Max Schaefer pro web Diii.net
v rozhovoru řekl, že Diablo 3 mělo být původně MMORPG. Jeden
z předních vývojářů prvního dílu Diablo a následně i druhého dílu
Diablo II a datadisku Lord of Destruction totiž prozradil, že Diablo 3 měla
být online hra na podobném principu jako World of Warcraft, tedy masivně
multiplayerová hra.
Zaměstnanec, který v roce 2003 opustil Blizzard spolu
s několika dalšími vývojáři, se možná trochu nečekaně rozpovídal
v interview pro server Diii.net. Popsal, jaké byly začátky vývoje Diabla
3 v době před jeho odchodem a jaké byly původní záměry vývojářů
z Blizzard North, ke kterým Max Schaefer patřil.
Začal nejdříve Diablem 2, ze kterého chtěli při tvorbě Diabla
3 vycházet: „Chtěli jsme vytvořit mnohem větší svět. Chtěli
jsme se vydat směrem MMO.“ Dodává však, že tehdy v roce
2003 byl vývoj Diabla 3 teprve v začátcích. Připustil také, že by se
to mohlo změnit, kdyby vývoj Diabla 3 nebyl přerušen jejich odchodem.
„Ale tehdy jsme chtěli jít do MMO. Chtěli jsme, aby se komunita kolem
hry rozšířila. Chtěli jsme více než 4 nebo 8 hráčů v jedné
hře. Chtěli jsme jeden velký svět s obrovskou komunitou
hráčů.“
V době těchto plánů se v Blizzardu pracovalo na World of Warcraftu,
který pak vyšel v roce 2004. Schaefer uvedl, že na Diablo 3 měl
částečně vliv také tento titul. „Snažili jsme se vytvořit něco
nového, zajímavého, něco, co by bylo postavené na nových MMO
mechanismech. A vůbec mít tolik hráčů a různých interakcí mezi
nimi v jednom světě.“
Schaeffer se vyjádřil i k jiným událostem, jako například 20. výročí
Blizzardu, ve kterém toho bylo o Blizzard Northu a obecně o Diablu velmi
málo. Dále řekl, co si myslí o odstranění křížů a pentagramů
z Diabla 3 a obecně o vývoji série Diablo a RPG jako
žánru. Tyto informace však zatím nebyly zveřejněny. Vše se chystá a
autoři z webu Diii.net plánují odhalení těchto zpráv v pondělním
podcastu.
O původní
podobě Diabla 3 jsme informovali už v únoru tohoto roku. Tehdy byly
také zveřejněny některé obrázky z původní verze Diabla
3 z roku 2005.
Zdroj: Diii.net
Zaujala ma vaša debata ohladom MMORPG tak na to reagujem. Ako prvé zmienim to že by som bol osobne radšej keby bolo D3 MMO
čo už vieme že sa tak nestane …škoda mno.Dalšia vec čo sa týka kopirovania vecí z iných hier a originálnosti.Každá hra má podla mňa svoj originálny príbeh a graficke vyobrazenie monstra atd …Čo sa týka kopírovania skillov,vyroby,characterov a dalsia drvivá večina prvkou z ktorých sa sklada MMO je podla mňa na mieste …kopírovalo sa už davno od hier starých desať rokov do zadu.Zoberme si to tak keby moderné hry nekopírovali nápady od svojích konkurentov, alebo predchodcov a čerpali by iba vlastne originálne nápady tak by nikdy neboli MMO na takej dobrej urovni ako sú teraz.Myslím si že niektoré prvky sú tak dobre vymyslene že je hlúposťou ich neprebrať a kus pomeniť …zase aby to nebolo úplne to isté.Myslím si že každé dobré MMO čím má viac prvkov,obsahu hry ,tým dlhšie hrača drží.Záleží však na hre aj od toho aby hra priniesla niečo nove a keď neprinesie nič nové tak musí mať napríklad putavý dej alebo niečo dobre spracované …inak bude vyzerať len ako nevydarená kopia niečoho čo tu už bolo.Moj názor na dobré MMO sú Lineage2 a WOW ..i ked wow moc nemam rad.Mythos som ešte neskúšal.Onedlho majú vydať pre Ameriku a europu TERU.TERA zatial beží len v Koreii.Je to prvé MMO novej generácie so štýlom akčnosti a manuálneho mierenia.Take aim ,take control ,take action.Proste prve MMO ,kde neplati pravidlo : označim nepriatela a vyhrá ten kto je vačší level a má lepšiu výbavu.Samozrejme netvrdím že v inych mmo netreba určitý skill s ktorým sa dá zahrať postava lepším sposobom než iný hráč, ale TERA je celá o skille hráča zapojená v krásnej grafike a akčnom poňatí hry.Už záleží len na tom aký to bude mať end game v respektíve aké budú obsiahlé a zábavné updaty.
