Diablo I – výlet do historie I

V San Francisku se před pár dny odehrálo GDC – Game Developers Conference. Jedním z řečníků byl David Brevik, jeden ze zakladatelů Condor Inc., později známé jako Blizzard North. Jeho přednáška posluchače vnesla do historie vývoje Diablo I. My vám postupně přineseme sérii překladů Davidových přednášek plných zajímavostí z této kultovní hry. Jako první se podíváme na Battle.net.

Battle.net běžel na jednom jediném PC

Ano, čtete správně. Unikátní návrh sítí dovoloval běh Battle.net na jednom PC. David se k tomu vyjádřil takto: „Mike O’Brien* je síťový super-genius. Ten člověk úžasný. Byli jsme parta super, super chytrých lidí, kteří kdysi v Blizzardu dělali.“ Diablo I bylo peer-to-peer, takže Battle.net běžící na jednom PC nebyla překvapivě ani chyba ani problém. Trochu paradox, když se podíváme na debakl při spuštění Diablo III a jeho „slavnou“ chybu „Error 37“.

Davidovo vyjádření pokračuje slovy: „Myslím, že úspěch tkvěl v tom, že lidé spolu úzce spolupracovali. A babdwidth… no, našimi linkami neproudilo moc dat. Lidi se připojili na Battle.net, my si uložili jejich IP a další podobné informace. Vše jsme pak odeslali ostatním (připojeným) lidem. Jediné co tedy náš systém musel zpracovat, byly informace o spojení a poslat je dál. Pak fungoval jako chatovací místnost. Což není náročné. Na tehdejší poměry to taktéž nebylo náročné. Takže ten systém fungoval rychle. Velmi rychle.“

Brevik se nezmiňuje o síťových problémech, kterým hráči museli čelit, jestli vůbec nějaké měli. Co Blizzard překvapilo, byla míra cheatování a jak rychle se rozmohlo. „Ani jsme se nestačili rozhlédnout,  uvědomit si co se vlastně děje… Věděli jsme, že lidi budou hackovat hru, protože ta hra byla peer-to-peer. Tehdy jsme razili heslo – jestli chceš podvádět, není problém, znič si zážitek ze hry, je nám to fuk. Ale lidi začali hacky uploadovat na stránky a najednou všichni podváděli! O můj bože! Na to jsme vůbec tehdy nepomysleli. Číslo jedna na našem seznamu věcí, které se v Diablo II nesmí stát, bylo cheatování. Jedinou volbou, jak tomu zamezit, bylo jít nezbytně směrem Client-Server.“

Zdroj: PC Gamer

Mike stál za 3D enginem Warcraft III: Reign of Chaos, vedl vývoj Battle.net a stvořil MPQ archiv. Z Blizzardu odešel a spoluzaložil ArenaNet, kde se stal výkonným producentem Guild Wars a Guild Wars 2. Více na Wikipedii.

Jeden komentář u „Diablo I – výlet do historie I

Napsat komentář