107 Diablo faktů

Youtube kanál The Leaderboard pravidelně přináší 107 zajímavosti z různých her. Teprve nedávno se dostalo na Diablo sérii. Pro čtenáře, kteří nevládnou angličtinou, ale i ostatní, přinášíme všech 107 zajímavostí. Některé jsou známé více, některé méně, některé si poslechnete/přečtete poprvé.

107 Diablo faktů

  • 1. Diablo I má na svědomí studio Condor, které bylo v průběhu vývoje odkoupeno Blizzardem a přejmenováno na Blizzard North.
  • 2. David Brevik, spoluzakladatel Condor, vymyslel Diablo na střední škole.
  • 3. David Brevik žil ve městě, nad kterým se tyčila hora Mount Diablo. David byl rozhodnutý, že název Diablo jednou musí pro něco použít.
  • 4. První zakázkou studia Condor byla hra Justice League Task Force pro konzoli Sega Genesis. Stejnou hru, jen pro konzoli Super Nintendo, vytvářelo studio Silicon & Synapse. Z tohoto studia vznikl Blizzard Ent.
  • 5. Před tím, než vůbec studio Condor vzniklo, měl David Brevik nachystanou designovou dokumentaci pro Diablo I.
  • 6. Condor předvedl Diablo koncept mnoha lidem (v branži), ale všichni svorně tvrdili "RPG jsou mrtvá". Do cesty se připletl Blizzard, Davida vyslechl a hru, jak všichni víme, vydal.
  • 7. Diablo I mělo původně být DOS hra pro jednoho hráče.
  • 8. Diablo I mělo původně být tahová hra (turn-based). Později se přešlo na model hack-and-slash.
  • 9. Diablo I mělo dostat rozšíření v podobě karet, něco na způsob Magic: The Gathering.
  • 10. Postavičky a animace v Diablo I měly být z modelíny (viz hry Clayfighter, Neverhood, Primal Rage). Když se přišlo na to, že by to bylo časově i finančně náročné, přešlo se na klasickou 3D počítačovou grafiku.
  • 11. Diablo byl pracovní název. "Diablo" je mimo jiné španělšky "ďábel", původ má v latinském "diabolos", které znaméná… "ďáběl".
  • 12. Přibližně v polovině vývoje Diablo I byl Condor odkoupen společností Davidson and associates. Blizzard byl dceřinou společností Davidson and associates. Condor byl po dokončení akvizice, jak je uvedeno výše, přejmenován na Blizzard North.
  • 13. David Brevik tvrdí, že jeho největšími inspiracemi byly hry Warcraft a unixová hra Maria. Maria už tehdy měla náhodně generované dungeony pod městem, což mělo po každém novém spuštění zajistit skvělý zážitek. UNIX nemá grafické rozhraní a tak město a dungeony byly prezentovány sadou ASCI znaků.
  • 14. Vývojáři Diabla se inspirovali i jinde. Např. u tahovky hry X-COM. David Brevik udělal screenshot ze hry, a donutil vývojáře napodopit čtvercovou podlahu a pohyb po ní. Povedlo se jim to na jedničku.
  • 15. Diablo I bylo určeno pro široké publikum, ne jen pro hardcore hráče.
  • 16. Diablo I mělo být jednoduché a dostupné pro široké spektrum hráčů. Proto všechny herní mechaniky měly být jednoduché. Kolikrát se vývojáři sami sebe ptali "Je to už dost jednoduché? Pochopila a mohla by Diablo hrát i moje máma?" Když zněla odpověď ne, byla daná část zrušena, nebo přepracována.
  • 17. Vývojáři Diabla se chtěli lišit od ostatních RPG, které tou dobou ujížděly na vlně fantasy světů od Tolkiena. Proto se rozhodli udělat hru temnější, dát jí nádech gotiky a vše doplnit zombíkama a démonama.
  • 18. Správnou temnou atmosféru hře dodaly syntetizátory a akustická kytara.
  • 19. Soundtrack složil Matt Uelmen. Spolupracoval již se studiem Condor na jiných hrách.