Diablo 2 bylo moje seznámení s tímto RPG. Dlouhou dobu čekám na Diablo 3 a pomalu to začínám vzdávat:-(. Diablo 3 mělo určitě vyjít jako M…
No nevim hele, 90% lidi co hraje RPGcka z meho okoli to zere stejne jako ja. A vetsina z nich jsou old school hraci stejne jako ja, ktery hrali Diablo stovky a tisice hodin.
Co se tyce toho, co je odkud ukradene…to je mi fakt uplne jedno. Nezajima me nejaka originalita ani podobne nesmysly. Zajima me pouze to, ze Mythos je v soucasnosti nejlepsi akcni RPG.
To pocitadlo se mi fakt libi, i kdyz neni originalni.
Všichni jsme blázni, jen ty jsi letadlo.
Ale máš pravdu, že to počítadlo killů je fakt inovativní (ukradené z TQ), jen kvůli tomu bych tu hru hrál…
Jste fakt nejaky divny. To mate tak spatny vkus? Asi ano…Mythos > all
Mythos je stejná ptákovina jako Hellgate London
garn nebuď zlý! zatim je to první člověk, kterýho znám, že se mu to líbí!
Ok, běž si hrát Mythos.
Garn: Darkspore jsem zkousel a prijde mi to jako kravina stejne jako Torchlight. Mythos je proti tomu arcidilo. Darkspore nema lepsi grafiku (ackoli grafika neni nejak extra dulezita), grindomani monster je pomalejsi, nez v Mythosu, zabavnejsi to neni (hral jsem to dva dny, nuda, nuda, nuda). Mythos jde ve stopach Diabla 2, je to de facto takove MMO Diablo 2 s jinou grafikou a s mnoha vecmi navic. Uznavam, ze Mythos neni originalni, ale to neni dulezite. Dulezita je kvalita, a tu Mythos beze sporu ma. Ja osobne to urcite budu hrat minimalne do doby, nez vyjde Diablo 3. A dost mozna i potom.
@Rahhy: Zahraj si Darkspore, taky je v open betě a na grindování monster je 1000× lepší, je rychlejší, zábavnější, má mnohem lepší grafiku a promakanější herní systém.
Ondra: Promiň ale tohle je fakt lol. Čekat, že na pátém levelu bude něco hardcore a porovnávat to s Diablem na hell ke kterýmu si musel projít X levelů. Věř že v pozdějších fázích to zase taková brnkačka není, dále pak co jsem četl má být v ostrém provozu výběr serveru s určitou obtížností a pak ještě s world PVP. A už i teď jsou tam speciální lokace ve kterých máš problémy sám s biť jen jednou potvorou (a ne bossem, něco jako elity v dungu ve WoW), ale ty lokace tam opravdu nejsou na lvlu 5
takhle, když už něco hraju, tak to musí mít pořádnou obtížnost, torchlight mi to svým super high splnil, kdy má člověk problémy už v druhém patře s první normální tlustou potvorou, u diabla to začínalo na hell, z rpg jsem rád taky hrával gothica, prostě když už hraju, chci aby to mělo nějakou výzvu, u diabla to bude hardcore, když vezmu v potaz mythos, tak nejen, že mi nenabídl vůbec nic nového, ale obtížnost to má skoro nulovou, možná na větších levelech, ale jít na 5. lvlu a dát si v pohodě bosse na 10. pfff, nic pro mě
To, že WoW nakradlo spousty nápadů u jiných her (Warhammer, …) a naopak (Rift, …) je naprosto normální. U tohoto druhu RPG (MMO a ještě k tomu hotkey) se toho už moc nového ZÁSADNÍHO nevymyslí. Je hloupost nazývat některé hry špatné, protože něco někde „ukradli“. Hra je špatná protože je špatně vytvořená (nemá kvalitní děj, hratelnost, …). Podívejte se na Rift, jak je v současné době poměrně oblíbený – dokonalý příklad CTRL + Cizí → CTRL + Vlastní.
