Základy – Obtížnost hry
Na začátku hraní Diabla III si můžete vybrat obtížnost, na které chcete hrát. Ze začátku jsou přístupné jenom první tři stupně: Normal, Hard a Expert. Obtížnost Master odemknete poté, co hru dokončíte s jakoukoliv postavou a finální Torment obtížnost se zpřístupní po dosažení úrovně 60 s libovolným hrdinou. Obtížnost můžete také měnit přímo v průběhu hraní a to tak, že stisknutím Escape otevřete herní menu a za pomocí tlačítek Raise Difficulty, nebo naopak Lower Difficulty, změníte požadované hodnoty.
Obecné změny
Obecně řečeno, monstra na vyšších obtížnostech (Hard, Expert, Master a Torment) se pohybují rychleji než monstra v předchozích obtížnostech; také jejich střely se pohybují rychleji. Má to ale i své pozitiva – kvalitnější předměty, unikátní craftovací materiály a nové brnění se objevují v každé další obtížnosti. Zde je několik specifických změn:
NORMAL
• U monster se objevují nové affixy: Arcane Enchanted, Extra Health, Fast, Horde, Fire Chains a Vampiric.
• Champion a Rare monstra mohou mít až 2 affixy.
• Monstra mají tyto atributy: 100% životů, 100% poškození, vaše postava: 0% bonus k nalezenému zlatu, 0% bonus k získaným zkušenostem.
♦ ♦ ♦
HARD
• U monster se objevují nové affixy: Avenger a Health Link.
• Champion a Rare monstra mohou mít až 3 affixy.
• Monstra mají tyto atributy: 200% životů, 130% poškození, vaše postava: 75% bonus k nalezenému zlatu, 75% bonus k získaným zkušenostem.
♦ ♦ ♦
EXPERT
• Champion a Rare monstra mohou mít až 4 affixy
• Monstra mají tyto atributy: 320% životů, 189% poškození, vaše postava: 100% bonus k nalezenému zlatu, 100% bonus k získaným zkušenostem.
♦ ♦ ♦
MASTER
• Monstra mají tyto atributy: 512% životů, 273% poškození, vaše postava: 200% bonus k nalezenému zlatu, 200% bonus k získaným zkušenostem.
♦ ♦ ♦
TORMENT
• Torment I: Monstra mají tyto atributy: 819% životů, 396% poškození, vaše postava: 300% bonus k nalezenému zlatu, 300% bonus k získaným zkušenostem.
• Obtížnost Torment je zvláštní tím, že sama má až 13 stupňů obtížnosti. Tuto vlastnost můžete měnit velmi jednoduše, v herním menu před vytvořením hry. Čím větší obtížnost si na této stupnici navolíte, tím větší budou odměny ve formě legendárních předmětů, padajících exkluzivně pro Torment obtížnost, množství nalezeného zlata a zkušeností, ale také se připravte, že zdraví a poškození monster se několikanásobně zvýší. Proto by obtížnost na Torment měli zvyšovat jen velice silní a zkušení hrdinové.
♦ ♦ ♦
Jednotlivé atributy monster, nalezeného zlata a zkušeností podle této stupnice jsou:
• Torment II: Monstra mají tyto atributy: 1311% životů, 575% poškození, vaše postava: 400% bonus k nalezenému zlatu, 400% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment III: Monstra mají tyto atributy: 2097% životů, 833% poškození, vaše postava: 550% bonus k nalezenému zlatu, 550% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment IV: Monstra mají tyto atributy: 3355% životů, 1208% poškození, vaše postava: 800% bonus k nalezenému zlatu, 800% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment V: Monstra mají tyto atributy: 5369% životů, 1752% poškození, vaše postava: 1150% bonus k extra nalezenému zlatu, 1150% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment VI: Monstra mají tyto atributy: 8590% životů, 2540% poškození, vaše postava: 1600% bonus k nalezenému zlatu, 1600% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment VII: Monstra mají tyto atributy: 18985% životů, 3604% poškození, vaše postava: 1700% bonus k nalezenému zlatu, 1900% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment VIII: Monstra mají tyto atributy: 41625% životů, 5097% poškození, vaše postava: 1800% bonus k nalezenému zlatu, 2300% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment IX: Monstra mají tyto atributy: 91260% životů, 7208% poškození, vaše postava: 1900% bonus k nalezenému zlatu, 2750% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment X: Monstra mají tyto atributy:200 082% životů, 10 194% poškození, vaše postava: 2000% bonus k nalezenému zlatu, 3300% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment XI: Monstra mají tyto atributy:438 669% životů, 14 416% poškození, vaše postava: 3350% bonus k nalezenému zlatu, 5000% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment XII: Monstra mají tyto atributy:961 759% životů, 20 387% poškození, vaše postava: 3900% bonus k nalezenému zlatu, 6400% bonus k získaným zkušenostem.
• Torment XIII: Monstra mají tyto atributy:2 108 607% životů, 28 832% poškození, vaše postava: 4500% bonus k nalezenému zlatu, 8200% bonus k získaným zkušenostem.
Life Steal
Efektivnost schopnosti Life Steal – která vám doplňuje ztracené životy procentuálně podle toho, kolik způsobíte poškození – je na vyšších levelech snížena o následující hodnoty:
• Na úrovni 60 – Life Steal je zredukován o 90%.
• Na úrovni 70 – Life Steal už nefunguje.
Např. když máte 2% Life Steal a způsobíte 1000 poškození, tak se vám na úrovni 60 nedoplní 20 HP, ale pouze 2 HP.
Resisty (odolnosti) monster
Silná monstra jsou odolná vůči efektům jako jsou omráčení či zpomalení (označované také jako schopnosti pro ovládání davu) a jejich odolnost se navíc na vyšších obtížnostech zvětšuje.
Odolnosti snižují efektivitu skillu o dané procento. Např. skill, který běžně omračuje (stun) nepřátele po dobu 5 sekund, má sníženou efektivitu na monstrum typu Champion a omračuje pak jen na 1.75 sekundy.
Nepřátelé, odolní vůči nějaké dovednosti, mají také minimální požadavky, které musí být splněny. Např. pokud má Boss na 70% Stun Resistance dostat 1.5 sekundové omráčení, bylo by zredukováno na 0.45 sekund, což je pod minimální 0.5 sekundovou hranicí omráčení a proto je ignorováno.
Redukce rychlosti útoku a pohybu (označované jako ER či redukce efektivity) mění rozsah efektu, nikoli jejich dobu trvání. Například 60% zpomalení pohybu, použité na Championa, bude sníženo o 25%, pokud bude použit efekt 45% snížení rychlosti pohybu. Viz tabulka níže.
Hodnoty odolností monster
Jméno | Stun resist | Minimal Stun | Root Resist | Root Minimum | Move Slow Resist | Attack Speed ER | Knockback Minimum |
Normal | 0% | 0% | |||||
Champion | 65% | 0,5 | 50% | 0,5 | 25% | 65% | 10 |
Minion | 65% | 0,5 | 50% | 0,5 | 25% | 65% | 10 |
Rare | 65% | 0,5 | 50% | 0,5 | 25% | 65% | 21 |
Boss | 70% | 0,5 | 50% | 0,5 | 25% | 65% | 21 |