Český muzikant měl pravdu, byl při nahrávání hudby do Diabla 3!

aaa-diablo3-logo V roce 2005 dostali autoři webu
Diii.net
dopis od českého muzikanta, který se měl údajně osobně zúčastnit
nahrávání hudby do Diabla 3. Mělo se tak stát na Slovensku v Bratislavě,
a to pod vedením Matta Uelmena, skladatele hudby do Diabla 2.

To, že se jednalo opravdu o nahrávání hudby do Diabla 3 nemohl však
nikdo potvrdit, protože Diablo 3 tehdy nebylo ještě ani oficiálně
ohlášeno. A navíc společnost Blizzard North, která měla pracovat na
třetím dílu Diabla, se později rozpadla…

S rozpadem společnosti opustili Blizzard klíčoví vývojáři, kteří
měli na svědomí Diablo 2, a to Matta Uelmena nevyjímaje. Na Diablu 3 tedy
začali pracovat noví lidé, a to opět od nuly. Jenže možná ne úplně.
Některé materiály z první verze Diabla 3 se mohly dochovat, a jedním
z nich by mohla být hudba.

V nedávném rozhovoru s Mattem Uelmenem, jakožto bývalým pracovníkem
Blizzardu, se sám Uelmen přiznal, že je rád, že nebyla všechna jeho práce
k ničemu. Navíc prozradil, že v Bratislavě opravdu byl. Zde je úryvek
z rozhovoru:

Dotaz:

  • Pracoval jste před pěti lety na tom, co by
    dnes bylo Diablo 3, kdyby se nerozpadla společnost Blizzard North?

Odpověď:

  • Víceméně ano. Blizzard vždycky v zákulisí
    pracoval na projektech, které mohly i nemusely spatřit skutečné světlo
    světa. O některých z nich se na veřejností mluvilo, o některých ne.
    Jsem však velice rád, že jsem zvládl zasedání s orchestrem ještě před
    tím, než bylo studio [Blizzard North – pozn. red.] uzavřeno. A jsem hrdý
    na to, že se mi podařilo nějaké to nahrávání opravdu uskutečnit,
    přestože už to každou chvíli vypadalo, že bude po všem. Povedlo se to ale
    také díky Blizzardu, který to všechno financoval. Nakonec se to všechno
    zdařilo a je dobré mít takový materiál, se kterým se dá pracovat později
    v budoucnu.

Takže je potvrzeno, že český muzikant si nevymýšlel a že Matt Uelmen
se svým orchestrem tehdy skutečně nahrával soundtrack k Diablu 3. Čech
také prozradil, že byl soundtrack podobný tomu v 5. aktu Diabla 2 a že
hudba vycházela z Wagnera, konkrétně z jeho opery Tristan a Izolda.
V soundtracku pro Diablo 3 měly být slyšet náznaky Wagnerovy opery
Lohengrin a Siegfried.

Projekt od původních vývojářů je nyní zrušen. Matt Uelmen je pryč a
hudbu mají nyní na starosti jiní lidé, konkrétně Russel Brower a Laurence
Juber. Ani jeden z nich však dosud neřekl ani slovo o tom, zda bude
konečná podoba soundtracku nějakým způsobem vycházet z toho, co již
vytvořil Matt Uelmen v době, kdy ještě pracoval na Diablu 3 jakožto
vývojář spol. Blizzard North.

77 komentářů u „Český muzikant měl pravdu, byl při nahrávání hudby do Diabla 3!

  1. Krysh:

    Předpokládám, že to nebyla reakce na mě, protože já jsem tady vůbec neukecával nějaký design (to je dost subjektivní záležitost a kdyby jsi četl pozorně, tak by si si všiml, že jsem v těchto souvislostech používal výraz „imho“), ale reagoval jsem na nesmyslné výroky cumlíka, že to má nulové detaily, grafika z roku 2000 atd.

