Nedávno byly přidány české
titulky k úvodnímu traileru Diabla 3. Nyní
byly české titulky doplněny také ke všem zbývajícím trailerům – ať
už je to například úvodní gameplay video Barbara, nebo úvodní trailer Monka. Za vším stojí jeden z členů našeho
fóra: Mirda. A právě jemu patří
velké poděkování.
České titulky byly přidány také k nejnovějšímu videu, které se
zabývá popisem nového typu NPC postav – řemeslníků.
Toto video s českými titulky najdete v sekci Charaktery.
Video je spojené také s druhou částí tohoto článku, a to upoutávkou
na BlizzCon 2010. Na oficiálním Youtube profilu
Diabla se objevilo video, které upozorňuje na akci, od které se
očekává nejvíce novinek o Diablu 3. Má jít o reklamu
na virtuální vstupenky, které jsou vhodné pro ty, co se na BlizzCon
2010 osobně nedostanou. Díky nim lze sledovat celou akci přes internet
on-line.
Upoutávku můžete zhlédnout také ve zdejší sekci BlizzCon. Více informací
o virtuálních vstupenkách a jejich koupi se dočtete na oficiálním webu
BlizzConu www.blizzcon.com.
Jakmile skončí nominační období ankety Křišťálová lupa 2010,
v horní části webu se objeví další upoutávka na
BlizzCon, tentokrát ale česká – naše:
Letošní BlizzCon bude podle oficiálních slov největší akcí
zaměřenou na Diablo 3 a očekává se zveřejnění spousty
dalších informací. Právě proto by si měl každý, kdo sleduje dění okolo
tohoto titulu, do kalendáře zvýraznit dny 22. a 23. října 2010. V tyto
dva dny se totiž celá událost odehraje.
Taky souhlasím s Garnem… a ani jsem to tady nemusel číst.
asi tak
Stan: ja jsem nikdy maximalniho levlu nedosahl a nikdy jsem nenasel vsechy uniq predmety,ktery tam jsou a maji hodne mali drop… hral jsem to pro zabavu a ne abych jak jsem psal to hral jen kvuli najiti predmetu.. dokoncil jsem to na HELL obtiznost a zacal jsem s dalsi postavou,nebo s tou samou odzacatku… a hraju to stale a bavi me to…
já sice souhlasím s garnem, ale nikomu neberu jeho názor. Proto již zakopejte válečnou sekeru ať se posuneme dál.
Ostatní studia tam pálí jeden feature za druhým, hráči se z toho můžou udělat a hra pak stojí za zdechlýho psa. Přijde ti toto lepší? Mě ne. Tento postoj má mnoho výhod. Především nemusím brečet v online diskuzích a u každé feature záměrně hledat výmluvy autorů, lži a vykrucování se.
A tu citaci jsi hodně zfailoval, reakce „aby bylo všechno lépe vidět“ patří k otázce „proč tam není line of sight“ a ne „proč tam je malovaná grafika“. Psali, že los je přežitek z minulých dílů, protože hra nebyla tak detailní, tak nechtěli, aby toho bylo moc vidět. V novém díle jsou propracované textury, tak k tomu není důvod. S tímto na mě nechoď, všechno jsem to překládal…
F3 není špatný, pokud nejsi fanoušek Falloutu 1/2.
„Oni to tam prskli bez rozmyslu a je to nahovno“
Aneb o tom byl můj předchozí komentář, když to autoři neumí do hry implementovat neznamená to, že nápad a featurka jako taková je na hovno, proto řeči, že Blizzard nedá na fanoušky a jejich nápady protože by to zkazilo hru a proto je máš rád jsou slušně řečeno hloupé, nezavrhuj nápady kvůli neschopnosti autorů a nespokoj se vždy s jejich hloupými výmluvami. Viz vysvětlení proč má Diablo malovanou grafiku – aby byla vidět monstra a vše bylo lépe viditelné, pche, WTF?, to Blizzard vynahradil přeplácanými efekty, exploze krve přes celou obrazovku, které jistě zaručují dokonalou přehlednost.
Co udělali s Falloutem bych neřešil, F3 je srajda a radši jsem to zabalil hned na začátku co jsem vylezl z vaultu a trochu prozkoumal svět a v těch sračkách se trochu vymáchal.
To tvoje přirovnání je hodně mimo. Toto je feature, který opravdu hodně ovlyvňuje hru a musel by jsi o tom hodně přemýšlet a být s tím hodně opatrný. Oni to tam prskli bez rozmyslu a je to nahovno. Dokázal bych si to představit v opatrnější verzi, hlavně nedávat každé druhé classe granátomet, milion granátů a trochu šetřit se silou tanků. Je to feature, která je ve fps nežádoucí. Stačilo by víc promakat průbojnost materiálů. Mnohem užitečnější by byly jiné věci, třeba hitboxy, nápaditost map, odlišné chování zbraní atd. Ale obecně vzato ano, je to špatná feature do hry tohoto typu, zvlášť, když na tom tu hru postavíš a je to hlavní + jediné lákadlo.
Narážím na to, co udělali s Falloutem.
Ok, to o tom Cod si nenapsal moc srozumitelně, proto ta otázka, nemusíš se hned čertit.
K tomu zbytku snad jen nesouhlas a poznámka, že nemůžeš neschopnost autorů nějaký element do hry úspěšně implementovat vydávat za důkaz, že daná featurka je špatná, nefunkční a ničí hru, to je fakt hodně pitomej názor, je to jako by si řekl, že pásy v autě jsou na hovno, protože v jistym typu auta od jistý firmy pásy lidí zabíjí místo zachraňují.
Diablo není 3D? Co to že ehm…jak? jsem zmaten.
