Diablo I – výlet do historie II

San Francisko bylo minulý týden dějištěm GDC – Game Developers Conference. Jak jsme přiblížili v prvním díle, jedním z řečníků byl David Brevik, který nás seznámil s průběhem vývoje Diablo I. Dnes se podíváme na původní návrh herního designu.

David Brevik během konference nasdílel původní návrh herního designu, osmistránkové PDF, které obsahovalo základní námět hry, děj, místo, kde se příběh bude odehrávat, marketingovou strategii a jak dlouho se jednotlivé aspekty hry budou vyvíjet. Z každé kapitoly jsme pro vás nachystali nejdůležitější body.

Celý koncept začíná slovy: Následující řádky jsou návrhem na RPG, hratelné na PC kompatibilních počítačích. Diablo kombinuje známé fantasy prvky s unikátní strukturou speciálně navrženou pro maximální znovuhratelnost, rozšířitelnost a univerzálnost. Diablo zaplňuje opomenutou díru na trhu. Chystáme se znovu vnést na světlo hry typu „hack and slash.“ Budeme klást důraz na objevování, souboje a vývoj postav během pátrání po spravedlnosti.

Game design

  • Diablo je RPG, hráč si vytvoří jednu postavu, kterou se pokusí provést skrz temný dungeon za úkolem zabití hlavní postavy, samotného ďábla – Diabla.
  • Hra je z izometrického pohledu, pohybujete se po kříži, viz obrázek.
  • Hra je turn-based, hráč má omezený počet pohybů za kolo.
  • Hráč se pohybuje pomoci myši, pohybem po políčcích prozkoumává chodby a místnosti, a útočí na monstra.

  • Během svých dobrodružství může nalézt spoustu zbraní a magických předmětů, které mu pomohou v průchodu hrou.
  • Hráč si bude moci vybrat z mnoha ras a povolání.
  • Zatímco budete postupovat hlouběji do podzemí a zabíjet potvory, postava se bude vyvíjet. Získá nové dovednosti, vylepší si bojové a magické schopnosti, bude nosit lepší výzbroj.
  • Nájezdy do podzemí budou přerušovány nutnými návraty do města. Zde hráč najde obchody, kde bude moci nakoupit základní vybavení, opravit předměty. Ve městě bude chrám určený k léčení. Možná budou i tréninkové budovy.
  • Srdcem Diabla bude náhodná tvorba dungeonů. Každý nový level je náhodně vytvořen z místností, chodeb, pastí, pokladu, monster a schodišť, vše bude obsluhováno systémem Dynamic Random Level Generation (DRLG). Těmto náhodným místům budou sekundovat předdefinovaná větší místa složená z bludišť, krypt.
  • Čím hlouběji hráč bude, tím obtížnější budou nepřátelé a jiná nebezpečí.
  • Hráčova pouť končí zabitím Diabla hluboko v dungeonu.
  • Rozšiřitelnost a znovuhratelnost jsou klíčové pro úspěch Diabla. Náhodně generované dungeony zajišťují nové příležitosti pro objevování, souboje a dobrodružství. Žádné dvě mapy nebudou stejné.
  • Nové předměty, potvory, pasti, ale i kompletní dobrodružství mohou být přidány do hry později a začleněny do DRLG. Více dále. Takováto rozšiřitelnost zajišťuje opětovnou znovuhratelnost.
  • Diablo bude podporovat hru 2 a více více hráčů přes modem nebo LAN.
  • Bude dostupný Arena dungeon, kde si hráči budou moci dát „do nosu.“
  • Ve hře dvou hráčů bude možné nastavit časový limit na tah. Pokud hráč neprovede tah, jeho smůla.

Děj a místo

  • Diablo je zasazen do fantasy, středověkého světa, kde hrdinové bojují proti nepříteli mečem a magií.
  • Hráčova postava žije klidný život, dokud mu jej zlí nájezdníci nepřevrátí naruby zabitím jeho milované rodiny a zničením domova. Postavě zůstane akorát hlad po odplatě.
  • Postava stopuje nájezdníky do krypt a labyrintů pod povrchem. Sbírá první vybavení a noří se hlouběji.
  • Svět Diabla má temný, ďábelský tón barev.
  • První levely jsou zasazeny do opuštěného, gotického kostela. Následují mramorová mauzolea, temné krypty a katakomby. Další levely budou „přírodnější“. Následují démonické haly. Vše bude zakončeno opulentními sály ďábelského pána Diabla.
  • Stejné motivy budou mít i nepřátelské postavy. Nemrtvé budou představovat kostlivci, zombie, duchové a tak podobně. Hlouběji poté najdeme nižší démony a postavy chaosu. Vše bude doplněno přírodními nepřáteli, jako jsou hadi, nebo pavouci.
  • Předměty budou zrcadlit církevní/démonické názvy. Např. Mephistopheles Cloak vám umožní dočasně ovládat nižší démony. Holy Mace bude zbraň na likvidaci kostlivců.

