Životy, způsoby léčení, typy Health Globů a role taktiky

health-globe Systém životů byl oficiálně
představen. Víme jak funguje, jaké budou způsoby léčení a jaký vliv to
bude mít na taktiku boje. V neposlední řadě byly oficiálně představeny
„koule životů“, tedy tzv. Health Globes. Jejich typy i výskyt a další
podrobnější informace se dočtete v sekci Charaktery – Životy.

120 komentářů u „Životy, způsoby léčení, typy Health Globů a role taktiky

  1. Mutman: „Aktuálně“ je spíše takový dodatek k tomuto webu, který souvisí s Facebookem a Twitterem. Veškeré novinky z tohoto webu se přeposílají na obě sociální sítě a poté opět pomocí „Aktuálně“ zpět sem na tento web. A cokoli se objeví na našich sociálních sítích, bude brzy i tady.

    Někdy se objevují v „Aktuálně“ stručné doplňující zprávy nebo méně podstatné informace, nicméně vždy platí, že to, co je v „Aktuálně“ bylo, je či bude i zde na webu buď v podobě novinky, nebo článku.

    Rozhodně bych se tedy nebál, že by někomu něco uteklo. Všechno podstatné a důležité je na tomto webu, ne na sociálních sítích. Pokud je člověk uživatelem těchto sítí, může na tom jen vydělat – ušetří čas, informace se dozví rychleji a někdy si může přečíst i nějaké ty „perličky“.

  2. Je to myšleno jako kolonka „Na FB a Twitteru aktuálně je … „, ale určitě o tom s Jamesem hodíme řeč, když jsi to nakousl, díky za postřeh. Jinak nefunguje tam zobrazování české diakritiky, o tom víme, řešíme to. :-) Zatím si nás můžeš přidat na Facebooku, aby ti nic neuteklo. ;-)

  3. Garne jestli si mohu dovolit ještě jeden dotaz. V jednom videu jsem viděl že bylo nutné cíleně k hromádce peněz doběhnout, pokud pouze přešel okolo peníze se nesebrali. Zaznamenal jsi toto a bylo to tedy i podobné s HO? Musel jsi na něj přímo kliknout či se stačilo přiblížit na vzdálenost řekněme půl metru? Díky

  4. bavil se vubec nekdy nekdo o nightmaru a o hellu v D3 ?

    jinak ja uz taky hraju D2 tak ze uz sem linej porad hazet porty dom nakojit se lahvacema, hraju tak ze sbiram co spadne, kdyby se me to automaticky odkliklo tak bych jenom podekoval, bohuzel to neslo u vsech postav a u nekterych uz ty lahvicky ani moc nepusobily(3000 HP a vejs), s druidem s 5500 HP uz jen prijit k mosntru nechat se seknout pouzit 8 lahvi a jit teprv do boje, rekl bych ze v D3 se snazi jen to same o trochu vylepsit, hlavni co nas zajima je balanc mezi ucinnost orbu+lvl postavy+HPpostavy+game difficult+HPmonstra, to sou priklady, buhvi na cem to jede…s tim ze kdyz budem XPit naseho poloboha na vit…..a tak dale !!! donekonecna diskuze, zkratka musime to citit, doufam ze na tomhle to stavej, howk :)

  5. Grammator: „..navíc abys měl orby stačí zabíjet, co nejrychleji, což je něco úžasného a něco co tě žene kupředu..“

    A ještě si připočti combo experience bonusy. Za zabití potvor v určitém časovém limitu dostáváš exp bonusy a ty nejsou malý, co jsem viděl ve videu podle sledování experience baru: Barbar šel na kostlivce s bossem, bylo jich asi 20. Podařilo se mu je všechny rychle umlátit, za bosse dostal asi jako za všechny ty kostlivce, a pak se objevil „20 kill bonus“ a to mu přidalo víc než za všechny kostlivce dohromady včetně bosse. 8-) Podle mě to funguje tak, že po zabití potvory máš nějaký čas na zabití další a pořád se to nějak násobí. Tohle by mohlo dobře fungovat u high level postav, kdy půjdeš na trapné low level potvory, ale alespoň ti to za ně bude něco dávat, když je budeš kosit rychle.

  6. a bylo to snad s láhvemi jinak? ano mohl sis pro ně zaběhnout do města, ale většinou to stejně končilo tak, že si vystačil s tím, co si našel…

    navíc abys měl orby stačí zabíjet, co nejrychleji, což je něco úžasného a něco co tě žene kupředu, ne jako u D2 kde to vypadalo: přilákám jednoho, uloupu ho a napiju se, přilákám druhého…

    pravda že mám s vymýšlením her a jejich principů zkušenosti, a hromadu mám i odzkoušeno (Avalon), takže se mi jak to bude probíhat představuje lépe než vám… vlastně to funguje stejně úžasně jako steal v D2, dokud kuchám žiju…

  7. Moredecay: Tohle chápu, taky mi to působí trochu arkádovitě. Po zdůvodnění bych ale radši nepátral, protože to by jsme pak mohli skončit u toho, kde se sakra u žáby v lese vzal heal lektvar a u zombáka plátové brnění. :-D Imho když to pomůže hratelnosti (tak, jako výše zmíněné „nelogičnosti“), tak to rád překousnu.