Ale asi se nechám utáhnout na nudli jménem Diablo III. Když už nic, tak se mi na Blizzu líbí jedna věc – pokud by vyvíjeli Battefield a nějaký fan přišel s tím, že zničitelné prostředí je imba a že to tam chce a 1 milion fans sepíšou petici, že to tam chtějí, tak Blizzard jim s klidem řekne, že je to kravina, že to úplně vyřídí vyváženost a zničí progaming. Oni tam prostě nemusí cpát ty „super feature“, proto Diablo III není 3D, proto tam nejsou flaška-spamy, proto tam není exploit se save & exit atd. Prostě co nový „cool“ nápad od fanouška, to feature, která může zničit celou hru. Líbí se mi, že nad tím přemýšlí a nebojí se jít proti hráčům. Někdy mají pravdu, někdy ne, ale podívejte se, co za šroty vyvíjí ostatní studia a co Blizzard. Ty hry mají skvělou grafiku, nabušený rpg systém, propracovaný příběh, ale prostě se to nedá hrát. Viz. můj oblíbený příklad alias kooperační rpg-like hra Mass Effect 2, kde jen čekáš, až ti parťáci chcípnou na tupou AI, aby jsi se mohl pak prostřílet sám. Možnost ovládat parťáky příkazy „běž tam“, „poď sem“ a „zabij tohohle tímhle“.
EDIT: Jinak na demu Medal of Honor na GamesComu mě sniper sundal Mortarem – nějakou raketou, která se vzala nevím odkud, takže CoD:MW2 sux…
@Stan: Čti pořádně, druhý díl je perfektní, aji čtvrtý díl se hraje, ale dostal pořádnou ránu do srdce, teď už je to jen co další díl a co nový feature, to další hřebík do rakve. Nejvíc mě doráželi snipeři s Heartbeat sensorem, to už rovnou můžeš používat wallhack a vyjde ti to nastejno, v obou případech víš, kde je nepřítel a on neví, kde jsi ty. A když to chceš hrát bez unlocků? To už ti z té hry nezbyde nic.
Garn:
„Battlefield jsem hrál závodně několik let a mám koupenu většinu dílů ze série a můžu s klidem říct, že za BC2 bych si v životě nezaplatil, zničili to co mě na té hře bavilo – progaming. Je to hra, která může nabídnout zničitelné prostředí a tím to končí.“
A proč by si platil? Ty přeci nejsi žádná „ovečka“, které by se nechala utáhnout na vařenou nudli jménem zničitelné prostředí..
Garn: Call of Duty sice nehraju, ale můj brácha hraje několik let druhý díl. Po tom, co si to tady pročetl, ti dává těžce za pravdu.
já:
„…ale dovolit si odsuzovat hru, která si po tolika letech patosu dovolila přinést nějakou super změnu…“
A v tom je kámen úrazu. K čemu mi je změna/pokus o inovaci, když mě pak to nebaví a ve finále to poškodí hratelnost. K ničemu.
btw – jak CoD zabil ten progaming, konkrétně 2.díl, něco jsme ho nahrál/hraju tak mě zajímá čím je to zabité.
Myslím, že to jen dokazuje, že jsi na úrovni žádnou hru nehrál. A o vývoji Battlefieldu víš asi taky dost prd.
EDIT: Matematickým šachům se podobá spíš singleplayer. Každý hráč reaguje jinak, narozdíl od počítače, a nikdy nemůžeš jet podle schématu celou hru. Každý má nějaké „opening combo“ nebo taktiku, ale ta ti vydrží jen chvíli. Pak rozhoduje to jak umíš reagovat. A v fps to platí dvojnásob, zvlášť když máš týmy o několika hráčích. Další herní série, která zabila progaming je Call of Duty. Druhý díl jedna z nejhranějších her na clanbase ještě v této době a do dalších dílů daly do MP prvky neslučitelné s rovnovážnou hrou a omezili podporu modifikování serverů. Ty prvky byly ten tvůj „pokrok“. Jediné co to způsobilo byla nerovnovážnost hry a snadná možnost pwnit ostatní hráče bez nutnosti skillu, což dnes letí. To samé, co destrukční prostředí v BC2.
jiné dnešní hry ti nenabídnou vůbec nic…pouze tu stejnou sterilní nudu a tunely, jako před 20ti lety…tohle tu nudu alespon vyvažuje destrukčním modelem
slovo progaming nesnáším od dob quake 3 a co se začalo pracovat na SC2 se mi to jen nechutně připomělo…pouze to ničí zábavnost her…vše se pouze upíná ke strojově přesným matematickým šachům – pro mě totální nuda…ovšem každého baví něco jiného, ale dovolit si odsuzovat hru, která si po tolika letech patosu dovolila přinést nějakou super změnu, která pochopitelně profi hráčům mpc nevoní je skutečně neštastné a asi to jen potvrzuje tu dnešní kritickou situaci
Battlefield jsem hrál závodně několik let a mám koupenu většinu dílů ze série a můžu s klidem říct, že za BC2 bych si v životě nezaplatil, zničili to co mě na té hře bavilo – progaming. Hrál jsem rád BF2 a BF2142, ale dál už nejdu. A určitě bych tomu neříkal vlaštovka. Je to hra, která může nabídnout zničitelné prostředí a tím to končí. Navíc na public serverech se každej hrne s granátama k prvnímu baráku aby z něj udělal ementál – směšné.
