se, že by takový systém přinesl jen
problémy. Momentálně nejsou schopni ani uvést datum, kdy by k něčemu
takovému mohlo dojít.

Na závěr ještě trocha filozofie. Komunitní manažer Blizzardu reagoval
na názor, že hra „postrádá inovaci“ a vyjádřil se
v tom smyslu, že hratelnost je na prvním místě a že se Blizzard nebude
snažit vymýšlet nějaké bláznivé nápady jenom proto, aby byly jeho hry
jiné než ty ostatní. Rozhodně prý nebudou vydávat hru, kde by byly
neosvědčené herní mechanismy nebo jen posunutá úroveň grafiky.

V tomto článku nejsou uvedeny všechny části původního článku na
oficiálním Battle.net fóru, ale jen ty nejpodstatnější.
Fanoušek, který je autorem původního článku sepsal celkem osm bodů, ale
zde jich je jen šest. V těch zbývajících dvou částech byl spíše vidět
jen jeho odpor a šlo spíše o věc názoru, takže podle toho také vypadala
reakce komunitního manažera.

56 komentářů u „O tom, jak Starcraft 2 (ne)ovlivní Diablo 3

  1. ja jenom cekam kdy proti blizzardu a dalsim hernim spolecnostem zakroci EU protoze takto neustala sikana je strasna, to co se tam plati v $ tak tady ta sama suma v €. a jeste aby jedna strana platila za battle net a druha ne kur*y spatne.

    OT: LOYF tolik ti je 16 ? batman jako klenot :-D to me pobavilo po ranu :-D

  2. investici do zlata? to zcela bezpochyby, jen mě docela znechutil fakt, že Blizzardu po vydání a neokecatelném úspěchu původního WoW narostl olbřímí hřebínek, a vydělává na všem, co se dá. (v praxi začne používat úspěšné věci z jedné věci do druhé… takových nesmyslů, jako kráva paladin se naštěstí v Diablu nedočkáme, ale i tak – viz witch doctor, naducaně vyhlížející styl grafiky i „epické“ povídání o tom, jak svět vybouchne)

  3. Sam: to je jedno na kolik her už WoW vydělalo… z hlediska marketingu si žádná firma nemůže dlouhodobě sponzorovat ztrátové oddělení, ať už má příjmy jakékoliv… naštěstí se tohle Diabla netáký, protože investovat do vývoje Diabla se téměř rovná investici do zlata… tudíž rozhodně návratová a určitě vydělá ;-)

  4. Napsat že hrát v singlu je ztráta času je dobrý joke, jestli je ztráta času hrát v singlu nevidím důvod proč by neměla být ztráta času i hraní mulťáku. Navíc myslím, že kvalitní příběh často vynahradí často hloupé lidi se kterými se dá setkat v jakémkoliv multiplayeru… Jinak LOYF to v posledním příspěvku dobře vystihl, tím, že si hru koupíte podpoříte další vývoj podobných her protože je pak znát, že je o ně (ni) zájem. Právě proto se potom zavádí ty poplatky, protože (zřejmě) se výdaje na vyvinutí hry dají těžce zaplatit pouze z výdělku klasického prodeje (a nebo pak není na další vývoj jiné hry) A myslím si, že u diabla, jakožto hry která je jednou z nejdéle vyvýjených her si zaslouží nějaký vděk :-) (míněno, je vidět, že se opravdu snaží udělat kvalitní hru, což se o spoustě jiných firem říct nedá → většina firem vyvíjí hry tak aby byli co nejvíce zábavné a aby se co nejvíce prodávaly, ne proto aby byli kvalitní)

  5. To je fakt, ja teda hry stahuju, ale pak sou kousky, ktery si koupit je skoro pivinnost ( Baldurs Gate 2, Zaklínač, Total Wary jo a taky diablo 2 a další, většinou rpg nebo strategie). A diablo 3 si určitě koupím nejenom kvůli tady tomu čekání, ale taky proto že chcu mít jistotu, že to pojede napoprve OK )žednej crack, path atd )a taky proto, že ho budu mít pořád, i kdyby třeba odešel comp, tak mám dvd takže a pařím jinde v klidu. Do poplatků za BN se mi ale nechce, ale aj v singlu to může být zábava na pár let, a pak snad bude datadisk. Jinak Jim Raynor, Sacred mi přišel z diablo klonů nejlepší, ten otevřenej svět měl něco do sebe. Titan Quest mě bavil tak 1 odpoledne, pak sem ho smazal, ale to je zase jenom můj názor. ;-)

  6. Ke Starcraftu 2 se v tuto chvíli připojuje ale komplet přes BN. Asi bude nějaký offline crack, ale hra se vás i tak nejdřív ptá na login a pass k BN účtu a pak teprve SP/MP, není to jako v Diablu 2.