  8. Grammator: Není to zase tak úplně to samé, protože lahve v D2 můžeš vypít kdy chceš, ale HO drop je o náhodě, proto to musí být vybalancované (frekvence dropů, drop během boje s bossem..) a doplněné o nějaký další leech systém (itemy, skilly..), protože spoléhat se pořád na náhodu nelze. Na hardcore určitě ne. 8-)

  9. Ja som to napisal viackrat a napisem to znovu: podla mna system health orbov znevazuje hru akou je Diablo.

    Neviem sa stotoznit s tymto systemom, aby som bol zavisly na nejakych gulickach, ktore vypadavaju z mobov. Slovo „nerealne“ je pri hrach asi nie velmi vhodne, ale v tomto pripade mi stale beha po rozume. Chyba mi zdovodnenie, odkial sa sakra tie health orby beru, co vlastne predstavuju a preco su tam…

  10. Mě tohleto příjde jako úplně zbytečná diskuse… vždyť je to jednoduché jako Kolumbovo vejce…

    Místo abyste během boje chlastali lahvičky, budete sbírat orby!

    Jinak je to úplně stejné jako D2, tam mi taky kolikrát „stojí“ hp, taky musim občas odběhnout a udělat 1–2 kolečka okolo grupy než se mi hp z vypitých lahví/sebraných orbů doplní… je to to samé, akorát bez klikání…

  11. Mám pocit, že i na singlu, ale nejsem si jistý. Z celé délky toho dema jsem tak 20% času mohl mít full HP. Wizard byl sice glass cannon, ale byla tam ranged monstra. A Witch doc je přeci jen trochu víc kontaktní než Wiz.

    EDIT: Jinak v MP se nám povedl ten trik, o kterém při zavádění health orbů blizzard mluvil – šel jsem za witch doca s barbarem. Barbar byl obklopený nepřáteli – v demu neměl žádný leap ani charge, takže se nemohl hýbat a docela dostával. Tak jsem si na Witch doca hodil Horrify a proběhl dav zombíků směrem k němu, kde jsem pobral health orby a zachránil mu tak pozadí. Bylo to cool.

  12. Mirda: „…ale ze systému health orbů vyplývá, že damage monster na hell nebude tak přehnaný jako u D2, takže se HC hráči už nebudou muset vztekat nad one hit killy.“

    To nevyplývá jen ze systému HO, ale Blizzard sám řekl, že nechtějí one hit killy v D3 (viz odstranění Iron Maiden v posledním D2 patchi), což neznamená, že se musí snížit obtížnost. Damage potvor bude sice obecně menší, ale nebudeš moci spamovat lahvičky ani utéct town portalem. Tím by se to mělo vyvážit a imho to bude více napínavé a přidá to na hratelnosti. Spam lahví a TP v D2 popsal trefně Jay Wilson. Byl to „combat exploit“.

    Btw, jestli se sebere HO při full HP je asi otázka na Garna.

  13. Je to jenom moje domněnka, ale ze systému health orbů vyplývá, že damage monster na hell nebude tak přehnaný jako u D2, takže se HC hráči už nebudou muset vztekat nad one hit killy. Protože kdyby jedna příšera dokázala ubrat naráz třeba 1/2 hp, tak by byl hráč po použítí lahvičky nucen běžet až do města (pokud teda budou mizet staré orby) a tím by Blizzard odradil spoustu hráčů, neboť by to neodpovídalo tomu, co se od akčního RPG očekává.

    Ještě dotaz – sebere se orb i při plném zdraví?

  14. „jako“poloautomatické“ sbírání peněz“

    no to jsi to moc nevyřešil, ovšem tobě to může stačit, většině doufám, že ne.

    „umí mistrně vyřešit Blizzard“

    myslíš ten Blizzard zodpovědný za chyby v D2, kvůli kterým tu nadáváš ty a x dalších lidí?

    „ale už si nedovedu představit jak by to dopadlo s padákem o rozměrech 2mx2m“

    nic ve zlym, myslel jsem si to

    Jinak diskuze alespoň s tebou nemá smysl, stejně od začátku jenom rýpeš a už mě to také nebaví, takže toho necháme.

  15. Stan : Uz to napisalo hodne ludi v roznych variaciach … ale ja ti napisem iba toto : hladas problem kde ziaden nieje. A snazis sa zaujmut ludi na webe dohadmi o tom co ako podla teba funguje a nefunguje.