dnes mi hry letí do 10min od vyzkoušení z hadru, páč je to beznápadný a sterilní jeden hnuj vedle druhýho, tak člověku nezbývá nic jiného, než alespon naivně doufat ve zlepšení…když si vzpomenu na původního red factiona jedničku se zábavnou „destrukcí“ prostředí, který mi jel na staré TNT riva pro a CPU celeron 700MHz plynule v rozlišení 1600*1200, tak člověk jen zakroutí hlavou, že od té doby se to objevilo jen jejich ubohých pokračování snad po deseti letech a jinak je to všechno stále ten sterilní nudný tunel(GoW, halo…a prakticky celé herní produkce), nebo na soldier of fortune, který nabídl tenkrát nevídaný a strašně chytlavý zábavný prvek a to mrzačení, či vizuální zranění nepřátel, který samotný hru držel a náramně zpestřoval od začátku, až do konce a pro FPS žánr se skvěle hodil…ale ovšem kromě této hry se to už nikde neobjevilo a já marně čekám na další hru, kde by bylo zranění na nepřátelých vidět a taky aby se podle toho i tak chovali(něco podobného tu stan taky vzpomínal)…prostě zajímavý nápady byly vždy smeteny, páč by to dělalo vývojářům zbytečnou práci na víc, zvlášť když to ovečky kupují a neremcaj…nějaký destruktivní model a vizuální zranění na enemácích má být dnes standartou, která by rozhodně při dnešní usnadnujících nástrojích vývojářům zase tolik práce nepřidala, ale místo toho už nejmíň deset let přešlapujeme na místě a ještě za to děkujeme
naštěstí se alespoň tu a tam občas objeví nějaká ta vlaštovaka v podobě oživených „novinek“, jako třeba v podobě battlefield bad company 2…celou dobu byly děcka hotový ze sterilních a tupých FPS, jako counter strike, UT atd…, až přišla DICE se svým BF BC2 se skoro komplet zničitelným prostředím a posadilo je to na prdel…přitom však hra má ještě menší nároky, než v tomto případě mírnější crysis
srandu? z tebe? no to bude jistě omyl
neboj ale poznám když si ze mě někdo dělá srandu
no to mě ani nepřekvapuje
sice nevím co jsem potvrdil ale dobře
„Já sám jej hrál asi 5 let a na maximální level jsem se nikdy nedostal“
No díky, že si to jen potvrdil : )
Jinak jsme se opět asi nepochopili, nejde jen o to mít nejlepší věci, na tom to nestojí, jde o to těšit se na to co zrovna vypadne, jaký nový předmět najdeš atd. atd. to je hlavní plus Diabla 2 a jeho hratelnosti, nestále má co nabídnout, protože předmětů je hodně a je těžké je všechny najít při jejich množství a vzácnosti, kdyby toho nebylo, hm.
stane upřímě né každý hrál D2 aby měl maximální level a nejlepší věci. Já sám jej hrál asi 5 let a na maximální level jsem se nikdy nedostal. Zkoušel jsem různé postavy různé buildy. Často hardcore a byla to zábava. Stejně jako D3 vím že nebudu hrát kvůli těm nejlepším věcem a jsem s tím smířený, pro někoho kdo může hrát maximálně hodinku denně toto opravdu není prioritou. Ale je mi jasné že pro spoustu lidí je maximální level tím happy endem.
Píšu co je na D3 špatnýho, nad tim dobrym se tu ostatní rozplývaj až moc, je potřeba to kvalitně vybalancovat po vzoru Blizzardu
Ale hra o které mluvíš neexistuje a nikdy neexistovala. A Diablo 3 jí určitě nebude, tak co tu vlastně děláš?
Stone – chceš mi říct, že by si Diablo 2 po těch letech stále hrál kdyby si měl všechny předměty a maximální nebo spíš skoro maximální level již po půl roce hraní? Odpověz upřímně prosím. Za sebe říkám, že bych to už dávno nehrál, protože co hra nabízí pak? Neustálý lítání barbarem ze strany na stranu whirlwindem? 😀 to fakt ne. Za sebe říkám, stačí mi vylepšená grafika z D1 než to stávající : )
Já zas nechápu jak si někdo může myslet že je tu řeč o dokonalý univerzální hře, o té tu psychopate řeč opravdu neni, řeč je o soustředění se na hru jako na celek a ne na jeden či dva spekty hry. Mafia je dokonalým příkladem toho o čem mluvím, každej neustále „ať je to aspoň trochu zábavný jako M1“ a jak to dopadlo?
Soudim podle reakcí ostatních, já sám to hrál zatim málo takže tu hru nesoudim.
já zas nechápu jak si někdo může najivně myslet že jde udělat dokonalou či naprosto vymakanou hru. Dejte někomu miliardu neomezené možnosti a dostatek času a možná tu hru udělá, jenže bude dokonalá stejně jen pro někoho. Ostatním tam bude vadit zase třeba to že je děj moc složitý, grafika je sice super ale nerozjedu to na starém PC atd. Něco jako dokonalá hra prostě neexistuje a už to kolik do toho dává Blizzard je dle mého nadstandartní. No nemusíme chodit daleko, Mafie 2. Velké očekávání, velké možnosti a výsledek? Graficky dokonalá a zábavná ale pouze na jedno dohrání po pěti letech vývoje? Ač se mi grafika D3 líbí tak i kdyby ne tu hratelnost bych opravdu stále preferoval.
mate teda zajimavy nazory,ja mam teda trosku odlisny..:
ja jsem hral a hraju diablo kvuli tomu ze me to samozrejme bavi,a bavi me to proc? protoze uplne zeru ten pribeh a strasne se tesim na pokracovani – to je u me teda number one. a pak se chci u toho citit dobre,tak jako u D2 a k tomu by mi teda stacila trosku vylepcena grafika z D2.. PS:protoze se mi ta stavajici kreslena ( co ukazali ) nelibi.. a pak me bavi si vylepcovat postavu a tesim se na kazdy level a zabiti bossu. Ale vubec – jak to tu nekdo psal – by me nebavilo hrat diablo JEN proto,ze chci nazbirat vsechy uniq predmety? tak kuli tomu bych to urcite nehral..to nechapu jak to nekoho muze bavit 😮
jestli tohle není off topic tak už nevím
stanovi a já je 10 let ti opravdu těžko ví co je ženská 
Jo táák…hm, cvičení to může být hezký ale já se řídim příslovím co si člověk neudělá sám…eh, ale to už jsem se moc rozpovídal.
Stan: ženská… to je velmi vychytralé stvoření… aby nezaniklo v proudu času, tak zákeřně přirostlo k vag**ě, někdy tu evoluci opravdu nemám rád xD
Jinak si myslím, že hrát na Xboxu nebo Kinectu RTS by bylo možné. Na gamepadu máš přeci jen 2 myšky, toho by se dalo využít…
Jak jsem napsal, u sportu, simulátorů to je jistě super, ale pro ostatní žánry úplně nevhodné, proto se o budoucnost klasickýho hraní nebojim ani trochu.
ženská?…eh, co to je?
EDIT by Garn: Takovej nástroj na cvičení, lepší než klávesnice.