  2. cumlík:

    Přijde mi, že tak trochu nechápeš situaci. Ukaž mi diablovku z toho tvého roku 2000 (klidně i do dneška), která má stejně/více druhů itemů než Diablo 2, kde všechny itemy vidíš na postavě ve 3D, kde je přes 30 druhů smrti podle typu damage a skillů (odsekávání končetin a hlav, rozložení, rozleptání, ohlodání na kostru, atd. atd), kde jsou generované mapy ve 3D, kde je slušně implementovaná fyzika (hlavně prosím nepiš TQ nebo Sacred 2, protože tam je fyzika a animace/smrti potvor na úrovni budgetovky). Tohle vše v Diablu 3 bude. Stačí si jen porovnat na jednoduchém příkladu – v Diablu 3 sekneš do potvory a potvora zavrávorá a to samé se může stát tobě. V Diablu 3 je spousta potvor s handcrafted smrtí, tzn. že potvory mají svojí unikátní smrt – kostlivec mág se rozloží, duchové se vypaří atd. atd. Krev se chová jako 3D – stříká podle úhlu, ze kterého útočíte. Možná to někomu přijde normální, ale nic z této „samozřejmosti“ v TQ nebo Sacred 2 není. Tam potvory ANI NEREAGUJÍ v animaci na zásah, objeví se trapný flíček krve a pak chcípnou stejně, prostě se jen skácí k zemi. Opravdu bych tady nemluvil o tom, že Diablo 3 není detailní. Řekl bych, že v tomhle ohledu bude až přehananě vymakané.

    Nakonec, já ti neberu tvůj vkus, ty máš třeba rád shadery 5.0 a 5 GB textury, ale já chci, aby ta hra dlouho vydržela a nedělali jí 20 let. Pro trvanlivost hry je nejdůležitější obsah hry a zábavnost boje, protože to je to, co děláš 99% hry a pro boj jsou imho mnohem důležitější animace, recoil, death efekty, fyzika, zvuk a jeho synchronizace a ne textury, polygony nebo stínování. Modelovat a texturovat taková kvanta itemů pro 5 clasů (krát dvě – pohlaví) v grafice God of War 3 (kterou ani kvůli pohledy kamery nevyužiješ, protože mečík má 2 centimetry na obrazovce), je nesmyslné. Diablo 3 obětuje část technické stránku hry pro hratelnost, nicméně tu technickou stránku hry imho dost dobře dohání tou uměleckou a detailností (viz nahoře), kterou ovšem ze screenshotů moc dobře nepoznáš.

  3. Richard:

    „Pokud tam bude fungovat princip – „naberu haraburdí a přeměním ho na goldy“ a vždy tam bude nějaký vendor, který koupí všechno za pevně určenou cenu, tak to bude tak, jak jsem napsal.“

    Nebude, když bude kvalitně udělaný gold sink. Mám dojem, že pleteš dohromady vzácnost a hodnotu.

    „Aukce naopak udělá to, že věci, které jsou dobré, ale Tobě se nehodí, tak je nedáš levně vendorovi, ale draze do aukce .. tak se zkus zamyslet a řekni mi, co to udělá s penězi v oběhu.“

    Ano, dám je draze do aukce, kde si ten item ale pak někdo koupí za gold a já si ten gold vezmu, protože ho pak utratím za něco, za co je má smysl utratit (=kvalitní gold sink). Odliv peněz je zajištěn. Naprosto jednoduchá logika. Příklad = 10 000 zlata trvá nasbírat rok, najít uber vzácný item taky +/- rok. Pokud si za peníze můžu koupit hafo užitečných věcí (vůbec to nemusí být itemy – stačí, když užitek z těchto placených featur se dá porovnat s tím uber itemem), tak potom 10 000 zlata = uber vzácný item. Zlato hodnotu.

  4. tak nechcu nic rikat ale hry typu oblivion,crysis novej fallout atd co se vam na tom libi jak sou vsude strasne prelestene shadery ktere jenom simulujou povrch svetlem a stinem to se vam fakt libi leskla kura stromu lesklej pisek leskli vsechno no na mne to spis pusoby jak kdyby jak postupujete ve hre sel nekdo pred vama a cele to polil vodou a slizem no parada je to jenom blba bump mapa to D3 vypada podle tohodle bozsky a dokud nebudou ferm in jadra o Nvidie a podpora DX 11 kde se ten hnusnej shader resi tessalaci(tesselate)coz znamena prima deformace povrchu a ne jenom shader kterej jenom fejkuje svetlo a stin budu praci blizzardu respektive grafiku d3 jenom obdivovat ve finale bude ta grafika stejne hezci tak jako je to u SC2 akorat doufam ze shadery vynechaji 8-)