Torchlight je strasna kravina. Torchlight je pomaly a neuveritelne nudny. Mythos je 100× lepsi, je to rychle a svizne (jako Diablo 2) s paradnim interfacem a paradnim systemem itemu (hlavne na lvlech 20+). Me osobne se na Mythosu nejvice libi pocitadlo „Killed monsters“. Diky nemu muzes videt presne, kolik moster jsi celkem zabil, tohle mi presne chybelo u Diabla. Ja od pocatku open bety mam zatim 38 000 zabitych monster a mam v planu nez skonci beta dat 50 000
Samozrejme respektuju, ze jiny clovek muze mit jiny nazor, nicmene ja u Mythosu vydrzim hodne hodne hodne dlouho, predevsim budu hrat cele hodiny u nas v praci, tak doufam, ze me kvuli teto skvele hre nevyhodi 😀
Edems: Taky ale záleží jakým způsobem vykrádáš. Koukni třeba na srovnání těchto dvou screenů, jediný rozdíl je, že v Mythosu skill pointy dáváš směrem dolů – kulatý jsou passivky, hranatý active, vpravo (mythos) resp. vlevo (titan quest) je bar, kde passivně skilluješ tree. http://i404.photobucket.com/…illtree3.jpg a http://media.giantbomb.com/…26_super.jpg . Když se podíváš na tvorbu postavy, tak je to ctrl+c a ctrl+v z WoWka jak vyšitý, jen je tam jiná barva rámečků. Když se logneš do hry, tak první lokace je totálně zkopírovaný Elwynn Forest z WoWka včetně typické Warcraftí human-architektury. Můžeš si vybrat tři classy, jeden je střelec, druhý mág a třetí warrior, stejně jako v Torchlightu, místo Vanquishera máš nějakýho Gadgeteera, místo Destroyera je tu Bloodletter a místo Alchemisty je tu Pyromancer… Atd. atd. atd… člověk pak jen přemýšlí ze které hry obšlehli ten název.
Je jasný, že žádná dnešní hra (až na výjimky) není originál, ale toto fakt neberu…
Nevím co tu řešíte, ti z nás co pamatujou, ví, že bylo pár průlomových her jako byly Dungeon master, TES: Arena, Daggerfall, Morrowind, Gothic, Might and Magic, mnoho dalších a samozřejmě i Diablo a vůbec tihle nejstarší položili základ všemu dnešnímu co se jen přikrývá grafikou, fyzikou, vyhlazováním a blur efektama. Nebavte se o originalitě když jsou doteď hry staré 15let a hratelností s přehledem zdrtí současné, třeba Dungeon master 2, princip kouzel z kombinací run na které jste si museli přijít, smlouvání v obchodech, lvlování do hodností, logické hádanky, inventář omezený váhou, potřeba jíst a pít… Tohle dokázala hra před více než 15ti lety… WoW samo o sobě je vykradena většina kvalitních titulů co kdy vyšly ale zkombinovány do takové podoby, která si zaslouží poklonu. Všechno je krádež protože většina nápadů už tu prostě byla tak přestaňte nadávat a zamyslete se nad sebou…
tak hodinku sem si dal mythose a končim, zlatej torchlight
Mythos je v soucasnosti nejlepsi akcni RPG. Fakt nechapu, co se vam na tom nelibi, vzdyt je to naprosta bomba. Ja u toho urcite vydrzim hooodne dlouho.
Zkusil jsem to tedy, abych byl objektivnější, než jen z prohlídky videí, obrázků atp. a jsem naprosto za jedno s Garnem… Chápu, že to někoho baví ale zmiňovat zde „kvality“ které nejsou „kvalitami“ to je na mě moc… ale hlavní že se lidi budou bavit, nicméně dle mě je to přesně tak, jak píše Garn…
Garn: Tak bez trochy optimizmu by to nešlo
To bych nevěřil ani v D3 😀
Nevidím to zas až tak pozitivně jako ty. No nevadí, necháme to.