  • 20. Vysoké znovuhratelnosti se povedlo dosáhnout díky náhodně generovaným elementům hry – dungeony, příšery, předměty.
  • 21. Spostu postaviček pro Diablo (včetně samotného Diabla) namaloval Michio Okamura (vztah k Tomio Okamurovi zmíněn není, příjmení Okamura bude dost možná v Japonsku stejně běžné, jako v ČR Novák).
  • 22. Diablo I původně nemělo multiplayer. Zasáhl až samotný Blizzard, který Blizzard North představil Battle.net a doporučil jim jeho implementaci. Battle.net bylo místo, kde se schází hráči a na svou dobu byl unikátní.
  • 23. David Brevik si byl dobře vědom, že implementace by jim přidělala spoustu práce, ale byl si vědom, že z dlouhodobého hlediska byla výhodná. Do ukončení vývoje Diablo I zbývalo šest měsíců. Blizzard North byl nucen naprogramovat spoustu věcí znovu, aby bylo možné hru hrát ve více hráčích. Za onen půlrok tuto práci zvládli a hra pro více hráčů tak vešla do herní historie.
  • 24. Vývoj Diabla trval rok. Vývojáři pracovali 18 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • 25. Poslední úpravy byly dodělány 25. prosince. Hra šla do prodeje 31. prosince.
  • 26. Diablo I bylo první hrou, ve které byl Battle.net. Díky tomu se kolem Diabla vytvořila obrovská komunita hráčů.
  • 27. Diablo preview bylo přiloženo na disk pro hru Warcraft II. Příběh byl trochu jiný. Hrdina sice vyrůstal v Tristramu, poté jej opustil. Když se vrátil, našel jej opuštěný, zdevastovaný, rodinu a obyvatele povražděné neznámým nepřítelem. Chtěl přijít záhadě na kloub a pomstít se na tom, kdo tento zločin spáchal.
  • 28. Výše uvedené zavdává spekulacím, že se v Diable neměly objevit jednotlivé třídy válečník, kouzelník, zabiják (pozor, zabiják je žena). Hrdina měl podle těchto spekulací být jen jeden a byl téměř identický s válečníkem. Napomáhat této teorii mají jednotlivé cut-scény, ve kterých je vždy vidět válečník. V poslední cut-scéně Diablo zmiňuje taktéž pouze válečníka.
  • 29. V Diablo I jsou tři třídy postav. První postavou je válečník a specializoval se na boj z blízka. Válečníci sloužili králi Leoricovi, poté co král padl, vydali se hledat uplatnění ve světě, včetně Tristramu.
  • 30. Druhou postavou je zabiják (rogue). Většinou si je představujeme jako postavy libující si ve stínech a chladných zbraních, Blizzardí zabiják je lučištnice a členka cechu "Sister of sightless eye" a do Khandurasu se vydává proto, aby se cvičila v boji. Síly zla jsou dobrým cvičným cílem.
  • 31. Poslední třídou jsou kouzelnící z klanu Vizjerei. Do Khadurasu byl poslán jako akolyta, aby studoval démony a hledal prastarou magii, která může být ukrytá hluboko v podzemí.
  • 32. Diablo má na pozadí docela zajímavý příběh. Už dlouhou dobu Peklo a Nebe mezi sebou svádí boj. Nebi se povedlo chytit tři Prime Evil (Mephisto, Baal, Diablo) a uvěznit je do Soulstones. Archbishop Lazarus byl zkažen a Diablův Soulstone vložil do čela Albrechta (syn Leorica). Z Albrechta se stal Diablo.
  • 33. Jméno Tristram je referencí na jednoho z ryřířů kulatého stolu krále Artuše. Jmenoval se Tristan, ve staré angličtině Tristram.
  • 34. Jméno pro postavu Deckard Cain vzešlo ze soutěže pořádané časopisem PC Gamer. Výherce mohl dané postavě dát jakékoliv jméno, třeba svoje. Výherce postavu pojmenoval po svém novorozeném synovi. Navíc dostal kopii hry a sošku Diabla. Osud skutečného Deckarda není znám a pokud žije, je mu kolem 20 let.
