Jak bude vypadat hra po dosažení 60. levelu
v Diablu 3 a jak bude omezen vstup do PvP arén? To jsou další dvě otázky,
na které Jay Wilson, hlavní designér Diabla 3, odpovídal v rozhovoru pro
web Diablo3.cc. Přestože nemohl příliš
prozradit, uvedl, že kromě PvP by mělo být ještě něco, co by hráče
bavilo dělat.
Jakmile dosáhneme úrovně 60, co jiného můžeme dělat v Diablu
krom klasických MF runů nebo arén?
Jay Wilson: „Máme plány ohledně pozdních částí
hry, ale většina jsou to věci co jsme zatím neohlásili. Vlastně skoro
všechno jsou to věci, které zatím neohlásili. Mluvili jsme už trošku
o změnách, které jsme udělali na rychlosti levelování. Chceme, aby lidé
dosáhli maximálního levelu a mohli stále hrát dál, což
v Diablu 2 nebylo. Když jednou dosáhnou maximálního levelu, určitě se
chceme ujistit, že mohou pokračovat v hraní, že je to stále bude bavit a
budou mít co hrát.“
„V Diablu 2, nejlepší cesta jak hrát bylo najít si
nejrychlejšího bosse, kterého jste zvládli porazit a zabíjet ho do
nekonečna. Je náš záměr udělat takový systém, který povzbudí lidi
hrát mnohem více rozmanitý obsah, takže nájezdy na bosse budou
vedlejší.“
|
Dále řekl, že by bylo dobré umožnit vstup do PvP arény až po
dosažení 60. levelu, protože by se tak předešlo problémům
s balancováním a rozdíly v levelu. Nicméně možnost zahrát si PvP i na
jiných levelech bude také možné…
Existuje nějaké omezení ke vstupu do arény? Jako například
určitý level nebo něco jiného?
Jay Wilson: „Zatím jsme se nerozhodli. Je velmi
pravděpodobné, že bude, protože arény na jiném než maximálním levelu
tíhnou k tomu být velmi nevyrovnané, a to nedokážeme jednoduše opravit.
Ale i kdyby tam bylo omezení na arény přibližně stejného levelu,
pravděpodobně umožníme lidem hrát vlastní zápasy, které
se nebudou počítat do jejich hodnocení. Proto tam pravděpodobně nedáme
tolik omezení. Takže pokud lidé budou chtít vidět jak si jejich postavy na
20. levelu povedou v arénách proti ostatním, dokonce i vyšším levelům,
pravděpodobně to umožníme, nicméně se tyto zápasy nebudou
počítat jako oficiální. V oficiálních zápasech to
pravděpodobně uděláme malinko komplikovanější. Jak moc?
Uvidíme.“
|
Anglická verze rozhovoru je na fóru webu
Diablo.Incgamers.com.
Na závěr ještě dvě drobnosti z Diablo Twitteru:
- Možnost přepínat 2 skilly pomocí klávesy TAB není
sice zobrazena defaultně, ale půjde aktivovat v nastavení.
- Vyrobené předměty (pomocí craftu) nebudou mít na sobě jméno
výrobce. Snižovalo by to jejich cenu na trhu.
Za překlad a pomoc se zpracováním článku patří
poděkování Pseudopsovi.
Pseudopes: Bylo to myšleno z legrace. Spíš je smutné, že jsi to nepochopil, zvlášť když je jasné, že je to nesmysl. Možná to musím příšte pro ty méně chápavé dát více najevo.
schvalne: Promiň, možná to vyzní, že ho urážím znova, ale pokud píše totální (dobře…) nesmysly jen pro zábavu, tak je to totální troll a ti by se měli spíše vykouřit, než podporovat. Díky za neopodstatněnou urážku, nicméně opakovat se není nic moc kreativní. Myslím, že pokud troluje takovýhle způsobem, není s ním něco v pořádku a když píše komentář začínající „A nebo to taky znamená“ či tak nějak, tak bych předpokládal, že četl pár komentů pod sebou zmíněný post od Tibe. Ale nic, vrána k vráně sedá že?
Pseudopes: je nutné hned někoho urážet slovy „nauč se myslet“?
spíš ty by ses měl naučit myslet a pak až něco psát..
ne každý chodí 10× denně na tyhle stránky a čte každou maličkost co se kde šustne o Diablu, takže nemusel to nemusel vědět a ikdyž to psal Tib3rian o pár postů níž, tak třeba si toho nevšim a nepřečetl si to. Nebo je ještě jedna možnost a napsal to jentak z legrace aby se nenudil. 
Ivos: „Mechanismy, které tě udrží u kompu po šedesátce“ se nazývají „posouvání důchodové hranice“.
zumik: lol co to mektáš? 😀 Řekli, že pokud to nevyjde 2011, tak v roce 2012 vyjdou 2 hry… nauč se myslet
Nebo to taky znamená, že pokud D3 nevyjde ještě tenhle rok, tak jelikož příští rok má vyjít další díl SC2, tak diablo vyjde až 2013
.
Hlavne se zvedavej asi na letosnim BlizzConu ohlasej W4 nebo Titana..