Garn: Vidíš to zase moc kriticky, chápu hra ti nesedla, ale zase tolik se do ní opírat nemusíš. Bez nápadu rozhodně není. Už jen myšlenka mmo ve stylu diabla je originální. Celý systém craftění je moc hezky udělanej. Achievementy ze kterých člověk něco má a tudíž jich chce opravdu dosáhnout, je taky fajn. Najde se tam rozhodně spousta dobrých věcí, prostě jen záleží na co se zaměřuješ. Co se týče té grafiky. Tak mně to nepříjde tak hrozné, 1900*1200 na full s antialiasingem a nádherně se to hýbe, necuká. A při klasickém pohledu z hora to vypadá si myslim v pohodě. Diablu se to možná nevyrovná, ale Diablo tu ještě neni že
Ok, každému jeho nebe. Jestli Mythos po vydání dostane přes 80 na Metacritic, tak uznám, že mám asi špatný názor na hry, a že bych měl svoje priority přehodnotit, a asi to pak i udělám.
EDIT: To že píšeš ze dvou různých nicků ale zase něco vypovídá o tobě, Rahhy.
EDIT2: @Rahhhhhhhy: Přečti si pravidla.
Grafika neni vubec dulezita. Mythos je suprova hra a to jesli vykrada jine hry neni vubec dulezite. Dulezite je, ze se to perfektne hraje. Ja osobne u toho urcite vydrzim nekolik let, je to nejlepsi akcni RPG soucasnosti. A pokud nekdo rika neco proti grafice, tak by se mel nad sebou vazne zamyslet. Chapu, je 10 letym klukum na grafice zalezi, ale normalnim lidem?
Možná máš pravdu, ale v dnešní době fakt odmítám být ke hrám tak benevolentní a Mythos má tuny nedostatků, takže – ano, každá hra si najde své příznivce, ALE když se chceš bavit o kvalitě, tak Mythos musí jít stranou. Pokud hra nemá co nabídnout graficky a herně tak možná mišmaš cizích her bez jediného nápadu… Blizzard sice dost vykrádá ohledně Diabla 3, ale taky zkouší nové věci (skill runy, charmy → talisman, resource systémy, …), a Diablo 3 je graficky fakt úplně jinde než Mythos kdy bude.
Garn: Grafika je zastaralá o tom žádná, přeci jen už je to ve vývoji taky pěkně dlouho a kdyby flagship neskrachoval mohl tu být mythos před 2 rokama, bohužel. Ale buďme rádi že to vůbec vyjde. Hra „vykrádá“ kde co, to je taky fakt, ale buďme upřímní, to je klasická strategie Blizzardu a je dost osvědčená. Nicméně je to hra docela zábavná a myslim, že si své příznivce najde. Jako přímou konkurenci Diabla bych to neviděl, spíš to viděl tak že lidé budou hrát obojí. Mythos bych přirovna spíše než k Diablu 3 k Diablu 2 MMO.
Co? Pane bože…
Otevři oči, běž si zahrát TL a WoW. Mythos je hlavně úplně jiný žánr, takže i kdyby to byla konkurence, tak to můžou mít Blizzard v paži. 
EDIT: http://www.imagebam.com/…7b0127893936 Ještě jsem zapomněl, že skill tree je vykradenej Titan Quest. Ten screen je na max detaily na 24“ monitoru.
To neni pravda, je to kopie Diabla a Diablo 3 bude mit co delat aby to prekonalo. Mythos je v soucasnosti nejlepsi akcni RPG. (i kdyz je stale v beta fazi). Chapu vas, ze jste fanatici do Diabla 3 (proto nedokazete poznat, co je dobre a co neni dobre). Zkuste si tu Mythos betu zahrat a uvidite, ze je to naprosta bomba.
Podle mě je to strašná ptákovina, co nevykradli z Torchlightu (slovo „vykradli“ berte s rezervou), ukradli z WoWka. K tomu naprosto otřesná grafika jak kvalitou, tak stylem… S Diablem to má společné tak health a mana globe a flaštičky.
No mě odradila už jen ta prezentace na webu, ty obrázky a vůbec, pistole, podobně jako TL… ble fuj tfuj… ještě že tu máme Diablo
Mythos je super. Doporucuji vsem zkusit probihajici open betu. Je to MMO klon Diabla, fakt paradni akcni jizda ala Diablo.
