V Diablu 3 bude na 700 skillů (dovedností).
Výpočet? 25–30 skillů x 5 postav x 5 run. Výsledné číslo zahrnuje
tedy i kombinace s runami, které, jak již víme, budou mít na skilly velký
vliv – budou měnit jejich vlastnosti a přidávat vizuální efekty. A co
víc, všechny tyto skilly jsou aktivní. Pasivní skilly v Diablu
3 nebudou.
Zřejmě bude ve hře něco, co pasivní skilly nahradí,
nicméně se zdá, že ještě není vhodná chvíle na to, aby to vývojáři
prozrazovali. Dozvíme se to ale prý již brzy. Tak možná na BlizzConu 2010.
K respecu, tedy ke změně specializace. V Diablu 2 funguje
respec tak, že po jeho zisku lze vynulovat veškeré rozdělení skillů.
To ale v Diablu 3 nebude možné, tam by měl respec fungovat jen
částečně, tedy jen na některé skilly. Respec bude možné získat více
způsoby, ať už splněním nějakého questu, nebo nějakým jiným
složitějším způsobem, který bude představen později.
Porovnejme si nyní všechny údaje o skillech
s Diablem 2 (bez datadisku) v přehledné tabulce:
— | Diablo 2 | Diablo 3 |
---|---|---|
Počet postav | 5 | 5 |
Počet skillů na postavu | 30 | 25–30 |
Kombinace skillů s runami | Ne | Ano |
Počet run | – | 5 |
Pasivní skilly | Ano | Ne |
Respec | Úplný | Částečný |
Na závěr ještě dobrá zpráva pro „sběratele“. Diablo 3 totiž bude
mít sběratelskou edici (Collector’s Edition). Co bude
obsahovat a jak se bude lišit od základní edice Diabla 3 bude
pravděpodobně vyjasněno později.
takto se skutečně diskutovat nedá, souhlas. Odlišný názor některým prostě nedá a nedá spát.
Uvidíme asi na BlizzConu, jak moc ty změny budou nebo nebudou kosmetické, ale jestli splní, co říkají, tak jsou to týpci.
Prostě Blizzard to nepochybně zjednušuje pro masy. Není weapon swap a je tam záhadný slotový inventář. Když člověk napíše, že tam bude šílených 700 kombinací skill-runes z oficiálního zdroje, spousta lidí žasne. Stan je prohlásí, že to číslo neexistuje, runy nepůjdou dát do všeho a změny dosahu, projektilu nepovažuje za kombinaci atd. LOL.
Takto se ale skutečně nedá diskutovat.
nepsal jsem 1-slot ale jen slot inventář z toho důvodu že z obrázků je evidentní že ne vše zabírá jen jedno pole, ale taky to neni klasický tetris jak byl znám dosud, neřeště tu se mnou proto něco o čem jsem já nepsal, já se jasně vyjádřil o „slotovém“ inventáři počítaje, že v opačném případě se vyrojí námitky „ale ono už to není jen 1 slotové“ takže dodatek nepomohlo to je na místě.
Jistě zní lépe každou změnu nazvat novým skillem a efekt na publikum je zvučnější, ale já osobně podle těch informací tohle považuju z velké části jen za úpravy spíše kosmetickýho rázu, jiní zase za nový skill, klidně, ale píši svůj pohled a dojem, který to na mě budí, můžete polemizovat, nesouhlasit, ale to je asi tak vše.
Ukončil bych to, stejně už to zase začíná smrdět hádáním, jen jsem vypsal ta zjednoduššení na která byl dotaz, to je vše, netřeba každé pitvat.
„netuším kde se pořád bere tohle číslo už jen proto že skill nerovná se krát maximální počet run, ne do všech půjde dát max počet run“
Omg. Já to věděl. Stan dělá v Blizzardu. Bashiokovo přímé potvrzení přes 700 kombinací z většiny unikátních efektů nemá váhu.
„Those are all unique in their visuals too, which is important to note. Sure some of them may be simple color shifts but most of them are unique mechanics with completely unique visual effects.“
Bashiok.
Toho bych se nebál Garne. Od té doby, co byl do internetu implementován příkaz /ignore troll, už není třeba.
Btw: Není 1-slot. Každopádně i tak tohle jako argument zjednodušení pro masy nelze brát, když měly 1-slot i staré old school RPG.