Tib3rian: Souhlasím, ale jen tě poupravím.. ne datáč k SC2, ale nový díl SC2
Přátelé, z vašich komentářů a postřehů začínám mít konečně opravdu pocit, že se to blíží a fakt se neskutečně těším!
Taktiez bolo povedane, ze chcu hru vydat tento rok, a ak nie tak na buduci rok vydaju dve hry – najprv D3 a potom datac ku SC2. Z toho vyplyva, ze priblizny datum vydania vychadza na Q4 2011 alebo Q1 2012. Dovod preco nestanovili ziadny orientacny datum je ten, ze sami nevedia ako to stihnu. Blizz navyse nestanovuje datumy vydania 10 mesiacov dopredu ale tak 3–4 mesiace. Jasne deklarovali, ze ak stanovia datum bude to uz definitivne, nie aby ho stale posuvali.
Ze by neoznamili v akej fazy vyvoja sa D3 nachadza? Povedali, ze hra je technologicky dokoncena a nachadza sa v stadiu interneho testovania. Beta by mala byt uz coskoro, to predsa Jay Wilson tiez naznacil.
jj já doufám, že utrousej takovej 2–3GB soubor v raru a nějakejch těch 24čísel, který se zadávaj do battlenet učtu.
Neříkají nic, protože ví, že by to nesplnili. Ostatní vývojářská studia nešetří termíny, ale je zázrak, když to stihnou. A beta asi fakt už bude, protože 9.5. je ta konference a máme slíbeno nějaké info o betě, takže snad něco utrousí.
Aha, tak pardon. To datum je 9. května. No, duševně se připravuji na oznámení datum spuštění bety v duchu „až to bude hotové“ a na můj následný záchvat maniakální zuřivosti. Pořád se snažím přijít na to, proč blizzard mlží o tom, v jaké fázy vývoje se D3 nachází a proč neoznámí datum vydání alespoň s přesností 3–6 měsíců tak, jak to dělají ostatní vývojářská studia. Napadá mě totiž jen jediný důvod, proč tomu tak není a to ten, že D3 se ani zdaleka nenachází ve fázy kolem spuštění bety, jak bychom si jistě všichni přáli.
Pátýho května/Cinco de Mayo se slaví svátek v Mexiku a pije v americe, ale pokud chceš vědět něco o betě D3 budeš si muset počkat na devátej květen. =)
Ivos: Neměli jsme se 5. 5. dozvědět něco bližšího ohledně bety D3? Možná se jedná jen o můj omyl, ale nepropíralo se pořád dokola datum 5. května?
„…Když jednou dosáhnou maximálního levelu, určitě se chceme ujistit, že mohou pokračovat v hraní, že je to stále bude bavit a budou mít co hrát…“
TOHLE me zajima! Co tam tak bude za mechanizmy, ktery nas udrzej u monitoru po sedesatce? Ale jako vzdy, Jayuv proslov byl dutej jak stara vrba. Uz by mohl rict konecne neco, co ma nejaej obsah.
Jdu kouknout na Wikileaks, jestli tam neni neco o D3
Silblade: neco prelozenyho je i tady http://suewebik.net/
Siblade.. no tak..:D
A kdo si chce něco „nového“ počíst, tak Jay odpověděl na 12 otázek a to více jak třema větama, což se často nestává.:P
http://diablo.incgamers.com/…-transcript/
Stálo by to snad za překlad, zmiňuje se tam o arénách, Diablu, max. levelu, o „storyline“ a interface. Nic převratnýho, ale aspoň chtěl pokropit vyschlé fanoušky čerstvými informacemi.:P
No to se nebojte vážení, Blizzardi se o to postarají, aby nevydali shit, na to jsou moc precizní, což je dobře.
franzkfk: rozhodne ne tolik sebevrazd jako pri zkolabovani Facebooku xD
Nevěřím tomu že se D3 nepovede možná nedosáhne takové slávy jako předchozí díly protože očekávání je hodně velké, ale propadák to nebude, Blizzard tohle umí.
hratelnosti byla mafia 2 dobra ale pribeh stal za nic
franzkfk: No jako kdyby se to nepovedlo stejne jak se nepovedl 2.dil Mafie!Tak to bych byl hodne zklamenej… Ale Bliz neni 2K takze se to povede:))
Představte si, kdyby se D3 nepovedlo. Ale nepovedlo jako totální průser. To by bylo sebevražd
LOYF: Zatím se nemůžeme spolehnout na nic
I když je to tedy nepravděpodobné.
Bartuc: no, ale u Diabla3 s emuzeme spolehnout, ze nevypnou servery po dvou letech od vydani hry xD
Něco jako Hellgate London..když jste chtěli vyzvat jiného hráče,museli jste mít stejný lvl..