Ashen: No nejdřív si tam u nich založíš účet (http://mythos-europe.com/en/index.html) a vzhledem k tomu že od včera je open beta, tak by mělo už pak stačit jen stáhnout klienta (http://download.frogster.de/…s/Mythos.exe), nainstalovat, opatchovat, a pak spustit přihlásit se na svůj účet a hrát
Jj, ty přechody mezi různýma lokacema a hudbou s nima spojenýma, super… A1 je dokonalý, ale propracované a hodně do sebe mají všechny akty, vše sedí! Pamatuji si jak mě zasáhl A5, opět dokázali přinést něco nového… A nebo hudba v paláci, naprostá dokonalost a souznění a mohl bych pokračovat
Jo taky doufám že atmosféra zůstane stejně temná jako u předschozích dílů, ale to co atmosféru děla tou správnou diablovskou atmosférou v této serii není ani tak grafika jako hlavne zvuk a hudba, u zvuku bych se ani tak nebál, to si blizz ohlídá, ale hudba…jak už se to tu řešilo, Matt Uelmen se přesunul od Diabla z hudbou k Torchlightu, tudíž papáá klasický kytarový tristram riffe
…
Poslouchám, uvidíme, co z toho.
EDIT: Je to docela slušné posloucháníčko na půl hodiny, je to první část (další za týden). Flux jako redaktor je vcelku profík a Max odpovídá dost dobře. Spousta zajímavých postřehů a informací. Geoffrey už to píše, máte se na co těšit. Angličtina je vcelku čistá, kdo zvládá, doporučuji poslechnout. Link: http://www.diablopodcast.com/…-effects.mp3
tak uz to tam je
taky cekam..nebo je taky mozny,ze jim to zakazali 😀 a nic nebude… 😀
Kdo ví jaký pondělí mysleli
Nejsi, a taky na to docela koukáme.
Slyšel jsem, že prej v Americe je nějakej časovej posun, ale že by to bylo 20 hodin, to se mi nějak nezdá.

sem slepej, nebo na diii.net neni porad ten podcast s interview s Maxem Schaeferem jak slibovali, ze tam bude v pondeli?
Bubba: Ten Mythos, koukal jsem na to, ale nenašel jsem jak si to zahrát, poradil bys?
Richard: M.o.r.t: souhlas… prvni akt D2 celkove (hlavne hudba) je nejlepsi ze vsech,na to nic nema… ten hraju nejrac a nekdy jen ten a pak zacnu znova…
😀 nevim nevim jestli tohoto v D3 nekde dosahnou.
M.o.r.t: Též doufám. Atmosféra prvního aktu byla nejlepší a ze všeho, co jsem kdy hrál, hodnotím první akt Dibla II jako nejlepší zážitek. Myslím, že někde zaznělo, že by se té klasické „téma“ mělo udržet …
Věřim, že herní systém, grafika, videa..to všechno bude perfektní. Z jedné věci ale mám trochu obavy a to je, po odchodu Matta Uelmena, hudba. Zbožňuju hudbu v prvním aktu D2. Ten akt mám ze všech nejraději – pro nejlepší atmosféru. Přitom prostředí toho aktu je graficky nejslabší a hrozně monotonní. Ale vzpomeňte si na první falleny, padající déšť, všudypřítomné zeleně-šedivé odstíny a Mattovu hudbu s množstvím netradičních kytarových melodií. Tomu řikám atmosféra. Doufám, že dal Blizz hudbu do rukou někomu hodně schopnému a pustil mu hudbu z 1. aktu a Tristramu.
Nebude mozne hrat v pocte 8 ale iba 4 ludi
Koka: Mě někdy příde i těch 8 až moc
Tak já si myslím, že D3 má a bude mít nadále skvělou atmosféru i bez toho, ale taky mi to k tomu všemu nějak patří a bylo to vždy perfektně zakomponováno… Nikdy jsem v tom nic nehledal a neviděl nic víc, než Diablo…
BTW: Už se nemohu dočkat pokračování… už aby to bylo… článek článek článek…
Bude možné na jednom servru hrát ve větším počtu než 8 lidí? Doufám že jo.To je jedna z mála veci která mi vadí na D2.
Fujho ještě že to tak nedopadlo.