Stan, Já – to mávání před obrazovkou… hráli jste někdy aspoň na wiičku ? tenis nebo golf? onos e to nezdá.. ale je to lepší než hrát to na klávesnici… samozřejmě budou hry, který tenhle systém nenahradí… ale od tohodle systému už je to jen kousek k virtuální realitě… nasadim helmu a jedu
Dělali jste už někdy nějaký sport? Nebo měli ženskou? Taky se unavíš, taky tě bolí svaly, ale děláš to pro zábavu, ne abys vydržel 8 hodin.
mě rozhodně stát před TV a dělat tam idiota neláká…tohle ani nemůžeš vydržet dlouho, bo tě začnou bolet nohy, ruce a nebo se celkově brzy unavíš…rozodně to nenahradí pohodlí klávesnici a myši, nebo gamepadu…není to sice uplně špatný nápad, páč to jistě někteří využijí zvlášť při nějaké „pařbě“ jen tak k vyblbnutí se známými, ale jako plnohodnotné hraní to nevidím
ano, kdyby třeba diablo mělo mít všechny aspekty, jak psal stan, tak by pravděpodobně nikdy nevyšla, ale jen proto, páč to dělá blizzard…
Garn – reagoval jsem jen na to ovládání jak si to popisoval a to klasický hraní neohrozí, určitě nemám chuť stát před televizí a x hodin mávat něčim jako že sekám mečem apod. a jistě nejsem sám, na to jsem narážel. Jinak o konzolích a budoucnosti hraní a věcech kolem toho bych se tu asi nebavil, to by bylo hodně dlouhý a je to mimo téma. Vstát ze židle a pořád hrát nevidim jak plus, nebo ty snad budeš hrát FPS, RPG, RTS atd. ve stoje? To tak možná ty sportovní záležitosti, který jsou na to dělaný.
Nevim víc, jen už s 99% pravděpodobností počítám s příběhem tak jak byl naservírovaný v D1, D2, DLod, tím myslím ten způsob jak byl ve hře podán, hráč na něj nemá vliv, příběh se jen smrskává na přečtení pár odstavců u NPC či filmeček, žádné dějové zvraty přímo ve hře atd. atd. Questy typu přines tohle, zabij tohodle, zachraň tamtoho atd. po vzoru všech Blizzardích her tak jak to známe jsou podle méhé názoru jistý nebo snad ty osobně počítáš s tím, že tam budou questy táhnoucí se přes několik aktů dopředu i zpět, několik NPC obsahující dějové zvraty, rozhodnutí hráče, které bude mít na quest vliv a to vše v originálním pojetí místo již profláknutých schémat, která jsem zmínil? Tak to si optimista. Aby do mě nikdo nerejpnul, tak jsou to jen moje spekulace, nevím jak to bude vypadat až to bude hotové, jen říkám svůj názor, že v tohmle se pravděpodobně v D3 nic moc nezmění, tipnul bych že se to obhájí třeba „už by to nebylo Diablo“ nebo něco v tom smyslu a bude to uzavřený. : )
Ten dlouhej vývoj D3 přičítám tomu neustálýmu předělávání, s náročností na grafiku to má bych řekl minimum společnýho, určitě bych netvrdil lepší grafika=delší vývoj, hry v minulosti to dokazujou si myslim, v případě Blizzardu by to ale asi platilo a vyšlo by to za sto let, patrně jeden z důvodů proč zvolili malovanou grafiku ala WoW, stárne mnohem pomaleji.
Kdyby Diablo III mělo mít všechny aspekty, tak je ve vývoji tak dlouho, že nikdy nevyjde. Vem si CryEngine se vyvíjí už asi 5 let a hra je na něm postavená a pořád je to shit. A co se týká konzolí, tak se nebavím o ovládání, to je od tebe dost krátkozraké. Hrál jsem na konzoli i The Sims 3 a Medal of Honor, dá se na tom hrát i Fallout 3, nevidím žánr, který by se na tom nedal hrát. Vše kde ti stačí myš + 10 tlačítek na tom zahraješ. Ale ty hry mají co nabídnout. Vidíš někoho jak to hraje a říkáš si „hej, to musí být zábava, zkusím to taky“. Navíc konzole mají opravdu větší potenciál než PC. Už samotný fakt, že můžeš vstát ze židle a pořád hraješ.
A můžeš mi prosím říct příběh D3 a něco o questech? Asi víš vícn než co Jay stihl zatím oznámit. Nemám nic proti tvému názoru, jen mám jiný.
Garne, to je sice pravda že hratelnost atd. přebijou ve finále tu techniku, momentálně si dávám Red Alerta 1 a je to prostě zábava a je mi jedno, že grafika už je jinde i když má tahle stará svý kouzlo. Jde o to, že hry už jsou jinde, průmysl s hrami je jinde a nedokážu prostě pochopit proč nedokážou vývojáři vyladit každý aspekt hry? Proč je problém vše doladit alespoň trochu k maximu? proč se furt musí v nějaký hře zaměřit většinou jen na dva aspekty hry a na ostatní dlabat? to bych pochopil dřív ale dnes? Já chci vše v jednom, ne jednu hru hrát pro množství předmětů, druhou pro atmosféru, třetí pro technicky vymakanou grafiku, čtvrtou pro příběh, já chci aby si dali práci se vším a ne v Diablu zase udělat to samé + to samozřejmé, chci aby to vypadalo, pěknou grafiku a moderní vychytávky odpovídající roku 2010 resp. 2012, chci atmosféru, chci aspoň trochu propracovanější příběh, aspoň trochu větvený úkoly, víc možností co se týče předmětů, zbraní, vše tohle by Diablo mohlo mít aniž by se z toho stalo něco co by už nebylo Diablem. Zarytí fandové co usínaj s figurkou barbara pod polštářem s vlhkými sny o každý informaci co Blizzard vypustí ohledně D3 se možná spokojí s tím jak to vypadá nebo jim stačí říct 80% z D2 a je to dobrý, ale mně tohle prostě nestačí a chci víc protože to D3 má obrovskej potenciál, větší než to co ukazujou, pak vidim realitu a je to bída, na grafiku kašlou, technický vychytávky nic, příběh jako minule a to bych ani nenazval příběhem, questy zase pro smích atd. atd. a má to zaplácnout artisan s featurkami, který tady už byly a jsou vlastně samozřejmostí? Jediný co je nový jsou snad ty runy/skill příp. nějakej údajnej talisman a to stejně nikdo ani nebude vědět jaký to bude dokud ta hra nevyjde což už je pak pozdě řešit jestli je to dobrý nebo ne. Ta hra má na víc, nestačí mi 80% z D2 a bude to fajn,