Taky psali že +1 lvl bude velice znatelný.. takže kdyby se potkali 10 a 19 výsledek by byl jasný. Také každý class může být OP na v některých částech hry takže je dobré když ty „rated“ arény budou až na cap lvlu
Lunreal: ne vsichni tu sc2 hrali… stejne jako posledni shity od EA a meli to s cim porovnat
Po tom jak extremne vysperkovany bylo SC2 se fakt bojite odflaklosti?:)
Nezapomínej že blizzard nikdy nic neodflák, ať to vydaj ještě tenhle rok a stejně to odfláknuty nebude, protože blizzard to odflaknout neumí, kdyby to klidně vydali už teďka, tak si to přez milion lidi zamiluje xD
Bartuc: Aj já si myslím, bylo by to logické, přesně jak píše LOYF:. Doufejme, že to tak je, jinak to buď 2011 nevydaji, nebo odfláklé (a to néé).
Děkuju.
Janča: Novinky také – http://www.diablo3.cz/diablo3.rss
Hele máte RSS na novinky nebo jenom na komentáře? Děkuju :*
Bartus: pokud budes v mistnosti s krabici a bude ti receno aby ses do ni nedival, co udela tak 99% lidi? otevrou. proc? protoze jsou zvedavi… a tohle je to samy… dokud neodhali vsechny mechanismy, lidi budou hltat kazdy tweet, prispevek na fb a kazdy rozhovor, i kdyz to bude o vlivu globalniho oteplovani na sesuvy pudy v Ghaně a naslednemu rustu postu vyrobenych petflasek…
Podlě mně to jen na nás hrají .. že „jěšte nevíme“ .. nebo „jěšte jsme se nerozhodli“
Majob: Normálně, autodestrukční tlačítko, když dáš s barbarem leap attack, tak ho za letu zmáčkneš a vyhráls.
Majob: to je Diablovo srdce, 2 síně a 2 komory. Koluje mu v žilách směs kyseliny a magmatu.
Ja dúfam, že si tie arény už čoskoro otestujeme v bete, to by malo stačiť na uhasenie smädu do vydania
…Inak na blizzarďáckej stránke som si všimol nejakú divnú anomáliu na Diablovej hrudi…link: http://img9.imageshack.us/…blohole.jpg/ Neviete či sa už niekde riešilo, že čo to sakra je??!!
Je to spíš tak, že Jay nechce aby to vyznělo jako, že ta věc ve hře bude na 100% a po nainstalování hry tam nakonec nebude, protože se rozhodli to vypustit. Jinak..
Stone: Ono jim nejde o to aby chodily proti sobe ty a ty lvly, ale o balanci a prostě musíš sám uznat, že balancovat každý lvl u každý classy na PvP je nemožný a zabralo by to moře času. Dle mého je prakticky nemožný aby, dám příklad, fight 25 monk vs 25 DH bylo vybalancovaný, pak 48 barbar vs 48 wizard bylo vybalancovaný, 55 wizard vs 55 witch doctor bylo vybalancovaný. To by museli balancovat každý lvl zvlášť a balancovat pouze max. lvly je daleko jednoduší.
takhle asi vypada ikona na plochu D3 http://images.megaupload.cz/ikonkappNza.png
taky koukam, kolik odpovedi vyvojaru konci „jeste nevime“, „definitivne nebylo rozhodnuto“ apod., mno snad to jaro pristiho roku stihnou
hlaska „when it´s done“ Jay Wilsona uz mi neprijde tolik usmevna…
To jak vyresi rozdeleni aren pro hrace neni velky problem. Spis me zaujalo, ze Wilson porad mluvi o D3 v takovym duchu, ze maj jeste dost prace a evidentne dost casu pred sebou.
Garn: no tak v tom pripade je to nerozdelitelny a areny muzou zrusit.. nebo to musi rozdelit tak,ze se danemu levlu objevi jen jeho level.. tzn.: napr mam level 25 a kdyz budu chtit jit do areny,tak se mi zobrazi v seznamu jen vsechny levly 25.. jinac uz rozdelit se to uz opravdu neda.. nebo jeste o 1 vyssi level a o 1 nizsi level… jinac to uz nejde.. tak to pak muzou PvPcka zrusit.. 😀
Protože by lidi whinovali, že je to jak WoWko. Navíc nevíš jak velký rozdíl bude 11 vs. 20. Navíc 51–59 je rozdíl 4 aktů na hell … to by nebylo moc balanced.
Stone: To mas pravdu… To by bylo dobry:)
nechapu proc ty areny proste a jednoduse nerozdeli takhle:
0 – 10 level 11 – 20 21 – 30 31 – 40 41 – 50 51 – 59 a pak bych dal specialni pro 60 levly.. uplne krasny rozdeleni si myslim..:)
Třeba by ty areény mohly být i s jinými mody, např capture the flag
Nebo survive, kdy by do boje mezi 2 týmy ještě nabíhaly monstra.
„Máme plány ohledně pozdních částí hry, ale většina jsou to věci co jsme zatím neohlásili. Ja osobne bych uvital neco na styl , turnaje , team vs team , nebo by to mohli byt i guildy , bylo by to 4v4 nebo mozna i vic kdo vi.
Těším se jak malej capart
Pěkná novinka. Nevim jak vy, ale víc a víc mi to připomíná hybrida mezi diablem a MMO stylem. Osobně to nevidim jako problém. Sem fakt zvědavej jak to dopadne. Už jenom aby to vyšlo co nejdřív.