The Vault

Pokřivení prospěcháři s úšklebkem prochází středem bitevní vřavy, sbírajíce cennosti padlých. Shrbeni pod váhou jejich nakradeného bohatství, tito zlomyslní zlatokopové představují poslední novinku ve světě Sanctuary. Jaká náhoda, že byli prvně spatřeni krátce poté, co se zjevila "Fallen Star". Nic moc se o nich neví. Jen jedno je jisté. Nejsou místní.

Zmizí stejně rychle, jako se zjeví. Kam? S batožinou plnou nakradených věcí skáčí do záhadných portálů. A odkud se tito tajemní návštěvníci berou? A kam vedou jejich divné portály? Nikdo se tam nikdy nedostal ani neviděl, co se nachází za tímto zlatým závojem. Nikdo nemůže odpovědět na tyto otázky.

Tedy, až do teď…

Od počátku démonické invaze, skazky o Goblinech pobíhajících po bitevních polích Kehjistanu, jsou k zaslechnutí ve spoustě hospod světa Sanctuary. Původně se myslelo, že se jedná o šílené vykradače hrobů. Pravá podstata goblínů byla odhalena, když byli jedinkrát spatřeni za bílého dne. Jejich šedé tělo s ještěrčí hlavou je známé všem obyvatelům, krom těch neuzavřenějších – mnichů. Jsou dokonalou ukázkou jednoduchého zbohatnutí.

Goblíní jsou obezřetný druh. Pokud je někdo spatří, pokusí se uniknout magickým portálem – magií, ne o moc jinou než Horadrim použili k vyvolávání Town Portal a waypointů. Čím běžnější goblíni byli, tím více pověstí se objevilo o goblíních síních plných zlata. Říká se, že za portálem čekají nevyřčená bohatství, ale také hrůzy.

Co je fakt? Co je pověra? Právě nyní nastal čas přijít všemu na kloub.

Představujeme The Vault

Kdykoliv v patchi 2.1.0 zabijete goblína, je šance, že se otevře portál do Vaultu.

Hráči se ve Vaultu setkají s nepředstavitelným bohatstvím, nejspíše nakradeným od obchodníků a bežných obyvatel Sanctuary. Hromady zlata, truhly napěchované poklady a tolik kamenů, že i Shen vás odmění za vaši zvědavost.

Ale pozor! Vault je územím Baronky Lakoty (Baroness Greed), de facto vůdkyně (nebo si to myslíme, že je vůdkyně) hordy goblínů. Snědá matróna, která plně dostává svému jménu, nebude odvázaná z vaší návštěvy. Jestli si troufáš, ukonči její nadvládu a uzmi svojí kořist.

Tvorba Lakoty

Goblini jsou jedni z nejmilovanějších potvor v Sanctuary. Jejich schopnost úniku (často s cennýma cetkama v baťohu) přitahuje pozornost většiny dobrodruhů. Výsledkem je nápad, kdy hřáč může chytit nepozorného goblína a přerušit jim únik do jejich světa.

Měli jsme možnost si sednout a popovídat si s těmito lidmi: Brian Kindregan (lead writer), Matthew Berger (senior level designer), Chris Amaral (senior character artist), Richie Marella (senior environment artist), Neal Wojahn (technical artist). A o čem jsme se bavili? O tvorbě, pozadí (příběhu), samotném the Vault a jeho přepyšné vůdkyni. Obrazně řečeno, složili zbraně a zasvětili nás do toho, co je za oponou a tvůrčím procesem.

Otázka: Briane, ve Vaultu je docela šrumec, co se tam děje?
Brian: Baronka Lakota není nikdy spokojená, takže se toho musí hodně udělat, aby Vault vypadal k světu. Její goblíni jsou opakovaně posíláni ven, aby sbírali více a více zlata. Všechno příchozí zlato musí být řádně spočítáno. A zlato, které už ve Vaultu je, musí být znovu přepočítáno, aby se nic neztratilo. Navíc, Lakota se každé tři hodiny v tomto zlatě koupe. Potřebuje hodně údržby, stejně jako její dominium.

Otázka: Spekuluje se, že zlato nemá pro goblíny žádnou hodnotu. Prý mají radši "bílé" předměty. Nějaký komentář?
Brian: Lakota je posedlá vším, co má nějakou cenu. Je to nutkání a utišit se dá jedine větším bohatstvím.