    EDIT: Rád bych pro zajímavost uvedl tento link: http://teknogods.com/?p=32 Nerad bych náš web spojoval s pirátskými weby, ale rád bych upozornil na to, že TaknoGods (poměrné známá firma ve světě her) si hodlá posvítit na LAN Starcraftu 2. Jejich projekty jsou často nedodělané, ale jsou to lidi, kteří tomu rozumí. Hlavně za sebou mají hodně úspěšných projektů, což by měl Blizzard vzít v potaz. O tom, že rozhodně nebudou jediní snad ani nemusím mluvit. Tento edit je reakcí na diskuzi ohledně D3 lan emulátoru.

  7. @Chiko: Vzhledem k tomu, že střílečky jsou od 100+, a na profesionální úrovni od 50+ milisekund nehratelné a v ligách se tyto standardy dodržují, tak bych se nebál nějakého 1 sekundového zpoždění při kontaktu s evropským Battle.netem. Na většině evropských serverů, co se stříleček týká, je zpoždění mojí myši a mého monitoru v součtu větší než zpoždění způsobené internetem. Pak už hraje roli jen delay serveru, ale pokud nedojde k tradičnímu blizzardímu přetížení test serverů, tak se myslím nemáme čeho bát. Nevidím zkrátka důvod, proč by měl být Battle.net o tolik horší než ostatní progamingové servery. :-)

  8. No s tim „no LAN“ bych si hlavu nedělal.. teď si nemapatuju, jeslti někde bylo, že tma bude friendlist atd… což by bylo vhodný… hru zamknu ( když bude jen pro určitý počet lidí ) a pošlu pozvánku přátelům… a pak je mi jendo jestli to bude po LANu nebo ne… a jeslti bdue nejaky emulovany server… tak to bude akorat pro ty co si to stahnou…

  9. a ještě si dovolím drobnost, která sem až tak nepatří, ale Blizzard prodloužil betatest u SC2, pak budou několik týdnů zapracovávat poznatky a upravovat hru a po těchto modifikacích opět zpustí finální fázi betatestování. Už dle tohoto je zřejmé že i po dokončení D3 nás čeká ještě dlouhá doba testování…což je jistě dobře :-)

  10. souhlasím každé poplatky jsou hrozné, pamatuji si kdy jsem hrával NWN asi před 10 lety, internet u nás ještě nebyl až tak rozšířený a hlavně né za solidní ceny takže první rok hraní mě vycházel internet na 1500měsíčně takže i bez poplatků to bylo dost nákladné hraní…ale stálo za to! :-)

  11. Souhlasim. Originalku si jiste koupim (priznam se, ze D2 nemam – kdyz sem zacinal, bylo mi 13 a to sem nemel moc penez – ted uz je to lepsi), ale platit za BN je dost svinarna. Ono i kdyby to byly 200 mesicne, vytahne to rocne 2400 a to prece jenom neni pro studenta malo – hlavne je to proste trvala platba, ktera se provadi porad a to nemam rad.

  12. To Chiko: wow vychazi kolem 320 na mesic, pri mesicni platbe, pokud si zaplatis na delsi dobu, mesicne to vychazi jeste min.
    Kazdopadne si neumim predstavit, ze by byl battle.net zpoplatneny. Zacina byt docela velky hit zpoplatnit vsechno co jde a nabizet DLC. Mno D3 urcite koupim original, samotny singl se da hrat neskutecne dlouho, ale do poplatku za Bnet bych asi nesel :-(