    A na tvoje prirovnanie s padakom ti poviem ked ides kupovat auto /nove pouzivane/ tak si ho kupis tiez podla toho ze si myslis ako vyzera tak bude aj chodit ? tzv: kupis macku vo vreci ? Uvedom si ze pokial neskis mechaniky hry tak vies o tom prd.

    A tuna na webe su pekne rozpisane HO po novom tak si to precitaj .

  16. ty tu řešíš každou kravinku ale řešení toho jak nechtěně nesebrat health orb tě nenapadne? pokud to bude fungovat jako“poloautomatické“ sbírání peněz tak je problém z větší části vyřešen. Neboj umím si představit možné problémy a možné řešení ale neřeším věci které umí mistrně vyřešit Blizzard a to je balancování a o tom celý problém s HO je. Ať to bude sloužit jak píše Delo či Garn je to nový zajímavý prvek který hře určitě v jisté fázi přidá nový rozměr. Diskuse s tebou je opravdu nadlidský úkol. Ano umím si představit jak by dopadl seskok s padákem o rozměrech 10cmx 10 cm ale už si nedovedu představit jak by to dopadlo s padákem o rozměrech 2mx2m a o tom to celé je. Až ty drobnosti to můžou celé shodit a právě to balancování na hraně udělá hru buď jednoduchou či složitou.

  17. Delosombres – teď mě oprav, neni při PvP inventář zbytečný a tudíž nemůže vadit jeho zaplácanost, ptám se jako někdo kdo PvP nikdy nehrál, nebo k čemu je dobrý mít při PvP prázdnej inventář?

    V singlu takovej megalomanský singleplayerista pravděpodobně na nic jinýho než na charmy inventář už ani nepotřebuje, co myslíš :) takže v tom taky nevidim extra problém.

    Nikdo neni dokonalý, chyby v D2 jen potvrzujou že i Blizzard, který je pro hodně lidí bohem dělá zbytečný primitivní chyby, který člověk bouchnou do očí a to jsem to hrál jako dítě školou povinné, nemám teda důvod nepočítat s tím že udělá další v D3, tomu snad rozumíš ;-)

  18. JK-měl jsem jich pár, těch dobrých, to jsem napsal, zbytek jsem zahodil, radši budu ubírat o pár bodů míň atd. než furt řešit problémy s inventářem a kazit si tim hru, jinak postavu mám si myslim dobrou a i kdyby v tvých očích dobrá nebyla, tak mi to fakt nevadí, radši budu normálně hrát než brečet že mám inventář svou vlastní blbostí plnej a jak hrozně mi to vadí jací jsou ti vývojáři zloduši, že za to můžou.

    Jeden uživatel, tuším že Stone mi vyčítal, že se honím za nejlepší postavou že to prý neni to hlavní v Diablu mít nabušenou postavu, škoda že tu teď neni aby to samé mohl říct i tobě.

    Jestli máš zapráskanej inv charmy tak nějaký vyhoď, je to tvůj problém, něco za něco, charmy a bonusy výměnou za inventář nebo naopak, ale když chceš všechno zadarmo tak to je těžký se ti zavděčit. Můžu jen říct, že tvůj komentář mi přišel taky hodně legrační, sranda musí bejt.

  19. „…charmů jsem měl jen pár a i tak byly většinou k prdu, nic co by mi trhalo žíly, ty bonusy byly malý.“

    Ano. Bonus jednoho charmu je sice malý, ale jejich síla je právě v tom, že si s nima napráskáš inventář. Na druhou stranu je pravda, že single si dáš na hell i bez toho, nepotřebuješ je, ale pokud hraješ PvP nebo si megalomanský singleplayerista, tak se bez toho neobejdeš. Ale tohle už je, mám pocit, na debatu do fóra.

  20. Stan: Já fakt nevím, co budeš nebo nebudeš muset, já jen vím, že Blizzard by tu hru těžko vydal, pokud by to fungovalo tak přeplácaně a nepřehledně, jak tu popisuješ. Nebo si snad myslíš, že si jediný na světě, kdo si je vědom těchto možných problémů a Blizzard nemá ani páru? To asi ne. :-D

  21. Stanovy posty mi přijdou opravdu legrační. K HO nemá smysl nic doplňovat, pač tyhle dohady nemaj smysl. Ale pokud Stane říkáš: „charmů jsem měl jen pár a i tak byly většinou k prdu, nic co by mi trhalo žíly, ty bonusy byly malý.“ … tak to jsi teda moc vymakaný postavy neměl, to jako myslíš že třeba skillery jsou k ničemu? //..

    Já teda osobně znám zapráskanej inv charmama a že bych z toho byl odvázanej, to teda ne. Nemluvim o singlu.

  22. předchozí koment byl pro psychopata

    delosombres – takže si budu muset navíc pamatovat kolik mám v zásobě zdraví nad limit? nebo mi hra nedovolí se orbem uzdravit když podle nastavení ve hře nebudu mít dost ubráno?