  5. cumlik: jen tu chvili nejsem a uz se tu zas objevuji nazory jak je to podobny wow a podobny p*****y… ty jsi nejspis 13 fracek, ktery nikdy wow ani nehral… tkaze az budes mit nahrano par hodin na wowku, tak se podivej znovu na ty gamepalye a rekni mi znova co to ma podobnyho… dale ze to je diablo v detskym kabatku… kdyby jsi alespon jednou poslouchal co tam rikaji, nebo alepson cetl rozhovor, kde se tim zabyvaji, tak by jsi zjsitil, ze ty akty jsou takto udelane nashcval a postupem casu budou temnejsi a depresivnejsi… ale takhle to je z duvodu mensi monotonosti a aby te to vic vtahlo do hry… a s tim kakanim do pusy… no, kazdy to ma rad jinak, nemuzu te soudit…

  6. Cumlíček počúvaj:) Nikto ti nebude kakať do huby:) Hry stavajú buď na grafike, alebo hratelnosti. Dobre sú výnimky ako napríklad Fallout kde Bethsoft zase predviedla, áno vieme robiť hry kurevsky dobre (Oblivion to isté). V niekto musí vsádzať na grafiku lebo nevie spraviť bez toho dokonalú hru. Niekto nemusí mať grafiku ako neviem čo ( ultra high textury :) ) , stačí mu niečo originálne a zaujímavé a spraví vďaka skúsenostiam hru ktorú hráš po rokoch stále a stále dookola lebo Ťa to proste baví. A stále pribudne niečo nové. Takže dobre cumeľíku máš svoj názor, nikto ti ho nebere, ale zase neviem či ho už niekto chce počúvať ;-) (rsp čítať)

  7. shrnu to asi takto, jsou hry na které když se nyní člověk s odstupem času podívá tak si řikne to byla příšerná grafika. Pamatuji si hry jako ATX či Lotus. První jmenovaná byl simulátor vrtulníku, vše děláno z polygonů bez textur. I první Commanche byly hrozné textury kopce již z většího počtu polygonů ale stále je bylo možné spočítat(stejně jako první formule nebo olympijské hry). Hry, především nějaké simulátory kde byly záběry prostředí byly hrozné. Ale když si vezmeme takového Poldu je jedno jak je to stará hra ale ta grafika byla svá a i v současnosti by lepší nebyla. To stejné machinárium bylo to uděláno umělecky a i za 20 let kdyby hru dělaly by musela vypadat stejně. I teď když si pustím D1 se mi to prostě líbí. Ano opět problémy s polygony, texturami ale třeba Tristram velmi krásný a povedený. Myslím že hry typu Crysis se budou vždy ubírat směrem do co největší realistyčnosti a to je přeci logické, ale hry RPG žánru jsou celé postavené na fantasy a je jen na autorech do jakého vzezření je položí. Chápu že vzhled WoW je dělaný pro masové hraní tak aby nevznikaly s multiplayerem potíže a hra běžela na všech strojích ale co jsem zatím viděl v D3 je opravdu vymazlené prostředí zavánějící uměleckým ztvárněním. Má to takové jisté kouzlo alespoň pro mne. D2 mělo dle mého jednu z nejhorších grafických kabátků co jsem kdy viděl a nikdy si nikdo nestěžoval a všechny to bavilo. Jenže teď je jiná doba všichni jsou naučení že jsou současné hry realistické a proto tak musí vypadat vše viz kritika vzhledu Dragon Age naprosto dle mého nesmyslná. Takže abych to nějak shrnul, myslím že tato grafika jim dala určitě více práce než klasická vzezření, dává jim více prostoru pro zachycení krásných scenérií i tmavých zatuchlých kobek a hlavně se mi líbí i když třeba není tak ponurá, alespoň v prvním aktu, druhý je již
    dokonaly.

  8. A to sem si myslel, že ty ***** co jenom kritizujou to už pustilo nebo si našli smysluplnější zábavu..jak vidim tak sem se asi spletl.. :-P Mě osobně se grafická stránka, kterou se ubírají dnešní rádoby „pecky“ ala Crysis a podobný hovadiny vůbec nelíbí..snaží se aby bylo všechno realistický, ale já mám tý reality až po krk v normálním životě, takže když si sednu k PC a hraju nějakou hru, chci se ponořit do úplně jinýho světa a úplně vypnout..A v tomhle je Blizzard nepřekonatelnej. Dokáže vytvořit absolutně jinej svět, kterej hráče dostane do jinýho světa mimo realitu.