  • 35. Ve hře je spousta easter-eggů. Když vstoupíte do 16. patra podzemí, uslyšíte Diabla cosi drmolit. Když si tuto zvukovou stopu poslechnete pozpátku, uslyšíte jej říkat "Eat your vegetables and brush after everymeal". "Jez zeleninu a po každém jídle si čisti zuby".
  • 36. Diablova hláška "I am Legion" je narážka na biblický Nový Zákon 59, kdy se Ježíš ptá démona "Jak se jmenuješ", načež je mu odpovězeno: "Mé jméno je Legie, protože je nás mnoho". Máme tu nějakého odborníka na Bibli, který by nám toto správně přeložil a vysvětlil? Doplnění od Hulkxxxl: Je o vymítání (uzdravení posedlého), Ježíš se ptá na jméno posedlého, který odpovídá, že jeho jméno je "legie". Jméno nečistých duchů je legie – je jich mnoho. Legie je tedy označení velkého množství (podle výkladu).
  • 37. Pokud upravíte barvy na spouštěcí obrazovce Diabla (obrazovka po vložení CD), zobrazí se vám několik skrytých hlášek. Jedna je "Buy War II" (kup si Warcraft II). Druhá je "Natalie Portman rocks" (Natalie Portman je hustá), trochu divný vzkaz, tou dobou jí bylo 15.
  • 38. Díky Battle.net se začaly šířit informace, že ve hře je tajná kraví lokace. Ta se měla otevřít po té, co jste x-krát poklikali na jistou krávu. Tato informace byla falešná.
  • 39. V závěrečných titulcích je hláška "No souls were sold in the making of this game", v překladu "Žádná duše nebyla zaprodána (ďáblu) během vývoje této hry".
  • 40. Spousta věcí z Diablo I se nedostala na světlo světa. V kódu hry tak můžeme nalézt stovky předmětů, které vám z žádného monstra nevypadnou. Objeví se až v dalších hrách. Např. ikonka pro neviditelnost se objevila jako ikonka pro teleport v Diablo II.
  • 41. Další věcí, která se v Diablo I neobjevila, ale naleznete ji v kódu, je Map of the Stars. Ta měla předpovědět, kdy Diablo získá svoji sílu. Hra původně byla jakýmsi způsobem časově omezená. Čím pomalejší byl váš postup hrou, tím silnější Diablo byl. Vývojáři toto zrušili, jelikož nechtěli hráče trestat za to, že plnili úkoly a prozkoumávali každé zákoutí.
  • 42. V kódu hry jsou čtyři nepoužité filmečky. První je o Butcherovi, ta byla nejspíše nepoužita pro přílišnou "nechutnost" scény. Druhá je o "Map of the Stars". Zbylé dvě jsou závěrečné scény, kdy kouzelník, nebo zabiják ukončí Diablův život.
  • 43. Diablo Hellfire byl vydán v roce 1997. Jedná se o oficiální rozšíření, ale nebylo vyvíjeno v Blizzard North. Vytvořilo jej Synergestic Software a vydavatelem byla Sierra. Vývoj trval několik měsíců.
  • 44. V Hellfire byly využity některé nevyužité věci z původního Diabla.
  • 45. V Hellfire se poprvé objevil monk jako hratelná postava. Útočí rychle a hlavní zbraní je tyč.
  • 46. V Hellfire kódu jsou k nalezení další dvě postavy, jsou nedokončené a k jejich odemčení je potřeba editovat jeden textový soubor. Jedná se o barbara a barda. Bard je v Hellfire jiný druh zabijáka.
  • 47. Diablo I (ne Hellfire) bylo v roce 1998 portnuto na Playstation 1. Port má na svědomí firma Electronic Arts (EA).
  • 48. Diablo I bylo prohlášeno jako nejlépe prodávaná hra roku 1997 a tentýž rok si od mnohých recenzentů vysloužila ocenění "Game of the Year".