    Přijde mi, že čím víc se to řeší tím víc se na to naopak nabaluje dalších problémů a systém se stane navíc přeplácanym a nepřehlednym.

  23. Sice trochu ubohý tohle říct, ale neodpustim si to, beru to jako, že nevíš jak tohle řeišt přitom jsou to reálné problémy a mouchy toho systému, nemusim to hrát abych to dokázal odvodit nebo snad potřebuješ na vlastní pěst skočit padákem o rozmerech 10cmx10cm aby si si ověřil, že jsou to špatný rozměry? Já si taky radši vše vyzkoušim, ale radši vše předem promýšlím a počítám s problémy aniž bych danou věc musel zkoušet.

    Já svou představu o lepším systému mám a ani mě to moc energie nestálo, ale tím tě nebudu zatěžovat, stejně by si na to nemohl nic říct ani to zdrbnout, ty to nejdřív přece potřebuješ vyzkoušet :)

  24. Myslím, že kundihrabka tento imho problém balancu docela dobře osvětlil.

    Jinak já jsem nikde explicitně netvrdil, že health orby by měli sloužit jen k doplnění po boji, spíš převážně. Záleží samozřejmě jakým stylem, jak dobře a s jakým classem(!) budu hrát. Co jsem viděl z videí, tak tam dost často health orby po boji zbyly, proto mi to tak přišlo, že se po boji rychle doléčím (doléčím = třeba do 1/3 hp a ne, že tam budu chcípat a nechám si všechny orby na konec) a půjdu dál. Nicméně nikdo mi nebrání je brát během boje. Na druhou stranu možná to, co popisoval Garn o doplňování spíš po boji, mohlo být taky tím, že měli v demu k dispozici nabušené postavy.

    Ještě jednou dodám, že z dostupných informací to vypadá, že doplňování hit pointů nebude založeno jen na health orbech a na lahvičkách. Barbar má skill na leech, Wizard je glass-cannon, není v kontaktu s potvorama. Ten si health orby v klidu posbírá. Otázkou zůstává, jak to bude s meele buildem Wizarda, ale to už je hrozně moc otázek a spekulací a žádná kloudná odpověď, když nikdo neví, jak to přesně bude funguvat a jak to bude vybalancované.

    Kdybych měl čistě spekulovat, tak bych to viděl tak, že ty health orby budou dobrý jen ze začátku a v pozdějších fázích hry (hell) už se bude doplňovat spíš přes skilly, itemy (popř. lahve v kritických situacích) a health orby budou tak trochu odsunuty na druhoj kolej – budou sloužit jen k doplnění „šrámů“ po boji. Tak bych to viděl. 8-)

    Co se týče grafikého rozlišení health orbů, tak myslím, že tohle není problém udělat, navíc kvalitu health orbů určuje typ potvory (mob, boss, champion), takže vím co za jaké potvory padá. Jediný problém bych viděl asi v tom nechtěném sebrání orbů, když mám hodně života. Ale to se dá řešit tak, že tam bude nějaký limit, nebo že ten orb bude třeba fungovat „za“ moje maximální hit pointy. Mám dojem, že jsem dokonce někde zaslech, že by si orb (orby) mohla postava ponechat v časovém limitu, ale nejsem si už jistý, jestli to bylo oficiálně.

  25. proč mám takový pocit že to popisuješ jako bys už diablo 3 měsíce hrál. To že jsme byli zvyklý na lahvičky neznamená že si nezvykneme na toto. A hlavně popisovat teoretické problémy jaké to může mít bez toho ověřit si jestli je to opravdu má, mi příjde blbost. Třeba to nebude optomální systém pro všechny a třeba to mít mouchy bude, ale vymýšlet tady možné teorie proč to nebude fungovat když ani nevíme jak to pořádně funguje mi opravdu příjde zvrácené. Kdybys soustředil svou energii na smysluplnější věci už bysme tu měli díky tobě dokonalý léčicí systém. Já bych tuto diskuzi uzavřel bavit se o něčem co možná bude je opravdu trochu ztráta času :-D

  26. „Kdyby se radši zaměřili na vylepšení lahvičkovýho systému“

    Myslel jsem, že tohle jasně naznačuje, že je na tom co vylepšovat včetně tvýho problému.