Ta druhá věta pořád platí, ať se jedná o 1-slot nebo slot…
Spíš to zavání tím, že jestli budete pokračovat, tak začnou mizet příspěvky.
„Záměrně jsem napsal slot inventář a ne 1 slotový jak jsem původně chtěl abych tak nějak eliminoval případné dohady, nepomohlo to…“
Můžeš mi tedy nějak rozumně vysvětlit rozdíl mezi slotovým a 1-slotovým inventářem pěkně prosím? Pod slotovým inventářem si logicky většina lidí předství 1-slot, protože to tak původně Blizzard zjednodušil. Tudíž pokud si záměrně napsal slotový jak píšeš, tak si maximálně tak záměrně chtěl vyvolat dohady a nedorozumění. A korunovat to alibistickými dovětky typu „nepomohlo to“ – to už skutečně zavání trolem.
„Přidání projektilu, zvýšení účinku, dosahu atd. nepovažuji za tak znatelnou změnu abych tomu říkal skill/kombinace“
Ne. Většina skill-runes kombinací má mít unikátní vzhled, efekty. Nic takového jak píšeš. Nastuduj si oficiální informace a pak to zkus znovu.
S tím inventářem to trochu nechápu. Zůstává stejný jako v minulém díle a podle tebe je to vlna zjednodušování?
Cituji oficiální Twitter ohledně magického čísla: „Diablo 2 was 30 per class, 5 classes, so 150. Diablo 3s 700 are unique variations, including unique visual effects for each.“
ani tak neřeším + a – těch změn, to by bylo na 100 let, napsal jsem jen ty „vlny“ na dotaz jestli nějaké byly.
Záměrně jsem napsal slot inventář a ne 1 slotový jak jsem původně chtěl abych tak nějak eliminoval případné dohady, nepomohlo to…, 700 skillů, netuším kde se pořád bere tohle číslo už jen proto že skill nerovná se krát maximální počet run, ne do všech půjde dát max počet run. Přidání projektilu, zvýšení účinku, dosahu atd. nepovažuji za tak znatelnou změnu abych tomu říkal skill/kombinace, spíš bych to nazval kosmetickou změnou. Těch run, které způsobí takové změny že skill posunou na novou hranici bude zlomek. S tím zbytkem bohužel taky nesouhlasim a nejsou to plus, ale zas je to na sáhodlouho debatu.
Co tu máme na straně druhé?
700 kombinací skill-runes, nemožnost spamovat lahvičky, nemožnost kdykoliv utéct z boje town portalem, 7 aktivních skillů, resource systém atd.
Opravdu vlnu zjednodušení nikde nevidím. Pokud tedy weapon swap nepřeváží výše zmíněné, což asi těžko.
Proč mají všichni pocit, že je tam ten 1-slotový inventář, když na GamesComu byl tetris?
autostaty, odstranění požadavků u předmětů, slot inventář, odstranění druhého setu zbraní, odstranění životnosti předmětů (možná bude)…
Další vlna zjednodušování? Ona už nějaká byla? Mimochodem pasivy budou, ale nebudpu zakomponované ve skill tabech, ale nějak jinak, zatím nikdo neví jak.
Já osobně jsem velmi zvědav, co se z D3 nakonec vyklube. S přibývajícími informacemi moje hrůza z výsledného produktu nabývá olbřímích rozměrů.
Co? pasivní skilly nebudou? Takže jak jsme byli zvyklí u diabla 2 a zvyšování pasivních skillů jako golem mastery, dodge, šance na penetraci skrz protivníky, zvyšování dmg/rychlosti atd ve weapon mastery. Nic takovýho? Že by další vlna zjednodušování pro masy?