Diablo jako MMO mi naprosto vůbec nevadí a docela rád bych to přivítal. Teď akorát zkouším Mythos a dost mě to baví. Ale je pár věcí které mi vadí a co bych tam viděl raději. Myslím, že kdyby se toho ujal Blizz bylo by to ještě lepší, nicméně pokud nebude jiná možnost tak Mythos to jistí. Jsem pak dále zvědavej jak dopadne torchlight mmo. Každopádně chodit po světě se svojí vyzbrojenou postavičkou je přeci fajn věc, být v nějaké guildě a vědět že jste tam über, je taky fajn, to mi myslim v klasickém diable bude chybět
Ty krize a pentagramy mi opravdu vadi…..to na tom bylo to krasny, ze clovek vlezl do „pekla“ a vsude roztrhany kusy tel, krize, pentagram z krve…to byla ta prava atmosfera…
Richard: „politicky korektni“ je obecne pouzivanej termin pro to, ze se dneska kazdej radeji posere, nez aby rekl/udella neco na plnou hubu…nemusi to bejt ale vubec politika
Neovius: Přesně. Zrovna klikačka alá Diablo by možná byla tím požadovaným čerstvým vítrem…
Ale stejně, víte, co by bylo nejlepší? MMO Dungeon Master.
baglik: Protože WoW už za chvíli skončí, pro většinu lidí je to jako ždímání peněz z hráčů, ale WoW bude mít celkem 5 datadisků (údajně tak aby lvl cap byl 100) a pak už nic, pak už k němu udělají max nějaký ten patch jednou za čas, ale to bude všechno a lidi to přestanou hrát, takže jim nebude zbývat nic jiného než udělat novou a lepší MMO hru, což vlastně dělají už teď a vzhledem k tomu, že to má být úplně nový produkt, žádný pokračování nějaké hry, tak mají velké možnosti co do Titan světa zabudovat, epický děj vymyslet, nové hrdiny, nové záporáky, novou zápletku, atd. což je jasné, že to ta hra bude mít. WoW už je teď jen o oživování padlých záporáků a předělávání starých raidů (viz. Onyxia – Vanila, Wotlk, Cataclysm ´ikdyž pravda, že v Cataclysmu má nový event a neni v Onyxii Lair´; Ragnaros – Vanila, Cataclysm ´totéž jako Onyxia´ ; ZulJin – TBC, Cataclysm) jinak už pomalu nevědí koho tam všechno přidat aby vše bylo v souladu s knižní a herní předlohou.
SW:TOR jsem hrál, něco mezi Guild Wars a WoW. V předváděčce byla jedna lokace a našel jsem jim tam 2 bugy.
SW:TOR a next gen mmo? Heh dyt je to porad to stejny jako kazdy jiny mmo akorat v jinym svete… uz by to chtelo neco jinyho nez hotkey based/auto target/autoattack combat system
baglik: Pretože to nebude dlho trvať a nabehnú next gen. MMO, ktoré WoWko prekonajú. Napríklad taký Star Wars the old republic. WoWko má starý engine a starý gameplay systém, ktorý síce fungoval dobre, ale je len otázka času kým ho niekto nepreberie a zásadne nevylepší. Nehovoriac o tom, že si vo WoWku už takmer vybili všetkých antihrdinov, ktorých ten svet vytvoril.
Ja sem zvedavej na tu MMORPG Titan co Blizzard pripravuje:))
schvalne: To je možný ale nač by Blizzard dělali další MMO když mají WoW
Jasne, zruste pentagramy! Co je to za kravinu? Jestli se americka mladez boji pentagramu, tak at se zabalej do americky vlajky a zadnej bubak si na ne uz netroufne. Blizzove by si meli uvedomit, ze existuje hromada „normalnich“ narodu, ktery kdyz jdou (virtualne
) do pekla, tak ocekavaj na portalu pentak a ne olympijske kruhy. Slyseli jste nekdy o nekom, kdo by dohral DOOM 2 a kvuli vsudypritomnym pekelnym motivum zacal delat .. neco pekelnyho? Tohle se muze stat jen v zemi, kde susej mokry kocky v mikrovlnkach.
baglik: to máš možná pravdu, ale opravdu dobrých MMO her bys spočítal na prstech jedný ruky
Jsem rád že z toho sešlo MMO her je dnes víc než dost.
KUFI: Klasika, tím jsem myslel non-MMORPG RPG.;)
Silblade: D3 je vsechnomozny, jenom ne klasicky RPG
Hack´n´slash s RPG prvkama mozna. Na to tu mame jiny – IWD, BG, NWN..
Jsem rád, jakým směrem se současné D3 vydalo. Nevím, ale podle mě by World of Warcraft takový World of Diablo převálel, rozhodně kdyby WoW vyšel před WoD (což by vyšel). Máme tu už jednu vynikající MMORPG, takže teď to chce další vynikající klasickou RPG a tou D3 určitě bude.