  9. ještě tu mávej druhým aktem z D3, který je ješte horší, než ti původní video…to, že grafika ani v nejměnším neodpovídá ani roku 2004, natož dnešní době je jednoduše fakt a to, že z temného diabla udělali diablo v dětském kabátě(opět zdravím WoW) je fakt dvojnásobný

    koukám, že lidem stačí ke štěstí míň a míň(rozuměj, za nakakání do pusinečky, etě děkují) :-*

  10. cumlík : Hele někomu se líbý to a druhýmu ono . Ty stím stejně nic neuděláš když tady budeš psát že se ti to nelíbý nikdo tě nenutí to hrát až to výjde !! Podle mně to není vůbec styl wow je to udělaný v jiném kabátě než d2 ale podle mně je to pěkně udělaný ps: zapni si pár gameplay videi z wow a poté třeba gameplay ze 2 aktu d3 za monka a napiš v čem ti to připomíná wow mně v ničem .

  11. co se vám na tom líbí???…ty ultra low textury, nebo žádné shadery, či snad takřka nulové detaily???…třeba kreslený animák dextrova laboratoř, nebo johnny bravo má otřesný vizuál, o kterých jejich stvořitelé sami říkali, že je vytvářeli, kvůli uspoře práce…to jsou jen kecy, že prý umělecká tvorba…prostě se zuby nechty drží WoW stylu, aby to koupilo, ještě víc oveček

  12. Mě se to líbí moc..Když člověk kouká na nějakej screen, tak to nevypadá moc vábně, ale takový video s Monkem z druhýho aktu je prostě úžasný…Líbí se mi na tom, že to neni všechno generovaný enginem, ale je tam hodně umělecký práce..A taky nezapomínejte,že to první video, na který všichni nadávají je už dva roky starý. Na video z druhýho aktu jsem už žádnou stížnost nikde neviděl..

  13. psychopat napsal: „asi možná působí trochu kresleně ale pokud se podívám na rpg co znám nikde jsem neviděl hezčí grafiku než v D3“

    to opravdu myslíš vážně, že tato grafika se ti zdá nejhezčí z rpg, co si kdy viděl??? http://us.blizzard.com/…00-hires.jpg nepožil si něco silného, člověče?

    v roce 2000 bych to ještě pochopil, ale tohle je příšerný…navíc srovnání grafiky budgetového torch light VS D3 – http://www.youtube.com/watch?…

  14. Pokud by s tím chtěli něco dělat, museli by buť výrazně omezit příjem goldů pro všechny a jejich získávání nějak smysluplně podložit, což ve hře není dost dobře možné. Co by ale udělat šlo a možná to tak bude, že prostě a jednoduše některé věci budou neprodejné nebo najít obchodníka bude těžké a zdlouhavé, takže toho prostě prodáš málo .. a pak se vydělávání peněz stane náročnějším. Ale stejně ve finále .. po pár měsících či letech hry už stejně bude v oběhu tolik pěnez, že vzácné rozhodně nebudou. Ale pokud budou mít hodnotu, bude to jedině dobře.

  15. delo: pokud tam bude fungovat princip – „naberu haraburdí a přeměním ho na goldy“ a vždy tam bude nějaký vendor, který koupí všechno za pevně určenou cenu, tak to bude tak, jak jsem napsal. A ani aukce Ti k tomu nepomůže .. aukce naopak udělá to, že věci, které jsou dobré, ale Tobě se nehodí, tak je nedáš levně vendorovi, ale draze do aukce .. tak se zkus zamyslet a řekni mi, co to udělá s penězi v oběhu ;)

  16. s tím rozpadem původního týmu jsem to napsal blbě, vím…spíše jsem to myslel tak, že možná on, měl ve sém původním konceptu D3, mnohem trefnější vizuál…a co se týče toho herního systému, tak se vsadím, že už by ho stejně vyladila v podobných duchu, jako je nyní – přecejen doba postoupila + nové zkušenosti

    s tím zlatem by mě to ale teď zajímalo…prý má mít hodnotu, ale v jakém smyslu?

  17. cumlík: „..ovšem rozpad původního týmu byla obrovská chyba, která se snad přiliš na D3 nepodepíše..“

    To jo no. Spamování lahviček a town portalů, sbírání zlata, které nemá hodnotu, „bohatý“ end-game content (čti: nekonečné baalruny) – tak dokonalý herní systém už žádný tým nevymslí.

  18. Aj tak si po druhom prejdení hry každý pustí vlastnú hudbu :). Ale tá prvotná atmosféra z hry keď je všetko také neznáme, musí byť úžasná vďaka hudbe. V Torchlight bola diablovská (však Matty zložil). Očakávam čo bude ďalej. Riadne som zvedavý práve ako hudba bude vyzerať.