    Ale odpovídám ne, neměl jsem inventář zahnojenej lahvičkama ani charmy, dal jsem přednost příjemnýmu hraní před házení si klacků pod nohy, charmů jsem měl jen pár a i tak byly většinou k prdu, nic co by mi trhalo žíly, ty bonusy byly malý. Ono něco za něco, buď příjemně hrát ale za cenu nevlastnění malých bonusů nebo mít ty charmy ale zase se párat s problémy s inventářem, jenže lidi chtěj všechno hned bez postihu a zadarmo, což je blbost. Možná to byl ale trochu tvůj problém, že si si takhle komplikoval hraní, nemyslíš? :) 16 laviček na opasku mi fakt nevadilo, proč taky? Opasek jiný využití neměl, lahvičky se do něj sami doplňovaly, tak nevim co řešíš :) Jinak kdyby se mělo odstranit všechno čím si lidi dobrovolně z vlastní vůle znepříjemňou hru aniž by museli tak by herní průmysl asi krachnul. Inventář už tetrisový aspoň v případě lahviček nebude tak ani nevim proč to považuješ za problém, když lahve stejně budou v jedný cimře, což bych já osobně ale i tak udělal jinak.

    Zkus navrhnout řešení těch problémů co zmiňuju a klidně ten systém pochválim, zatim se to moc nedaří, snad proto, že některý ty problémy řešení nemaji.

  27. Když je to tak jasné a orby slouží jen na doplnění po boji, kdo doplní zdraví při boji? elixír je jen jednorázovka a s cooldown, a jak chcete doplnit zdraví když v tom bordelu a akci nechtěně seberete většinu orbů, protože nikdy se nestane, že by měl hráč plný zdraví, těch několik HP vám v boji uberou vždycky, takže lehce seberete orby během boje aniž byste je potřebovali a když pak budou skutečně potřeba, nebudou po ruce. Nebo v boji budete kličkovat a uhýbat se orbům a během toho ještě řešit který je který co do účinku? uf.

    Tenhle systém má takový masařky, že je to případ, kdy neni špatně implementovaný ani neni věcí balancu, je špatnej už v základu alespoň podle mýho názoru. Kdyby se radši zaměřili na vylepšení lahvičkovýho systému a ne takhle experimentovat.

  28. Berete to moc tragicky. Nekde bylo tusim zminene, ze sance na padani orbu bude jeste ovlivnena velikosti skupinky mobu, aby to treba hrace nutilo se vrhat do vetsich skupinek mobu. Pouzivani orbu by melo byt celkem lehce osetritelne, ze to samo pozna jaky orb to sezere podle toho kolik ma postava ubranych life.

    To ze je preziti postavy odkazane na na potky a life orby je kravina. Da se to celkem snadno osetrit i hernim stylem, ktery Blizzard ovlivnit muze a zalezi jen na hraci jestli se to nauci hrat. Jako priklad vemu treba toho barbara. Jeden herni styl muze byt, ze ma treba nejakou abilitu, ktera hituje a leechuje trosku life, tak si barbar veme jednorucku a stit a dost ran vyblokuje stitem a dmg co i tak chytne doleechuje pres abilitu. Jiny herni styl muze byt treba barbar, ktery pouziva dvojrucku se kterou ma abilitu knockbacku a pak by jeho herni styl mohl vypadat treba tak, ze beha/skace kolem mobu tak, aby je nalakal na poradny chuml, ktery pak tou dvouruckou rozprasi a prave protoze ta abilita ma knockback, tak to teoreticky muze zahrat aniz by dostal hit. Jiny herni styl muze byt treba barbar na dual wield, ktery moby stunuje pres nejake pokriky, nebo jim dava fear, nebo muze mit nejakou abilitu, ktera po pouziti na urcity cas zaridi, ze sance na zasah kteroukoliv z tech dvou zbrani da stun. Argument se strelcema je pekny, ale tak to se da zahrat treba skrz to jak je vygenerovana mapka, ze mobum treba zaleze nekam za roh a oni musi jit k nemu. Tech moznosti je hodne co se da vymyslet a zalezi na Blizzardu jak to provede a na hracich jestli to odhali a za jak rychle styly hrani najdou.

  29. Garn:

    „Co se orbu týká, tak mi to spíš přišlo jako doplnění HP po boji než během něj…“

    Tak tohle bylo imho jasný už když ten systém ohlásili. V Diablu 2 si v jednom kuse (pokud jsi neměl dostatečný leech) po boji dochlemtával lahvičky a doplňoval je do opasku. Tohle to vyřešilo. Je to prakticky to samý, akorát to není tak otravný. Naopak, přidá to na napětí a budeš u toho muset oo trochu víc myslet. 8-)

    KUFI: Fakt že jo. Toho posuvníku sem si vůbec nevšiml. Nemám tušení, k čemu to je. Možná nějaké podrobnější info.

  30. delo: tak to UI jsem jeste nevidel, parada. Jenom nedokazu rozlustit co znamena ten posuvnik nebo co to je pod tema atributama. Jinak sem dneska zkoumal interface a zjistil jsem, ze posledni verze (screeny s artisanem) je pozmenena. Krom toho ze jsou ted vetsi ikony skillu, jeste roztahly listu a mirne prekreslily demona s andelem.