Pokud se nejedna o mateni konkurence, tak jenom ctyri hraci a bez pomocniku, ted do toho ty nesmysly s pentagramy …..pokud se Mythos chytne, tak to bude rychly proces / nejsem agentem konkurencniho serveru, naopak zde nachazim vzdy perfektni informace.
Novinka je, že to někdo potvrdil a začalo se o tom mluvit.
To ze melo bejt D3 MMO neni zadna novinka. Uz davno pred jeho oznamenim se objevily zvesti, ze se udajne pracuje na pokracovani ktery bude MMO a v nem proti sobe budou stat dve frakce – nebe a peklo.
Pentagramy mi budou v hre chybět,byly součastí prvního dílu. Dotvářelo to temnou atmosféru,a se satanismem to nemalo nic společného… A rozhodne se těším na rozhovor s Maxem, dnešní Diablo je perfektný,jenže to od Blizz.North by malo tajomnější atmosféru a skvělý děj
Autoři hry, která je plná démonů a různých příšer, řekl bych, přímo z pekel, mají obavy z pentagramů, protože to symbolizuje třeba satanismus?
No, nevím… abychom se nedočkali, toho, že krev je moc červená a proto bude růžová nebo žlutá. A ty příšerky jsou moc strašidelný a tak ze všech uděláme bílý králíčky a místo těch ostrých mečů a seker dáme postavám maňásky, aby své nepřátele unudily k smrti… Nebyl ten rozhovor náhodou udělán 1. dubna?
Ale jinak jsem rád, že to nakonec není MMORPG.
Pred rokmi si dal pentagram kazdy kam chcel a nikoho to nezaujimalo. Este aby nam ti moslimi neurobili pekny konec sveta. Ze to odkazuje na satanizmus. Rovnako by sa niekto mohol nastvat na satanistov ze propaguju Diabla
Nie je to o tom istom? Nech zmenia nazov hry, urobia ju z plasteliny a potom sa moze niekto stazovat ze tam su pentagrami.
Nechcete si počkat na pondělní objasnění?
Já si stejně myslím, že Max potvrdí, že hra byla dimenzovaná na 13-tileté publikum, které by takové znaky nepochopilo. 
LOYF: nojo ale tak to je to samy s prevracenym hakovym krizem, muzes vsam do omrzu vysvetlovat ze je to symbol stary tisic let a ze ho jenom nejaky rakusak zprofanoval kdyz ho pouzil jako znak pro svou politickou stranu. Stejne je to nazoro-tvurnymi medii masrovano jako symbol zla i kdyby ses na hlavu postavil, zahy te oznaci za nekoho kdo utlacuje lidska prava a mensiny. Takze i v tomto pripade se Blizzard rozhodl jit cestou mensiho odporu jen aby ho nekdo z neceho neobvinil, napriklad muslimove, nebo zide z propagace krestanstvi nebo satanismu… a tak dale. To ze tam daj nejaky klikyhaky na runy ktere ani nepripominaji futhark je spis sazka na jistotu
Pentagramy si většina lidí spojuje se satanismem atd… jenomže když by se o to zajímali víc, zjistili, by že se používal dávno před vznikem křesťanství…
Ashen: Též se mi první akt líbil nejvíc! Jeho atmosféra byla skvělá .. a dost se mi líbila atmosféra (asi) prvního aktu D3, byla totiž dost podobná ..
Ashen: mě se také líbil asi nejvíc, ale mnohem víc se těším na prostředí v D3
Psychopat: Nicméně mě se první akt líbil ze všech nejvíc
Bylo to luxusně temný, přec poměrně reálný, názvy odpovídaly vzeření (Blood Moor – močály, Stony Field šutry…) První akt byl parádní
Mě se spíš nelíbily pouště v 2 a džungle ve 3 
Mne sa skor zda ze hovorili ze budu nahodne generovane dungeony a vacsina casti vonkajsieho sveta bude staticka ale ze aj tam bude do urcitej miery pritomne nahodne generovanie.
Náhodně generované budou interiéry. Exteriéry budou statické kvůli tomu, aby to vypadalo přirozeněji.
Ja som zástanca názoru že ak niekto robí hru kde sa väčšinou zabíja, musí to mať rating M (for mature). S menšim ratingom nedokážete vykresliť takú atmosféru z killovania.
No Američania sú na satanizmus dosť hákliví a možno im pripadá že by to mohlo uškodiť deťom
.No veď uvidíme aký bude mať diablo rating.Ale inak si absenciu krížov a pentagramov vysvetliť neviem.