  19. Hudba je dost podstatná část hry. Hudba v D1 je dokonalá. Kytara v Tristramu vedle toho tajemná hudba protkaná skřeky v klášteře. To dokáže navodit atmosféru. D1 je dost stará hra, ale při hraní mě hudba vtáhla do hry a ten strach,napětí a očekávání tam byl. Když jsem poprvé zapnul D2 uslyšel jsem klasickou kytarku. 1 akt to byla paráda – hudba styl klášter. 2 akt – hudba, která tu zněla, sem prostě patřila. 3 – 4 akt taky paráda. Až na ten 5 akt. Ten mě doslova vytrhl z otupělosti 8-O. Tohle už nebylo to tajuplné prostředí, ale veselá písnička k zabíjení roztomilých potvůrek. 5 akt považuji za nezdařený. Ne jen kvůli té hudbě, ale také kvůli hordám roztomilých zvířátek (krom kostlivců v jeskyních. Budu hluboce doufat, že Blizzard se bude inspirovat z D1, protože ta atmosféra a hudba k sobě prostě šla. D3 si koupím i kdyby tam byla hudba z Kačerova, ale v tom připaďe půjde volume z hry na 0 a hurá na player. ;-)

  20. tak mě už se ta tristamovka hnusí…zvlášť, když se furt o ní mluví(ale je jasný, že v D3 zase bude)

    jinak grafika D3 je momentálně hodně špatná…ale to bych ještě VS hratelnost mohl nějak zkousnout…ale to, že je to takový WOW-DISNEY styl už ne

    hudba, to co jsme zatím slyšeli není zlé…především šlo jen o theme(a ta je epická)…co bude ve hře, na to si musíme počkat

    ovšem rozpad původního týmu byla obrovská chyba, která se snad přiliš na D3 nepodepíše

  21. v 5 aktu se mi hudba prave moc nelibila,nejlepci byla v 1 aktu(kam patri i Tristram:)))))) ),v 2 aktu v nejakych castech,ve 3 aktu nebyt hudby,tak bych tema praselama nechtel prolizat…ve 4 aktu – no tam jen foukalo:D a v 5 aktu to prave nejak upadlo ta hudba…ale celkove nejlepci hudba byla od Uelmena,od tech dvou se toho fakt bojim:(

  22. Taky se mírně obávám té hudby. Vážně doufám, že něco z toho použijí co se té hudby týče. Konec konců měli by, ono dát dohromady celý orchestr a nahrávat nemálo hodin skladby, to opravdu není nejlevnější záležitostí. Nicméně, pokud je zde psáno, že ta hudba měla být ve stylu 5. aktu z Diabla 2, tak je to dost možná, že už jsme to slyšeli již v té herní ukázce, jelikož ta hudba tam použitá v té venkovní oblasti na konci je tomu docela dost podobná.

  23. Já myslím, že Russel Brower to zatím odvedl výtečně. Však D3 Main theme je hodně povedená, tu jsem svýho času taky poslouchal furt dokola.:-D Mno, kdoví jak by to dopadlo, kdyby se North nerozpadl, možná bychom měli už nějakej ten rok D3 na svých PC nainstalovaný a dávno pařili. Nicméně, 5 let je 5 let a za tu dobu hry zestárnou celkem znatelně, takže by D3 bylo už dnes mírně zastaralé. Sice ani ten současný skutečný D3 není na tom extraordinárně super s grafikou, není to grafická pecka, ale i tak to podle mého vkusu vypadá hodně dobře, ale co je důležitější, hratelně!

  24. Mimochodom čo som čítal tak hráčom sa nejako nepáči zatiaľ hudba čo bude v D3. Konečne som ju vnímal. A poviem Vám že sa mi to dosť nepáči. Ak bude celý OST v takom duchu ako je tá jedna (ktorá bola aj na konci piateho aktu) tak D3 u mňa v hodnotení padlo. V D2 to bolo…creepy…dark… Teraz je to. another soundtrack…:(

  25. Uelmen je borec, tu hudbu co vytvoril, to snad nikdo nedokaze a jak rukal mato, hudba v tristramu je nejlepci sing co jsem kdy slysel:) ty kytarovky do diabla patrej a doufam ze to ti dva udelaj hodne podobne a pouzijou neco jeho co uz on nahral pred 5 lety… tenkrat se o tom dost mluvilo ze se asi nahravala hudba diabla 3,ale pak furt nikdo nic neohlasil a pak se na to zapomelo,skoda ze se rozpadli… blizard north umel diablo skvele,tak doufam ze pujdou blizardi po jejich stopach co nejlip:)

Napsat komentář