  • 49. Do srpna roku 2001 bylo prodáno 2 500 000 kopií Diablo I.
  • 50. V roce 2007 se přišlo na to, že se chystal port Diablo I na Nintento Game Boy. Vzniklo pouze malé tech demo (technologické demo, slouží k demonstraci funkčnosti). Blizzard se o něm nikdy nezmínil, ale díky internetu se dostalo na světlo světa a je možné vidět ukázky.
  • 51. Po dokončení Diablo I si vývojáři dali pořádnou pauzu od vývoje a začli přemýšlet, co dál. Z počátku se o Diablo II neuvažovalo jako o první volbě, ale stalo se nevyhnutelné.
  • 52. Vývoj Diablo II začal tři měsíce po vydání Diablo I. Vývoj trval tři roky a hra byla vydána 29. června 2000.
  • 53. Původní tým Diablo I vývojářů čítal 15 lidí. Na vývoji Diablo II se podílelo už 45 lidí.
  • 54. Při vývoji Diablo II bylo narozdíl od Diablo I počítáno s multiplayerem. Battle.net se dočkal vylepšení a Diablo II si tak hráči mohli užít ve více lidech.
  • 55. Původní Battle.net byl jen zprostředkovatelem Peer-to-Peer, nový Battle.net už byl postaven na bázi Client-Server. Mělo se tím předejít podvodům ve hrách. Ani to bohužel nepomohlo. Čím se Blizzard lišil (a stále liší) od ostatních firem, je dlouhá podpora vlastních her. Roky po vydání se jejich hry dočkávají patchů, ale neobejde se to bez údržby serverů.
  • 56. Erich Schaefer tvrdí, že se vývoj Diablo II nikdy neřídil designovou dokumentací. Prostě tvořili věci a přidávali nové součásti tak, aby vylepšili původní návrh.
  • 57. Blizzard Ent. a Blizzard North měli rozdílné názory na vývoj Diablo II. Vznikaly kvůli tomu různé potyčky, které daly vzniknout speciálním týmům. Členy těchto týmů byli lidé z Blizzardu, kteří pracovali na hře X a sloužili jako poradní tým pro hru Y. Radili například s tím, co by se ve hře mělo objevit, nebo by mělo být upraveno. Postupně se tyto týmy staly ve vývoji Blizzardích her standardem. Erich Schaefer, Diablo vývojář, byl členem poradního týmu pro World of Warcraft.
  • 58. Při vývoji Diablo I bylo jisté, že příběh Diablo II se bude odehrávat okolo hrdiny hleajícího válečníka, který porazil Diabla v Diablo I.
  • 59. Videa pro Diablo II vytvořilo filmové oddělení Blizzard Ent. Byli to právě oni, kdo přišli s příběhem pro Diablo II. Pro Ericha Schaefer toto období prý bylo plné sporů, ale jak se nakonec ukázalo, vše fungovalo. Později Erich připustil, že by sám s takovým bohatým příběhem nepřišel.
  • 60. Výše zmíněná pomoc od Blizzard Ent. Nebyla první, ani poslední. Např. Vytvořili poslední video pro Diablo I, ve kterém hrdina vrazí Diablův Soulstone do svého čela. Pikantní na celém příběhu je, že o tomto kroku se Diablo I vývojáři dozvěděli měsíc, před dokončením hry a moc proti tomu nemohli dělat.
  • 61. Blizzard Ent. točil referenční videa pro Diablo s živými herci. Do mnoha záběrů se nechtěně dostaly částice prachu. Tento "efekt" se jim zalíbil a využili jej i v počítačově vytvořených filmech.
  • 62. Diablo 2 filmečky jsou záměrně "flashbacky", jelikož měly vyprávět příběh z jiné perspektivy. Navíc Blizzard neměl prostředky na to, aby vytvořil jinou verzi každé cut-scény pro každou hratelnou postavu.
  • 63. Hospoda v Diablo II prologu byla zamýšlena jako opiové doupě (hašišové doupě, drogové doupě), ale od tohoto nápadu bylo upuštěno.