pak to bude kolik? 70% z D3 50% z D4 a 20% z D5 a ve finále to bude vlastně jen 1% z kvality D1?. Kdyby zas někdo říkal že brečim atd. tak ne, jen objasňuju proč jsem k D3 kritický a proč nejsem vyplesklej z každý maličkosti co Blizz ukáže, protože 95% z nich já považoval za naprosto samozřejmé v budoucím D3 ještě než vůbec D3 v 2008 oznámili, radovat se nad možností rozbíjení předmětů, vytahování socketů atd. mi přijde stejně hloupý jako skákat radostí z informace „budou tam nová monstra“. Nevím co je pro Blizz za problém skloubit to dobré z ostatních her starých i víc jak dekádu, které už těm novým hrám vlastně ukázaly co se dá vše udělat. Proč to odbíjet větou „nemůže konkurovat grafikou“ mě točí spíš fakt, že Diablo by MOHLO, ale nechce se jim to dělat, proč si říkat „rád přehlídnu špatnou grafiku, když mě to bude bavit“ já se chci dobře bavit a s dobrou grafikou, každý si je vědom její zaostalostí, v Blizzu to jistě musí vědět taky, ale nikdo s tim nic nedělá protože fandové si řeknou že když to bude aspoň z části zábavný jako D2 tak to přehlídnou, to je přístup kterej vývojáře nutí stagnovat a kálet na všechny aspekty hry, který pak dohromady tvoří jeden výbornej celek. Můžou ti naservíroat třeba nejlepší svíčkovou s knedlíkem na světě, ale když omáčka bude stát za hovno, bude to ve finále k ničemu nebo snad řekneš kuchaři, na tu omáčku se vybodni, tak ať je klidně na prd, hlavně když mi bude chutnat zbytek, kterej ti ta omáčka ale stejně zprasí? Metafora k zamyšlení : )
K těm konzolím a ovládání, to mě netrápí, tyhle hovadiny já hrát určitě nebudu což jistě vývojáře nepoloží ale ostatní žánry si takhle moc nezahraješ, tohle je budoucnost tak možná pro sport, simulátory atd. ale hrát takhle ostatní žánry? to fakt ne, myslím, že klasický hraní tohle rozhodně asi neohrozí.
Malinko off topic, ale rozumnej si myslim.
dragon age byl slabý odvar a kromě trapně zjednodušenýho systému pro nenáročný konzum, nám ta hra opět nic nenabídla, tak proč by si lidé nazakřičeli aspon na ten vizuál
mimochodem, dříve si lidé na vizuál ani moc důvodů stěžovat neměli, protože to vše povětšinu odpovídalo době, ale dnes ty rozdíly často až bijí do očí…ale jak už jsem psal – nemusím mít super vizuál, ale ať má gameplay pokročilejší feeling z mnou již vypsaných „fičurek“
jinak si ted nejsem jistý, jestli jsem odeslal od pověď na garnův dotaz, jestli byl nox diablo klon, tak ho raději ještě jednou zodpovím: po tom, co vyšlo první diablo, se trapně začaly nazívat všechny podobné hry diablo klony…což je směšné, protože ptom i samotné diablo, by se mělo jmenovat zelda klonem…
když ono je také těžké se zaměřit jen na hratelnost když ti pak polovina lidí vyčte že grafika neodpovídá současnosti a týmy pak musí polovinu zdrojů věnovat i na ni. Klasický případ je Dragon age, hra ze staré školy od nejlepších vývojářů RPG a první co jsem ze všech stran slyšel byl křik na grafiku, až pak všechny zajímal obsah hry. proto bych nehledal chybu jen u vývojářů ale také u těch kteří hry hrají.
garn…všechny hry co se po D1 vydaly a které si tenkrát viděl izo a mlátil si potvory, bylo trapně nazýváno diablo klony…a to trvá do dnes…přitom diablo 1 by mělo být poton nazýváno zelda klon…
Stan: já to říkám stále, že hry do roku 1999 měly své kouzlo, nápady a u hodně z nich byl značně nevyužitý potenciál, především pro pokračování…ale ignorovaly se, páč lidé vyžadovaly především jednoduchou až primitivní zábavu, jako quake3(který taky díky tomu vytlačil do zapomění tenkrát uchvatného system shock 2)
jenom namátkou vzpomenu RTS metal fatigue, „RPG“ nox, nebo i RTS jagged alliance 2 – kde jsou nějaké vylepšené pokračování takovýchto pecek?…když už se teda někdo uráčí udělat pokračování, tak jako u disciples 3 to především kvůli nervozním a nenasytným distributorům, který furt tlačí čas, musí pořádně osekat a potom to dopadá tak, jak vidíme…
jinak soráč za menší offtopic
EDIT: V pohodě. Jinak nebyl Nox náhodou řazený mezi „Diablo klony“? Garn.
@Stan: Můžu ti s čistým svědomím říct, že po tom, co jsem viděl na konzolích na GamesComu, nevěřím, že jakákoli hra na PC může mít budoucnost. Zkus si vygooglit třeba Active 2 od EA, je to hra založená na tom, že stojíš ped televizí a kamera snímá tvé pohyby. Můžeš takto hrát box, střílet z luku, házet oštěpem, běhat apod. Další hry tam byly třeba F1 na Xbox, kdy si můžeš ke hře koupit takový kovový kokpit z formule a při hraní doslova ležíš za zemi a ovládáš hru pedály s tím že to nějak přenáší do toho rámu vibrace. Když si potom jdeš zahrát Guild Wars 2 s 3D brýlema z imaxu (na PC) a zahraješ si Rockband 3 nebo Guitar hero nebo jdeš hrát nějaký taneční contest ve dvou, tak opravdu nevěříš v PC a už vůbec ne v „normální hry“, které vychází, jako například Diablo.