navstevy tohoto webu a ocekavani novych clanku jsou castejsi a castejsi, venku uz denne myslim na D3 aspon 3×, az za dva roky, napiste cokoliv 😀 jen at je to novy clanek, klidne skopirujte tenhle, muze mit vzdycky v zavorkach napsano, clanek pro totalni zoufalce, normalni clanek, nebo jako doposud, clanek o nicem(tim se netrefuju do vasi redakce, ale do emise novinek Blizzardu), cus parani
Si tady tak pročítám diskuzi a najednou koukám: Lukáš: skill „Osedlej divoké zvíře“
… Jsem si to představil a hned mě to rozsekalo
… Nápad to neni k zahození, ale to asi vážně nevyjde
No, na ty skill runy se vážně těšim, na jednu stranu už aby to vyšlo, na druhou stranu, jestli to vyjde dřív než za rok, tak asi nedodělám inženýra 
Na sběratelskou edici se vážně těším a pokud to bude ve stylu SC2, mohlo by to být opravdu zajímavé. To s tím zaměřením edice na postavu, asi není reálné, ale určitě by to bylo zajímavé. Pomatuji si, jak jsem tenkrát na DII čekal frontu před JRC, první den, kdy hra byla tady a pak sem snad 14 dní nejedl a spal na klávesnici, protože jsem hrál naprosto dokonalou hru, DII… I DI má v dnešní době pořád své kouzlo, jsou to neuvěřitelné hry a já věřím, že DIII nás zase překvapí. V podstatě mě žádná hra nenadchla natolik, abych měl originálku, jen Diabo se mi hrdě tyčí na poličce… Přiznám se, že k tomu ještě přibyl Quake 3 a nějaké série Heroes… ale nic jiného si to nezaslouží… Např., hrál jsem NWN2, pěkná hra, promyšlená, dobrý systém z D&D, ale víc jak 1× si to nezahraju a nikdy bych nekoupil orig. Kde je to kouzlo, že Diablo jsem dohrál nejmíň 100 000× a pořád mě baví? Přitom je vše tak jednoduché, graficky zastaralé atd. Blizzard vždy uměl co se do hratelnosti týče, ale také do muziky, videí i grafiky, přesto že je jednoduchá, tak uchvátí a věřím, že nejinak tomu bude v případě DIII
Těším se a doufám, že budu mít na pličce další krásný sběratelský kousek
!
nedovedu si představit kouzelnici bez pasivních skillů, ty určitě musí být, takže se moc těším na to co nám v jejich souvislosti kluci připravili
mato: Ja musim za seba povedat, ze prave to, ze som ovela skusenejsi v D2 mi prinesie ovela lepsi zazitok. Uz nenastane situacia, ze budem hrat stale len za Barbara, pretoze za ostatne postavy neviem hrat, tak ako to bolo, ked vyslo D2. No a zazitok pri hrani D3 oproti D2 zvysi aj to, ze po tych 10 rokoch ovela viac milujem Diablo a RPG zaner.
skillama si to nahnat jeste vic? myslis predmetama ne ?
delosombres: To už šlo v D2 … cap byl 20 .. + skillama si to mohl nadhnat ještě více
Tak tak, ten level cap je snížený, ale pamatuju si, že Bashiok tvrdil, že bude možné ten skill nějak zvyšovat (ne přes itemy) nad jeho cap, asi nějaká specializace.
V demu to bylo tak, že passive skilly měly 5 bodů max a active skilly jen 1 stupeň.
myslím že říkali že maximum bude 10 bodů v jednom skilu ale už si tím nejsem úplně jist a kdo ví jak se to změnilo
počítá se s tím, že když 25–30 skillů x 5, tak každý skill bude mít zase rozsah lvl 1–20 ? Nebo Skill bude mít max lvl 1, a bude pouze ovlivněn 5ti runami? Nevím jestli to vysvětluju jasně
To by nebola paráda lebo pár ľudí by to zrujnovalo 😀 (samozrejme Blizz by si trošku zarobil)
Mně by se líbilo, kdyby těch zběratelských edicí bylo více druhů – tolik, kolik je postav. V každé by bylo něco, co tu postavu opravdu vystihuje. Třeba edice „witch doctor“ by obsahovala witch doctorovu masku, v edici „barbar“ by se daly najít barbarovy fousy atd. To by byla paráda.
ale budeme…:) jinak bychom tady jak v.l.ve necekali 😀
Ja som sa tak bál ísť do inej lokácie ako BM. Kým som prešiel prvý quest trvalo mi to asi 4 hodiny hrania:D Ma štve že také krásne zážitky nám Diablo 3 už neponúkne. Lebo to už sme skúsený a nebudeme o až tak prežívať.
Jo, to bude hodně silný. Pamatuju, když vyšlo Diablo 2..