  31. Mno diskuze zajímavá, přečetl jsem to celé, až na Stanovu slohovku. Co se health orbů týká, tak byl v demu ten starý jeden rozměr health orbu. Co se týká dropu, tak z 20-ti monster mi max padly 4 orby. Většinou skupinky 5–10 nepřátel dropovaly 0–2 orby. Orb vám v žádném případě kůži nezachrání. Flašky fungují stejně jako Full rejuvenation potion = doplní HPčka okamžitě, ale je tam ten cooldown. Orby fungují jako flašky, takže se vám tam objeví 20% HP koule průhlednou červenou a stoupají vám HP. Flaška vás vrátí do hry, dá vám něco jako další život, prodlouží tak životnost vaší postavy v kritickém boji, ale kvůli cooldownu s tím moc počítat nemůžete. Co se orbu týká, tak mi to spíš přišlo jako doplnění HP po boji než během něj (nebyl tam boss, jen moby). Nepadalo jich moc, moc to nehealovalo a uprostřed davu nepřátel vám to spíš HPčka „zastavilo“, než že by vám přibývaly. (creepy dávaly stejný dmg jaký vám doplňoval orb „over time“) Spoléhat se při boji na health orb je jako jít na Baala s 5HP a spamovat flaštičky.

  32. osobně to chápu že je asi opruz v komentářích takový slohovky moderovat a mít to tu zaflákaný x komentáři s takovou délkou, ale opakuju, jen jsem reagoval na psychopata a jeho výzvu to rozepsat i když chtěl spíš slyšet co bych vylepšil, to by ale bylo delší. Normálně bych ho ignoroval, ale nikdo mě nebude dávat do spojitosti s čssd, tak mě ještě nikdo neurazil ;-)

  33. Delosombres: možná, ale já prostě nemám rád když jsou v komentářích takové sáhodlouhé pasáže. Tohle fakt už patří na fórum a ne do komentářů. Už jen proto, že když je potřeba něco moderovat, tak na fóru se to dělá mnohem lépe. Proti Stanovi nic osobně nemám, jen mi vadí diskuze a někdy následné hádky zde. Tím bych tu diskuzi uzavřel. Případně mě kontaktujte na fóru…

  34. jsem rád, že sis to aspoň správně přečetl a všiml si slova „pravděpodobném“ narozdíl od romana, který ještě psal jako by komentář byl určen jemu a jako bych psal, že to tak zaručeně bude.

    „je imho jen záležitost vybalancování a ne problém systému jako takového“

    tohle jsme už psal dříve ohledně něčeho co bylo z Diabla odstraněno a jako argument to neobstálo, čímž neříkám že to neobstojí u mě, já s tím celkem souhlasím.

    Příklad se skill runou mi přijde hodně přitaženej za vlasy, já jsem zvolil přeci jen realističtejší pohled na věc, u těch run se tohle dá jen těžko předpokládat resp. dá se to vyloučit.

    javurek – psychopat to chtěl, tak jsem mu to napsal abych jeho slovy nebyl jako politici z čssd, pláčeš tedy na špatném hrobě.

    Mario má luxusní postřeh, palec nahoru, to mě nenapadlo :) už se těšim na to až budu v davu bojovat a stepovat mezi orby, kromě toho bude jich nekolik druhů, půjde je všechny od sebe dostatečně rozeznat abych si např. nebral orb +10% HP kdy mám sotva pár hit pointů a naopak abych nesebral orb +90% HP když mi ubrali třeba 5 HP?

  35. Co se týká lahviček, tak ty vylepšili – přidali cooldown, teda časové omezení, aby mě tu snad nikdo nenapadl, že používám ve fóru o Diablu 3 výrazy, které zaručeně vymyslel WoW. Na druhou stranu… jak moc veliké vylepšení je nemožnost spamovat lahvičky, je asi věc názoru.

  36. Stan: ty tu řešíš jak ty healt orby budou na houby, přitom vůbec nevíš jak to vlastně oni vyvážej. Jejich drop,účinnost atd. Jestli o tom chceš vést nějakou diskuzi delší, založ si téma na fóru. Tady je to pro komentáře, diskuze jsou na fóru. Myslím že nikoho nebaví číst ty tvoje slohové práce tady

  37. Hmm. To, co tady Stan v honbě za zkritizováním health globe systému (imho silně vyhroceně) předložil jako velmi pravděpodobný scénář, praxi(?), snížení obtížnosti a já nevím co všechno ještě, je imho jen záležitost vybalancování a ne problém systému jako takového. Pak bych taky tímto způsobem mohl jednoduše tvrdit, že systém skill run je špatný, protože se runy budou válet na každém rohu a udělají skillu 10× silnější, tudíž dám každého na jednu ránu a nebudu potřeboat hledat předměty.

    Možná by se k tomu mohl vyjádřil Garn, jestli to bylo opravdu tak šílené, jak tu Stan popisuje.