U her je pro mě priorita aby mě to bavilo. Můžeš udělat dokonalou hru s feelingem, rpg systémem, grafikou, fyzikou, ale prostě když mě to nebude bavit, tak to hrát nebudu. A pokud mě to baví, tak je jedno, jestli mačkám dvě tlačítka nebo máchám rukama před televizí. To jsem se snažil říct tím, že nemůžeš soudit kvalitu hry. Je subjektivní, jestli tě ta hra baví nebo ne, můžeš jen mluvit o tom, že některé hry mají větší potenciál, aby to bavilo masu lidí. Málo kdo hraje WoWko pro PvP nebo PvE, největší lákadlo je podle mě jednoduchá interakce s velkým množstvím hráčů.
Je mi jasné, že Diablo 3 nemůže po technické stránce konkurovat snad žádné hře na konzole, ale o to nikdy nikomu nešlo. Zahraješ si to a uvidíš, buď tě to bude bavit nebo ne. Já věřím, že D3 mě bavit bude. Proto můžu přehlížet maličkosti jako grafika.
EDIT: Ještě jsem zapomněl na největší lákadlo Active 2 – golf!
jen malej dotaz vy tady budete met zaplacenej online prenos 22–23 zari ??
EDIT by Garn: Pokud vím tak ne, budeme sledovat buď streamy jako minule a zahraniční weby. Ten přímý přenos je hodně drahý.
bude to asi rukama mne to jde normalne xD
„Pokud to bude alespoň z 80% tak dobré a hratelné jako d2, tak budu spokojen“
Heuréka! tak už je mi jasný proč to jde s hrama do kytek, jestli si tohle lidi říkaj u každý nový hry tak ve finále skončíme u 1% z kvality her před rokem 2000 : )) ještě že si můžu zabrečet.
Maik: mam pro tebe dobrou a špatnou zprávu… ta dobrá je, že vim proč ti to nejde spusti.. a ta špatná… ten problém je na tvé straně… přesněji mezi židlí a klávesnicí
damagedeath: pleteš se, páč jakožto majitel originálky, fanda(snad mi to po D3 vydrží) a potencionální kupec připravovaného D3 datadisku jsem v plné pozici, kdy si můžu říct, co by se mi v pokračování líbilo…navíc se sám blizzard na svém foru ptá…jenže tam je tolik, až ultra tupě zaslepených fanboyů, kteří se prakticky nezmůžou na žádný schopný nápad a prostě tak nechávaj tvořit vývojáře a ty prostě nic nenutí babrat se s pokročilými pozlátky…
Psychopat: ty změny nejsou nic, co by datadisk pro D2 nezvládl a taky záleží, jestli jsou ty změny jen k lepšímu…jinak třeba mě se ty dvě nové postavy nelíbí(ale to je subjektivní)…ovšem k té grafice už bych se nerad vracel, protože tohle bylo prvotní zklámání od uvodního videa(styl grafiky může být taky subjektivní, ale fakt, že vizuál, když přivřu oči, má uroveň maximálně roku 2003 je skutečnost)…jinak i nad tím vizuálem bych nakonec dokázal mávnout rukou, kdyby ta hra měla výraznější feeling, než který jsem viděl z videjí – je pochopitelné, že při samotném hraní to může být třeba mnohem lepší, ale hodnotit můžu zatím jen z dostupných zdrojů
navíc se budu opakovat, ale všem v jde přece v diablu kromě itemů o mlácení monster, tak proč se především nezaměřit na tento prvek, když vše ostatní už zábavně fungovalo v D2…já bych dnes už rozhodně čekal zábavnější felling z mlácení enemáků, než který jsem zažíval u 8-bitové zeldy, která vyšla před 30ti lety…mnoho lidí taky zklamalo, že i bosům budou opět maximálně pižlat kopyta
já se na D3 pochopitelně taky těším, protože hratelnost bude minimálně ta samá, jaká byla ve dvojce, ale uvítal bych, aby po tolika letech ten feeling nezůstal skutečně pouze naprosto ten samý
čaudy chci se jenom zeptat jestli to je mnou nebo nevim ale mě tady ty videa nejdou pustit čím to asi bude ?
A když na BlizzConu oznámí ukončení vývoje, tak co pak?
tak ste sa tu o tom rozpisali hosani ze som sa s kamosom dohodol ze ideme kvasit spolocne diablo 2 az kym nevyjde diablo 3
já myslím že se v celku snaží, překopaly skill tree systém, zavedly novým a doslova jedinečným způsobem runy, artisani jsou také zajímavý prvek, změnily podstatu léčení, zrušily town portály, vypadá to že talisman bude fungovat trošku jinak a celkově co udělali s gemy je bezva. Grafika je také povedená i nové postavy a peníze budou mít cenu. Je spousta věcí které lze udělat jinak ale opravdu se mi teď zdá že jdou dobrým směrem a to stále nevím hromadu principů které ještě doplní.
Já: tak to asi brečíš na špatným písečku. Je pravda, že SC2 mě nepřekvápil a už vůbec nenadchl (a s tím rozdělením kampaní?!!! wtf?). Ale na druhé straně se na diablo těším a nejsem na pozici, abych někomu do něčeho kecal a ty taky ne, tak tady nebul a stejně jako ostatní se nech překvapit. Pokud to bude alespoň z 80% tak dobré a hratelné jako d2, tak budu spokojen.