  13. Asi jde o systém všeobecně, region locking má několik výhod i nevýhod. Zaprvé máte pčibližně stejnou latency (lagy) pokud jste v jednom regionu. Nemálo se stává, že když hraje třeba Evropan nějakou MMO s hlavním servrem někde v San Franciscu, nemůže se vyrovnat Američanovi s 10× menší vzdáleností a taky lepším připojením. Pokud by byla hra client-sided, což asi nebude (b.net je server-sided, to znamená, že hráči posílají data co udělali, servr to vyhodnotí a pak teprve pošle „skutečný“ obraz i pro ostatní hráče), což je zase rozdíl milisekund, ale může to být i sekundové zpoždění a všichni víme, že sekunda ve strategiích nebo i v RPG může být rozdíl mezi výhrou a prohrou. A zadruhé, to negativní, b.net bude právě s velkou pravděpodobností mít hlavní servr v USA. Pokud by se stalo nějakým zázrakem a Blizzard poskytoval nový servr v Asii, Evropě atp, pak je problém spojit to dohromady. Pokud byste chtěli hrát s Američanem, nějaký ty informace se můžou plést a odporovat si a servr bude jenom víc a víc zasekanej. ontopic: PtP možná bude jak u D3 tak u SC2, Evropany oni rádi škudlí xD Ale mě konkrétně to nevadí, jejich poplatky nejsou zase tolik vysoký a řekl bych, že se nebudou blížit WoW, kde je to tuším asi 600/měsíc (ani to tolik neni ne? jeden celej měsíc!), protože zde bude „jen“ nabízená služba b.net a Blizzard sám ví, že to se nedá „prodat“ za moc. Uvidíme no :)

  14. Zdravím ;-), tak tak, Diablo je originální, nenapodobitelný svět, je prostě svůj a i přesto, že od vydání D2 uplynulo už 9 let (9, že?), je pořád hratelný, protože je chytlavý. A věřím, že takový bude i jeho nástupce, D3. Jen na okraj, proč je vlastně zaveden ten Region Locking? Nevím, jakej to má význam.

  15. Vitamin Moding myslim nechcou povolovat…..To All: presne tak Diablo je originalni samo o sobe hral jsem TQ i Sacred a ani 1 me nezaujalo……TQ moc divne (podle me a nemelu tu atmosferu kteou chci) a Sacred je az trapne :-D :-D

    P.S. toto je muj osobni nazor a me skusenosti takze se omlouvam tem kteri to vidi jinak. 8-) :-)

  16. no tak to si dovolím trochu nesouhlasit, kdybych měl hru zidealizovanou tak to je proto že se hra 2 roky hrála a pak už ne, jenže D2 se hraje stále a stále se k ní spousta hráčů vrací, dle mého to byla opravdu hodně dobrá hra a stále je, TQ překopal co se dalo a neujal se, stejně jako Sacred ten se hrál také chvíli a je konec. Ale diablo mělo vždycky tu správnou atmosféru a ta z něj těžko kdy vyčichne a to i po dlouhé době.

  17. 2 Stone: D2 je stara hra, na svoju dobu skvela, ale kebyze ju vyrobia dnes, tak sa ju vecsina nehra. Vecsina co ju hra ma na nu zidealizovany pohlad z doby ked to bola novinka :) D2 klony preto nemohli byt uspesne, lebo samotne d2 je uz zastarale, ale ma „historicku hodnotu“. D3 vyzera velmi slubne, dobre ze to nie je d2 klon. Skoda ze tam nebude lan, ale urcite sa casom najdu dake emulovane serveriky a potom to bude ok. Zaujimalo by ma ako bude na tom modovanie d3.

  18. hezky přeloženo, ještě bych se i já rád zmínil o tom že jak tam ten „fanoušek“ psal o té inovaci, že v reakci Bashiok uvedl jak hodně moc věnují testování hry jak se snaží naslouchat hráčům na fórech, jak se snaží nějkteré myšlenky aplikovat, což je dle mého pravda a za to mají můj velký dík.

  19. Pry D3 postrada inovani,co to je za kec… za 1) je to diablo a diablo bylo vzdy originalni,sice se obevili hry ktery se to snazili okopirovat,ale neupesne a na D nic nema..D je jedinecny samo o sobe a kdyby to inovovali jeste vic,tak uz to muzou nazvat jinac. prece jen je to diablo a ¨zaklad ma byt stejny,jen par veci se zmeni kvuli hratelnocsti a prijemnosti prostredi,samo grafika atd,ale zaklad musi prece jen zustat stejny :) jinac by to nebylo diablo a muzou to nazvat treba Brother Diabla :-)

Napsat komentář