Gameplay

Příklad nové hry:

  • Po spuštění hry naběhne video následované hlavním menu, to bude obsahovat „New Character“, „Load Character“, „Option“.
  • New Character bude sloužit k založení nové postavy a novému začátku.
  • Load Character načte již existující, založenou postavu. Nebo vygeneruje novou postavu a začne novou hru.
  • Options slouží k nastavení zvuků a dalších věcí.
  • Pokud hráč tvoří novou postavu, první si vybere rasu. Na výběr bude 5 nebo 6 lidských postav (horští lidé, lesní, atd.). Každá rasa má své výhody a nevýhody.
  • Po rase následuje povolání. K dispozici bude bojovník, zloděj a kouzelník. Možná budou dostupné sub-povolání.
  • Všechna povolání budou moci používat zbraně a kouzla, ale každé bude mít výhodu v něčem jiném. Bojovník bude mít extra útok. Zloděj se bude pohybovat rychleji a v neviditelnosti. Kouzelníci budou mít více kouzel a kouzla budou silnější.
  • Po vytvoření postavy, počítač poskytne základní informace o síle, magických dovednostech, obratosti a životnosti. Hráč dostane k dispozici pár bodů, které bude moci dle vlastního uvážení rozdělit.
  • Kouzelníci si budou moci vybrat ze 4 druhů magie.
  • Hráč do začátku dostane vybavení a zlato, poté je umístěn do města.
  • Pokud hráč vybere z předem generovaných postav v Load Character, výše zmíněné bude přeskočeno a objeví se rovnou ve městě.
  • Město je v izometrickém pohledu, obsahuje hlavní cestu, náměstí a tucet budov.

  • Hráč se pohybuje klikáním levého tlačítka myši na čtverce mapy, předměty, nebo postavy.
  • Pravým myšítkem sesíláte kouzla/útoky.
  • Zábava začíná, když hráč navede postavu do opuštěného chrámu. V tuto chvíli počítač vygeneruje první level.
  • Hráč vidí jen tolik, kolik mu dovolí světlo, line-of-sight a jiné magické faktory. Neosvětlená místa upadnou do tmy. Magická tma může blokovat světlo. Infravidění může odhalit tepelné zdroje, takto objevení nepřátelé jsou vidění jako červené obrysy.
  • Pohybem postavy se zobrazí nové části dungeonu.
  • Pokud hráč klikne do vzdálené části a pohyb zkříží nepřítel, postava se zastaví a čeká na rozkaz.
  • Hra je postavena na bázi turn-by-turn. První hraje hráč, pak PC, a tak stále do kola.
  • Každá postava i nepřítel má daný počet action points, které omezují postavy v tom, co mohou provést.
  • Pokud hráčova postava zemře, je kompletně smazána z harddisku a hráč musí začít znovu.

Marketing

  • Ačkoliv Diablo sdílí prvky s jinými hrami, jeho unikátní zpracování dovoluje marketingovou strategii, která vede k trvalým příjmům.
  • Ve skutečnosti zde jsou dva produkty. Vlastní Diablo a expansion packy (balíčky rozšíření, odpovídá dnešním DLC, případně mikrotransakcím). Balíčky by mohly obsahovat disk a kartu. Disk by obsahoval nové prvky (viz výše) přímo instalovatelné do Diabla. Každý disk by byl jiný (16 nebo 32 kombinací prvků). Každý balíček by obsahoval 16 nových prvků různé kvality.
  • Navrhovaná cena balíčku je 4,95 dolaru. Měly by být umístěny blízko pokladen. Možná se z nich stanou sběratelské balíčky. V každém balíčku by byla kartička s vyobrazeným předmětem, který je v balíčku obsažen. To by mělo podnítit sběratele.
  • Pokud se tento nápad ujme, budou vydány další rozšiřující balíčky.
  • Každý balíček bude mít určité téma. Např. Dark Nightmares, nebo Holy Avengers.
  • Tyto balíčky poskytují mnoho benefitů. Jedním z nich je přidání znovuhratelnosti (nová hra s novým vybavením v nových dungeonech). S minimálním úsilím a investicí nám takovéto balíčky zajistí pravidelné příjmy. Balíčky umístěné blízko pokladen slouží jako reklama a nasměruje lidi k Diablu na policích obchodu. Sběratelská část zajistí zvýšené prodeje.
  • Diablo se balíčky inspirovalo v karetní hře Magic: The Gathering.

Vývoj hry

  • Concord plánuje, že vývoj Diablo I zabere rok.
  • Na vývoji se budou podílet: jeden designér, jeden šéfprogramátor, dva juniorští programátoři, jeden výtvarný umělec, jeden ilustrátor, sochař, tři výtvarní umělci pro pixelovou grafiku a ilustrátoři, jeden člověk, který obstará hudbu a zvuky.
  • Diablo je plánováno jako SVGA (640 x 480).
  • Každá potvora bude mít několik animací smrti, každá smrt se skládá z 50 obrázků.
  • Do začátku počítáme s 16 druhy monster.
  • Hráčova postava bude potřebovat mnohem více obrázků na jednu animaci.
  • Prvním úkolem programátorů bude vyvinout jasné, intuitivní uživatelské prostředí.
  • Poté bude implementováno jádro hry, DRLG. Zvukový ovladač by měl být implementován včas, aby bylo možné hru 4 měsíce testovat a vyvážit.
  • Hudba bude obsahovat nosné téma a hudbu navozující atmosféru.
  • Zvuk bude obsahovat efekty pokrývající boj, kouzlení, chůzi a tak podobně.

Scan celého dokumentu je k nalezení zde.

Zdroj: PC Gamer

3 komentáře u „Diablo I – výlet do historie II

  1. witek: Nekde jsem cetl (tusim – nejsem si uz jistej) ze to byla vlastne chyba, ktera jim nejak proklouzla a kdyz to zkouseli, zjistili, ze tenhle styl je mnohem zabavnejsi, nez turn based. Nevim, jestli si to ale pamatuju dobre a uz ani nevim, jestli to bylo ohledne Diabla… Doufam ze nekazim plany 🙂

Napsat komentář