  • 64. V Diablo II prologu uvidíte kostlivce v ohni. Jedná se o referenci na film Jason a argonauti z roku 1963.
  • 65. Filmeček pro začátek 4. aktu byl vytvořen jako poslední, jelikož se vývojáři nemohli dohodnout, kteří démoni se v něm mají objevit.
  • 66. V tomto filmečku uvidíte Diabla projít portálem do Pekla. Tento portál je tvořen křičícími obličeji vývojářů.
  • 67. V Diablo II se objevilo 5 nových hratelných postav. Amazonka, využívající luků a kopí, Nekromancer sesílající temnou magii, brutální Barbar, zbožný Paladin a kouzelnice zběhlá v elementální magii.
  • 68. V Diablo II se poprvé objevil Hardcore mód. Pokud jste s Hardcore postavou umřeli, pak to bylo nadobro. Pokud jste náhodou přežili, pak mělo jméno vaší postavičky na Battle.net speciální barvičku. Blizzard Ent. se HC mód nelíbil a dával to Blizzard North najevo, jelikož si mysleli, že Hardcore mód hráče naštve. Blizzard North oponoval tím, že hráč ví do čeho při HC jde, ještě před tím, než HC zvolí.
  • 69. Diablo II prodalo víc kopií, než vývojáři očekávali. David Brevik očekával 1/10 toho, co ve skutečnosti prodali. To ovšem způsobilo problémy s Battle.net servery, jelikož nezvládaly nápor hráčů.
  • 70. Battle.net měl, jak bylo zmíněno dříve, zabránit podvodníkům. Bohužel byl den po vydání Diablo II objeven exploit, který hráčům umožňoval "klonovat" zlato a vybavení (dupe exploit). Několik následujích týdnů vývojáři pracovali na opravě, technici mezitím navyšovali počty serverů.
  • 71. Čekalo se na to, zda Blizzard do hry přidá tajný kraví level, viz bod 38. Po čase byl objeven. Museli jste být v Tristramu, do Horadrické kostky jste vložili Wirtovu nohu (Wirt's leg), knihu Townportalů a nechali provést Horadrickou kostku svůj job. Otevřel se vám červený portál, který vedl do tajné kraví lokace.
  • 72. Diablo II bylo podle Guinnesovy knihy rekordů (edice pro rok 2000) nejrychleji prodávanou hrou na světě. Během prvního týdne po vydání byl prodán 1 000 000 kopií hry. Do ledna 2001 se prodalo 2 500 000 kopií.
  • 73. Po vydání Diablo II se Blizzard rozhodl znovu zkusit štěstí s hand-held konzolemi. Vývojáři uvažovali o hře zvané Diablo jr. a měla být určena pro Game Boy Color, nebo Game Boy Advance. Stejně jako Pokémon, Diablo jr. mělo mít několik verzí, každá z nich měla být zaměřena na jinou hratelnou postavu. Mělo být možné obchodovat s předměty. Diablo jr. bylo zamítnuto z důvodu vysokých nákladů na vývoj přenosných her.
  • 74. V roce 2001 se Diablo II dočkalo rozšíření. Jmenovalo se "Lord of the Destruction". Narozdíl od Hellfire byl LoD vyvíjen přímo Blizzard North. Přinesl spoustu novinek a dvě nové hratelné postavy: Assassinku a Druida. Assassinka se specializovala v bojových uměních, druid našel souznění s přírodou.
  • 75. Vývojáři se poučili z vývoje Diablo II, proto vývoj LoD proběhl hladce. Vývoj LoD mělo svůj scénář, který se měl dodržovat. Což se také stalo. Nepřidávaly se zběsile nové a nové věci, tak jak tomu bylo u vanilla Diablo II. Vývojáři i hráči svorně tvrdí, že Diablo II nebylo skutečně úspěšné, dokud nevyšel LoD a patch 1.1.
  • 76. Některé nepřátelské postavy v Diablo II jsou pojmenovány po zaměstnancích.