    Ještě dodám, že (nevím jestli všechny classy), ale minimálně u Barbara jsem viděl skill, který leechuje hit pointy. Možná, že se vrátí i leech itemy (i když k těm se co si pamatuju za začátku stavěli dost negativně). Takže by doplňování života nemělo stát a padat jen na lahvičkách a health orbech.

  38. Vzal jsem to v potaz zhruba v tom významu jaký to mělo v D2, bylo to spíš na okraj, hlavní byly lahve, ale samozřejmě, že tomu mohou přiložit větší váhu, ale jak píšeš, stejně je to použitelný až ke konci hry resp. při vyšších levelech, lepším vybavení atd.

    Faster Hit Recovery je schopnost regenerace po zásahu, s uzdravením to nesouviselo, asi si měl na mysli replenish life, to moc ale neřeší, čekat i minuty na to než pomocí replenish life doplníš životy mi nepřijde moc dobrý na podporu hratelnosti.

    Já osobně bych se spíš zaměřil na systém lahviček a jak ho vylepšit, ne jít z bláta do louže s orby, dokážu si představit několik věcí jak lahve vylepšit aby se eliminovaly problémy, který s tim byly spojený v D2 a zároveň tím ale neuškodit.

  39. Stan: Ale tak zase musíš počítat s tim že budou předměty který budou mít magický vlastnosti jako třeba Life steal, Faster hit recovery nebo něco jako aury který doplnujou postupně životy , takový věci třeba nebudeš mít hnedka ze začátku aby to nebylo tak jednoduchý stejně jako v D2. Postupem času takovýhle vlastnosti vybalancujou life recovery. Obrby v tomto případě napomáhají tomu aby si nemusel nosit plnej inventář lahviček a v případě nouze že nebudeš mít k dispozici orb jednu z pár lahví který máš použil. Podle mě je to vylepšení systému z D2 a myslím že tento systém v případě dobrého vybalancování bude plně vyhovovat. Ale asi to je věc názoru…

  40. klasický tvůj nic neříkající příspěvek. Tohle můžeš napsat potom co jsi to hrál a né teď a já po tobě chtěl abys napsal jak bys to udělal lépe a né aby sis vycucal z prstu jak to asi bude, o čemž nemáš ani páru. Mluvit o tom jaké to asi bude z obrázků je sice odvážné ale naprosto nesmyslné. Vymysli lepší systém hoď jej na blizzblues a oni si to kluci přečtou a pokud to bude fajn do systému jej zapracuji. To co jsi tu popsal je tvoje fikce, jako vždy :-) kdybys to ale aspoň podal jako tvůj názor ale ty tu všechno píšeš s takovou jistotou že to tak bude až to hezké není. Pak by se s tebou dalo rozumě diskutovat takto to opravdu není možné.

  41. Tak když to chceš rozepsat Psychopate, tak to rozepíšu.

    HO v praxi.

    Z města budu mít pár lahviček, který ale maji cooldown, jdu hrát. Budu bojovat, vypadne pár orbů, další boj, tam se nedaří, jsou tam težší nepřátelé, zabil jsem jen pár slabších ale orb žádný či jen nějaký menší s malým procentem uzdravení, takže tam teď stojim, koukám na monstra a taktizuju, jediný co mi zbývá jsou ty lahve, tak nějaký vyžahnu samozřejmě musim čekat kvůli cooldown, jen tak tak zvládnu tuhle skupinu těžších nepřátel stylem naběhni zabij, uteč, vypij, počkej, bojuj a takhle pořád dokola než mi dojdou lahve protože uzdravení v boji je hodně riskantní kvůli cooldown, orb/y mi padnul, na uplný uzdravení to nestačilo, ale už na mě nabíhají další monstra, je tam menší boss a já jsem v pr jak Baťa s cvičkama, nemám lahve, nejsou orby protože nemůžu nikoho zabít když mám málo zdraví a v lepším případě mi orby z předchozí bitvy uvízly v chumlu dalších monster a teď koukám jak tele na nový vrata, protože TP neni, musim několik minut běžet v waypointu a koupit si lahvičky a pak několik minut zase běžet kde jsem skončil a ve finále se modlit ať mi lahve vystačí a padne mi nějakej orb ať nemusim zas trávit nekonečný minuty během k waypointu a zpátky, závěr je takový, že situaci musely opět zachránit lahvičky jako vždy s tim rozdílem, že jsem kvůli nim musel trávit několik minut během do města. Otázkou ale zůstává, bude dost lahví? budu jich mocí vzít hodně? bude jich hodně na prodej, nebo jen omezený množství jak bylo zatím řečeno? A když budou omezené tak jak vyřeším situaci až nastane příště?

    Celkem hodně pravděpodobný scénář, zlepšení oproti futrování se lahvičkama nevidim, spíš naopak, budu se zdržovat lítáním do města a frustrací z opakování takovejch akcí pořád dokola, lahvičky jsem v D2 aspoň mohl mít hned. Fakt, že monstra, která se mě snaží zabít mě budou zároveň i uzdravovat padáním orbů při daní zásahu na mě působí hodně hloupě.