Politická korektnost? Proč proboha politická? Co mají pentagramy a kříže společného s politikou?
Ale odstránenie pentagramov a krížov mi príde dosť nezmyselné.Tá politická korektnosť ma začína a vekový rating ma už začinajú dosť srať.
JUra: Měly by být náhodně generované dangeony. Podle jejich slov by měly být veškeré lokace unikátní což náhodnou generovanost dost znemožňuje. Toto by částečně měly vynahradit náhodně generované události. Myslím že je to ideální kompromis. Některé lokace v D2 měly kouzlo, ale některé, ruku na srdce, byly oničem. První akt byly v podstatě jen ploché čtverce bez jakéhokoli nápadu. Na toto se v D3 opravdu těším.
Myslíte „náhodně“ generované oblasti xD když už by něco mělo být opravdu náhodné, tak jako random map v HOMM3… pak tomu můžem říkat náhodné
mimochodem, jak říká Garn, Hellgate byla skvělá hra, tím myslím dobrý nápady, začátky hry úžasný… ale čím víc se to blížilo ke konci, tím to byl věší stereotyp, žádný novější nápady, level chtěl člověk mít, ne kvůli schopnostem, ale kvůli tomu, aby si ze součástek mohl equip ještě vylepšit (level předmětu byl závislý na levelu postavy), protože o itemech to bylo víc než o skillech Hrál jsem za summonera a ke konci jsem ty summony ani nepotřeboval… v D3 se to snad dít nebude 
Cože? To jsem něco asi prošvih, podle mě náhodně generované lokace v D3 stále budou…
oni i řekli že generovanou lokaci by bylo těžké, nebo i nemožné ve 3D udělat ?
Nakonec mám pocit, že svět bude spíš menší… I když bude herní doba třeba větší a na čisté míle i postava urazí větší vzdálenost, tak vzhledem k tomu, že opustili širé náhodně generované lokace z D2 a vsadili na víceméně lineární trasu, tak to bude působit méně rozlehle.
Garn: ale aj tak nehorázne dlhá doba… aspon je istota že to bude poriadne zrobené
no me docela zajima ten duvod, proc odstranili krize a pentagramy.. ze by politicka korektnost
Některé nápady jsou taky převzané. Cokoli je v Diablu III a objevilo se v Hellgatu nebo Torchlightu jsou nápady Blizz North. Například salvaging nebo tabování pravého myšítka.
Nádor: Ano píší, ale tenhle vývoj byl v začátcích když na D3 pracoval Blizzard North, který se po X letech rozpadl a tím pádem byl i zrušen vývoj D3 a nový vývoj D3, na který teď všichni čekáme, začal někde v roce 2006–2007 úplně odznova, tzn. že ten předešlí vývoj nemůžeš brát v potaz, neboť s novější verzí D3 má společný ledatak název
Původní Diablo stornovali. Současná verze se začala vyvíjet v roce 2005.
schvalne: Já nevím jestli teda čtu správně, klidně mě opravte, ale nepíší tady, že v roce 2003 byl vývoj diabla 3 v začátcích? Jelikož máme rok 2011, tak ať počítám jak počítám, tak mi holt vychází 8 let.
Nádor: Diablo 3 neni ve vývoji 8 let..
Jinak se těším na pokračování tohoto článku.
Diablo 3 je ve vývoji už 8 let byť jako MMO koncept z roku 2003? Ouch! Tomu už říkám darda. Jen doufám, že closed betu oznámí do června, jinak budeme čekat další rok a to se mi už vážně nechce.
Max právě zabodl nůž do srdce všech hardcore fans, kteří tvrdili, že Diablo 3 je teď moc podobné WoWku a Blizz North by to udělal líp. Nejsem nějak moc jednostranně přesvědčený a myslím si, že Diablo 3 by v podání Blizz North pod taktovkou Blizzu mohlo být strašně epické, ale když jsem viděl, co Max a spol prováděli ve Flagship a Runic, tak o tom silně pochybuji. Hellgate je konceptuálně úžasná hra, ale neuvěřitelně nedotažená do konce, to je to, co Blizzard umí a Max ne. Očekávám vášnivou debatu a vaše názory. Myslím, že pondělí bude hodně zajímavé.
Tak na ten článek jsem hodně zvědavý, těším se na pondělí, až to uvolní a až to někdo z hodných a šikovných správců tohoto webu přeloží