  • 77. Diablo II mělo dostat dvě rozšíření. Druhé mělo být více zaměřené na multiplayer. Do hry měly být přidány např. cechovní domy. Byla to lokace, kde hráči mohli pobývat s kolegy z cechu. Bohužel došlo jen na pár "brainstorming" schůzek. Tým došel k názoru, že bude lepší soustředit se na vývoj Diablo III.
  • 78. Na Diablo III se začalo pracovat téměř ihned po vydání Diablo II. Vývoj byl po třech letech zahozen, jelikož Blizzard North měl rozpory s tehdejší mateřskou společností Vivendi. Rozpory vedly k tomu, že z Blizzardu odešlo několik klíčových lidí, mezi které patřil Erich Schaefer, Max Schaefer a David Brevik. Vývoj byl kompletně zrušen v roce 2005.
  • 79. Původní příběh Diablo III vyprávěl o tom, jak síly Pekla se snaží převzít kontrolu na Nebeskými výšinami. Uniklo pár screenshotů, na kterých je poznat Nebe.
  • 80. David Brevik tvrdí, že Diablo III mělo být původně MMORPG pro tisíce hráčů. Brevik tento koncept později použil ve hře Marvel Heroes.
  • 81. Na nové verzi Diablo III se znovu začalo pracovat v roce 2006. Nebyly použity žádné věci z Brevikova Diablo III. Vše bylo děláno od začátku.
  • 82. Blizzard interně nazýval Diablo III jako "project Hydra".
  • 83. Diablo III běží na Blizzardím engine, původně měl běžet na haVOK enginu. Blizzard chtěl používat vlastní nástroje a mít na enginem plnou kontrolu.
  • 84. Diablo III se odehrává 20 let po událostech Lord of Destruction.
  • 85. Diablo III má pět hratelných postav: Witch Doctor, Barbar, Wizard, Monk, Demon Hunter.
  • 86. Vývojáři si vystřelili z hráčů hladových po informacích. Jednoho aprílového dne jim podstrčili informaci o hratelné postavě "Archivist". Ten měl bojovat pomocí knih a vědění.
  • 87. Player-versus-Player mělo být součástí Diablo III. Bohužel nedosahovalo kvalit určených Blizzardem. Z toho důvodu bylo odloženo.
  • 88. Diablo III mělo dva aukční domy. V jednom jste mohli nakupovat za herní měnu, v druhém za reálné peníze. Oba byly zrušeny krátce po vydání datadisku Reaper of Souls.
  • 89. Diablo III má dva "tajné" dungeony. Jeden se jmenuje Development Hell, druhý nese název Quality Well. Development Hell je plný zombíků, kteří mají jména po vývojářích, Quality Well má jména zaměstnanců Quality Assurance týmu.
  • 90. Diablo III nemá tajný kraví level. Nebo má?! 🙂 Jeden z tajných levelů se jmenuje Whimsyshire. Pestrobarevný dungon plný jednorožců a plyšových medvídků.
  • 91. Během třetího výročí se Diablo III přeci jen kravího levelu dočkalo. Vytvořen byl na počest Kanai Griffitha a měl být dostupný pouze jeden měsíc, ale s patchem 2.3 se dostal do hry trvale. Takzvaný "Not the cow level" je možné otevřít vložením Bovine Bardachie do Kanai's Cube.
  • 92. Ze statistik: Nejoblíbenější Softcore postavou je Demon Hunter, nejméně oblíbený je Witch Doctor. V Hardcore vede oblíbenost Barbar, na chvostu je opět Witch Doctor.
  • 93. Rok po vydání Diablo III byla Inferno obtížnost pokořena pouze šesti procenty hráčů.
  • 94. Rok po vydání se počítadlo mrtvých monster zastavilo na čísle 3 500 000 000 000 (tři a půl bilionu).
  • 95. Diablo III dostalo první rozšíření 25. března 2014. Nese název Reaper of Souls. Novou postavou je Crusader (křižák), který je velmi podobný paladinovi z druhého dílu. Maximální level postavy byl navýše na 70. Hra navíc dostala pátý akt.