Ten pocit, když to člověk poprvé spustil, vybral postavu, procházel se jen tak po městě, studoval postavičku, skilly, inventář… a pak vyšel ven a první zabitá potvora, první item, první unikát, level up… aaaach…
sběratelskou edici WTF!
Už se na to těším 😀 Až to budu doma rozbalovat budu mít druhé Vánoce 😀
Je to marketing, motivace pro hráče jiných her, aby si to koupili. Zkus se lognout na nový battle.net. Mám pocit, že při každém kliknutí mi to nabízí, abych si koupil SC2 nebo abych vyzkoušel WoW trial.
jako nevidim duvod proc bych mel mit ve sberatelske edici, nejaky item do upne jine hry prijde mi to dost debilni.
Starcraft 2 se ještě nevyprodal co se týká sb. edicí. Tady je text převzatý z xzone.cz : Velmi kusově omezená sběratelská edice bude obsahovat: 176 stránkový artbook s nejrůznějšími artworky ze hry, 2GB USB flash disk ve stylu psích známek Jima Raynora, na kterém bude nahrán původní StarCraft vč. datadisku Brood War. Behind the scenes DVD, na kterém budou komentovaná cinematics videa, záběry z tvorby hry, více jak hodina rozhovorů apod. Nulté číslo StarCraft komiksu, který slouží jako prequelMalý Thor, coby mazlíček do World of WarCraft. Exkluzivní stahovatelný obsah z Battle.netu – portréty pro Battle.net profil, obtisky k odlišení jednotek a unikátní vzhled terranského Thora.
Garne máš odkaz kde zjistíme co bylo jejím obsahem? To by mohlo trochu napovědět co je možné očekávat u D3.
Peti tam nebudou(aspoň doufám). 99% WoWkařů má pety úplně v paži. Starcraft 2 Collectors edition stojí 2200,– Kč.
to Javor: Oni tam ty pety nejspíš daj, je to chytrej obchodní tah, spousta wowkařů by prodala vlastní mámu aby měli extra peta… (tím se nechci nijak dotknout normálních hráčů wowka a wow-diablistů)
„To jsem zvědavej, kolik z Vás si to koupí až řeknou že sběratelská bude stát 3000 :D“ I kdyby stála 4000 tak jí chci =D Na diablu sem vyrostl a tohle si prostě nemůžu nechat ujít už jen z principu =)
Ve Starcraftu 2 je za sběratelskou i jeden achievment :D. Proboha jen a´t tam nedaj pety…
jak říkám nemyslím že bude problém v ceně ale v tom že jich bude málo, myslím že cena nebude víc jak 2000kč. Za sebe říkám, že bych jí rád měl už kvůli nějaké mapce která by tam mohla být a nějaká postavička by také neuškodila:) a jestli to bude třeba jako u DA kde byly v sběratelské edici kódy na speciální dva itemy které se ve hře najít nedají bylo by to fajn.
@Lukáš…myslím že by witch doctor jezdíl spíš na přerostlé kobylce
ale neřekl bych že těchto skillů se dočkáme 
To jsem zvědavej, kolik z Vás si to koupí až řeknou že sběratelská bude stát 3000 😀
Já moc doufám, že tam bude skill jako „osedlej divoké zvíře“ nebo něco podobného. Umožní vám to rychlejší pohyb a takhle v sedle se prohánět po světe diabla bude navíc opravdová zábava. Každá postava může umět skrotit jiné zvíře, barbar koně, witch doctor třeba prase atd.
docela by me zajimalo zda si nekdo koupi obyc diablo, ja teda du na 100% do colectors:)
tak sběratelskou edici povídáš…
Už sa to začína pomaly rozbiehať. Len škoda že až teraz. A škoda že pomaly. Ale aj tak jupí:)
zrovna jsem to chtěl napsat, tento BlizzCon bude asi velmi zajímavý
BlizzCon bude úrodný. Mimochodem, bdue si tu někdo kupovat Virtual Ticket?
Q: How many skills per character though?
A: Around 25–30×5 classes x 5 runestones. About 700 skill variants. Correct, active skills. We don’t have passives in our skill trees.
Q: None at all? i thought there were passives but only the actives would get runes attached.
A: I’m not sure I can explain too much without announcing things I shouldn’t be. You’ll find out soon enough.