rozhodně by se nic nestalo, kdyby to okořenily alespon několika „fičurami“, které jsem psal níže…rozhodně by to koncept hry nenarušil a hra by si celkově jen polepšila – ale to by chtělo, aby hráči samotní jen hloupě nepřikyvoval na cokoliv si blizzárd usmyslí…mě to, co zatím D3 nabízí přijde po tak dlouhé době hodně málo(stejně jako u SC2)…zábava to sice bude stále, ale hru už budu hrát s vědomím, že mi tam dnes už jisté věci chybí a to není dobré…
psychopat – taky dost, že už si přišel k rozumu
Psychopat:
V jednoduchosti je síla
souhlasím s tím že je to tupá klikačka, ale když vidím ty dnešní hry kde je deklarovaná hrací doba 15h a už říkají jak je to super. Hru kterou si člověk zahraje 2× maximálně 3× a je po zábavě. Diablo toho nemá moc co nabídnout ale to co nabízí je zábavné a funguje to, takže s díky přijímám tupou klikačku u které nemusím moc přemýšlet a těším se na každou novou věc… to stan je to asi první příspěvek kdy s tebou souhlasím
Jestli jste si včera během žhavé diskuze stačili všimnou, tak se nám na webu usídlil spam bot. Proto jsme zavedli dočasně systém, že všechny commenty jsou při odeslání „skryté“ a moderátoři je manuálně povolují. Tím se zamezí, aby tuny spamu obtěžovali čtenáře. Bot měl proměnlivou IP. To samé platí pro guestbook. Toto řešení je pouze dočasné. Někteří už na to narazili při odesílání, jak jsem viděl, tak se neděste, že vám nejde postovat. Psát můžete, ale počítejte s tím, že jsem tu teď jediný, kdo má práva, takže to budu prohlížet tak každu hodinu. Díky za pochopení.
Když je to tedy na mě tak zareaguju aby bylo co mazat, „Diablo vždy bude trochu tupá záležitost kvůli svýmu konceptu“ prostě platí ať se ti to líbí nebo ne, na obou dílech jsem vyrostl, miluju ty hry, ale nebojim si přiznat, že moje oblíbená hra je v jádru prostě jednoduchá a tupá, ten koncept prostě neni nijak složitej, není se ale za co stydět, u téhle hry prostě platí „easy to play, hard to master“ hru bych přirovnal k yoyu, tuhle kravinku na provázku může používat bez problémů každej jouda, a každej jouda ti udělá pár triků, ale jen ti nejlepší z toho dokážou dostat nejlepší triky a učiní z v jádru tupý kravinky na provázku promakaný nástroj u kterého musí strávit léta než z něho maximum. Mně opravdu nemusíš vysvětlovat proč se to hraje roky, já sám to hrál cca 4 roky a občas i teď, zrovna nedávno jsem si zase dával D1, mně to prostě nevysvětluj. On jeden z důvodů proč se to hraje i teď je hlavně ale fakt, že většina věcí má tak nízky drop, že to trvá roky a stejně je nenajdeš a to hardcore hráče pořád nutí hru hrát, bez toho by to dnes hrálo minimum lidí, tohle vše nastavil hlavně LoD, upřímně, po originál D2 by dnes neštěknul ani pes nebýt LoD a je tomu dobře, jelikož až LoD z toho udělal to proč se to hraje tak dlouho, protože získat všechny předměty už třeba po roce hraní, tak už to asi zabalili i ti nejzarytější fandové a hra by se pravděpodobně hrála stejně jako ty ostatní. Já osobně to hrál tak dlouho jen kvůli předětům, které bych spočítal na prstech obou ruk, i to málo mě nutilo to hrát, nebýt toho tak jsem se na to vybodnul už po roce, ta hra prostě nemá jinak co nabídnout narozdíl od her, které nesází na předměty ale na celkovou propracovanost, Diablo je propracované jen v jednom aspektu a naštěstí v tom,který právě drží znovuhratlenost a sází na potřebu lidí mít právě tu nejlepší postavu a
nejlepší vybavení, ale koncept je prostě primitivní, klikej, zabij, seber a takhle pořád dokola, nemůžeš to srovnávat s hrami typu Fallout, Baldur´s Gate, Planescape Torment atd. ne nadarmo se Diablo a další podobné hry radši řadí do svého vlastního žánru, tak z toho prosím nedělej něco víc než to je, věřim, že teď už mi snad rozumíš co jsem myslel tím tupým konceptem a Garn to tentorkát nebude mazat.
Rozmyslel jsem zda mam reagov na prispevky Stana a JA a na jejich vyjadreni o Diablovi.
…když už je tato hra teda založená především na tupém mlácení hromady monster… Diablo vždy bude trochu tupá záležitost kvůli svýmu konceptu…….
Hraju D2 teprve tri roky a uvedu proc ho hraju a co vlastne resim. Postupne zacinam rozumet tomu, ze napr. max dmg, max defenze atd. na ukor ostatnich vlastnosti je fatalni chyba. A dalsi, nedavno mne z Baala vypadnul rare kurast shield, mel nizke resisty a defe a tak jsem ho trochu unaveny a nepozorny hodil kovarovi, dodatecne mne doslo, ze jsem vyhodil tezky unikat. Na rare predmetech se vyskytuji kombinace, ktere ve hre nejsou, kraftovani to same, treba na peknem amuletu se objevil teleport, dale nektere z nejnizsich set a unique veci maji naprosto unikatni vlastnosti atd., proste porad objevuji nove veci, moznosti kombinaci a tohle hrac nepochopi hned a ted nekdo napise … tohle. Omlouvam se za delsi psani, ale chtel jsem jen panum naznacit, proc vlastne lidi hrajou D2 a vydrzi jim to roky!! Vazne me nezajima pribeh, rozliseni a co bude v D3 za postavy a zda se to podoba wowku, hlavne at to neni moc tmave, abych si u toho nekazil oci. Proste si nejakou postavu vyberu a budu se ji par let ucit. Pochopitelne kazdy ocekava neco jineho a vybere si ze hry to co ho zajima, ale prohlasit ze je to jednoducha mlaticka je vazne nesmysl.
Tak ještě jednou. Nemám nic proti „offtopicu“ jaký je dole. Klidně si tu kecejte o D3 jak chcete, ale všechno má své meze a existuje tu dlouhý seznam témat, která se tu omílají každý měsíc pořád dokola. Pokud se k tomu chcete vyjádřit a diskutovat, tak jděte na fórum, ale jediné, čeho tím tady docílíte je flame war. Takže témata jako automatické staty, zjednodušování hry, wowkařská grafika, demence Blizzardu, destrukce prostředí apod. řeště jinde. Není to kvůli buzeraci, je to kvůli tomu, že jsme zažili časy, kdy jsme se ráno probudili a bylo tu 300 commentů. Komentáře slouží jako vyjádření názoru k novince – primárně. Pokud chcete diskutovat o nějakém feature → fórum.