  • 96. Hra obsahuje léčivý lektvar "Kulle's aid". Ten obnoví 60 % zdraví a postava může 5 sekund procházet skrze zdi vyvolané monstry. Jedná se o referenci na americkou televizní reklamu na sladký nápoj Kool-Aid. V této reklamě vystupuje Kool-Aid Man, který může procházet zdmi.
  • 97. Ikonka amuletu Halcyon's Ascent nápadně připomíná "obličej" DJ-e jménem DeadMau5. Tento amulet způsobí, že za určitých podmínek nepřátelé začnou po 6 sekund skákat na místě. Jedná se o referenci na elektronickou taneční hudbu. Navíc je v popisku amuletu citace "Raise your weapon, raise your weapon… and it's over." Opět reference na DeadMau5-e a jeho skladbu Raise your weapon.
  • 98. V Číně musí hry před vydáním projít schvalovacím procesem ministerstva kultury. Někdy to může zabrat měsíce. Proto někteří prodejci začli Diablo III prodávat pod jménem Big Pinaple 3. Pokud si toto přeložíte do mandarínské čínštiny a vyslovíte, bude to znít podobně jako Diablo III.
  • 99. Diablo III ustanovilo ve své době nový rekord nejrychleji prodávané hry. Za prvních 24 hodin od vydání se prodalo 3 500 000 kopií.
  • 100. Za prvních 48 hodin toto číslo narostlo na 6 600 000. Blizzard očekával, že tolik kopií se prodá nejdříve po prvním roce od vydání.
  • 101. Diablo III se při vydání potýkalo se podobnými problémy jako Diablo II. Největší "chyby" měly být opraveny s prvním rozšířením. Battle.net také nestíhal. Obojí se povedlo a nyní každý spokojeně zabíjí démony.
  • 102. Hráči si hodně stěžovali na to, že hra vypadá jako animák, nebo omalovánky, což nezapadalo do Diablo tématiky. Keith Lee hráčům tvrdil "Barva je tvůj přítel" a snažil se vysvětlit, že barvy zvýší kontrast. Snažil se též na Pánu Prstenů dokázat, že ne vše je vždy temné.
  • 103. Konzolová verze Diablo III si vede taktéž velmi dobře. Ve třetím čtvrtletí roku 2014 bylo 4. nejprodávanější konzolovou hrou.
  • 104. Magazín Forbes v roce 2015 přinesl zprávu, že Diablo III je 10. nejprodávanější hrou všech dob.
  • 105. Všechny díly herní série Diablo z dílen Blizzardu mají velmi pozitivní hodnocení na serveru Metacritic.
  • 106. Zasteskne se vám někdy po starých Diablovkách? Nic vám nebrání si je zahrát off-line, ale i on-line. Všechny služby potřebné pro on-line běh Diablo I i Diablo II jsou stále v provozu. Ano, Battle.net pro Diablo I běží i po 20 letech.
  • 107. Diablo II nedávno dostalo patch 1.14a, jednalo se o první patch od roku 2011. Opravil různé problémy s kompatibilitou. To vše jen proto, aby komunita mohla hrát i na nejnovějších strojích.

107 Diablo faktů – video

14 komentářů u „107 Diablo faktů

  1. 36. je o vymítání (uzdravení posedlého)

    Ježíš se ptá na jméno posedlého, který odpovídá, že jeho jméno je „legie“. „Jméno nečistých duchů je legie– je jich mnoho. Legie je tedy označení velkého množství. (podle výkladu)

    jinak díky za článek, aspoň je v hokně co číst 🙂

  2. ad 36. Netroufnu si sam sebe oznacit za odbornika na Bibli, ale tusim, ze tuhle vetu rekl Jezisovi blazen, ktereho Jezis uzdravil. Kdyz ho Jezis potkal, zeptal se ho, jak se jmenuje. A on odpovedel tuhle vetu. Jezis ho pak "vylecil" (dle bible zbavil demona, nebo demonu). V podstate jde o exorcismus 😀

Napsat komentář