    Možná řešení, která ale nadělají víc škody než užitku – hra bude spíše lehká, člověk tedy sotva bude takovou situaci řešit. Orbů bude dost a člověk tedy nebude mít o zdraví nouzi.

    Argument s taktikou „Díky Health Globům byla v Diablu 3 taktika spojená s bojem posunuta na jinou úroveň. Během souboje musíte provádět rychlá a správná rozhodnutí. Jste-li zraněni a útočíte na monstra zdálky, abyste nepřišli ještě o další životy, ale zároveň potřebujete Health Globy pro léčení, co uděláte? Odložíte kouzelnou hůlku a vtrhnete do boje na život a na smrt? Nebo zvolíte spíše obrannou a vyčkávací taktiku na ten správný moment tak, aby na vás nebylo nepřátel příliš? Když budete bojovat se skupinou monster, dokážete se zbavit těch slabších dostatečně rychle tak, abyste neztratili příliš mnoho životů z útoků způsobených obtížnějšími protivníky a zároveň abyste získali další Health Globy?“

    Hm, překlad z ofiko stránky, nikde ani zmínka o lahvičkách, beru jako náznak toho, že s jejich využitím ve hře to bude fakt špatný a je to jen okrajová záležitost což činí problémy vyše popsané ještě horší. To co je tam psáno je nesmysl a ne taktika, mám málo životů? Nebudu teda jak trouba odhazovat pomyslnou hůlku abych se vrhnul do davu a umřel, to neni boj na život a na smrt ale jasná smrt, těžko čekat spásu tim, že se vrhnu do boje. Nebudu ani vyčkávat, na co bych čekal? Když mám málo zdraví tak mi nepomůže čekat, chcípnout můžu i když na mě půjde málo monster nebo budu čekat desítky minut na regeneraci zdraví? uf. Boj z dálky a opicávání nepřátel z dálky? S kým? S barbarem? a co monstra- střelci co taky pálí z dálky na mě? a co monstra, která budou mít teleport, mrazení, kouzla na dálku? Podle Blizzu teda buď takticky na jisto umřu v davu nebo takticky umřu v dálce a to proto, že nejsou orby na kterých celý systém stojí a padá.

    Jen malý výčet problémů spojených s tímhle systémem, pro mě dost abych řekl, že je něco špatně a nelíbí se mi to, futrování lahvema v D2 taky nic moc když se nad tim člověk zamyslí, ale tohle je horší, radši by měli dát hlavy dohromady a vymyslet něco lepšího.

  42. samozřejmě že z obrázků a informací nelze posoudit jestli jde o dobrý systém, reálnou možnost měl zatím pouze Garn ale dle mého systém z D2 již musel projít změnou. Nevím jestli byla zábava či umění jít na bose s plným inventářem lahviček a při jejich tenčících se zásobach bylo nutno portálem odcestovat a zásoby doplnit. Toto řešení by snad mělo přinést nové prvky taktiky a v ruku v ruce s odstraněním portálů i trochu více napětí. To že pak bude hra jednoduchá z toh ostrach nemám viz Garnovo info. To že lahvičky nahradili je fajn, jestli toto řešení bude fungovat jakože myslím že ano je otázkou času ale určitě byla změna nutná.

  43. preco by to nemalo byt dobre ? a nechapem preco sa vam to nepaci ked ste robili presne to iste ze ste prisli na bosa nahadzali na zem plno lahviciek napraskali do opasku a sli ste na bosa a medzi tym ste pili jeden dzusik za druhym ? teraz to mate bez toho omezujuceho mackania. ked prihorieva a mate neaky po blisku prejdete cez hp sa doplna a ked nahodou nastanu taskosti tak mate aj normalne flasticky len nepijete 60 flasek za 1 minutu …

  44. Nevím, nevím, ale připadá mi to s těma koulama moc jednoduché. Opravdová zábava by to byla, kdyby se hra po vzetí koule efektně spomalila a hráč by musel zodpovědět kvízovou otázku anebo vyřešit nějakej hlavolam. Když hráč uspěje, životy se mu přidají, jinak samozřejmě ne. Takhle by to byla paráda.

  45. delo, článek je to jistě zajímavý ale ve výsledku nic moc neříkající. Tohle si jistě většina soudných lidí již dovedla zvážit sama jestli se jim líbí spíše umělecky ztvárněné pojetí či více realistické. Já celkově hry tohot typu beru něco jako opravdu fantasy a proto chci i po vizuální stránce něco víc než to co mohu najít na procházce v lese. Je tam moc hezky uděláno to zhodnocení portrétů, na tom je celý problém opravdu krásně popsán. Díky za zajímavý link.

Napsat komentář