Garn – když už, tak by se slušelo dodat, že off topic tu je de facto od 5. příspěvku včetně tvých, radši napiš, že se maže spíš kritický off topic a budem rovnou vědět na čem jsme.
tak zaprví Garn má pravdu, rozebírejte v komentářích pod novinkou jen to co s ní aspoň úzce souvisí.. zbytek si jděte řešit na fórum… až to tu zas bude chtít zas**t 200 komenty o ničem… řekne mně a matovi… xD
Smazal jsem to jako offtopic, nerad bych tu rozvíjel zbytečnou diskuzi, pokud to chcete rozebírat, tak je tu naše fórum, máte tam dost prostoru to probrat. Commenty slouží k něčemu jinému. Navíc debata proč není v D3 destrukční prostředí mi přijde stejná jako debata „proč není D3 ve full 3D jako např fallout“.
EDIT: Pokud nemáte žádné poznámky k tématu novinky, tak sem jednoduše nepište. Jak jsem psal, od toho je fórum. Grammator z vás bude nadšený.
EDIT2: @já: Rád to s tebou proberu na icq/mailu, klidně se ozvi.
já bych hlavně čekal, aby byl už feeling z mlácení potvor posunutý mnohem dál..když už je tato hra teda založená především na tupém mlácení hromady monster, tak ať to taky teda i nějak vypadá..chci, aby monstra často odlétala při mocných uderech a dopadala třeba na dřevěné trámy, židle, stoly(které by se potom vždy efektně a fyzikálně rozpadly), nebo do hromádek listí, či sena(které by se všude rozlétly)..stejně tak by bylo i „cool“, kdyby se dalo chtěně, nebo neštastnými okolnostmi na některých místech shodit hořící louče, které by potom zapálily, dřevo, nebo jiné hořlavé srandy, na které by dopadlo a udělali by řádnou neplechu bud pro hráče, nebo monstra..také bych rád využíval pomocí prostředí i kouzla, jako hodit třeba hodit bleskové kouzlo do větší louže, ve které by stálo několik monster atd……však je rok 2010 a možnosti, jak toho všeho dosánout jsou, ale samozřejmě je to jen můj naivní sen, protože vývojáři vědí, že s tímto se babrat vůbec nemusejí…však víme proč
Pokud ovšem dotyčný myslet umí…
ano, meče a sekeru jsem viděl už v Golden Axe, tráva se nám zelenala v Mariovi a dvojí pohlaví máme ve hrách už leta, to je skandál, Diablo to kopíruje!…šmarja
trochu u toho psaní přemýšlet by nebylo občas na škodu.
Je to jak říká Psychopat. Každá feature z WoWka je armageddon, ale nikoho nezajímá, že úžasný salvaging byl už dávno v Lineage a Guild Wars. Jen mi to přijde jako zbytečné téma k diskuzi.
moj znamy po pozreti gameplaya D3 povedal: „dobre to vyzera, podoba sa to na warcraft“, a ja mu na to: „hej? a to preco?“ , a on na to:“ no taky isty pohlad tam je , zhora,…“
tak toto uz neni normálne
jasně jako že jsme tu již asi 1000× neviděli že pokud se něco jen vzdáleně wow podobalo někdo na to upozornil ale pokud se to podobalo něčemu z jiné hryy nikdo ani nemuk, ten humbuk co je kolem wow s diablem nemá co společného ale každý to k němu stahuje…a ty jsi jeden mezi prvními
psychopat – hm, tak tady si trochu přestřelil.
jsem zvědavej jestli pak budou všichni křičet to je jako TQ a Sacred…prdlajs to vezmou všichhni jako samozřejmost ale nedejbože že by to bylo vzdáleně podobné wow…..
proc to delat slozite kdyz to jde delat jednoduse spolecna truhla to resi nechapu proc spekulovat o tak primitivni veci mozna jen proto ze je to tak reseneo skoro vsude a blizz nebude viz prvni veta obracene
Aji v Sacredu…
tohle bylo už v Titan Questu.. ta společná truhla
byla skvělá
protože pokdu to neudělaj takhle tak to bude jak v Lineage (a jiných online, kde nejde posílat atd…) př garn mi dá věci na monka, ale teď hraje za wizarda… pak se relogne a má to… ta společná truhla jen urychlí a zpohodlní to, co by se stejně stávalo… 
Jay říkal, že bude existovat způsob, jak dostat z jedné svojí postavy věci na druhou. Říkal ale, že ještě nemají vymyšlené, jakým způsobem to bude fungovat. Jestli to bude mít formu sdílené truhly nebo pošty nebo něco jiného. To říkal na tom Q&A na GamesComu.
to by odpovídalo té společné truhle…zajímavé
Četl jsem si nějaký starý BlizzBlues a narazil jsem na „twinkování“ v Diablu III. Kdo neví, tak twinkování je něco jako boostování nové postavy vaší silnější postavou. Bashiok psal, že na toto budou mimo jiné sloužit gemy, protože nemají lvl req. Takže za main char si nasbíráte gemy a pak si je pošlete na druhou postavu, kterou to boostne. Docela zajímavé.
To byla pragmatická předpověď.
Garne, toto nebolo velmi optimisticke… po prepocte na roky to vychadza, ze D3 vyjde o cca 62 000 rokov…

1 956 478 153 567 … 1 956 478 153 566 .. 1 956 478 153 565 …
Garn ak si dobre spomínam nemal si robiť odpočet do Blizzconu ty sám osobne v komentoch po sekundách?:D
chaos je můj pořádek
Nedávno jsme si s Jamesem řekli, že jestli tu bude odpočet, tak jen do vydání D3. Působí to jinak chaos.
já chci odpočítávání
Skvělé video a velké díky za překlady! Nemohu se dočkat BlizzConu!!! Kruci, doufám, že tu nebude odpočítávání jako posledně, nebo na něj zas budu pořád hladově čumět
a mimochodem, parádní překlady
Pěknej trailer… jak se tam objevilo „…and Diablo III“ a řev Diabla(?), tak mě hezky zamrazilo.
Hned sa tie videa lepsie pozeraju ked rozumiem upne vsetkemu
, Mirda je šéf 