Otázka: Když jste připravovali Vault, kde jste začali? A jak jste začali?
Richie: Nejprve jsme začli na prostředí Vaultu a úzce jsme spolupracovali s character teamem. Vlastně jsme si od nich vypůjčili design efektu penízků a oni vzali sochu goblína a použili jí jako inspiraci na palici.
Neal: Victor Lee udělal před nedávnem nějaký krutopřísný koncepty. Nevím, jestli s nima něco zamýšlel, ale my je prostě milovali a posloužili jako inspirace hodně architektonických věcí ve Vaultu. A jak Richie podotknul, efekt mincí nás hodně inspiroval, V průběhu testování si Vault udělal vlastní identitu a trošku ujel od původního stylu. Časem jsme ho více zamýšleli jako realm plný pokladů, místo toho aby byl zlaťákový. A to byl přesně ten moment, kdy jsme do něj přidali spoustu věcí jako kameny, zbraně, vázy a jiné cenosti.
Richie: Inspirace Vaultu byla jakási směska několika věcí: včelí úl, Pán Prstenů, a trezor Strýčka Skrblíka. Jedna z věcí, kterou jsme ze začátku ve hře chtěli mít byly "hory bohatsví", které by pokrývaly obrovské plochy Vaultu. Chtěli jsme také vytvořit atmosféru "pracujících" goblínů, podobně jak je tomu u včel. Také jsme si pohrávali s motivem včelího úlu, spousty úložných prostorů ve stěnách. Z toho se nakonec vyvynuly mini-vaulty. Z počátku si spousta lidí myslelo, že Lakota bude chlap. Když jsme s character teamem na Lakotovi pracovali, navrhli aby Lakota byla žena. Zdálo se nám to jako vynikající nápad ve spojení s včelím úlem. Lakota by byla "královna" (zde Baronka) a nakonec to perfektně zapadlo do konceptu.
Chris: Věděli jsme, že potřebujeme několik typů goblínů. Goblíny pracovníky, s nízkou úrovní a malým počtem životů, statné a brutální strážní goblíny, a samozřejmě vůdce smečky: Baronku!

Otázka: Je zřejmé, že ve Vaultu budou noví goblíni: Treasure Fiends, Peons a Sentries. Je Gobliní království založené na kastovním systému?
Brian:
Samozřejmě. Celá byrokracie a společenství vaultu je založené na donášce, počítání a ukládání tolika zlata a pokladů jak je to jen možné.

Otázka: Matthewe, váš tým se očividně hodně bavil při vytváření tajemných goblínů. Jaké to bylo, když jste zpřístupnili jejich domov?
Matthew:
Vždycky nás zajímalo, co se skrývá za portály, kterými goblíni mizí. Myšlenka navštívit místo – které jsme předpokládali, že je zaplavené poklady – byla vcelku zábavná. Když jsme se rozhodli, že zpřístupníme Lakotino doupě a necháme hráče vzít si kus jejího bohatsví, bylo pro nás důležité, aby to ve hráčích za každou cenu zanechalo vzpomínku. Každý chtěl nějak přiložit ruku k dílu – kopy zlata všude, goblíni pobíhající na pozadí všude kolem, vojáci vyskakující z portálů a Lakotina smrt.

Otázka: A co Baronka? Můžete nám říct něco o vývoji souboje s ní?
Matthew:
Souboj s Baronkou se tak nějak vyvinul tak nějak sám od sebe, když jsme Vault interně testovali. Například její charge útok byl původně docela přímočarý: provedla charge a když vás minula, byla omráčená. Aby jsme toto trochu upravili, přidali jsme druhý charge útok, který lze provést na delší vzdálenost, občas mohla zaútočit přes celou místnost a tím překvapit hráče. Nakonec se z toho vyvinul trojitý charge. Původně se Lakota na vás "zaměřila a nepustila" což činilo vyhnutí se útoku velmi těžké. Když jsme udělali trojtý charge, museli jsme od tohoto upustit, aby se hráči mohli tomuto útoku snadněji vyhnout. Tento útok je mimo jiné doprovázen novým varováním, které vytvořili naši výtvarníci. To bylo přesně ono! Ve stejným stylu jsme udělali variaci na tento útok, truhla, která dopadne na hráče. Tím jsme zvýšili tempo, kterým se přibližuje konec souboje.

Otázka: Jaká byla vaše oblíbená věc, kterou jste navrhovali při dělání Vaultu?
Neal:
Miloval jsem vytváření rozbitelných předmětů, kvůli spoustě efektů padání zlaťáků, které jsem musel dělat. Ale absolutně nejoblíbenější bylo dělání obrovské truhly, která se objeví na konci souboje s Baronkou. Bylo to naprosto cool udělat mega-uber bednu. Jako pomocný výtvarník nedělám tolik figurativní práce, takže bylo pěkný na tu truhlu přidávát všechny ty malé části jako obličej, ústa, zuby a nožičky. Byla to taky sranda, protože jsem musel udělat verzi bez efektů, když je bedna zavřená a krvavou verzi, když je otevřená!

Jednotlivé týmy byly tak milé, že se podělily o skicy. Zde je ukázka Lakoty, zbytek zde.

V patchi 2.1 budou Treasure Goblíni o trochu méně lehkomyslní a tím poskytnou hráčům šanci projít skrz portál do jejich světa a uzmout válečnou kořist a utkat se s Lakotou, goblinní Baronkou.

Bohatství a sláva čeká na ty, kdo jsou dost odvážní na to projít skrz. Hodně štěstí! Uvidíme se na druhé straně.

Zdroj: Battle.net

19 komentářů u „The Vault

  1. Děkuji za překlad pěkně napsáno.. jeden postřeh..

    V patchi 2.1 budou Treasure Goblíni o trochu méně lehkomyslní a tím poskytnou hráčům šanci projít skrz portál do jejich světa a uzmout válečnou kořist a utkat se s Lakotou, goblinní Baronkou.

    Nemělo by být napsáno trochu více lehkomyslní????

    A jsou už známa procenta pravděpodobnosti?? Na T1 jsem je potkal už 3x ale na větším T ani jednou .-(

Napsat komentář