Takže těch 25–30 jsou skilly, které jdou ovlivnit runama, ale ještě tam bude asi něco na způsob pasivů, co nemůže prozradit.
Jojo, delo, taky jsem psal Jamesovi hned na QiP, jestli je to oficiálně nebo jestli si to vymyslel. Nezapomínej, že my si nevymýšlíme, jsme seriózní.
Já v commentech občas jo, ale do novinky bych to nedal, to je pro mě svaté. 
Will we be allowed to specialize in more than one type at the same time?
Bashiok: Yes.
Před 18 dnama…
Jinak těch 700 je fakt oficiálně, já myslel, že jste si to tady jen tak spočítali a on to Bashiok přímo potvrdil. Přes 700 graficky se lišících kombinací! Některé jsou prý sice jen změna velikosti, barvy atd., ale prý je většina unikátních s unikátními efekty. Omg. Tomu říkám gameplay first.
Uvidíme, třeba to vysvětlí na fóru.
Wiki sice není oficiální zdroj, ale z oficiálních zdrojů čerpá, stejně jako tento web. 😀 Ale máš pravdu, že se to furt mění, takže tyto debaty jsou zbytečné. Jinak Jay nedávno řekl: We have decided to remove the tree-type architecture and we are moving into a purely skill-based system.
Nechce se mi věřit, že by se zase vrátili ke skill tree. Navíc to, co řekl Bashiok před 14 dny o specializaci na zbraně tomu dost nahrává.
Garn: Však to o těch specializacích psal Bashiok nedávno.
Však toto jsou novinky, proč to porovnáváš s rok starými zprávami?
Delosombres: Diablowiki.net není oficiální zdroj a nemusí být v tuto chvíli aktuální, protože informace uvedené výše byly zveřejněny před několika hodinami. Všechny zde uvedené informace jsou z aktuálních oficiálních vyjádření. A samozřejmě, že se mohou za týden opět změnit…
James: Píše ve skill tree“, což neznamená, že tam nebudou. Vždyť asi před 14 dny Bashiok psal, že bude možné se specializovat na různé typy zbraní, což jasně nahrává pasivům.
http://www.diablowiki.net/Skill#…
Tady se nic o zrušení nepíše. Je tam, že na Blizzconu 2009 bylo 30+ skillů, passivy a activy pořád jsou. Navíc ta věta z twitteru nedává smysl. Píše, že nemají pasivy ve skill trees, nicméně když se podíváš na wiki na poslední změny ve skillech, tak tam píšou, že žádný skill tree už neexistuje, dokonce ani 3 skupiny skillů. Všecho je to dohromady a skilly nejsou propojené, už to není skill tree systém.
Delosombres: To ano, ale v roce 2008. Hra se pořád vyvíjí…
http://www.diablowiki.net/Passive_skill
Dokonce tam píšou, že tam bylo více pasivů než aktivů.
Delosombres: Všechno je to z oficiálního Diablo Twitteru (např. jen o aktivních skillech je tady: http://twitter.com/…/24790357141). Zbytek čísel mluví sám za sebe.
Odkud jste čerpali info do té tabulky? V Diablu 3 snad mají být pasivní skilly plus mám dojem, že tam má být víc skillů než 25–30. V prvním buildu jich bylo kolem 40–50 (včetně pasivů).
Jinak co se týče samotných skill runes, tak to vypadá samozřejmě awesome. Nedávno jsem četl rozhovor s Jayem a ten dával za příklad kouzlo Hydra. Pomocí skill run bude možné měnit elementy, které hlavy chrlí a dokonce přidávat hlavy a ovlivnit velikost.
Tak tohle bude asi první Collectors po které půjdu !!
já mám jen trochu strach aby se na každého dostalo, bude to asi velmi obtížné tuto edici získat, jestli bude zase v republice jen 500kusů…
No jak já sem si nepořídil ještě žádnou originalku v životě (vyjma nového SC2), tak v tomto případě beru COLLECTORS EDITION
to že bude sběratelská jsem bral jako samozřejmost je fajn že oni také
tak teraz uvazujem ci kupim sberatelsku alebo len obycajnu
Nice
Collectors Edition bude obsahovať Cainov umelý chrup?:D
velmi pěkné